Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
11 minutter siden, Xstrella skrev:

Skriver dere dette til de på ig eller bloggen? Leser de her inne?

Enten leser de selv her inne, eller så får de "rapporter" fra leserne sine..  

De ettermerket IG-reklame fra 16.09. rett etter jeg la ut om feilmerkingen i dag, jfr   https://imgur.com/a/UpFOh   /   http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=846&tab=comments#comment-20885146 . Tilfeldig? :lol:   ;) 

Endret av Asti
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mammabloggerne som utleverer barna sine på nett, burde ikke bli rystet og sjokkert over at barna dukker opp i diverse forum (for å bruke CBEs yndlingsbetegnelse).

De har selv lagt til rette for dette.

Nå blir jo KG moderert jevnt og trutt, de kan selv gå inn,lese og rapportere.

Men hva med de forumene CBE og hennes bloggende medsøstere ikke har tilgang til? Hva om barnebildene dukker opp der? Tenker de ikke over hva bildene kan brukes til, selv om alle halvveis oppegående foreldre i dag vet at dark web eksisterer?

Hvis de våger å ta dette innover seg, tenker jeg den mageknipen spørsmålet om løshår framkalte blir for ingenting å regne.

Endret av formula
Skrevet
9 minutter siden, Xstrella skrev:

Skriver dere dette til de på ig eller bloggen? Leser de her inne?

Det ville overraske meg stort om de to fruene borti Særp ikke får med seg hvert ord i denne tråden. Jeg antar at det tar en del plass i den travle hverdagen deres, for det blir åpenbart brukt lite tid på å kvalitetssikre "bloggen" (aka reklameblekka).

• Liker 19
Skrevet (endret)
29 minutter siden, formula skrev:

Mammabloggerne som utleverer barna sine på nett, burde ikke bli rystet og sjokkert over at barna dukker opp i diverse forum (for å bruke CBEs yndlingsbetegnelse).

De har selv lagt til rette for dette.

Nå blir jo KG moderert jevnt og trutt, de kan selv gå inn,lese og rapportere.

Men hva med de forumene CBE og hennes bloggende medsøstere ikke har tilgang til? Hva om barnebildene dukker opp der? Tenker de ikke over hva bildene kan brukes til, selv om alle halvveis oppegående foreldre i dag vet at dark web eksisterer?

Hvis de våger å ta dette innover seg, tenker jeg den mageknipen spørsmålet om løshår framkalte blir for ingenting å regne.

:Nikke: 

Berg Eriksen fremstod i dag for meg som naiv og dum i kommentarfeltet på bloggen. Det virker ikke som hun har forstått noe som helst vedr. temaet: Barn, personvern og sosiale medier: http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/

Den verste fienden cbe.no har  hatt de siste årene er CBE og LKE. Jeg har aldri sett noen ødelegge så mye for seg selv "hele tiden".  Og så har man bl.a. KG som påpeker det, og som nok er lett for å bli syndebukken, slik at kritikk og avsløring av juks og feil blir til hat, jfr. bl.a.  https://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden . Heldigvis gjennomskuer flere og flere dette.

Endret av Asti
Gjest Zeitgeist
Skrevet
41 minutter siden, Asti skrev:

:Nikke: 

Berg Eriksen fremstod i dag for meg som naiv og dum i kommentarfeltet på bloggen. Det virker ikke som hun har forstått noe som helst vedr. temaet: Barn, personvern og sosiale medier: http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/

Den verste fienden cbe.no har  hatt de siste årene er CBE og LKE. Jeg har aldri sett noen ødelegge så mye for seg selv "hele tiden".  Og så har man bl.a. KG som påpeker det, og som nok er lett for å bli syndebukken, slik at kritikk og avsløring av juks og feil blir til hat, jfr. bl.a.  https://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden . Heldigvis gjennomskuer flere og flere dette.

I dag? Omtrent hver gang CBE må svare noe utover "Tusen takk, søte du <3 :)" så er det et synlig bevis på at fasaden er fin, mens det skorter på innholdet. 

Skrevet

3 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

I dag? Omtrent hver gang CBE må svare noe utover "Tusen takk, søte du <3 :)" så er det et synlig bevis på at fasaden er fin, mens det skorter på innholdet. 

:lol: 

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og avsporing.

Papirfly, mod.

Skrevet

Og når hun nå tipser om nyttårsdrink, så er det alldeles ikke tydeliggjort at oppskriften er stjålet fra en annen side. Det eneste man kan se er at hun har streket under ordet "dette" i første setningen: "Denne drinken kommer jeg til å servere gjestene før nyttårsmiddagen i år". Understrekningen er en lenke til der oppskriften er fra, så sånn sett har hun ikke påstått at den er sin egen, men jeg skulle likt å se reaksjonen hennes om noen gjorde det samme mot henne hvis de tok en oppskrift. Normal folkeskikk tilsier i hvert fall for meg at man krediterer siden skikkelig i ordlag ala "denne drinkoppskriften fant jeg på xxx". 

• Liker 25
Skrevet (endret)

Legger merke til at både CBE og Villa P har bilder av gaver med gavepapir fra ToysRus som er publisert i forbindelse med barnas gaveåpning. Mulig umerket reklamekampanje, eller tilfeldig?

