Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Priyanka
Skrevet

Kjenner at jeg blir litt trist av bildet i det siste innlegget. Trodde først det var moren hennes, er hun 35 eller 45?

Kjære Caroline, hvis du leser dette, slutt med fillers og løshår. Slutt å posere. Vær deg selv, det er så mye penere. 

Skrevet (endret)

:Nikke:  @Inocybe  :) 

Det er verdt å merke seg at CBE&Co opplevde uønsket oppmerksomhet rundt barnet første gangen i mars -14, jfr. https://imgur.com/a/AXZrQ (dokumentasjon). Det førte som tidligere nevnt til at CBE&Co bestemte seg for å vise frem barnet enda mer.

Nå i desember -17 opplevde Berg Eriksen igjen uønsket oppmerksomhet rundt det samme barnet, jfr. https://imgur.com/a/ReCmR (dokumentasjon)

Begge gangene har de valgt å legge skylden på andre, jfr. https://imgur.com/a/AXZrQ og  https://imgur.com/a/ReCmR) uten å se at deres egen utlevering kan ha vært en medvirkende årsak til at diskusjonene oppstod.

Kommer CBE&Co noen gang til å se at deres handlinger får konsekvenser for barna, og dermed ta ansvar slik at historien ikke gjentar seg flere ganger? Eller vil de bare fortsette å skylde på andre?

Endret av Asti
Feil på lenke
Skrevet

Mange kjendisbarn, selv om de blir eksponert til en viss grad, kan iallefall trøste seg med at foreldrene gjorde alt de kunne for å skjerme dem. I dette tilfellet (og for tilsvarende bloggere) derimot hadde ikke eksponeringen engang skjedd hvis ikke foreldrene selv gikk aktivt inn for det. Det er helt spinnvilt å tenke på. 

En annen ting; det er mye fokus på de «slemme nettrollene» (gjerne en kombinasjon av de som virkelig er slemme og de som er konstruktive, men kritiske) men det kan godt hende at det som blir mest plagsomt for disse barna på sikt er blodfansen, de som kjøper historiefortellingen bedriften legger opp til, de som forsvarer eksponeringen med nebb og klør og som tror de kjenner barna ut og inn.

• Liker 30
Skrevet
21 timer siden, formula skrev:

Det hadde vært fint om CBE i kjølvannet av dette hadde kommet med et blogginnlegg der hun argumenterer godt for hvorfor barna skal eksponeres. Vanskelig å se for seg disse argumentene, men går ut fra at hun har noen? I det minste ett?

Dette tror jeg ALDRI kommer til og hende😈

• Liker 12
Gjest Priyanka
Skrevet (endret)
47 minutter siden, millemåne1 said:

Pappahjertet forsvarte bruk av barn i reklame med at det var vinn-vinn. For at han kunne "gå hjemme" og være mer tilstede for barna sine (fremfor en 8-16jobb), så "lånte" han en arm eller et bakhode eller et gullkorn fra dem i reklamene. Hele familien bidro liksom. 

I mine øyne blir det helt bakvendt. Når han har valgt å si opp en god jobb i reklamebransjen for å leve av bloggen/skrivingen sin - så får han ta det på egen kappe!! Går det ikke rundt uten å bruke barna, vel så burde man revurdere å leve av å blogge. Spør du meg så er det en ussel unnskyldning for å slippe vanlig arbeid. Akkurat som ikke de fleste mødre og fedre gjerne skulle hatt mer tid til familien. Man begynner jo ikke å blogge av deg grunn nødvendigvis.

(Ja en avsporing)

Dummeste jeg har hørt. Å sørge for at familien har det økonomisk greit, er ikke barna sitt ansvar. Barna er vel stort sett borte på skole og barnehage, og heldigvis har vi teknologi som gjør det mulig å jobbe hjemmefra. De fleste møter holdes i kjernetid, så om han velger å være på jobb lenger, er det en prioritering. Har selv vært AD i et stort byrå, og de fleste foreldre drar hjem til normal tid, så jobber de heller hjemmefra etter barna har lagt seg. 

