Gjest Anna Nas Skrevet 29. juli 2017 #36601 Skrevet 29. juli 2017 (endret) Endret 31. juli 2017 av Anna Nas Sletter pga totalt uinteressant diskusjon.
Jobbermedbarn Skrevet 29. juli 2017 #36602 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, Atheena skrev: Greia er vel at ydmykhet er en dyd. Innenfor diverste fagfelt og spesielt innen helse/medisin så er dette ekstremt viktig. Ydmykhet for at feltet er så stort at man aldri kan bli ferdig utlært og at det hele tiden vil komme ny og viktig viten. Man skal aldri være helt skråskrikker og det vil alltid være veldig viktig å være ydmyk, selv med dokotorgrad. Det problematiske er jo å være så ekstremt bombatisk som LKE var kun kort tid inn i det nettbaserte ernæringstudie på Bjørknes. CBE hadde på den tiden 100 000 unike lesere og da skal man være ekstremt forsiktig for å si de mildt. Det er jo hele tiden denne besserwisser holdningen deres som setter de i problemer. Det være seg kommentarjuks, underkjennelse av produktplassering/reklame og uttalt kommentarjuks hvor man tillegger seg titler som krever offentlig godkjenning for å være gjeldende. Det er vel en underdrivelse at dette er ekstremt usymatisk. At de fremdeles har såpass mange lesere er for meg en stor gåte. Å kanskje akkurat denne fascinasjonen for dette gjør at hele konseptet engasjerer meg og gjør at jeg fortsetter å følge med på denne tråden. Så kan det godt være fliserspikkeri å sitte å diskutere om journalistutdannelsen til CBE var på høyskolenivå eller ei, det interessante er jo deres store fortreffelighet over seg selv og egen kunnskap. Dette var virkelig spot on, er så enig med deg. Spesielt vil jeg understreke dette med ydmykhet i jobber relatert til helse/medisin. Er helseutdannet med mange års erfaring, men fortsatt kommer man selvfølgelig innom temaer man ikke kan så mye om! Det å formidle det og at man skal undersøke med rette personer og komme tilbake, er så viktig! I motsatt fall skaper man bare utrygghet. Ja, man blir lett gjennomskuet om det er noe man ikke kan så mye om... Respekt mister man også. 10
Jobbermedbarn Skrevet 29. juli 2017 #36603 Skrevet 29. juli 2017 2 timer siden, Pikachuchu skrev: Enig! Og med tanke på utdanningsnivået på enkelte de diskuterer med, og mener å vite bedre enn, så tenker jeg også at knapt noen utdannelse etter videregående er ganske treffende. Ekteparet kan ikke sies å være høyt utdannet uansett hvordan man vrir og vender på det. Og egentlig har det ingen betydning hvor høyt utdannet man er. Det er denne bedreviter-holdningen som er så slitsom og som kanskje også er et resultat av manglende høyere utdanning. For all del, det finnes sikkert nok bedrevitere blant høyt utdannede også, men erfaringsmessig er de bedrevitere innen sitt fag. De vet ikke mest og best om alt mulig annet. Sånn sett fremstår ekteparet som om de er noe plaget av mindreverdighetskomplekser. Særlig den mannlige delen av dem, som for meg synes å ha et usunt behov for å hevde seg selv, eller hevde dem selv. 👍 Jeg leser også mye mindreverdighetskomplekser i denne bloggen... 13