Endret av Vitting
Skrevet
6 minutter siden, Vitting skrev:

Legger merke til at både CBE og Villa P har bilder av gaver med gavepapir fra ToysRus som er publisert i forbindelse med barnas gaveåpning. Mulig umerket reklamekampanje, eller tilfeldig?

Tja.. Hele treet vårt druknet nesten i det gavepapiret, men vi var ikke sponset. Så hvem vet.

• Liker 5
Skrevet
39 minutter siden, Sandin said:

Og når hun nå tipser om nyttårsdrink, så er det alldeles ikke tydeliggjort at oppskriften er stjålet fra en annen side. (...)

Jeg skjønner hva du mener, men akkurat den drinken er ikke mer original enn en skinke-og-ost sandwich. Egenlig tror jeg ikke en lenke var nødvendig (men jeg har ikke nærlest og sammenlignet oppskriftene).  

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, duskelapp skrev:

Tja.. Hele treet vårt druknet nesten i det gavepapiret, men vi var ikke sponset. Så hvem vet.

Hva har det med saken å gjøre? Du har ikke publisert et bilde av det på blogg eller instagram med tusenvis av følgere.

Skrevet
2 minutter siden, Vitting skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Du har ikke publisert et bilde av det på blogg eller instagram med tusenvis av følgere.

Absolutt ikke like mange som dem nei. Underkant av 10.000, men GODT MULIG DE ER SPONSET JA. Skriv til butikken

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, duskelapp said:

Her også. Var vel mer at vi sponset Toysrus 😂

• Liker 9
Skrevet

Fikk svar i dag på mailen min:

Hei Kari Normann, og takk for henvendelsen.

I Freias valg av samarbeid med bloggere er det viktig at vedkommende fremstår som troverdig ovenfor sine lesere. Det samme gjelder for bloggerens beslutning når vedkommende skal inngå et samarbeid med en merkevare. Caroline Berg Eriksen er en av Norges desidert mest populære influencers, og en person som flere i Freias målgruppe følger. 
Vi mener at hun som blogger presenterer Freia Sjokoladehus på en positiv måte for både merkevaren og ovenfor sine lesere. Freia handler om kos, og Caroline Berg Eriksen er også opptatt av å kose seg samtidig som hun opprettholder en balansert livsstil og da passer det perfekt å bygge sjokoladehus med familie og venner førjulstiden. 

Når det gjelder merking av blogginnlegg er dette iht slik annonsemerking skal gjøres av influencer.

Enda en gang takk for henvendelsen og vi ønsker deg en fortsatt flott dag.

Vennlig hilsen fra,

Mondelez Norge

Ikke at det overrasket, pengene rår!

• Liker 48
Skrevet
1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

I Freias valg av samarbeid med bloggere er det viktig at vedkommende fremstår som troverdig ovenfor sine lesere. Det samme gjelder for bloggerens beslutning når vedkommende skal inngå et samarbeid med en merkevare. Caroline Berg Eriksen er en av Norges desidert mest populære influencers, og en person som flere i Freias målgruppe følger. 
Vi mener at hun som blogger presenterer Freia Sjokoladehus på en positiv måte for både merkevaren og ovenfor sine lesere. Freia handler om kos, og Caroline Berg Eriksen er også opptatt av å kose seg samtidig som hun opprettholder en balansert livsstil og da passer det perfekt å bygge sjokoladehus med familie og venner førjulstiden. 

Når det gjelder merking av blogginnlegg er dette iht slik annonsemerking skal gjøres av influencer.

Vennlig hilsen fra,

Mondelez Norge

Haha. Ha en flott dag 😂

Akkurat noe sånt svada jeg hadde forventet.

• Liker 17
Skrevet

All reklame er god reklame. La merkenavnet forbindes med barneeksponering og folk uten grenser (komikerfruemannen). 

Har ikke kjøpt en eneste Freia-sjokolade til jul. Ædda bædda. 

☺️ 

• Liker 28
Skrevet

Svaret @LilleSnupp fikk gjør det enda enklere å ikke kjøpe Freiaprodukter. Minde, Brynild, Hval og Nidar burde sende en stille takk til Mondelez for oppklaringen. :Nikke: 

I denne omgang er det ikke sikkert Freia merker så mye til en boikott, men et sted må det jo starte. Noen av oss spiser kanskje ikke så mye sjokolade selv, men kan være potensielle kunder som skal fylle opp kiosken i det lokale idrettslaget, gjøre innkjøp til utlodding, kjøpe konfekt til ansatte, osv. Får håpe de synes det var verdt det på sikt. 

• Liker 34
Skrevet
12 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Vennlig hilsen fra,

Mondelez Norge

Ikke overrasket nei. Det de glemmer er bare at de som egentlig sitter på pengene er vi forbrukerne. Vil Freia forbinnes med løgn, bedrag og usunt forhold til kropp og mat så gjerne for meg. Jeg ønsker ikke å støtte slike leverandører og velger i stedet en konkurrent. Jeg skal også med glede fortelle alle som vil høre, om hvorfor Freia ikke lengre blir kjøpt av meg. Kanskje jeg alene ikke gjør noen stor forskjell men når det blir mange nok må også Freia ta grep. 

• Liker 36
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...