Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Ja ingen av de har vel en skikkelig utdanning å falle tilbake på. De finner nok på noe uansett.

Hun er journalist, og han holder vel på med noe ernæringsgreier, synes jeg at jeg leste for ganske lang tid siden.. Men skal uansett bli vanskelig å matche den inntekten de har hatt på fanteri på bloggen..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

I september proklamerte CBE at bloggen skulle tas til nye høyder. Hittil har det vel heller vært nye dybder.

Selv ikke med beste vilje kan jeg se at hun skal reise seg som en fugl føniks etter alt som er kommet frem i det siste. Hun hadde muligheten til å gi seg selv "blanke ark og fargestifter" etter at det kom ut at hun redigerte bildene i betraktelig større grad enn først antatt. I stedet malte hun seg selv inn i et hjørne ved å presentere seg selv som et stakkarslig offer uten evne til å se ironien i det hun selv skrev.

Hun har egenhendig skakkjørt sin troverdighet med løgn innpakket i nok mer løgner. Og man vinner ikke tilbake troverdighet med å på overflaten late som ingenting samtidig som man febrilsk sletter alt av spor av sine egne ugjerninger og bedriver nord-koreansk sensur i ymse kommentarfelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Det som slår meg når jeg leste dette, er at det vel er på høy tid at det kommer et eller annet organ som legger føringer og følger opp blogger, på lik linje med andre kommersielle aktører, som aviser, blader osv. Et organ som passer på at de faktisk følger lover og regler, at merking blir gjennomført, og at det ikke drives villedende reklame, les; overdreven redigering som gir falske bilder av hva et produkt kan gjøre for deg.

Blogging er et forholdsvis nytt fenomen, og aktørene har stort sett kunnet holde på som de selv ønsker, men all den tid du plutselig kan ta ut store utbytter, bør det bli større kontroll og legges flere føringer for konseptet blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er med på å ikke støtte bloggen/ så lite som mulig. Om dere er med , gå på instagramen istedet. Hender svært lite innpå begge uansett. Liker "dessverre" stilen og klærne godt da de passe min smak, men har blitt så altfor lite av slike innlegg og innlegg generelt og så altfor mye av en type buisness man ikke bør støtte at jeg ikke vil klikke meg inn lenger. Det handler ikke om leserene eller å skrive fordi hun vil lenger, men har fremdeles alle negative sider og blitt en ren inntektskilde.

Join meg, om så bare en uke om gangen til det blir lettere, bruke instagram som backup/ støtte om det er vanskelig å slutte. Synes ikke lesertallene er fortjent lenger, hun skriver jo såvidt blogg lenger, og da ikke for leserne men for seg selv.

Nyttårsforsett on!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er journalist, og han holder vel på med noe ernæringsgreier, synes jeg at jeg leste for ganske lang tid siden.. Men skal uansett bli vanskelig å matche den inntekten de har hatt på fanteri på bloggen..

I følge det CBE skrev på bloggen for et par år siden skulle hun og LK i dag sitte med så mye penger at de ikke behøver jobbe mer for resten av sitt liv. Denne kommentaren er tidligere dokumentert her inne, men jeg vil tro den er slettet nå. Det var i forbindelse med Carolines uthenging av en leser hvor hun blant annet gikk løs på utseendet og alderen hennes etter å ha søkt henne opp på Facebook.

Hva angår jobb så tror jeg ikke det vil være lettere for henne å få seg jobb i dag enn det var i 2009, da "finanskrisa" var det som ødela for hennes jobbmuligheter mtp negativ medieomtale og tvilsom atferd.

Når det kommer til LK så er det begrenset hvilke jobber man kan få med et par fag innen ernæring. Tviler på at bloggen blir lagt ned med det første.

Endret av Tjukk Norris
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Ja? Hva skjer med dette:

«er forbudt å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser»

Det er jo klart dette er villedende markedsføring i stor skala, og kan anses som lovbrudd.

Forbrukerrådet burde gjøre noe med det.

Noen som har klagd henne inn?

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Hva skjer med dette?

«er forbudt å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser»

Det er jo klart dette er villedende markedsføring i stor skala, og kan anses som lovbrudd.

Forbrukerrådet burde gjøre noe med det.

Noen som har klagd henne inn?

Antar hun er ei av de som er mest klagd på mtp villedende og skjult markedsføring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Antar hun er ei av de som er mest klagd på mtp villedende og skjult markedsføring...

Tenkte på akkurat dette:

- Har gjort tenner hvitere, hår større...reklamerer for tannbleknings- og hårprodukter.

- Hudpleieprodukter som gir fin hud. Huden er retusjert.

- Bloggen inneholder treningsprogrammer, treningsdagbøker, lavkarboppskrifter man skal bli slank av. Så har hun retusjert seg slank...

- Hun igjen reklamerer mye for treningstøy ( og sko ) som er en del av denne " slanke " kroppen. Hun går mye med treningstøy i bloggen. Har en ny modell nesten hver gang. Men hun går med en retusjert slank kropp.....

