Ultiva Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #30621 Skrevet 11. februar 2017 (endret) 2 timer siden, Miranda16 skrev: Igjen stresser de med fargevalg på resten av huset, så det blir spennende å se, just sayin.... Har aldri hørt om noen som har pusset opp et stort hus, eller leil for den saks skyld, fra grunnen av, når de strengt tatt ikke har noe sted å bo De flyttet ut at det gamle 3-4 uker før de nye tok over. Antageligvis kunne de og tøyd den strikken med nye eiere ytterligere og kunne flytte inn når alt er ferdig. En annen ting er at de da måtte flytte alle møbler etc inn i et helt hus som er under oppussing og renovering. De har kastet ut det meste av møbler men likevel. Så hun må slutte å klage. Dette har de bedt om selv. Ja de gjør det veldig tungvint for seg selv. Hva var poenget med å flytte fra Siljan en måned før overtakelse når de siden har levd som nomader både hos hennes foreldre, på hotell (dyrt!!), til å bo på hytte og tidvis i kaoset i det nye huset? Veteranbloggeren har beskrevet hvordan de må flytte rundt på møblene i takt med at rommene skal behandles med maling, sliping osv av de ulike firmaene som de har leid inn/blir sponset av. Så utrolig unødvendig! Jammen meg godt at de er to voksne hjemme med eldstemann i bhg når de skaper så mye ekstraarbeid for seg selv. Hun skrev også hvordan hun brukte 45 minutter på å finne en genser i koffertkaoset, hun er tydeligvis alt annet enn strukturert. Treningen har hun også måttet droppe, nå som hun ikke har det lasset av egentid som hun pleier å ha. Hun begynner å nærme seg egentiden til en standard norsk arbeidende småbarnsmor kanskje; mellom 1-3 t hver kveld. Med knapp tid hver morgen i stedet for 2-4 t formiddagstimer å bruke på trening og sminking/styling. Endret 11. februar 2017 av Ultiva 24
Aoede Skrevet 11. februar 2017 #30622 Skrevet 11. februar 2017 1 time siden, BlendaSensitive skrev: Om det er slik, så er jeg helt enig! Da trekker jeg tilbake min forståelse for dette. Bra du er enig! Her er et eksempel på det jeg snakker om, og som beskriver akkurat det CBE driver med: "The thing that bothers me is when people not only steal from my culture but manhandle it to fit their lifestyle. It’s when people see something amazing and use it as a way to have fun without understanding the implications of what they are doing. It’s taking it at face value and prancing around however you please, even mocking it because you want to have a good time" Stop ruining Day of the Dead 17
naivsuper Skrevet 11. februar 2017 #30623 Skrevet 11. februar 2017 Noen som har sett videoen på finn hvor de selger huset i Siljan?? Er det kleineste jeg har sett. Kan ikke legge den ut her for da blir den slettet. Den ligger på youtube...søk på navnet hennes så kommer den opp. De har tydeligvis leid noen til å lage en videovisning fra huset, og vi kan kose oss med tre pinlige minutter hvor vi får se CBE tasse rundt barbeint i en blomstrete kjole, mens hun danderer puter på sengen, tørker hendene på et fancy håndkle på badet (!) og tapper seg en kopp kaffe fra espressomaskinen.... Akkurat det jeg ville valgt å vise frem fra huset mitt også hvis jeg skulle selge det. 11
foreveralone Skrevet 11. februar 2017 #30624 Skrevet 11. februar 2017 Det er Lasse som har regissert den video 📽🏚 8
naivsuper Skrevet 11. februar 2017 #30625 Skrevet 11. februar 2017 17 minutter siden, foreveralone skrev: Det er Lasse som har regissert den video 📽🏚 Hvem er Lasse? Meneer du mannen?
