Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Beste er at hun ønsker seg kun melkesjokolade i julestrømpa 

• Liker 36
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hva skal man si? Etter  år med ekstemmaterialisme, men dobbelt oppussing og 2 x utskiftning av det meste av møbler, så kjører de gavefri julaften. Fantastisk konsept som en del av et mer bærekraftig liv. Men rimelig spesielt at hun kjører på med det, hun som lever av at folk skal kjøpe all den skiten hun promoterer.

Jeg synes det er viktig at vi bremser forbruket vårt, vi folka som lever øverst i næringskjeden. Jeg tenker at supert hvis CBE skal gå foran i et slikt paradigmeskifte.

I min familie får enkelte unger sinnsykt mye gaver. Jeg tenker at vo trenger ikke en jul hos oss hvor de får enda mer. Hos oss synes jeg det er viktig at ungene også ser at alle får - og hvor ungene blir med og ordner gaver til alle. Hvis det ikke er slik at ungene mangler en hel masse ting og de voksne har at - da kan jeg gå med på at ungene skal få mest. jeg antar at ungene til CBE og LKE har mye fra før. Eget ballbasseng tyder vel egentlig på det. 

Hvis hun kjører videre på et mer bærekraftig liv og brems av forbruk over jul, skal jeg være den første til å applaudere. Men jeg synes ikke gavefir jul er veldig imponerende alene - og avventer jubelen til jeg ser at hu har snudd om på livsstilen sin, For det der da virkelig ikke noe offer for henne å klare seg uten gaver en dag i året når hun bader i ting og opplevelser alle de andre dagene.

• Liker 27
Skrevet

Ja, klart hun ønsker seg melkesjokolade. 🤣

• Liker 16
Skrevet

Tipper det drysser noen gaver til de voksne gaveutdeling til de voksne og legger bort kameraet.Det er viktig å dokumentere prinsessene som fikk alle julegavene i år. De voksne blir sikkert kjempeglade for å få sponsede gaver. 

Gaven fra Lasse er en YSL veske som alle bloggerne har. Må ha en annen farge enn den hun fikk i fjor.

Mulig hun får Valentino sko med nagler i en annen farge.  

Eller en spa weekend på Hankø

• Liker 18
Skrevet

Fint at de viser ansiktene til barna mindre nå, men det blir noe merkelig over alle de der bakfra-bildene.

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, Lopploella skrev:

Fint at de viser ansiktene til barna mindre nå, men det blir noe merkelig over alle de der bakfra-bildene.

Jeg synes det er snikfotografering og det ser creepy ut. Kunne hun ikke heller droppet det og laget et ærlig innlegg om hvorfor de ikke eksponerer dem lenger. Da hadde jeg fått mer respekt for valget enn å halvveis innrømme det er feil med barn på bloggen og stille de opp med ryggen mot kamera. Uansett, det vil ikke holde lenge før ihvertfall eldste stiller spørsmål ved dette. 

Skrevet
2 timer siden, Topptur skrev:

For det første må ingen prøve å innbille meg at ikke lassebasse har lurt unna en liten og eksklusiv pakke til melkekuen sin, for det andre tror jeg det er bra for ungene å se at de voksne også får og blir glade for pakker og for det tredje er jeg selv så barnslig at jeg synes det er stas med gaver til meg selv (kanskje fordi jeg ikke kjøper meg nye ting hver uke gjennom resten av året).

Man kan veldig fint ha fokus på barna og julens budskap selv med gaver til alle under treet. Og helt til sist hadde vel budskapet hatt mer tyngde om det kom fra en som ikke har hatt et innkjøpsbonanza gjennom hele desember. 

Jeg kjøper det rett og slett ikke. Som med det meste jeg leser på den salgskanalen. 

Først: Jeg synes det er fantastisk at hun fronter gavefri jul, uansett hva realiteten bak er, eller motivasjonen. Det er et viktig budskap.

Men, så er jeg helt enig i deg med at jeg tror det er bra for barna å se at de voksne også får gaver, og gir hverandre. En ting er  å ha fokus på barna i julen - en annen ting er å la dem drukne i gaver som er bare til dem.

Og så er det noe med gaven som symbol på limet i relasjonene - jeg får litt avsmak av at gavehysteriet har nådd slike høyder at reaksjonen blir å fjerne dem helt. Eller å fortsette med gaver til to og et halvt tusen til en ettåring, mens de voksne ikke kan gi hverandre et par strømper.

Det er jo ikke nødvendig å gi alle de voksne hver sine Valentinosko. Den beste gaven jeg fikk i fjor var en kosepakke med en bok og en pakke julete. Eller en krukke hjemmelaget fikenmarmelade. Det går an å ta det ned til lave priser, eller hjemmelagde spiselige ting, samtidig som beholder tradisjonen og symbolikken. En opplevelsesgave trenger ikke være en helg på spa, det kan også være en kinobillett.

Men, dette blir småplukk. At de fronter gavefri jul er uansett positivt.

• Liker 19
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Anne B skrev:

Jeg synes det er snikfotografering og det ser creepy ut. Kunne hun ikke heller droppet det og laget et ærlig innlegg om hvorfor de ikke eksponerer dem lenger. Da hadde jeg fått mer respekt for valget enn å halvveis innrømme det er feil med barn på bloggen og stille de opp med ryggen mot kamera. Uansett, det vil ikke holde lenge før ihvertfall eldste stiller spørsmål ved dette. 

Dette er jo helt typiskk dem. De har tatt til seg og på et vis forstått at de ikke er OK å vise ungene så mye. Men de vil overhodet ikke snakke om kritikken eller innrømme at de har reflektert over dette. Jeg syne det hadde vært fint om de kunne fortelle litt om hvordan og hvorfor de har kommet frem til at de skal eksponere ungene mindre - men det vil samtidig bety at de måtte gjøre en slags innrømmelse av at de har vurdert og gjort feil tidligere. Og det kommer vel ikke til å skje. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 17
Skrevet

krøller dere håret til barna deres? Er det vanlig?

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, Morphine&chocolate skrev:

Det er ganske vanlig og helt ufarlig..

Det gjøres jo bare en gang i blant.

Vi fikk også krøllet og ordnet håret til jul/skolefoto/div anledninger når vi var små,og se her!

Vi har hår ennå..

• Liker 12
Skrevet (endret)
21 timer siden, Fantastica skrev:

Endret av Emilie112
Beklager feil sitering
Skrevet
16 minutter siden, Morphine&chocolate skrev:

Jeg har aldri krøllet håret til jentungen, nei. Hun er nydelig uten krøller😀 Har heller ingen jeg kjenner som driver med det. Men det var mye fletter i en periode.

• Liker 22
Skrevet

Jeg er så  enig i at budskapet om en gavefri jul er kjempe fint, men det blir jo bare patetisk når det kommer fra den kantene. Kjøpe hysteri og et vanvittig materalistisk bruk og kast resten av året,men at det akkurat skal være gavefritt på juleaften er en vits. Foreslå heller gaver på juleaften og kjøpestopp ellers i året hos den familien der. 

• Liker 37
Skrevet
50 minutter siden, Morphine&chocolate skrev:

Vanlig tror jeg ikke det er, men tydelig noen som gjør det.. 😜 En annen ting er hva man gjør for å motivere en 4åring til å stå stille mens man krøller det.. hva sier de for å få det til?? Her i huset er det en stor nok kamp bare for å børste håret..

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, Morphine&chocolate said:

Det har da man motet seg med mange ganger.

Skrevet
3 timer siden, Lopploella skrev:

Jeg synes det ser creepy ut.

Skrevet
15 timer siden, Sol79 skrev:

Litt sært kanskje med bare julegaver til barna når det er flere til stede uten barn.

Nå har folk snakket om alt dette overflod av gaver som paret og mange andre har i jula.

Nå velger de og ha en gavefri jul ( usikker om det var både til voksne og barn) men da er jammen det også galt. Når i all verden skal vi som lesere være fornøyd?

• Liker 7
Skrevet
30 minutter siden, princesse skrev:

Nå har folk snakket om alt dette overflod av gaver som paret og mange andre har i jula.

Nå velger de og ha en gavefri jul ( usikker om det var både til voksne og barn) men da er jammen det også galt. Når i all verden skal vi som lesere være fornøyd?

Når det som sies/skrives står i stil med det som gjøres, og ikke blir sagt/skrevet fordi det er det "riktige" å gjøre for å skape picture perfect, da blir jeg fornøyd. Når selv intervju med Min Mote farges av at hun akkurat har hatt reklameinnlegg for Freja, så ser man hvor regissert det hele er, helt ned på detaljnivå. Jeg har foreløpig ikke sett at hun har gjort en eneste ting uten at det er en baktanke ved det hele, enten det er sponsefisking etter rettetang eller å mimre tilbake til hvordan hun hadde det som liten for å bygge relasjon med leserne og fremstå som et vanlig menneske. I virkeligheten er hun en forretningskvinne som kynisk selger sine barns barndom bare prisen er høy nok. 

• Liker 38
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...