Gjest Asti Skrevet 28. desember 2017 #47001 Skrevet 28. desember 2017 (endret) 11 minutter siden, Xstrella skrev: Skriver dere dette til de på ig eller bloggen? Leser de her inne? Enten leser de selv her inne, eller så får de "rapporter" fra leserne sine.. De ettermerket IG-reklame fra 16.09. rett etter jeg la ut om feilmerkingen i dag, jfr https://imgur.com/a/UpFOh / http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=846&tab=comments#comment-20885146 . Tilfeldig? Endret 28. desember 2017 av Asti
Gjest formula Skrevet 28. desember 2017 #47002 Skrevet 28. desember 2017 (endret) Mammabloggerne som utleverer barna sine på nett, burde ikke bli rystet og sjokkert over at barna dukker opp i diverse forum (for å bruke CBEs yndlingsbetegnelse). De har selv lagt til rette for dette. Nå blir jo KG moderert jevnt og trutt, de kan selv gå inn,lese og rapportere. Men hva med de forumene CBE og hennes bloggende medsøstere ikke har tilgang til? Hva om barnebildene dukker opp der? Tenker de ikke over hva bildene kan brukes til, selv om alle halvveis oppegående foreldre i dag vet at dark web eksisterer? Hvis de våger å ta dette innover seg, tenker jeg den mageknipen spørsmålet om løshår framkalte blir for ingenting å regne. Endret 28. desember 2017 av formula
Frøken Scott Skrevet 28. desember 2017 #47003 Skrevet 28. desember 2017 9 minutter siden, Xstrella skrev: Skriver dere dette til de på ig eller bloggen? Leser de her inne? Det ville overraske meg stort om de to fruene borti Særp ikke får med seg hvert ord i denne tråden. Jeg antar at det tar en del plass i den travle hverdagen deres, for det blir åpenbart brukt lite tid på å kvalitetssikre "bloggen" (aka reklameblekka). 19
Gjest Asti Skrevet 28. desember 2017 #47004 Skrevet 28. desember 2017 (endret) 29 minutter siden, formula skrev: Mammabloggerne som utleverer barna sine på nett, burde ikke bli rystet og sjokkert over at barna dukker opp i diverse forum (for å bruke CBEs yndlingsbetegnelse). De har selv lagt til rette for dette. Nå blir jo KG moderert jevnt og trutt, de kan selv gå inn,lese og rapportere. Men hva med de forumene CBE og hennes bloggende medsøstere ikke har tilgang til? Hva om barnebildene dukker opp der? Tenker de ikke over hva bildene kan brukes til, selv om alle halvveis oppegående foreldre i dag vet at dark web eksisterer? Hvis de våger å ta dette innover seg, tenker jeg den mageknipen spørsmålet om løshår framkalte blir for ingenting å regne. Berg Eriksen fremstod i dag for meg som naiv og dum i kommentarfeltet på bloggen. Det virker ikke som hun har forstått noe som helst vedr. temaet: Barn, personvern og sosiale medier: http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/. Den verste fienden cbe.no har hatt de siste årene er CBE og LKE. Jeg har aldri sett noen ødelegge så mye for seg selv "hele tiden". Og så har man bl.a. KG som påpeker det, og som nok er lett for å bli syndebukken, slik at kritikk og avsløring av juks og feil blir til hat, jfr. bl.a. https://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden . Heldigvis gjennomskuer flere og flere dette. Endret 28. desember 2017 av Asti
Gjest Zeitgeist Skrevet 28. desember 2017 #47005 Skrevet 28. desember 2017 41 minutter siden, Asti skrev: Berg Eriksen fremstod i dag for meg som naiv og dum i kommentarfeltet på bloggen. Det virker ikke som hun har forstått noe som helst vedr. temaet: Barn, personvern og sosiale medier: http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/. Den verste fienden cbe.no har hatt de siste årene er CBE og LKE. Jeg har aldri sett noen ødelegge så mye for seg selv "hele tiden". Og så har man bl.a. KG som påpeker det, og som nok er lett for å bli syndebukken, slik at kritikk og avsløring av juks og feil blir til hat, jfr. bl.a. https://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden . Heldigvis gjennomskuer flere og flere dette. I dag? Omtrent hver gang CBE må svare noe utover "Tusen takk, søte du <3 :)" så er det et synlig bevis på at fasaden er fin, mens det skorter på innholdet.