Bringebæret Skrevet 11. februar 2017 #30626 Skrevet 11. februar 2017 Lassie...jeg mener Lasse, er mannen hennes ja. 3
Shopgirl2014 Skrevet 11. februar 2017 #30627 Skrevet 11. februar 2017 49 minutter siden, Aoede skrev: Bra du er enig! Her er et eksempel på det jeg snakker om, og som beskriver akkurat det CBE driver med: "The thing that bothers me is when people not only steal from my culture but manhandle it to fit their lifestyle. It’s when people see something amazing and use it as a way to have fun without understanding the implications of what they are doing. It’s taking it at face value and prancing around however you please, even mocking it because you want to have a good time" Stop ruining Day of the Dead Det er riktig at noen meksikanere mener de dødes dag-feiringer er kulturell appropriasjon, men den kilden du siterer der representerer nok ikke den jevne meksikaner. Her er hva hun skriver om seg selv: "Journalist. Feminist. California grown. Mexicana/Xicana. Catch me in Brooklyn. Literature nerd. Poet and sometimes chef. Radical. Anarchist with Marxist sympathies. Mostly anti-America. Kill all fascists." Å være anti-amerikansk anarkist med marxistiske sympatier er ikke spesielt vanlig blant hverken meksikanere eller amerikanere, tro meg. 6
Aoede Skrevet 11. februar 2017 #30628 Skrevet 11. februar 2017 29 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Det er riktig at noen meksikanere mener de dødes dag-feiringer er kulturell appropriasjon, men den kilden du siterer der representerer nok ikke den jevne meksikaner. Her er hva hun skriver om seg selv: "Journalist. Feminist. California grown. Mexicana/Xicana. Catch me in Brooklyn. Literature nerd. Poet and sometimes chef. Radical. Anarchist with Marxist sympathies. Mostly anti-America. Kill all fascists." Å være anti-amerikansk anarkist med marxistiske sympatier er ikke spesielt vanlig blant hverken meksikanere eller amerikanere, tro meg. Det innlegget var et eksempel. Her er to andre: https://ayadeleon.wordpress.com/2014/10/31/dear-white-peoplequeridos-gringos-you-want-our-culture-but-you-dont-want-us-stop-colonizing-the-day-of-the-dead/ og https://www.theodysseyonline.com/cultural-appropriation-dia-de-los-muertos. Du kan sikkert finne flere om du googler. Poenget er, det finnes tusenvis av temaer man kan bruke for en bursdag. Hvorfor må man da velge et som er stjålet fra andres kultur? 14
miagunda Skrevet 11. februar 2017 #30629 Skrevet 11. februar 2017 Fordi hun føler seg gammel ved å bli 30. 9
Miranda16 Skrevet 11. februar 2017 #30630 Skrevet 11. februar 2017 1 time siden, naivsuper skrev: Noen som har sett videoen på finn hvor de selger huset i Siljan?? Er det kleineste jeg har sett. Kan ikke legge den ut her for da blir den slettet. Den ligger på youtube...søk på navnet hennes så kommer den opp. De har tydeligvis leid noen til å lage en videovisning fra huset, og vi kan kose oss med tre pinlige minutter hvor vi får se CBE tasse rundt barbeint i en blomstrete kjole, mens hun danderer puter på sengen, tørker hendene på et fancy håndkle på badet (!) og tapper seg en kopp kaffe fra espressomaskinen.... Akkurat det jeg ville valgt å vise frem fra huset mitt også hvis jeg skulle selge det. 80% av hele videoen er fokuset på henne. Det er faktisk totalt bortkastet og bruke flere timer på å spikre sammen. Trodde de kunne PR, men tydeligvis ikke 11
Gjest CecilieX Skrevet 11. februar 2017 #30631 Skrevet 11. februar 2017 2 timer siden, kattehviskeren skrev: Hun har i hvert fall gjort en helomvending fra det forrige huset, som var helhvitt. Nesten fascinerende. Virker ikke som om hun har noe særlig sterk personlig smak, hun bare går etter litt tilfeldige trender. Først hvit-trenden og nå fløyels- og mørke fargertrenden. På bildene fra den blå stua ser gulvet helt krise ut. Er det ikke ordentlig ferdig? Har de gjort det selv? Ser jo masse ujevnheter osv i det. 2 timer siden, Miranda16 skrev: Det samme gjenspeiles i klesstilen. Det er greit å følge litt trender, men da kreves det an man er kreativ. For min del blir det forferdelig anstrengt, slavisk og match i match. Prøver hun mix and match blir det helt feil For en utenforstående er dette litt underlig å se på. En ting er jo ytre ting som interiør og klær, men når også livvstil endres radikalt så kan man begynne å lure på hvor dypt problemet stikker. Fruas livsstil har jo handlet om å være sunn (kremt) og vise en livsstil med trening og sunn kost. I det nye huset skulle de først bruke en av stuene til bibliotek der de skulle jakte på gamle bøker antakeligvis fordi de ikke hadde særlig mange bøker med seg. Hun har jo selv innrømmet at hun ikke har tid til bøker, men bibliotek må hun åpenbart ha. Deretter skulle stue nummer to være en stue der de kunne ta seg en drink (!!). Hvor passer det inn i den livsstilen som før har vært deres varemerke? Alt handler om fasade der, og de selv ønsker å tilkjennegi en glanset versjon av seg selv. Kritikerne har lenge vært opptatt av at hun iscenesetter en virkelighet som ikke er sann, til skade for leserne. De verste eksempelene var jo redigeringen og kommentarjukset som absolutt handet om å underbygge dette imaget. Men nå har hun kjøpt seg herskapshus, og da er det plutselig denne livsstilen som styrer hvordan hun innreder lesing av bøker og ettermiddagsdrink inkludert. Jeg blir ikke forundret om hun plutselig får et sølvforgylt sigarettetui (fra TM) på det speilblanke bordet sitt. Mulig hun totalt mistet seg selv i rollen som den iscenesatte Caroline på CBE.no. Kanskje blir det slik når alt er til salgs og du kaster alle egne preferanser over bord i forsøket på å selge alt som noe som er "deg".
