Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
24 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Ser hun drikker vin og planlegger farger til gangen (snap). Bare å helle innpå Caroline, det kan umulig bli verre enn det dere har valgt hittil 😂

Da har de hvertfall unnskyldningen klar til senere. :skaal:

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
På ‎10‎.‎02‎.‎2017 den 14.58, Miranda16 skrev:

La ikke merke til at selv stikkkontaktene var malt. Om de har tenkt til å beholde listene blå, så kan de like gjerne holde på de blå stikkontaktene. Malejobben på listene er slett arbeid. CBE er perfeksjonist, så hadde ikke ventet dette resultatet med listene.

Ikke er det mye barnevennlig med speilbordet og sofatrekket. 

Hvis de har brukt en  interiørarkitekt så er det rimelig flaut. Det er ikke merket med spons, så gudene vet.

Since when har hun merket klær, møbler og gjenstander som spons? Det er jo nettopp en del av kritikken mot henne. Hadde hun enda vært redelig så hadde nok ikke kritikken og mistroen vært så massiv. 

Endret av lillesky
  • Liker 21
Skrevet
8 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg nekter å tro det er profesjonelle folk som har gjort dette her! Minty breeze på vegger og lilla-velur spisestoler 😱 Pluss røde roser på bordet...

https://i.imgur.com/jgfNEWV.png

Hadde hjulpet veldig bare å fjerne de røde rosene.. det svir i øynene.

• Liker 8
Skrevet

Jeg skjønner ikke at de ikke har bestemt farger for lenge siden, jeg? Det er så merkelig. 
De har lenge visst hvor de skal bo, de har vært der og sett/målt før overtakelse, og enda er de ikke i mål med farger. 

Stusset også på at det er malt gulvlister i ett rom, og alt er malt over. Ledninger, stikk osv. Ser ikke bra ut. 

Det er jo ikke rart at det er stressende når de er såpass uorganiserte. I tillegg planlegge 30 års fest midt oppi. Hva skjedde med en ting av gangen? Er det for å gjøre seg interessant, eller hva er det. 

De skal være glade for at de ikke har vanlige 8-16 jobber midt oppi det. De er 2 voksne som går hjemme og kan ta seg av alt og så greier de å være så ustrukturerte. 

• Liker 27
Skrevet

Kan jeg få bryte inn i interiørdiskusjonen med et lite hjertesukk? Jeg og flere med meg linket og forklarte at Dia de los Muertos som tema for en bursdagsfeiring er respektløst og et klassisk eksempel på "cultural appropriation". CBE avfeide kritikken med å si at hun bare skulle låne inspirasjon fra kostymene, ikke annet. (Se svarene hennes her: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/01/26/lets-throw-big-party/) Dette er jo er selve essensen i cultural appropriation, det å plukke de tingene du liker ved en kultur uten å faktisk ta del i den på godt og vondt. Men ok. Nå ser jeg at hun faktisk skriver Day of the Dead på save the date kortene... :sur:

Så da kan jeg vel skrive meg inn i rekken velmenende kritikere som opplever å bli fullstendig avfeid. Jeg merker jeg håper at hun får kraftig kritikk i etterkant av feiringen. Det er ikke greit å bruke andres kultur som en gimmick! 

• Liker 38
Skrevet

En ting er den kulturelle bulldoseringen, men det er også temmelig morbid å bli invitert til Day of dead. Hadde jeg fått en slik invitasjon, hadde jeg reagert negativt, men det er jo mulig at ingen av dem som Cbe inviterer har reell død rundt seg akkurat nå. Det er jo å håpe. 

• Liker 17
Skrevet (endret)

@Aoede Det å sette seg inn i en kultur med all symbolikk er tydeligvis det samme som å lese forskningsrapporter man senere "tolker som man vil". Det kalles "cherrypicking". Eh...beklager...ananasplukking.
Det tar tross alt litt mer tid enn å google kule bilder på pinterest, i "en hektisk hverdag".