Det hele er så gjennomtenkt.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på akkurat dette:

- Har gjort tenner hvitere, hår større...reklamerer for tannbleknings- og hårprodukter.

- Bloggen inneholder treningsprogrammer, treningsdagbøker, lavkarboppskrifter man skal bli slank av. Så har hun retusjert seg slank...

- Hun igjen reklamerer mye for treningstøy ( og sko ) som er en del av denne " slanke " kroppen. Hun går mye med treningstøy i bloggen. Har en ny modell nesten hver gang. Men hun går med en retusjert slank kropp.....

:fnise::fnise::fnise: Kjempe gjennomtenkt..

Synes det er skremmende at hun som i mange år har ønsket å fremme en sunn kropp og livsstil nå gått så banebrytende i mot seg selv, KUN for åpenbart å tjene penger. Det er ekkelt og skummelt at en retusjert blogger kan ha så stor påvirkningskraft på "små jenter", og hun burde etterhvert skjønne at HUN er med på å skape dette utseende og kroppshysteriet..

Hva skjedde med å være seg selv og stolt av det?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Tenkte på akkurat dette:

Jeg er ingen Caroline-fan - faktisk er jeg ikke fan eller leser av noen blogger. Men det du skriver her er noe stort sprøyt:

Det er fakta for alle som reklamerer for tann-preparater. Eller har du eksempel på noen som ikke retusjerer slike reklamer?

Det samme her. Alle reklamer for hudpreparater er retusjert.

Tull. Hun har IKKE retusjert seg slank. Hun er slank. Hun har fikset på endel bilder. Og det eneste hvor det faktisk viste godt var der hun hadde retusjert ryggen sin. Det andre har vært helt bagatellmessig.

Igjen. Hun ER slank. Hun har ikke retusjert kroppen sin slank, hun har fjernet litt "flesk" fra enkelte bilder - men det er snakk om millimeter, og selv erfarne fotografer sier at Caroline retusjerer minimalt i forhold til andre. Uttalelsene fra erfarne fotgrafer har jeg lagt link til tidligere i tråden. Det stod å lese i VG.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hold the door

Hun har fikset på endel bilder. Og det eneste hvor det faktisk viste godt var der hun hadde retusjert ryggen sin. Det andre har vært helt bagatellmessig.

Da har du ikke sett alle de redigerte bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Da har du ikke sett alle de redigerte bildene.

Jo, det har jeg .. og det har de to fotografene som kommenterte dette tidligere.

Snakk om å lage storm i et vannglass,

Er det ikke snart på tide å trekke inn årene og konsentrere seg om det som er viktig i livet kontra det som er bagatellmessig?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å skrive så mye mer her, men når Frua sine handlinger i g j e n bagatelliseres, så..

I vanlig kommersiell reklame er det en gjensidig forståelse for at bildene er retusjert. Frua har gjentatte ganger nektet for dette når hun er blitt spurt om dette - også i forbindelse med annonseinnlegg.

Konklusjon: Frua har gjentatte ganger løyet!

.. og det er I K K E bagatellmessig når man faktisk snakker om systematisk endring av benstruktur (kjeveparti, hake bl.a), rompeløft, forminskning av armer, lår, legger og midje.

Dette er systematisk gjort av ei som har gjentatte ganger har gått høyt ut (både på egen blogg og i andre medier) med at hun ikke fronter tynnhet, men å være sunn!

Konklusjon: Troverdigheten til Frua er lav.

.. og igjen, hvorfor er det greit at Frua lyver? Ikke bare én gang, men mange-mange-mange ganger? Det er ikke greit at andre kommersielle aktører lyver i samme skala, så hvorfor er det greit at denne aktøren lyver?

Bør vi som forbrukere forsvare og støtte opp om en slik etikk? Er det et slikt samfunn vi ønsker hvor det er akseptabelt å lyve og bedra til egen vinning skyld?

Min personlige mening er at det er dette man støtter ved å forsvare handlingene til Frua!

Endret av LilleSnupp
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det har jeg .. og det har de to fotografene som kommenterte dette tidligere.

Snakk om å lage storm i et vannglass,

Er det ikke snart på tide å trekke inn årene og konsentrere seg om det som er viktig i livet kontra det som er bagatellmessig?

Tror du har misoppfattet, eller velger å misforstå, hva mange folk reagerer sterkt på her når det gjelder denne bloggeren.

Poenget er at hun hele tiden konsekvent har nektet for redigering. Hun har sagt gjentatte ganger at hun aldri redigerer noe annet enn lys og fjerner støy i bildet, og at alle skal være glad i kroppene sine slik som de er. Hun lagde t.o.m et innlegg med bilder over mange damekropper i bikini som lesere hadde sendt inn for å vise at alle kropper er fine og man skal like seg selv slik som man er skapt.

Også kommer det frem at alt hun har sagt og benektet når det kommer til redigering er blank løgn. Når hun har retusjert bort halve ryggen sin for å se tynnere ut så er det ganske ille. Faktisk så er det ille når ei allerede slank og fin dame redigerer seg selv enda tynnere og nekter blankt for det.

