Pikachuchu Skrevet 22. oktober 2017 #41701 Del Skrevet 22. oktober 2017 Lurer på hvor komfortable de ville vært med å ha så mange bilder offentlig fra egen barndom. Selv hadde jeg hatet det. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 22. oktober 2017 #41702 Del Skrevet 22. oktober 2017 8 hours ago, formula said: Nytt trutmunnbilde på bloggen. Mens venninnene smiler og ler helt avslappet, står hun der med kyssemunn og lukkede øyne. Hvorfor?? Og for hvem?? Det tenkte jeg over også. Uffff. Kleint. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 22. oktober 2017 #41703 Del Skrevet 22. oktober 2017 Når en 1 årsdag blir stylet som det er Dronningen som skal feires. Hvordan toppe det fra år til år? Og for et forbruk av søppel. Så mye stæsj, papir, glitter og glam. 1 åringen husker det ikke engang. Hvorfor fronte slik forbruk, kostnader og søppelhauger? Jordkloden tåler det ikke. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indii Skrevet 22. oktober 2017 #41704 Del Skrevet 22. oktober 2017 Vi kan jo starte opp kronerulling for et kurs i "nettvett" for familien Berg Eriksen (de 2 eldste i husstanden vel og merke). 👌 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaSwan Skrevet 22. oktober 2017 #41705 Del Skrevet 22. oktober 2017 8 minutter siden, Indii skrev: Vi kan jo starte opp kronerulling for et kurs i "nettvett" for familien Berg Eriksen (de 2 eldste i husstanden vel og merke). 👌 Ja, det blir vel det neste. Et sponset kurs i nettvett. Oh the ironi! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 22. oktober 2017 #41706 Del Skrevet 22. oktober 2017 Det vittige er jo at det er ikke så lenge til eldste begynner på skolen, og der vil hun ganske tidlig lære om nettvett. Spent på hva foreldrene vil si når de får spørsmål om manglende nettvett fra sin egen håpefulle. Blir en liten kræsj når de skal hjelpe henne med lekser om nettvett! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 22. oktober 2017 #41707 Del Skrevet 22. oktober 2017 38 minutes ago, skruf said: Det vittige er jo at det er ikke så lenge til eldste begynner på skolen, og der vil hun ganske tidlig lære om nettvett. Spent på hva foreldrene vil si når de får spørsmål om manglende nettvett fra sin egen håpefulle. Blir en liten kræsj når de skal hjelpe henne med lekser om nettvett! Ja, hvis hun ikke blir en av de som drar "mammaen/pappaen min sier at........". Hvis man er hellig overbevist om noe så smitter det gjerne over på barna. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anne B Skrevet 22. oktober 2017 #41708 Del Skrevet 22. oktober 2017 Tror ikke et minutt på at hun gikk rundt i de skoene en hel dag i Paris. Galskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest91 Skrevet 22. oktober 2017 #41709 Del Skrevet 22. oktober 2017 Har hun lånt skoene til Kristine ullebø? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
notquite Skrevet 23. oktober 2017 #41710 Del Skrevet 23. oktober 2017 9 timer siden, Xstrella skrev: Når en 1 årsdag blir stylet som det er Dronningen som skal feires. Hvordan toppe det fra år til år? Og for et forbruk av søppel. Så mye stæsj, papir, glitter og glam. 1 åringen husker det ikke engang. Hvorfor fronte slik forbruk, kostnader og søppelhauger? Jordkloden tåler det ikke. Jeg blir regelrett kvalm. Skulle alle forbrukt som The Berg Eriksens, hadde det gått rakt åt skogen med lynfart. Men når de svarer på spørsmål om forbruket sitt, høres det litt slik ut; "Det må da værra lov". Dessuten har hun jo en gang skrevet et innlegg om at de tenkte å ha en kjøttfri dag i uken, så det så. De henger liksom litt igjen i utviklingen på så mange måter... 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulleplutt Skrevet 23. oktober 2017 #41711 Del Skrevet 23. oktober 2017 Jeg blir ikke klok på klesstilen hennes og i hvert fall ikke inspirert. Hun har et bra utgangspunkt, men kler seg så ofte eldre enn hun er. Antrekket fra Paris var rett og slett fjollete. Mannen er flink til å fotografere, men jeg synes Caroline som modell er stiv. To-tre ulike positurer og ditto ansiktsuttrykk. Savner liv, det blir så statisk. Hun kunne dessuten med fordel redusert bruken av foundtion og contouring. Det ser ikke bra ut i dagslys. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princesse Skrevet 23. oktober 2017 #41712 Del Skrevet 23. oktober 2017 12 timer siden, CoolSistah skrev: Har de svart på spørsmål om hvorfor de fortsetter å eksponere barna, nå i senere tid? Etter den gangen fansen visstnok sto utenfor å tok bilder, mener jeg? Jeg synes rett og slett det er vanskelig å forstå. Penger kan være en god grunn for mye, men samtidig setter jo de fleste barna sine høyere enn alt. Manglende forståelse for problematikken burde jo ikke være mulig lengre, selv om det kanskje var det i begynnelsen. Det hadde vært veldig interessant å høre hvorfor, om hun har svart noen av dere som spør henne i kommentarfeltet. jeg er motstander av all denne eksponering av barn som bloggere driver med. Men synes faktisk CBE har blitt mye bedre til og ikke gjøre dette. I September hadde hun 40 innlegg og tror det kun var 5-6 innlegg med barna. Det er 5-6 for mange, men iforhold til enkelte andre bloggere så synes jeg CBE ikke er den som utleverer barna mest. Eller er det bare meg som synes hun ikke utleverer så mye nå som før? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #41713 Del Skrevet 23. oktober 2017 (endret) 53 minutter siden, Gulleplutt skrev: Jeg blir ikke klok på klesstilen hennes og i hvert fall ikke inspirert. Hun har et bra utgangspunkt, men kler seg så ofte eldre enn hun er. Antrekket fra Paris var rett og slett fjollete. Mannen er flink til å fotografere, men jeg synes Caroline som modell er stiv. To-tre ulike positurer og ditto ansiktsuttrykk. Savner liv, det blir så statisk. Hun kunne dessuten med fordel redusert bruken av foundtion og contouring. Det ser ikke bra ut i dagslys. Hun hadde hatt enormt utbytte av å få være trainee hos Janka Polliani i noen uker. Både i fht å lære seg naturlig og livlig posering, å sette sammen spennende og nyskapende antrekk, å legge en naturlig og fresh makeup, å forstå moteverdenen bedre og å lære at man ikke skal skyve barna foran seg for å få mer likes og mer cash. Men CBE er jo allerede selvutnevnt ekspert på det meste så jeg holder ikke pusten mens jeg venter. Endret 23. oktober 2017 av Ultiva 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #41714 Del Skrevet 23. oktober 2017 (endret) 30 minutter siden, princesse skrev: jeg er motstander av all denne eksponering av barn som bloggere driver med. Men synes faktisk CBE har blitt mye bedre til og ikke gjøre dette. I September hadde hun 40 innlegg og tror det kun var 5-6 innlegg med barna. Det er 5-6 for mange, men iforhold til enkelte andre bloggere så synes jeg CBE ikke er den som utleverer barna mest. Eller er det bare meg som synes hun ikke utleverer så mye nå som før? Stadig flere fagpersoner og tv-personligheter uttaler seg om denne uheldige barneeksponeringen i sosiale medier, nå sist Live Nelvik: http://www.tv2.no/a/9439038/ CBE og LKE har antakeligvis skjønt at de ikke kan melke sine største pengeķuer så veldig mye lenger. Kulturredaktøren i Aftenposten har også adressert paret direkte og satt spørsmålstegn ved utleveringen: https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/Kommentar-Caroline-Berg-Eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-Det-er-kanskje-lov_-men-ikke-greit--Sarah-Sorheim Bursdagen i desember samt julen er nok solgt til høystbydende annonsører forlengst, men vi får håpe og tro at 2018 blir et år fritt for utlevering av de mindreårige. Endret 23. oktober 2017 av Ultiva 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princesse Skrevet 23. oktober 2017 #41715 Del Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, Ultiva skrev: Stadig flere fagpersoner og tv-personligheter uttaler seg om barneeksponering i mediene, så CBE og LKE har antakeligvis skjønt at de ikke kan melke sine største pengeķuer så veldig mye lenger. Kulturredaktøren i Aftenposten har også adressert paret direkte og satt spørsmålstegn ved utleveringen: https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/Kommentar-Caroline-Berg-Eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-Det-er-kanskje-lov_-men-ikke-greit--Sarah-Sorheim Bursdagen i desember samt julen er nok solgt til høystbydende annonsører forlengst, men vi får håpe og tro at 2018 blir et år fritt for utlevering av de mindreårige. vi får håpe de ikke eksponerer noe til slutt, men synes de har blitt bedre enn noen visse andre bloggere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #41716 Del Skrevet 23. oktober 2017 Akkurat nå, princesse skrev: vi får håpe de ikke eksponerer noe til slutt, men synes de har blitt bedre enn noen visse andre bloggere Når det gjelder å kalkulert bruke mindreårige som levende reklameplakater, og å bruke mindreårige bevisst for å sanke sympati og likes, så syns jeg faktisk at CBEs bedrift er den verste. Dette er så planlagt, så utspekulert. Enkelte andre mammabloggere vet nok rett og slett ikke bedre; de drives av impulsivitet og tunnelsyn. Noe også bloggene deres bærer preg av, med sin store mangel på retning og fremdrift. Mens i Treasures AS så har de mindreårige vært svært tydelige bærebjelker i millionbedriften siden svangerskapene ble avslørt. Det er så trist at bedriften nå må tvinges til å fase ut de mindreårige pga reaksjoner i mediene, i stedet for å avslutte utleveringen på eget initiativ (pga egne etiske refleksjoner). 