Endret av Cavatina
  • Liker 17
Skrevet

Akkurat day of the dead er jo grundig avkledd i populærkultur rundt i verden. Så dette synes jeg faktisk er innafor.

I andre land er jo dette tema en dag for fest og feiring av livet, ikke heeelt som navnet tilsier.

I dag kan man få klær, interiørgjenstander, t-skjorter med trykk, dukker, og alle mulige slags duppedingser med dette temaet. Det har vært en populær tatoveringsmotiv i flere år.

Flere filmer har hatt inspirasjon fra dette, bl.a Nightmare before Christmas og Corps Bride med Tim Burton som regissør. (og johnny depp sin stemme)

https://www.google.se/search?q=day+of+the+dead+tim+burton&biw=1368&bih=762&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwitrdir7YfSAhXGCSwKHbZQAaIQsAQIGQ

JEG tipper at det der festfirmaet har foreslått temaet. Passe hipps og crazy og med mulighet for masse, masse sponsede detaljer!

• Liker 16
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvordan hun har tid til å arrangere bursdag. I et av de nyeste innleggene der hun klagde over håpløse håndverkere som glemmer å lukke dører sånn at det blir støv over hele huset så skriver hun at de bl.a må utsette barnedåpen pga det. 

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/06/utfordringene-ved-pusse-opp/  Link til bloggen, innlegget der hun skriver at barndåp utsettes

De må utsette barnedåpen men 30årsdagen går som planlagt. 

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, skruf skrev:

Jeg forstår ikke helt hvordan hun har tid til å arrangere bursdag. I et av de nyeste innleggene der hun klagde over håpløse håndverkere som glemmer å lukke dører sånn at det blir støv over hele huset så skriver hun at de bl.a må utsette barnedåpen pga det. 

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/06/utfordringene-ved-pusse-opp/  Link til bloggen, innlegget der hun skriver at barndåp utsettes

De må utsette barnedåpen men 30årsdagen går som planlagt. 

Bursdagen er sponset og de vet det gir mer klikk enn en tradisjonell barnedåp, der kanskje mange gjester ikke vil fotograferes?

:vetikke: 

Men vi vanlige folk vet jo at det meste i livet handler om prioriteringer. Og vi andre hadde kanskje forberedt oppussingen litt bedre og planlagt alt klart, og faktisk klart tenke ut selv att å slipe golv gir veldig mye støv, att å male et hus tar lang tid. Men dette burde jo firmaet forberedt familjen på?

• Liker 16
Skrevet (endret)

Om Day of the dead er transformert og adaptert til en feiring av livet, er det for det meste fortsatt en feiring av de som har dødd - for de som feirer det på ordentlig. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Akkurat day of the dead er jo grundig avkledd i populærkultur rundt i verden. Så dette synes jeg faktisk er innafor.

I andre land er jo dette tema en dag for fest og feiring av livet, ikke heeelt som navnet tilsier.

I dag kan man få klær, interiørgjenstander, t-skjorter med trykk, dukker, og alle mulige slags duppedingser med dette temaet. Det har vært en populær tatoveringsmotiv i flere år.

Flere filmer har hatt inspirasjon fra dette, bl.a Nightmare before Christmas og Corps Bride med Tim Burton som regissør. (og johnny depp sin stemme)

https://www.google.se/search?q=day+of+the+dead+tim+burton&biw=1368&bih=762&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwitrdir7YfSAhXGCSwKHbZQAaIQsAQIGQ

JEG tipper at det der festfirmaet har foreslått temaet. Passe hipps og crazy og med mulighet for masse, masse sponsede detaljer!

At "alle andre gjør det" betyr ikke at det er greit. Når meksikanere uttrykker fortvilelse over hvordan denne feiringen blir brukt, så bør man holde seg for god til å appropriere den. 