Gjest Asti Skrevet 28. desember 2017 #47006 Skrevet 28. desember 2017 3 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: I dag? Omtrent hver gang CBE må svare noe utover "Tusen takk, søte du <3 :)" så er det et synlig bevis på at fasaden er fin, mens det skorter på innholdet.
Papirfly Skrevet 28. desember 2017 #47007 Skrevet 28. desember 2017 Tråden er ryddet for persondebatt og avsporing. Papirfly, mod.
Sandin Skrevet 28. desember 2017 #47008 Skrevet 28. desember 2017 Og når hun nå tipser om nyttårsdrink, så er det alldeles ikke tydeliggjort at oppskriften er stjålet fra en annen side. Det eneste man kan se er at hun har streket under ordet "dette" i første setningen: "Denne drinken kommer jeg til å servere gjestene før nyttårsmiddagen i år". Understrekningen er en lenke til der oppskriften er fra, så sånn sett har hun ikke påstått at den er sin egen, men jeg skulle likt å se reaksjonen hennes om noen gjorde det samme mot henne hvis de tok en oppskrift. Normal folkeskikk tilsier i hvert fall for meg at man krediterer siden skikkelig i ordlag ala "denne drinkoppskriften fant jeg på xxx". 25
Gjest Vitting Skrevet 28. desember 2017 #47009 Skrevet 28. desember 2017 (endret) Legger merke til at både CBE og Villa P har bilder av gaver med gavepapir fra ToysRus som er publisert i forbindelse med barnas gaveåpning. Mulig umerket reklamekampanje, eller tilfeldig? Endret 28. desember 2017 av Vitting
duskelapp Skrevet 28. desember 2017 #47010 Skrevet 28. desember 2017 6 minutter siden, Vitting skrev: Legger merke til at både CBE og Villa P har bilder av gaver med gavepapir fra ToysRus som er publisert i forbindelse med barnas gaveåpning. Mulig umerket reklamekampanje, eller tilfeldig? Tja.. Hele treet vårt druknet nesten i det gavepapiret, men vi var ikke sponset. Så hvem vet. 5
Anna ~ Skrevet 28. desember 2017 #47011 Skrevet 28. desember 2017 39 minutter siden, Sandin said: Og når hun nå tipser om nyttårsdrink, så er det alldeles ikke tydeliggjort at oppskriften er stjålet fra en annen side. (...) Jeg skjønner hva du mener, men akkurat den drinken er ikke mer original enn en skinke-og-ost sandwich. Egenlig tror jeg ikke en lenke var nødvendig (men jeg har ikke nærlest og sammenlignet oppskriftene). 3
Gjest Vitting Skrevet 28. desember 2017 #47012 Skrevet 28. desember 2017 22 minutter siden, duskelapp skrev: Tja.. Hele treet vårt druknet nesten i det gavepapiret, men vi var ikke sponset. Så hvem vet. Hva har det med saken å gjøre? Du har ikke publisert et bilde av det på blogg eller instagram med tusenvis av følgere.