Populært innlegg Inocybe Skrevet 29. juli 2017 Populært innlegg #36604 Skrevet 29. juli 2017 2 timer siden, Pikachuchu skrev: Enig! Og med tanke på utdanningsnivået på enkelte de diskuterer med, og mener å vite bedre enn, så tenker jeg også at knapt noen utdannelse etter videregående er ganske treffende. Ekteparet kan ikke sies å være høyt utdannet uansett hvordan man vrir og vender på det. Og egentlig har det ingen betydning hvor høyt utdannet man er. Det er denne bedreviter-holdningen som er så slitsom og som kanskje også er et resultat av manglende høyere utdanning. For all del, det finnes sikkert nok bedrevitere blant høyt utdannede også, men erfaringsmessig er de bedrevitere innen sitt fag. De vet ikke mest og best om alt mulig annet. Sånn sett fremstår ekteparet som om de er noe plaget av mindreverdighetskomplekser. Særlig den mannlige delen av dem, som for meg synes å ha et usunt behov for å hevde seg selv, eller hevde dem selv. 2 timer siden, Aricia skrev: Denne typen utdannelse klassifiseres også som videregående utdannelse av feks Lånekassen, såvidt jeg vet, det er jo en indikasjon. Enig her. Som vanlig bør man være forsiktig med å generalisere, men om det er noe man lærer i høyere utdanning, så er det hvor lite man kan vite helt sikkert. Skråsikkerhet er nok oftest et typisk resultat av lavt refleksjonsnivå, og har en tendens til å være omvendt proposjonal med opptjente studiepoeng. Mest verdensmester er man som kjent første uken på ex.phil. Enig i at det er denne bombastiske skråsikkerheten, som ikke underbygges av faglig viten, som er så ekstremt usjarmerende. Og når det ofte er medisin og helse de uttaler seg om kan det være direkte farlig. Husker med gru hvordan LKE svarte en ung jente krast med at det umulig kunne være treningens skyld at hun hadde mistet mensen. Underskrevet med Lege. Hva tenkte (!) LKE på da han skrev denne kommentaren? Enhver med litt skamvet og bare et snev av moral hadde anbefalt jenta å oppsøke legen sin hvis hun var redd for helsen sin. I stedet benyttet LKE anledningen til å ta jenta og få rett. Skammelig! I jobben møter jeg fra tid til annen slike besserwisser-know it all slik som LKE. Heldigvis ikke ofte, for de fleste nykker har blitt plukket av studentene lenge før de møter meg (jeg underviser bare studenter med mastergrad og oppover), men når det kommer slike er de utrolig pinlige å høre på. Etterhvert lærer også de at man aldri vil forstå alt og aldri bli ferdigutdannet. Så det er håp for langt de fleste og økt utdanning tror jeg er en effektiv kur 53
Mkay Skrevet 29. juli 2017 #36606 Skrevet 29. juli 2017 3 minutter siden, Lanista1984 skrev: Hva er en CBE? Caroline Berg Eriksen 5
Snupp89 Skrevet 29. juli 2017 #36607 Skrevet 29. juli 2017 Jeg tror ikke det største problemet er manglende utdanning (selv om den ikke er imponerende) . Det er nok manglende dannelse som er det største problemet for the Eriksens... 48
LizbethOsnes Skrevet 29. juli 2017 #36608 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, minimymlen skrev: Neida, i følge LKE var det jo for noen år siden meningen at "Caroline skal begynne å mene mer". Det ble vel knapt noe mer enn det kvinnedagsinnlegget 8.mars? Tror det ble sagt i forbindelse med at (noen av topp-) bloggerne ble definert som en sterk makt innen mediebransjen. Åja, ja men da så. Da holder jeg pusten mens jeg venter på at det skal skje :-) 9
Lanista1984 Skrevet 29. juli 2017 #36609 Skrevet 29. juli 2017 (endret) 15 timer siden, Mkay skrev: Caroline Berg Eriksen Ok. Takk. Etter at selen og jeg skumleste noe av innholdet, tyder det på at ikke alle av oss tok innholdet veldig seriøst. Edit: Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod. Endret 30. juli 2017 av Edie feil 2