• Liker 26
Gjest Atheena
Skrevet

Det er ikke noe galt med Deco blue eller minty breeze, men hun er ikke noe god på interiør, form og fargekombinasjon Når hun har så store bombastiske og mørke møbler til så blir det ikke fint. Velour, nagler og mønstrete store stoler er bare ikke pent. Samt at hun har altfor mørkt gulv, det er jo helt katastrofe. For at det skal bli bra så hadde hun måtte skiftet ut alt av møbler og stylet fargene helt annerledes. Det krever et vist teft å få det bra og det har hun faktisk ikke. Hun tror det blir bra av å matche, men det blir bare så over the top. Less is more. 

Skrevet
3 minutter siden, Aoede skrev:

At "alle andre gjør det" betyr ikke at det er greit. Når meksikanere uttrykker fortvilelse over hvordan denne feiringen blir brukt, så bør man holde seg for god til å appropriere den. 

Dette er jeg enig i. Det blir litt som å si at når man ikke mener noe vondt med å si neger, så er det greit. 

Forøvrig er vel hovedgrunnen til at kritikktråder om cbe lever i beste velgående, det at hun aldri tar til seg noen form for kritikk, annet enn en gang hvor en leser ville at hun skulle skrive mer om noe, og fruen fulgte rådet. Hun avfeier det neste av kritikk og styrer på, og hvis bølgene blir for høye, skriver hun et stakkars-innlegg hvor alt galt  hun motstrebende har måttet innrømme å ha gjort, skyldes på leserne hennes. 

• Liker 21
Skrevet

Igjen stresser de med fargevalg på resten av huset, så det blir spennende å se, just sayin.... Har aldri hørt om noen som har pusset opp et stort hus, eller leil for den saks skyld, fra grunnen av, når de strengt tatt ikke har noe sted å bo   De flyttet ut at det gamle 3-4 uker før de nye tok over. Antageligvis kunne de og tøyd den strikken med nye eiere ytterligere og kunne flytte inn når alt er ferdig.  En annen ting er at de da måtte flytte alle møbler etc inn i et helt hus som er under oppussing og renovering. De har kastet ut det meste av møbler men likevel.

Så hun må slutte å klage. Dette har de bedt om selv.

• Liker 12
Skrevet

Godt planlagt er det iallfall ikke. Tydelig at fravær av normal jobblogistikk-erfaring gjør seg gjeldende. Om det ikke nettopp er planlagt slik, av hensyn til reklameverdien, slik jeg egentlig har tenkt, men jeg begynner å lure. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
1 time siden, Aoede skrev:

Om det er slik, så er jeg helt enig! Da trekker jeg tilbake min forståelse for dette.

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 11
Skrevet

Dette er det eneste jeg kan tenke på etter å ha sett bilder av "oppussingen" (aka ødeleggelsen). Alt er jo mørkeblått!

Er selv oppvokst i et lignende hus fra samme tidsepoke og jeg får helt vondr av å se hvordan de har ødelagt dette vakre gamle huset. :(

• Liker 17
Gjest kattehviskeren
Skrevet

Hun har i hvert fall gjort en helomvending fra det forrige huset, som var helhvitt. Nesten fascinerende. Virker ikke som om hun har noe særlig sterk personlig smak, hun bare går etter litt tilfeldige trender. Først hvit-trenden og nå fløyels- og mørke fargertrenden. 
På bildene fra den blå stua ser gulvet helt krise ut. Er det ikke ordentlig ferdig? Har de gjort det selv? Ser jo masse ujevnheter osv i det. 

Skrevet
2 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Hun har i hvert fall gjort en helomvending fra det forrige huset, som var helhvitt. Nesten fascinerende. Virker ikke som om hun har noe særlig sterk personlig smak, hun bare går etter litt tilfeldige trender. Først hvit-trenden og nå fløyels- og mørke fargertrenden. 
På bildene fra den blå stua ser gulvet helt krise ut. Er det ikke ordentlig ferdig? Har de gjort det selv? Ser jo masse ujevnheter osv i det. 

Det samme gjenspeiles i klesstilen. Det er greit å følge litt trender, men da kreves det an man er kreativ. For min del blir det forferdelig anstrengt, slavisk og match i match. Prøver hun mix and match blir det helt feil

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...