Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

7 minutes ago, TøffeSnåkus said:

Vel nå står det heller ikke noe på det bildet hvor der er fra. Jeg kunne laget de liksom, uansett spons eller ei. Nå må vi ikke blir HELT firkanta heller

Vel, hun skrev på bloggen at både kake og cupcakes var sponset av By Hancock.

https://imgur.com/a/qj8zz

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirkustjukk
7 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Vel nå står det heller ikke noe på det bildet hvor der er fra. Jeg kunne laget de liksom, uansett spons eller ei. Nå må vi ikke blir HELT firkanta heller

Og da er det per se snikreklame.

Hun har ikke bakt de selv, de er sponset og omtales som sponset i blogginnlegget. Det handler ikke om å være firkanta, men å følge markedsføringsloven🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Topptur skrev:

Jeg syns hun har mistet teken på å dekorere og pynte. I det gamle huset var det delikat og lekkert, selv med kjøpe-pynte-sukker-kaker, her er det bare MYE. Altfor mye av alt. For mye ballonger, for mye rusjer, for mye girlander...

Eneste det ikke er mye av er mat. En ganske liten kake pluss 8-10 muffins til 'venner og familie' som er i selskap i 3 timer er ikke nok, altså. 

Enig. Brukte litt tid på å bla meg tilbake, og det fineste hun gjør er når Festlige ting, Hancock, Pretty flower box osv IKKE er involvert.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, mikrobe said:

At de ser seg nødt til å selge ungene på den måten tyder på at det har gått nedover en stund. Det er ingen bombe at bloggere som får barn mens de selv er barn, utleverer ungene. Men det er ikke hva man forventer av folk over 23.

Jeg kjenner INGEN foreldre med høyere utdanning som deler bilder av ungene sine, ukritisk, i SoMe. Ikke en eneste person. Noen deler et fåtall bilder for en liten gruppe familiemedlemmer og nære venner, andre deler ingenting før ungene er store nok til å be dem poste bilder på face og insta. Kritisk tenkning står tydeligvis ikke på timeplanen på blogg-universitetet. Der handler det kun om kroner og øre. :tristbla: 

Samme her: Utdanningsnivået er omvendt proposjonalt med eksponeringsnivået, og det uten unntak! 

Akkurat det er nok hovedgrunnen til at flere kaller slike blogger for harryblogger, for det blir oppfattet som tilhørende de laveste sosiale lag i befolkningen å behandle barn på en måte man vet er potensielt skadelig for dem. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lenebu skrev:

Vel, hun skrev på bloggen at både kake og cupcakes var sponset av By Hancock.

https://imgur.com/a/qj8zz

Hver gang noen poster imgur fra tekstene på bloggen, blir jeg like overrasket over det dårlige språket. Skikkelig stakkato og helt uten flyt.

Og meg-meg-meg. Ikke et dugg om hva hovedgjesten aka bursdagsbarnet vil, ikke noe om mannen og eldste avkom. 

ps. fikk google Naked Cake. Naken kake altså...ja ja. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Topptur
1 time siden, Kollontaj skrev:

Topptur: 🤣 Sorry. Åkkei: ingen er uenig med meg fra nå av! (Er såå kjedelig med folk som er uenige.)

😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten
1 minutt siden, Cocosa skrev:

Skrev at det er miljøsvin å drive på sånn.. spent om det blir godkjent

Skal vi gjette? :dry:

Ettårsdaginnlegget er bare trist. Så mye dill og ræl, og spons spons spons fra ende til annen.

Var ikke Fruen litegranne god på feiringer i gamle dager, eller er det bare et rykte? :klo: Ikke bare har hun fått hele kalaset sponset, men det er jo ikke noe FINT engang! Altså, dette her...? Det ser jo ut som om noen har prøvd veldig veldig hardt å kopiere nyrik-russer-stilen, uten å få det skikkelig til? Så vanvittig rotete, og så ...MYE. Hvem gjør hun dette for? Er det virkelig meningen at "fansen" skal la seg inspirere? 

https://imgur.com/a/i0op6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik overforbruk går i arv. Barna er nok påvirket allerede. De går nok begge i foreldrenes fotspor. De er jo ikke kjent med noe annet. Her er det kun reklame, reklame og pengene renner inn. Dette selskapet er toppen av galskap. Hvem kjøper slike 1 års bursdager?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Loffeliten skrev:

Skal vi gjette? :dry:

Ettårsdaginnlegget er bare trist. Så mye dill og ræl, og spons spons spons fra ende til annen.

Var ikke Fruen litegranne god på feiringer i gamle dager, eller er det bare et rykte? :klo: Ikke bare har hun fått hele kalaset sponset, men det er jo ikke noe FINT engang! Altså, dette her...? Det ser jo ut som om noen har prøvd veldig veldig hardt å kopiere nyrik-russer-stilen, uten å få det skikkelig til? Så vanvittig rotete, og så ...MYE. Hvem gjør hun dette for? Er det virkelig meningen at "fansen" skal la seg inspirere? 

https://imgur.com/a/i0op6

Det er jo samme folk (to damer er det vel?) som står bak både dillet (festlige ting) og cupcakene (Hancock) OG blomster (pretty flower box).... Så ikke rart at verken det ene eller andre er så....eh...bra. Eller hvordan formulere det. Så det ser jo ut som at det er tre ulike leverantører, mens det er samme to damer hele veien. Kan jo lure hvorfor de ikke slår selskapene sammen til ett Event-selskap. Mindre jobb med bare ett i stede for 3 og mer tid til å gjøre bedre jobb. (gratis rådgivning vær så god)

Når jeg ser bildet minner det om sånn som min 5 åring som elsker prinsesser kunne pyntet etter gått bananas på panduro/dilll og dall avdelingen. Alt for mye av alt, helt usymmetrisk, uspennende, og alt for overdådig. Men mest av alt USPENNENDE, tross mengden.

ps. hvorfor står ETT på engelsk???