duskelapp Skrevet 28. desember 2017 #47013 Skrevet 28. desember 2017 2 minutter siden, Vitting skrev: Hva har det med saken å gjøre? Du har ikke publisert et bilde av det på blogg eller instagram med tusenvis av følgere. Absolutt ikke like mange som dem nei. Underkant av 10.000, men GODT MULIG DE ER SPONSET JA. Skriv til butikken 2
Nuwanda2 Skrevet 28. desember 2017 #47014 Skrevet 28. desember 2017 30 minutter siden, duskelapp said: Tja.. Hele treet vårt druknet nesten i det gavepapiret, men vi var ikke sponset. Så hvem vet. Her også. Var vel mer at vi sponset Toysrus 😂 9
LilleSnupp Skrevet 28. desember 2017 #47015 Skrevet 28. desember 2017 Fikk svar i dag på mailen min: Hei Kari Normann, og takk for henvendelsen. I Freias valg av samarbeid med bloggere er det viktig at vedkommende fremstår som troverdig ovenfor sine lesere. Det samme gjelder for bloggerens beslutning når vedkommende skal inngå et samarbeid med en merkevare. Caroline Berg Eriksen er en av Norges desidert mest populære influencers, og en person som flere i Freias målgruppe følger. Vi mener at hun som blogger presenterer Freia Sjokoladehus på en positiv måte for både merkevaren og ovenfor sine lesere. Freia handler om kos, og Caroline Berg Eriksen er også opptatt av å kose seg samtidig som hun opprettholder en balansert livsstil og da passer det perfekt å bygge sjokoladehus med familie og venner førjulstiden. Når det gjelder merking av blogginnlegg er dette iht slik annonsemerking skal gjøres av influencer. Enda en gang takk for henvendelsen og vi ønsker deg en fortsatt flott dag. Vennlig hilsen fra, Mondelez Norge Ikke at det overrasket, pengene rår! 48
millemåne1 Skrevet 28. desember 2017 #47016 Skrevet 28. desember 2017 1 minutt siden, LilleSnupp skrev: Fikk svar i dag på mailen min: Hei Kari Normann, og takk for henvendelsen. I Freias valg av samarbeid med bloggere er det viktig at vedkommende fremstår som troverdig ovenfor sine lesere. Det samme gjelder for bloggerens beslutning når vedkommende skal inngå et samarbeid med en merkevare. Caroline Berg Eriksen er en av Norges desidert mest populære influencers, og en person som flere i Freias målgruppe følger. Vi mener at hun som blogger presenterer Freia Sjokoladehus på en positiv måte for både merkevaren og ovenfor sine lesere. Freia handler om kos, og Caroline Berg Eriksen er også opptatt av å kose seg samtidig som hun opprettholder en balansert livsstil og da passer det perfekt å bygge sjokoladehus med familie og venner førjulstiden. Når det gjelder merking av blogginnlegg er dette iht slik annonsemerking skal gjøres av influencer. Enda en gang takk for henvendelsen og vi ønsker deg en fortsatt flott dag. Vennlig hilsen fra, Mondelez Norge Ikke at det overrasket, pengene rår! Haha. Ha en flott dag 😂 Akkurat noe sånt svada jeg hadde forventet. 17
Keaton Skrevet 28. desember 2017 #47017 Skrevet 28. desember 2017 All reklame er god reklame. La merkenavnet forbindes med barneeksponering og folk uten grenser (komikerfruemannen). Har ikke kjøpt en eneste Freia-sjokolade til jul. Ædda bædda. ☺️ 28
mikrobe Skrevet 28. desember 2017 #47018 Skrevet 28. desember 2017 Svaret @LilleSnupp fikk gjør det enda enklere å ikke kjøpe Freiaprodukter. Minde, Brynild, Hval og Nidar burde sende en stille takk til Mondelez for oppklaringen. I denne omgang er det ikke sikkert Freia merker så mye til en boikott, men et sted må det jo starte. Noen av oss spiser kanskje ikke så mye sjokolade selv, men kan være potensielle kunder som skal fylle opp kiosken i det lokale idrettslaget, gjøre innkjøp til utlodding, kjøpe konfekt til ansatte, osv. Får håpe de synes det var verdt det på sikt. 34