Endret av Priyanka
Skrevet
43 minutter siden, Sandin skrev:

Større kjendiser enn CBE/LKE klarer å skjerme barna sine, så da er det nok mulig også for henne. Ja, selv Ingrid Alexandra vet vi langt langt mindre om enn sirkus Eriksens barn, og Ingrid Alexandra er faktisk et menneske som er født inn i kanskje den største kjendisrollen av de alle som tronarving. Pressen respekterer i svært stor grad deres behov for privatliv, men skal liksom være et problem for LKE/CBE? Det er faktisk så enkelt som at hvis du i deg selv har nok å by på, så trenger du ikke barna dine for å holde deg kjent og tjene penger. Live Nelvik og Tore Sagen for eksempel, de betaler for livets opphold med egen innsats, uten "barnearbeid". Imidlertid er nok de økonomiske rammene ikke like romslige, men det er jo prioriteringer da. Selge ungenes barndom og velte seg i luksus, eller ikke utlevere barna og "bare" ha meget romslig økonomi. Heldigvis prioriterer langt de fleste kjendiser å skjerme barna sine. 

Argumentet at de MÅ vise fram barna for nærmest å unngå stalking, er bare så latterlig og lett å gjennomskue.interessante er de virkelig ikke. CBE er jo ikke kjent for noe som helst annet enn bloggen, og der velger hun selv hva hun publiserer.

Er så glad for at Bloggomtoppbloggere også tar fatt i dette, og med et kommentarfelt uten sensur. Håper de vinner i Vixen, så fler blir oppmerksomme på denne fine motvekten til rosabloggerne.

I en av kommentarene står det at LKE ble redigert mer muskuløs, noen som vet om det stemmer?:fnise:

Skrevet (endret)
5 minutter siden, formula skrev:

Argumentet at de MÅ vise fram barna for nærmest å unngå stalking, er bare så latterlig og lett å gjennomskue.interessante er de virkelig ikke. CBE er jo ikke kjent for noe som helst annet enn bloggen, og der velger hun selv hva hun publiserer.

Er så glad for at Bloggomtoppbloggere også tar fatt i dette, og med et kommentarfelt uten sensur. Håper de vinner i Vixen, så fler blir oppmerksomme på denne fine motvekten til rosabloggerne.

I en av kommentarene står det at LKE ble redigert mer muskuløs, noen som vet om det stemmer?:fnise:

Ja, på bildet der de annonserte graviditeten. Det stoppet ikke med han, men er som sagt ikke lov å diskutere dette.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Skrevet
16 minutter siden, formula skrev:

Ja, ligger i imguren som Asti har om dette. 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Ja, på bildet der de annonserte graviditeten. Det stoppet ikke med han, men er som sagt ikke lov å diskutere dette.

Er det ikke lov å diskutere bilderedigeringen? Det har ikke jeg fått med meg. 

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, Kollontaj skrev:

Er det ikke lov å diskutere bilderedigeringen? Det har ikke jeg fått med meg. 

Beklager om det var utydelig. Er lov å diskutere redigeringen til frua og frua til frua, ikke andre på bloggen.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

Beklager om det var utydelig. Er lov å diskutere redigeringen til frua og frua til frua, ikke andre på bloggen.

Skjønner. 

Gjest Xstrella
Skrevet

Bloggere er ikke kjendiser for meg. De bidrar ikke med noe. Åpen dagbok som selger er prostitusjon for meg. Virkelige kjendiser er artister, skuespillere, sportsutøvere, komikere, kongelige og programledere. 

Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Ja, ligger i imguren som Asti har om dette. 

noen som har link til denne imguren?

Skrevet
15 minutter siden, Asti skrev:

Caroline Berg Eriksen / Treasures AS:   https://imgur.com/a/3mO86 (ligger som nr. 1).  :) 

Disse ørsmå forandringene..hvorfor? Hadde det ikke vært så tragisk hadde det vært komisk.

Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Disse ørsmå forandringene..hvorfor? Hadde det ikke vært så tragisk hadde det vært komisk.

Det er ørsmå forandringer, men det vitner om en skremmende perfeksjonisme. Hun ser jo unektelig flott ut før bildene er redigert. Likevel hadde hun behov for å redigere dem. Det er trist og fremfor alt ikke så rent lite skremmende. 

(jeg er forøvrig verken det minste feit eller misunnelig, men har to døtre og er bekymret for det kroppspresset den oppvoksende generasjonen utsettes for) 

• Liker 27
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...