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Harry og uetisk; jeg blir flau av å se på bildene. Og ONE; ?  

Helt enig! Ikke minst er det komisk å se kontrasten mellom kommentarene til innlegget VS det som blir skrevet her. Her skriver folk reflekterte, kritiske tilbakemeldinger ifht å selge en 1-årings bursdag, mens i kommentarfeltet var det kun "åh, så nydelig! Du er verdens flinkeste bla bla bla" :yvonne:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fylte år som barn fikk jeg egen bløtkake som ettåring (som jeg kunne grise så mye jeg ville med). Jeg fikk hjemmelaget gelétog av mamma og hinderløype som alle barna skulle karre seg gjennom av pappa. Jeg husker bursdagene som om det skulle være i går. Og jeg hadde ingen heliumballonger, pomponger, glitter og girlander. Ingen overdådig kake eller cupcakes, bildevegg eller plastblonster, men Gud så gøy vi hadde det! Lurer på om de små kommer til å sette pris på sjokoladeskuffkake og sette halen på grisen hos vennene sine når den tid kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest formula

Om det finnes kritiske røster her inne, så er kommentarene på bloggen rørende samstemte i kveld. Lekkert, kjempefint, fantastisk osv osv. Og jammen kom det ikke et spørsmål om hvilken størrelse frua bruker IGJEN! Så to ganger i dag kan hun kose seg med å svare XS (og 34). Nei, jeg er ikke feit og misunnelig. Bare kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at hovedtemaet akkurat nå ikke er høyden til hovedpersonen på bloggen, men hvis hun har klart å vokse fra 1.70 til 1.75 i løpet av sine eldre dager, blir jeg mektig imponert. 
Og jeg tror ikke en døyt på at hun fortsatt bruker str. XS i absolutt alle plagg.

https://imgur.com/a/U4DTz

Min egen opplevelse med KT-tøy er varierende. Er 1.72, men ingen av toppene jeg har er for korte i armene. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"34 og xs :)", indeed.

Og all den bursdagspynten ga meg epilepsi. Hva skal man med "ballongbue"? En vegg med falske blomster og barnebilder for de første 12 månedene? Kastes sistnevnte dagen derpå, eller har de et gigantisk lager et sted hvor de oppbevarer slike ting som aldri kommer til å brukes igjen? En ettåring bryr seg null om slikt. Jeg har ikke barn, men jeg har en hund, og de gangene jeg har prøvd å sette en sløyfe på henne for 17. mai eller julaften har hun protestert kraftig og klort den av seg. Ser for meg at en ettåring ville oppført seg lignende med en slik krone. 

Lurer også på om hun la frem fotoalbumet med gravidbilder også for gjestene, for gjestene hadde sikkert synes den var "ekstra hyggelig" også.

Tragisk, hele pakken.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest justcurious
8 minutter siden, Cavatina skrev:

Jeg vet at hovedtemaet akkurat nå ikke er høyden til hovedpersonen på bloggen, men hvis hun har klart å vokse fra 1.70 til 1.75 i løpet av sine eldre dager, blir jeg mektig imponert. 
Og jeg tror ikke en døyt på at hun fortsatt bruker str. XS i absolutt alle plagg.

https://imgur.com/a/U4DTz

Min egen opplevelse med KT-tøy er varierende. Er 1.72, men ingen av toppene jeg har er for korte i armene. 

Hvor står det at hun er 175? Jeg er 173 og like tynn som CBE. Bruker størrelse medium. Har aldri skjønt hvordan hun kan bruke xs om hun er 170 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, formula skrev:

Om det finnes kritiske røster her inne, så er kommentarene på bloggen rørende samstemte i kveld. Lekkert, kjempefint, fantastisk osv osv. Og jammen kom det ikke et spørsmål om hvilken størrelse frua bruker IGJEN! Så to ganger i dag kan hun kose seg med å svare XS (og 34). Nei, jeg er ikke feit og misunnelig. Bare kvalm.

De som spør om klesstørrelsen til fruen kan ikke være så veldig godt kjent med bloggen. Svaret på det spørsmålet er jo alltid det samme. Selv ikke graviditet hadde tilsynelatende effekt på klesstørrelsen.

Så enten sliter veldig mange av kjerneleserne til CBE.no med hukommelsen eller også er det noen som ønsker fruen skal få svare på dette spørsmålet jevnlig. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
3 minutter siden, justcurious skrev:

Hvor står det at hun er 175? Jeg er 173 og like tynn som CBE. Bruker størrelse medium. Har aldri skjønt hvordan hun kan bruke xs om hun er 170 høy.

Regner vel med at hun sørger for at den jævla størrelsen passer uansett hva. Sitter den på som pølseskinn så skal hun faen meg fortsatt bruke xs, og 34? :klo:

Endret av nicecar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, justcurious skrev:

Det stod i denne brukerens innlegg:

Tilføyelse: Den eneste gangen jeg kom inn i str. 34/XS var da jeg hadde "trøbbel med spisemønsteret" mitt og veide under 50 kg.

Endret av Cavatina
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...