Miranda16 Skrevet 11. februar 2017 #30632 Skrevet 11. februar 2017 Når man ser kontrastene mellom de lyse fargene og lyset i det gamle huset, er det nye forferdelig deprimerende, 10
Luppa Skrevet 11. februar 2017 #30633 Skrevet 11. februar 2017 Er det vanlig å sende ut save the date-kort når festen bare er litt over en måned unna? Kan man ikke bare sende ut invitasjon? 37
Keaton Skrevet 11. februar 2017 #30634 Skrevet 11. februar 2017 (endret) @CecilieX tror du er inne på noe og du har faktisk rett i det med røykingen, fordi de skrev i kommentarfeltet at de hadde tenkt å legge frem sigarer til pynt. Kan finne det om noen mener det er spekulasjoner. Edit: https://imgur.com/a/g0Mff I samme kommentarfelt leste jeg nå at de har tenkt å bringe inn nettopp rødt som kontrastfarge i den blå stua. ( jeg trodde grønt og rødt var kontrastfarger) Endret 11. februar 2017 av Kollontaj 20
Gjest Loffeliten Skrevet 11. februar 2017 #30635 Skrevet 11. februar 2017 "Legge fram sigarer til pynt", faktisk. Og kjøpe gamle bøker til pynt i "biblioteket", siden Fruen og Mannen til fruen ikke "har tid til å lese". Huset, garderoben, hele livet deres er et show.
Gjest Asti Skrevet 11. februar 2017 #30636 Skrevet 11. februar 2017 14 minutter siden, Kollontaj skrev: @CecilieX tror du er inne på noe og du har faktisk rett i det med røykingen, fordi de skrev i kommentarfeltet at de hadde tenkt å legge frem sigarer til pynt. Kan finne det om noen mener det er spekulasjoner. Jeg søkte (tok meg 2 sekunder): Direktelenke til kommentarfeltet: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/09/stue-nummer-spisestuen-har-fatt-farge-pa-veggene/comment-page-2/#comment-534379 . De har snakket om å ha et lite hvilebord med whisky og konjakk, samt noen sigarer til pynt.
Gjest Asti Skrevet 11. februar 2017 #30638 Skrevet 11. februar 2017 5 minutter siden, Kollontaj skrev: Ja, jeg la inn imgur, Asti!
Torden Skrevet 11. februar 2017 #30639 Skrevet 11. februar 2017 9 minutter siden, Asti skrev: Jeg søkte (tok meg 2 sekunder): Direktelenke til kommentarfeltet: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/09/stue-nummer-spisestuen-har-fatt-farge-pa-veggene/comment-page-2/#comment-534379 . De har snakket om å ha et lite hvilebord med whisky og konjakk, samt noen sigarer til pynt. Sigarer til pynt og småbarn i huset.. Smart😀 31
Luka_S Skrevet 11. februar 2017 #30640 Skrevet 11. februar 2017 30-årsdagen skal feires på Bølgen og Moi, mulig barnedåpen skulle feires i huset, slik at det er derfor den må utsettes? Jeg syntes huset så kjempeflott ut da det lå ute på Finn, hvis jeg skulle flyttet inn der så hadde jeg ikke sett vitsen med å sette i gang med noen oppussing. Men det "trengs" vel, da, når man får alt sponset. 12
Fremhevede innlegg