I motemagasiner så er det åpne om at de redigerer og retusjerer bildene av modellene sine. Caroline har flere ganger hevdet at bloggen hennes er et glanset magasin, og da burde hun vært åpen for retusjeringen av sin egen kropp, ansikt, fjerning av urenheter og rynker i fjeset osv osv.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg er ingen Caroline-fan - faktisk er jeg ikke fan eller leser av noen blogger. Men det du skriver her er noe stort sprøyt:

Det er fakta for alle som reklamerer for tann-preparater. Eller har du eksempel på noen som ikke retusjerer slike reklamer?

Det samme her. Alle reklamer for hudpreparater er retusjert.

Tull. Hun har IKKE retusjert seg slank. Hun er slank. Hun har fikset på endel bilder. Og det eneste hvor det faktisk viste godt var der hun hadde retusjert ryggen sin. Det andre har vært helt bagatellmessig.

Igjen. Hun ER slank. Hun har ikke retusjert kroppen sin slank, hun har fjernet litt "flesk" fra enkelte bilder - men det er snakk om millimeter, og selv erfarne fotografer sier at Caroline retusjerer minimalt i forhold til andre. Uttalelsene fra erfarne fotgrafer har jeg lagt link til tidligere i tråden. Det stod å lese i VG.

" Tull. Hun har IKKE retusjert seg slank. Hun er slank. Hun har fikset på endel bilder. Og det eneste hvor det faktisk viste godt var der hun hadde retusjert ryggen sin. Det andre har vært helt bagatellmessig ".

" Igjen. Hun ER slank. Hun har ikke retusjert kroppen sin slank, hun har fjernet litt "flesk" fra enkelte bilder - men det er snakk om millimeter, og selv erfarne fotografer sier at Caroline retusjerer minimalt i forhold til andre. Uttalelsene fra erfarne fotgrafer har jeg lagt link til tidligere i tråden. Det stod å lese i VG ".

:fnise:

Her trenges det visst litt enklere forklaring og litt påminnelse:

Du har kanskje glemt bildet hvor hun med " kirurgiske inngrep " har fjernet kjeven. Bare et eks.

Det som ser ut som mm på et bilde på avstand er nok flere cm på en kropp på nært hold. Det tenkte du kanskje ikke på.

Fotografene du nevner er de som ved tidligere anledninger har retusjert henne. Skulle bare mangle at de ikke skulle være på hennes side. De har vært kjøpt og betalt av henne.

Problemet med din Caroline, som du på liv og død til enhver tid skal forsvare, er at hun har en direkte dialog med sine lesere om produktene. Hun lyver dem " rett i ansiktet ". I motsetning til de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Tror du har misoppfattet, eller velger å misforstå, hva mange folk reagerer sterkt på her når det gjelder denne bloggeren.

Poenget er at hun hele tiden konsekvent har nektet for redigering. Hun har sagt gjentatte ganger at hun aldri redigerer noe annet enn lys og fjerner støy i bildet, og at alle skal være glad i kroppene sine slik som de er. Hun lagde t.o.m et innlegg med bilder over mange damekropper i bikini som lesere hadde sendt inn for å vise at alle kropper er fine og man skal like seg selv slik som man er skapt.

Også kommer det frem at alt hun har sagt og benektet når det kommer til redigering er blank løgn. Når hun har retusjert bort halve ryggen sin for å se tynnere ut så er det ganske ille. Faktisk så er det ille når ei allerede slank og fin dame redigerer seg selv enda tynnere og nekter blankt for det.

I motemagasiner så er det åpne om at de redigerer og retusjerer bildene av modellene sine. Caroline har flere ganger hevdet at bloggen hennes er et glanset magasin, og da burde hun vært åpen for retusjeringen av sin egen kropp, ansikt, fjerning av urenheter og rynker i fjeset osv osv.

Ja, på ET bilde. På et av tusenvis av bilder så var redigeringen så stor at den var veldig synlig. De andre eksemplene her måtte jeg se på med briller og lupe for å se omtrent. Det var bagatellmessig. At dette krever hundre sider diskusjon viser vanviddet og hvordan kvinner elsker "skandaler". Spesielt når en kvinne som liker å fremstå perfekt trør feil så godter kvinner seg og tyner "nyheten" til det ikke er noe igjen av den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Ja, på ET bilde. På et av tusenvis av bilder så var redigeringen så stor at den var veldig synlig. De andre eksemplene her måtte jeg se på med briller og lupe for å se omtrent. Det var bagatellmessig. At dette krever hundre sider diskusjon viser vanviddet og hvordan kvinner elsker "skandaler". Spesielt når en kvinne som liker å fremstå perfekt trør feil så godter kvinner seg og tyner "nyheten" til det ikke er noe igjen av den.

Du misser jo poenget igjen.

Les linken øverst på side 59, så skjønner du kanskje litt mer av hva folk mener med løgn og bedrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...