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 23. oktober 2017 #41717 Del Skrevet 23. oktober 2017 2 minutter siden, Ultiva skrev: Når det gjelder å kalkulert bruke mindreårige som levende reklameplakater, og å bruke mindreårige bevisst for å sanke sympati og likes, så syns jeg faktisk at CBEs bedrift er den verste. Dette er så planlagt, så utspekulert. Enkelte andre mammabloggere vet nok rett og slett ikke bedre; de drives av impulsivitet og tunnelsyn. Noe også bloggene deres bærer preg av, med sin store mangel på retning og fremdrift. Mens i Treasures AS så har de mindreårige vært svært tydelige bærebjelker i millionbedriften siden svangerskapene ble avslørt. Det er så trist at bedriften nå må tvinges til å fase ut de mindreårige pga reaksjoner i mediene, i stedet for å avslutte utleveringen på eget initiativ (pga egne etiske refleksjoner). Enig. Denne kyniske bruken av mindreårige for økonomisk vinning savner sidestykke i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princesse Skrevet 23. oktober 2017 #41718 Del Skrevet 23. oktober 2017 6 minutter siden, Ultiva skrev: Når det gjelder å kalkulert bruke mindreårige som levende reklameplakater, og å bruke mindreårige bevisst for å sanke sympati og likes, så syns jeg faktisk at CBEs bedrift er den verste. Dette er så planlagt, så utspekulert. Enkelte andre mammabloggere vet nok rett og slett ikke bedre; de drives av impulsivitet og tunnelsyn. Noe også bloggene deres bærer preg av, med sin store mangel på retning og fremdrift. Mens i Treasures AS så har de mindreårige vært svært tydelige bærebjelker i millionbedriften siden svangerskapene ble avslørt. Det er så trist at bedriften nå må tvinges til å fase ut de mindreårige pga reaksjoner i mediene, i stedet for å avslutte utleveringen på eget initiativ (pga egne etiske refleksjoner). Er enig med deg.. Jeg som kanskje mange andre tenker kun på dette med bilder av barna på bloggen. Men skjønner helt klart hva du mener:) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #41719 Del Skrevet 23. oktober 2017 (endret) 13 minutter siden, princesse skrev: Er enig med deg.. Jeg som kanskje mange andre tenker kun på dette med bilder av barna på bloggen. Men skjønner helt klart hva du mener:) De utleverende tekstene er like ille. Titusenvis av vilt fremmede informeres ned til minste detalj om alt fra ammevaner til informasjon om personligheter og søskendynamikk. I et reklameinnlegg om dukker ble CBE berømmet av sine fans for å "skjerme barnet" siden det tross alt poserte med ryggen til på alle reklamebildene; da snakker vi hjernevask av lesere (samt foreldre som avslører at de vet bedre siden de tross alt satt den lille med ryggen til). Hver eneste bursdag og høytid har blitt solgt til høystbydende annonsør. I følge Barnekonvensjonen så har barn krav på et privatliv og på at foreldrene handler til barnets beste (dette er langt strengere enn at det ikke skal være til skade for barna). Datatilsynet informerer om at barn har rett på å skape sin egen digitale identitet. Bloggerbarna fratas disse tingene til prisen av likes og klingende mynt. Endret 23. oktober 2017 av Ultiva 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princesse Skrevet 23. oktober 2017 #41720 Del Skrevet 23. oktober 2017 3 minutter siden, Ultiva skrev: De utleverende tekstene er like ille. Titusenvis av vilt fremmede informeres ned til minste detalj om alt fra ammevaner til informasjon om personligheter og søskendynamikk. I et reklameinnlegg om dukker ble CBE berømmet av sine fans for å "skjerme barnet" siden det tross alt poserte med ryggen til på alle bildene; da snakker vi hjernevask av lesere. Hver eneste bursdag og høytid har blitt solgt til høystbydende annonsør. I følge Barnekonvensjonen så har barn krav på et privatliv og på at foreldrene handler til barnets beste. Jeg leser bloggen til cbe veldig lite. Var innom i dag for å se hvordan det er nå. Men ser reprisen av god morgen norge nå med bent høye og cecilie staude. Nå vil de prøve og få frem retningslinjer om barns rettigheter på nett. Men det hjelper jo kanskje ikke med retningslinjer om foreldrene gir blaffen i de 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg