Populært innlegg Konvall Skrevet 25. desember 2017 Populært innlegg #46821 Skrevet 25. desember 2017 Ikke kjøp julegaver den 24 desember.! MEN kjøp masse tøy den 25 desember!😷😷😷( reklameinnlegg på bloggen nå) 56
Emilie112 Skrevet 25. desember 2017 #46822 Skrevet 25. desember 2017 "Gudhjelpemeg" hvor patetisk denne bloggen har blitt. En dag kjøpestopp blir liksom ikke mye troverdig.. akkurat som å vise ryggen på barna sier dagens reklame alt om hvor lite CBE.no skjønner/vil skjønne. 41
Gjest Topptur Skrevet 25. desember 2017 #46823 Skrevet 25. desember 2017 27 minutter siden, Konvall skrev: Ikke kjøp julegaver den 24 desember.! MEN kjøp masse tøy den 25 desember!😷😷😷( reklameinnlegg på bloggen nå) Hva med å respektere første juledag som reklamefri - så for julens budskap og sånt. Patetisk, fullstendig uten troverdighet og moral.
mikrobe Skrevet 25. desember 2017 #46824 Skrevet 25. desember 2017 @CoolSistah og @princesse, som kommenterte at gavefri jul også var galt og at folk burde la tvilen komme Fotballfrua til gode: Jeg har svart på det tidligere i tråden (lenke), men i dag kom fasiten, eller hva dere ønsker å kalle det. 27 minutter siden, Konvall skrev: Ikke kjøp julegaver den 24 desember.! MEN kjøp masse tøy den 25 desember!😷😷😷( reklameinnlegg på bloggen nå) Derfor. 29
SusieDerkins Skrevet 25. desember 2017 #46825 Skrevet 25. desember 2017 lavmål med reklame på 1. juledag 37
Gjest xx girl xx Skrevet 25. desember 2017 #46826 Skrevet 25. desember 2017 2 minutter siden, Amafalathiel skrev: lavmål med reklame på 1. juledag Enig!
Gjest Xstrella Skrevet 25. desember 2017 #46828 Skrevet 25. desember 2017 Travle tider. Ikke fri en 1.juledag en gang. Huffameg. De jobber hardere enn alle yrkesgrupper tilsammen 😇
SKE87 Skrevet 25. desember 2017 #46829 Skrevet 25. desember 2017 2 minutter siden, Xstrella skrev: Travle tider. Ikke fri en 1.juledag en gang. Huffameg. De jobber hardere enn alle yrkesgrupper tilsammen 😇 Haha! Dette innlegget kan jo også skrives i bloggernes «lavsesong» (som jeg har forstått er i sommerferien) og spares til disse utrolige hektiske juleukene - ja uker i flertall 8
Keaton Skrevet 25. desember 2017 #46830 Skrevet 25. desember 2017 1 time siden, Topptur skrev: Hva med å respektere første juledag som reklamefri - så for julens budskap og sånt. Patetisk, fullstendig uten troverdighet og moral. Og man blir jo ikke overrasket, engang. 10
caskerette Skrevet 25. desember 2017 #46831 Skrevet 25. desember 2017 Nyttårsforsett: ikke gi cbe kred for noe, noengang igjen. Gavefri jul meg i r××× 25
jentefranorge Skrevet 26. desember 2017 #46832 Skrevet 26. desember 2017 On 12/24/2017 at 12:03 PM, pøbelsara said: Dette er jo helt typiskk dem. De har tatt til seg og på et vis forstått at de ikke er OK å vise ungene så mye. Men de vil overhodet ikke snakke om kritikken eller innrømme at de har reflektert over dette. Jeg syne det hadde vært fint om de kunne fortelle litt om hvordan og hvorfor de har kommet frem til at de skal eksponere ungene mindre - men det vil samtidig bety at de måtte gjøre en slags innrømmelse av at de har vurdert og gjort feil tidligere. Og det kommer vel ikke til å skje. Jeg tror ikke de har reflektert over det. De gjør det bare for å slippe kritikk men forsatt tjene penger 4
