Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

1 time siden, Inocybe skrev:

Men hvorfor blir hun med på halvmaraton hvis hun ikke liker å løpe langt da? Penger? 

Ja, Imsdal har jo betalt henne for dette. Med tanke på at hvert innlegg med lydbokforlaget har innbragt mange hundre tusen, antar jeg at hun ble greit betalt for dette også. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dale garn har jo gjort det til en greie å selge garn der noe går til veldedighet.

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1132330-oransje-skjerf-kampanjen-til-kirkens-bymisjondale-garn/

Jeg synes kanskje media burde ta tak i dette, slik at man får innsikt i matematikken i dette. Det er drøyt hvis Dale garn øker overskuddet sitt ved å lure folk. Mener å huske det var en sak for noen pr siden der det ble avslørt at Telenor tok seg godt betalt for innringingstjeneste / sms- tjeneste i forbindelse med en innsamlingsaksjon. 

Edit: fant artikkelen om Telenor https://www.nrk.no/norge/telenor-dropper-hjelpetelefongebyr-1.6955686

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær

Så utrolig kvalmt!!  Jeg reagerer veldig på det  at vi som forbrukere skal lukkes til å kjøpe produkter  som spiller på hvor samvittighet til å ønske å hjelpe og støtte en viktig sak. Jeg velger heller å gi pengene direkte til Kreftforeningen ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut som om hun har fått med seg at det ikke er lov med musikk på ørene i konkurranser. Hun har digre øreklokker(!) Det er ikke lov fordi du skal høre hvis det er noe som skjer rundt deg! Viktig regel! Og sånn praktisk sett må det bli veldig varmt og klamt rundt ørene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Hebbbbbe skrev:

Det ser ikke ut som om hun har fått med seg at det ikke er lov med musikk på ørene i konkurranser. Hun har digre øreklokker(!) Det er ikke lov fordi du skal høre hvis det er noe som skjer rundt deg! Viktig regel! Og sånn praktisk sett må det bli veldig varmt og klamt rundt ørene.

Ja, det er riktig. Arrangøren ber om at man ikke løper med hodetelefoner pga sikkerheten. Kunne aldri løpt med det selv, vil vite hva som skjer rundt meg. Men hva er vel ekte løpeglede uten spillelister, pulsklokker og andre tekniske duppedingser.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Kollontaj skrev:
5 minutter siden, Kollontaj skrev:

Tror det bare er avbefalt, ikke forbudt. 

Ja, heller ikke hørt at det ikke er lov, men det var noe innmari svære greier å løpe med i to timer! Må ha vært veldig ubehagelig. 

Det er også dumt å ikke få med seg all heinga, og ofte live-musikken som er under løp. Ville aldri løpt med musikk. Gjorde det en del før, men sluttet helt. Både trafikkfarlig og ødelegger litt opplevlsen, syns jeg. 
Leste innlegget hennes nå og syns det er veldig kult at hun åpenbart hadde en positiv opplevelse. Hadde vært veldig gøy hvis hun begynte med mer løp og litt mer smart/målretta trening. Hun bør jo lett klare å løpe under to timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Cavatina skrev:

Kan forstå at du mener det @Innestengt Bruker, men faktum er at CBE har promotert sin egen treningsnarko...eh...treningsglede i form av å løpe daglig i 14 år. At hun gjennomførte er da en selvfølgelighet etter mitt syn.
Jeg gidder ikke å bidra til å forherlige at noen fullførte noe, så lenge vedkommende har hatt 14 år på seg til å bygge opp formen - fremfor å bare skryte av det de siste årene for å shanghaie inn en sponsor.
Fitnessnora liker ikke å løpe, men presterte bedre om vi skal snakke om prestasjoner. Den som bør klappes frem for vel utført løp er Nora og alle andre som fullførte på grei tid uten å syte og klage i 4 måneder i forkant. Tilføyelse: For en betalt jobb.

Fullstendig enig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line Langmo (og mora hennes), er noen skikkelig sleipinger. :glare: 

Dessuten, om jeg skulle finne på å kjøpe svindyrt garn til en genser, ville jeg i det minste strikket en som var bittelitt funksjonell. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Pikachuchu said:

Det trenger jo ikke nødvendigvis være så mange innlegg for å gi et inntrykk av at man er glad i å løpe. Gjennom årene har det totalt sett vært mange innlegg om det og kanskje enda flere snap'er og bilder av pulsklokke med resultater etter økter. Og akkurat de tingene har, for meg, virket som en genuin interesse. Og med alle de bildene av pulsklokke med resultater har hun bygget et inntrykk av å være prestasjonsorientert. Derfor henger folk seg opp i tiden hennes nå... Legg til uttalelser om at de som ikke trener ikke prioriterer bra nok osv... Småting der og da, men i en større sammenheng er det sånne ting som biter en i rompa til slutt.

Sånn er det for oss alle, men flesteparten av oss går ikke ut med slikt på en stor offentlig blogg.

Først av alt; uansett hvilken tid Caroline hadde løpt på så hadde hun blitt kritisert. Enten for å under- eller overselge selg selv.  Derfor har hun heller ikke gått ut med et offentlig mål. 