Inocybe Skrevet 28. desember 2017 #47019 Skrevet 28. desember 2017 12 minutter siden, LilleSnupp skrev: Fikk svar i dag på mailen min: Hei Kari Normann, og takk for henvendelsen. I Freias valg av samarbeid med bloggere er det viktig at vedkommende fremstår som troverdig ovenfor sine lesere. Det samme gjelder for bloggerens beslutning når vedkommende skal inngå et samarbeid med en merkevare. Caroline Berg Eriksen er en av Norges desidert mest populære influencers, og en person som flere i Freias målgruppe følger. Vi mener at hun som blogger presenterer Freia Sjokoladehus på en positiv måte for både merkevaren og ovenfor sine lesere. Freia handler om kos, og Caroline Berg Eriksen er også opptatt av å kose seg samtidig som hun opprettholder en balansert livsstil og da passer det perfekt å bygge sjokoladehus med familie og venner førjulstiden. Når det gjelder merking av blogginnlegg er dette iht slik annonsemerking skal gjøres av influencer. Enda en gang takk for henvendelsen og vi ønsker deg en fortsatt flott dag. Vennlig hilsen fra, Mondelez Norge Ikke at det overrasket, pengene rår! Ikke overrasket nei. Det de glemmer er bare at de som egentlig sitter på pengene er vi forbrukerne. Vil Freia forbinnes med løgn, bedrag og usunt forhold til kropp og mat så gjerne for meg. Jeg ønsker ikke å støtte slike leverandører og velger i stedet en konkurrent. Jeg skal også med glede fortelle alle som vil høre, om hvorfor Freia ikke lengre blir kjøpt av meg. Kanskje jeg alene ikke gjør noen stor forskjell men når det blir mange nok må også Freia ta grep. 36
Populært innlegg Inocybe Skrevet 28. desember 2017 Populært innlegg #47020 Skrevet 28. desember 2017 6 timer siden, Ultiva skrev: Nå er det CBE og LKE som selv har valgt å utlevere sine mindreårige på internett de siste fire årene, ofte som trekkplaster og blikkfang i reklame. Det er deres egen skyld og ansvar, da det er de selv som står for utleveringen. Det er også bare dem som kan sette en stopper for det. Det er selvfølgelig ikke moro for bedriften når de mister kontrollen over sine mindreårige på internett, men det er jo disse tingene de har blitt advart mot av både de fleste debattantene i denne tråden, samt av jurist Sarah Eline Grønvold: https://www.aftenposten.no/norge/i/orlEm/-Foreldre-bryter-daglig-barnekonvensjonen-om-barns-rett-til-privatliv og Aftenpostens kulturredaktør Sarah Sørheim: https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/Kommentar-Caroline-Berg-Eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-Det-er-kanskje-lov_-men-ikke-greit--Sarah-Sorheim Andre instanser som fremmer mindreåriges rett til privatliv er Datatilsynet, Barnekonvensjonen og Personvernloven. Man bør også ha operasjon Dark Room i minne når man velger å utlevere mindreårige for titusenvis av vilt fremmede mennesker på internett. Det er bedriftens egen feil at de mindreårige er velkjent på internett (eldste avlegger har vel over 20 000 googletreff i fbm bedriftens ulike SoMe-kanaler) og jeg håper de velger å skjerme de mindreårige fullstendig heretter. Jeg forstår at det er gøy å tjene penger, men det bør ikke gjøres på bekostning av mindreåriges integritet og privatliv. Det er lov å håpe at bedriften endelig har lært. Den som burde skamme seg er moren til disse barna, Caroline Berg Eriksen. En av de viktigste oppgavene til en forelder er å beskytte barna sine og ta gode valg på deres vegne. CBE gjør det motsatte. Hun tramper på sine barns integritet og privatliv og utleverer dem til alt og alle. Det er hennes valg at disse barna har titusenvis av Googletreff. Det er hennes valg av bilder av dem misbrukes på det mørke nettet (å tro noe annet er for naivt). Det er hennes valg at hele verden kommer rett inn på barnerommet. CBE burde virkelig skamme seg. Men i stedet for å være en god forelder og beskytte barna så prøver hun å legge skylden over på de som oppfordrer henne til å holde barna unna nettet. Snakk om patetisk forsøk på ansvarsfraskrivelse fra hennes side. 64
Fremhevede innlegg