Gjest CecilieX Skrevet 26. desember 2017 #46833 Skrevet 26. desember 2017 (endret) Gavefri jul sa du? I dette innlegget fra 21. november er det ikke gavefri jul som er i fokus. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/21/julegavetips-til-henne/ Her inspirerer hun ikke til at folk ikke skal kjøpe gaver, men tipser i vei. Denne "inspirasjonen" om gavefri jul kommer jo lovlig seint, det virker mer som en anledning til å sette seg på sin høye hest. DESSUTEN skriver hun i dette innlegget at hun skal kjøpe gaver til familie hvilket jo ikke stemmer med hva hun skriver i "gavefri jul" innlegget. I mitt vokabular kalles dette i verste fall for løgn, i beste fall for et omtrentlig forhold til sannheten. Endret 26. desember 2017 av CecilieX
LilleSnupp Skrevet 26. desember 2017 #46834 Skrevet 26. desember 2017 Får satse på at det er hva man gjør mellom nyttår og jul, ikke jul og nyttår også gjelder når det kommer til kjøpefesten hennes, ikke bare angående .spisingen.. 11
Populært innlegg Inocybe Skrevet 26. desember 2017 Populært innlegg #46835 Skrevet 26. desember 2017 9 timer siden, caskerette skrev: Nyttårsforsett: ikke gi cbe kred for noe, noengang igjen. Gavefri jul meg i r××× Helt enig. Jeg trekker tilbake innlegget for noen dager siden hvor jeg roste CBE for å oppfordre til mindre gavefokus i julen. Dette blir da også en kommentar til metakritikerne av denne tråden som mener kritikken av CBE.no er for ensidig negativ. Grunnen til at det blir så mye kritikk av CBE.no er at det vanskelig finnes noe positivt å si. Les dokumentasjonen til @Asti (beklager men får ikke til og linke til den akkurat nå) Jeg klarer på nåværende tidspunkt ikke å finne noe som helst postitivt med den damen og virksomheten hennes. Hun lyver åbenlyst på nesten daglig basis. Gudene vet hvor mye hun lyver om som ikke er så lett å oppdage. Hun bryter loven nesten like ofte. Hun er slem og nebbete mot blant annet butikkansatte som tjener betydelig mindre enn henne, hvis de ikke følger hennes minste vink. Hun er like slem og nebbete i kommentarfeltet sitt. Hun dyrker sykelig kropspress med ekstra fokus på gravide og barselskvinner. Miljø, samfunnsansvar blir bare brukt som pene ord når det passer henne. Jeg klarer nesten ikke å komme på eksempler på lignende selvgodhet og egosentriske i Norge. Til og med barna hennes er ikke mere verdt for henne enn neste kommersielle inntjeningsmulighet. I Dagens Næringsliv for noen år siden avsluttes det med at CBE spør om all kritikken kommer av at hun har "et dra til tryne". https://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden Nei Caroline Berg Eriksen - det er ikke trynet men oppførelsen din som gjør at du får slik kritikk. Du kaller kritikken for hat, kanskje for å distansere deg fra den og slippe å ta den inn over deg. Men kritikken vil ikke opphøre når du ikke tar noe til deg og fortsetter den egosentriske livsstilen din. Den dagen du skjønner du er en del av noe større, et samfunn og oppfører deg deretter vil kritikken forstumme. Caroline Berg Eriksen er for meg en personifisering av hva som er galt med den vestlige verden. Hvis ikke folk flest tar avstand fra de verdiene som Caroline Berg Eriksen fronter vil verden slik vi kjenner den gå under. Og det relativt raskt. Ja så bastant er jeg faktisk. PS. Jeg er hverken misunnelig eller feit eller noe av de andre karakteristikkene CBE-kritikere blir tillagt. Jeg ønsker bare en bedre verden for barna mine. For CBEs barn også, for de trenger noen som setter dem først siden foreldrene så åbenbart ikke klarer det. 118
Oppland Skrevet 26. desember 2017 #46836 Skrevet 26. desember 2017 Innlegget til Inocybe håper jeg hun leser. Hun tar det neppe innover seg, men lese det hadde hun hatt svært godt av likevel. 25
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 26. desember 2017 Populært innlegg #46837 Skrevet 26. desember 2017 Hun bruker ungene sine til å bygge merkevare. Hun bruker ungene sine i betalte, kommersielle innlegg. Hun gir datteren pepperkakebaking som aktivitet i kalenderen, og så bruker hun bildene fra dette -og beskrivelse av aktiviteten for å selge Storytels barnebøker. Det er IKKE OK. Det er kynisk utnyttelse av en fireåring. Når man er en influencer som lever av slik, må man tåle kritikk, også knusende kritikk når det man driver med er kritikkverdig. Jeg er så drit lei av infantil sutring om misunnelse og andres triste liv når man kommer med høyst berettiget kritikk. 99
Gjest Asti Skrevet 26. desember 2017 #46838 Skrevet 26. desember 2017 1 time siden, Inocybe skrev: Helt enig. Jeg trekker tilbake innlegget for noen dager siden hvor jeg roste CBE for å oppfordre til mindre gavefokus i julen. Dette blir da også en kommentar til metakritikerne av denne tråden som mener kritikken av CBE.no er for ensidig negativ. Grunnen til at det blir så mye kritikk av CBE.no er at det vanskelig finnes noe positivt å si. Les dokumentasjonen til @Asti (beklager men får ikke til og linke til den akkurat nå) Jeg klarer på nåværende tidspunkt ikke å finne noe som helst postitivt med den damen og virksomheten hennes. Hun lyver åbenlyst på nesten daglig basis. Gudene vet hvor mye hun lyver om som ikke er så lett å oppdage. Hun bryter loven nesten like ofte. Hun er slem og nebbete mot blant annet butikkansatte som tjener betydelig mindre enn henne, hvis de ikke følger hennes minste vink. Hun er like slem og nebbete i kommentarfeltet sitt. Hun dyrker sykelig kropspress med ekstra fokus på gravide og barselskvinner. Miljø, samfunnsansvar blir bare brukt som pene ord når det passer henne. Jeg klarer nesten ikke å komme på eksempler på lignende selvgodhet og egosentriske i Norge. Til og med barna hennes er ikke mere verdt for henne enn neste kommersielle inntjeningsmulighet. I Dagens Næringsliv for noen år siden avsluttes det med at CBE spør om all kritikken kommer av at hun har "et dra til tryne". https://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden Nei Caroline Berg Eriksen - det er ikke trynet men oppførelsen din som gjør at du får slik kritikk. Du kaller kritikken for hat, kanskje for å distansere deg fra den og slippe å ta den inn over deg. Men kritikken vil ikke opphøre når du ikke tar noe til deg og fortsetter den egosentriske livsstilen din. Den dagen du skjønner du er en del av noe større, et samfunn og oppfører deg deretter vil kritikken forstumme. Caroline Berg Eriksen er for meg en personifisering av hva som er galt med den vestlige verden. Hvis ikke folk flest tar avstand fra de verdiene som Caroline Berg Eriksen fronter vil verden slik vi kjenner den gå under. Og det relativt raskt. Ja så bastant er jeg faktisk. PS. Jeg er hverken misunnelig eller feit eller noe av de andre karakteristikkene CBE-kritikere blir tillagt. Jeg ønsker bare en bedre verden for barna mine. For CBEs barn også, for de trenger noen som setter dem først siden foreldrene så åbenbart ikke klarer det. Her er forresten dokumentasjonen jeg har lagt ut: https://imgur.com/a/3mO86
Trude.lutt Skrevet 26. desember 2017 #46839 Skrevet 26. desember 2017 Sendte en kommentar til siste innlegget. "Gavefri Jul, kjøpefest 1.juledag. " Ikke lagt ut gitt..... 28
Inocybe Skrevet 26. desember 2017 #46840 Skrevet 26. desember 2017 7 minutter siden, Asti skrev: Her er forresten dokumentasjonen jeg har lagt ut: https://imgur.com/a/3mO86 Takk 2
Fremhevede innlegg