LizbethOsnes Skrevet 29. juli 2017 #36610 Skrevet 29. juli 2017 47 minutter siden, Inocybe skrev: Enig i at det er denne bombastiske skråsikkerheten, som ikke underbygges av faglig viten, som er så ekstremt usjarmerende. Og når det ofte er medisin og helse de uttaler seg om kan det være direkte farlig. Husker med gru hvordan LKE svarte en ung jente krast med at det umulig kunne være treningens skyld at hun hadde mistet mensen. Underskrevet med Lege. Hva tenkte (!) LKE på da han skrev denne kommentaren? Enhver med litt skamvet og bare et snev av moral hadde anbefalt jenta å oppsøke legen sin hvis hun var redd for helsen sin. I stedet benyttet LKE anledningen til å ta jenta og få rett. Skammelig! I jobben møter jeg fra tid til annen slike besserwisser-know it all slik som LKE. Heldigvis ikke ofte, for de fleste nykker har blitt plukket av studentene lenge før de møter meg (jeg underviser bare studenter med mastergrad og oppover), men når det kommer slike er de utrolig pinlige å høre på. Etterhvert lærer også de at man aldri vil forstå alt og aldri bli ferdigutdannet. Så det er håp for langt de fleste og økt utdanning tror jeg er en effektiv kur Er det mulig?! Det er direkte skummelt. Selvfølgelig kan både overdreven trening og (mangel på) kosthold føre til at man mister menstruasjon. Egen erfaring tilsier at det overhodet ikke skal mye til i det hele tatt, og om en følger treningen CBE legger ut på bloggen uten å kompensere med riktig kosthold er det absolutt en reell mulighet for at dette kan kunne skje. 27
Viking-girl Skrevet 29. juli 2017 #36611 Skrevet 29. juli 2017 14 minutter siden, LizbethOsnes skrev: Er det mulig?! Det er direkte skummelt. Selvfølgelig kan både overdreven trening og (mangel på) kosthold føre til at man mister menstruasjon. Egen erfaring tilsier at det overhodet ikke skal mye til i det hele tatt, og om en følger treningen CBE legger ut på bloggen uten å kompensere med riktig kosthold er det absolutt en reell mulighet for at dette kan kunne skje. Beleilig for LKE å ha en kone uten mens... 8
Gjest Ms. Daisy Skrevet 29. juli 2017 #36612 Skrevet 29. juli 2017 Hvem vil være uten mens da? Altså ikke misforstå det er noe dritt, men også et tegn på at kroppen fungerer normalt. Jeg mistet min når jeg var undervektig og syk......Er det virkelig noe å skryte av. Håper at mine unger aldri oppdager CBE bloggen for den er direkte skadelig til tider. Fysj!
Pikachuchu Skrevet 29. juli 2017 #36613 Skrevet 29. juli 2017 41 minutter siden, Snupp89 skrev: Jeg tror ikke det største problemet er manglende utdanning (selv om den ikke er imponerende) . Det er nok manglende dannelse som er det største problemet for the Eriksens... Manglende dannelse er vel kanskje også en utfordring? Det har vel skjedd mer enn én gang at de har hengt ut hoteller/spa og diverse når disse ikke har levd opp til forventningene. Modent gjort når dette kun gjøres for å "få viljen sin", i mangel av et bedre uttrykk. Maktmisbruk, når man garantert kunne løst slike filleting på en både mer diskret og rettferdig måte. 13
minimymlen Skrevet 29. juli 2017 #36614 Skrevet 29. juli 2017 (endret) 7 timer siden, Emilie112 skrev: Jeg sa ingenting om synes han har,bare at han uten noe form for relevant utdannelse kan få uttale seg som en "ekspert", mens andre som faktisk kan noe om et tema er en "så kalt ekspert" Har man ikke relevant utdannelse, kan man i hvert fall juge på seg en utdanning eller tittel for å fremstå som ekspert. Vi nevner i fleng: Jurist med spesialisering i opphavsrett (angående kritikk for å ha brukt andres kakeoppskrift på blogen) Personlig trener (for å kommentere stillingen på stumpen til Fruen i en treningsøvelse) Lege (i forhold til å miste mens av for hard trening) I tillegg utga LKE seg som prevensjonsekspert da Fruen reklamerte for Natural cycles. Da representanter fra legestanden kritiserte denne reklamen (fordi de fremstilte metoden som mer sikker enn den var) gikk han i strupen på de kvinnelige legestudentbloggerne som skrev om det. Link til bloggen her: http://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html Et lite knippe eksempler, det er jo alltids mer å grave frem. Endret 29. juli 2017 av minimymlen Lagt til link 30