Og hva tror du egentlig grunnen er til at hun trener så mye som hun gjør? For la oss se realiteten her, hun trener mye mer enn Ola Nordmann. Men, det er ikke for å løpe på en viss tid i en konkurranse. Her er hun sponset av Imsdal, som flere andre bloggere også er. Denne dama trener for å se ut som hun gjør, ikke for å springe halvmaraton på under 2 timer. Hun har nok en genuin interesse for å trene, men det er nok som sagt ikke for å oppnå en viss tid i et spesifikt løp. Hun har vel også nevnt på bloggen at hun ikke har sprunget et løp på veldig lenge, (10 år eller noe sånnt, correct me if I'm wrong) hvilket forteller meg at hun ikke er opptatt av den type prestasjon i alle fall.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 timer siden, Amafalathiel skrev:

Det tippet jeg og, men nå begynner jeg å tvile. Jeg kan lett se for meg en situasjon der en kommersiell aktør kan tåkelegge situasjonen for disse kjendisene, slik at de oppfatter situasjonen som veldedig, når sannnheten er at den er mer kommersiell. De er jo lure som bruker bloggerkjendiser som modeller - ser ikke for meg at de ville fått med seg profesjonelle modeller på,den måten.

21 timer siden, Kollontaj skrev:

Fikk hun betalt for jobben, da?

21 timer siden, Amafalathiel skrev:

Hun sier hun ikke fikk betalt

Det er jo utrolig frekt hvis Dale nærmest lurte henne til å stille opp gratis i sin tross alt kommersielle kampanje.

Jeg antar at CBE og evt andre bloggere som ble brukt som gratismodeller vurderer å sende faktura for jobben dersom de er lurt til å delta på feil premisser. Hvis målet med gratisjobben er å støtte Rosa sløyfe-aksjonen og ingenting annet, kan de jo heller donere hele inntekten fra fotoopptaket til Brystkreftforeningen enn å spare Dale for markedsføringsutgifter. 

Okke som er det skikkelig dårlig reklame for Dale at dette kommer ut på en av Norges mest leste blogger, trolig med store deler av strikkemålgruppen som lesere.

Edit: Kopierer for ordens skyld inn noe tilsvarende som jeg har skrevet i et innlegg nedenfor: Jeg tar et stort forbehold om at Dale muligens bare har et overskuddpå/tjener 5 kroner pr solgte garnnøste og gir hele sin fortjeneste til Rosa sløyfe-aksjonen. Dale ville i så fall fått utrolig mye goodwill hvis de informerte forbrukerne om at hele fortjenesten gikk til Rosa Sløyfe, og CBE.no burde formidle dette til leserne sine og hjelpe Dale med å få tingene riktig. Ikke fordi hun har gjort eller skrevet noe feil, men at ting kan misforstås.

Endret av Anna Nas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anna Nas skrev:

Det er jo utrolig frekt hvis Dale nærmest lurte henne til å stille opp gratis i sin tross alt kommersielle kampanje.

Jeg antar at CBE og evt andre bloggere som ble brukt som gratismodeller vurderer å sende faktura for jobben dersom de er lurt til å delta på feil premisser. Hvis målet med gratisjobben er å støtte Rosa sløyfe-aksjonen og ingenting annet, kan de jo heller donere hele inntekten fra fotoopptaket til Brystkreftforeningen enn å spare Dale for markedsføringsutgifter. 

Okke som er det skikkelig dårlig reklame for Dale at dette kommer ut på en av Norges mest leste blogger, trolig med store deler av strikkemålgruppen som lesere.

jeg må bare skynde meg å si at vi vet jo ikke at det er sånn at Dale tjener masse. Som jeg sa lenger opp kan det jo være at fem kroner pr nøste er hele overskuddet. Men når de går inn i et slikt samarbeid med folk som er kjent for å ha skjulte bindinger, så er jo konsekvensen at folk begynner å lure og stille spørsmål.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Amafalathiel skrev:

jeg må bare skynde meg å si at vi vet jo ikke at det er sånn at Dale tjener masse. Som jeg sa lenger opp kan det jo være at fem kroner pr nøste er hele overskuddet. Men når de går inn i et slikt samarbeid med folk som er kjent for å ha skjulte bindinger, så er jo konsekvensen at folk begynner å lure og stille spørsmål.

Takk - det er bra at du presiserer. Jeg ser at jeg trekker noen slutninger som ikke behøver å være riktige. Jeg vet jo ikke om en femmer per nøste er hele fortjenesten, men hvis det er det ville jo Dale ville i så fall fått utrolig mye goodwill hvis de informerte forbrukerne om at hele fortjenesten gikk til Rosa Sløyfe, og CBE.no burde formidle dette til leserne sine og hjelpe Dale med å få tingene riktig. Ikke fordi hun har gjort eller skrevet noe feil, men at ting kan misforstås.

Edit: Jeg legger til mye av dette i mitt innlegg ovenfor, sånn for ordens skyld.

Endret av Anna Nas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Det er stygt å lure, synes jeg, hvis det er det som har skjedd. Men CBE lurer jo selv sine lesere når hun ikke merker reklame som hun skal. Hun har tydeligvis ikke problemer med lureri og dermed antar jeg hun synes det er helt greit å selv bli lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...