Gjest Bettys Skrevet 29. juli 2017 #36615 Skrevet 29. juli 2017 10 minutter siden, minimymlen skrev: Har man ikke relevant utdannelse, kan man i hvert fall juge på seg en utdanning eller tittel for å fremstå som ekspert. Vi nevner i fleng: Jurist med spesialisering i opphavsrett (angående kritikk for å ha brukt andres kakeoppskrift på blogen) Personlig trener (for å kommentere stillingen på stumpen til Fruen i en treningsøvelse) Lege (i forhold til å miste mens av for hard trening) I tillegg utga LKE seg som prevensjonsekspert da Fruen reklamerte for Natural cycles. Da representanter fra legestanden kritiserte denne reklamen (fordi de fremstilte metoden som mer sikker enn den var) gikk han i strupen på de kvinnelige legestudentbloggerne som skrev om det. Link til bloggen her: http://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html Et lite knippe eksempler, det er jo alltids mer å grave frem. "IT-Åge" i kommentarfeltet, festlig. Lurer på om LKE skjønte det. Sannsynligvis ikke🤣
minimymlen Skrevet 29. juli 2017 #36616 Skrevet 29. juli 2017 22 minutter siden, Bettys skrev: "IT-Åge" i kommentarfeltet, festlig. Lurer på om LKE skjønte det. Sannsynligvis ikke🤣 IT-Åge er ekspert, vettu Det er i grunnen mange Åge'er som rider igjen i kommentarfelt rundt omkring inspirert av ridder LKE. 7
Gjest Topptur Skrevet 29. juli 2017 #36617 Skrevet 29. juli 2017 38 minutter siden, minimymlen skrev: Har man ikke relevant utdannelse, kan man i hvert fall juge på seg en utdanning eller tittel for å fremstå som ekspert. Vi nevner i fleng: Jurist med spesialisering i opphavsrett (angående kritikk for å ha brukt andres kakeoppskrift på blogen) Personlig trener (for å kommentere stillingen på stumpen til Fruen i en treningsøvelse) Lege (i forhold til å miste mens av for hard trening) I tillegg utga LKE seg som prevensjonsekspert da Fruen reklamerte for Natural cycles. Da representanter fra legestanden kritiserte denne reklamen (fordi de fremstilte metoden som mer sikker enn den var) gikk han i strupen på de kvinnelige legestudentbloggerne som skrev om det. Link til bloggen her: http://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html Et lite knippe eksempler, det er jo alltids mer å grave frem. Så deilig å lese om kunnskapsrike kvinner som parkerer LKE! Han ble ganske spak etterhvert der og tilslutt forsvant han helt, gitt 😂 for en en pinlig mann.
minimymlen Skrevet 29. juli 2017 #36618 Skrevet 29. juli 2017 4 minutter siden, Topptur skrev: Så deilig å lese om kunnskapsrike kvinner som parkerer LKE! Han ble ganske spak etterhvert der og tilslutt forsvant han helt, gitt 😂 for en en pinlig mann. I kjent stil begynte han å hamre løs i sin yndlingskanal: https://twitter.com/lkeriksen23/status/616102633317793792 18
minimymlen Skrevet 29. juli 2017 #36619 Skrevet 29. juli 2017 5 minutter siden, minimymlen skrev: I kjent stil begynte han å hamre løs i sin yndlingskanal: https://twitter.com/lkeriksen23/status/616102633317793792 Og det blir jo bare bedre og bedre https://mobile.twitter.com/lkeriksen23/status/615979576238440448 10
Gjest Manor Skrevet 29. juli 2017 #36620 Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, minimymlen skrev: Og det blir jo bare bedre og bedre https://mobile.twitter.com/lkeriksen23/status/615979576238440448 Uttalelsene hans er så pinlige, og det at han ikke engang forstår det gjør det enda mer pinlig.
Fremhevede innlegg