Smasnug Skrevet 15. februar 2016 #23281 Del Skrevet 15. februar 2016 6 minutter siden, Glansbildeskrinet skrev: Åja, Jo, jeg regnet egentlig med at det var det samme. Min feil. Fort gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 15. februar 2016 #23282 Del Skrevet 15. februar 2016 Hun regner ikke kalorier og vet ikke hvor mye hun spiser pr dag, men karbohydratene har hun stålkontroll på. Fort gjort og havne over 100 karbo (jeg har slanket meg, og logget all mat på Fitnesspal). En brødskive, litt søtpotet eller frukt og en hopper fort opp i karbomengde. Under 100 er veldig lite karbohydrater. De færreste (med mindre en faktisk teller og holder styr på eksakt hva en spiser ) vet hvor mye karbohydrater en får i seg, langt mindre greier og holde seg innenfor et så snevert område som 50-100 g karbo. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 15. februar 2016 #23283 Del Skrevet 15. februar 2016 Til fruas forsvar så har faktisk de som spiser lavkarbo bedre oversikt over kh enn kalorier. Der i blandt jeg. Vi vet jo ikke hva hun spiser totalt.Ikke like "magisk" å fotografere ei brødskive (som finns som lavkarbo) som oppskjært frukt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 15. februar 2016 #23284 Del Skrevet 15. februar 2016 13 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Til fruas forsvar så har faktisk de som spiser lavkarbo bedre oversikt over kh enn kalorier. Der i blandt jeg. Vi vet jo ikke hva hun spiser totalt.Ikke like "magisk" å fotografere ei brødskive (som finns som lavkarbo) som oppskjært frukt. Litt synd, hadde vært spennende å se hva hun klarte å diske opp med på brødskiva ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 15. februar 2016 #23285 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Det er ikke noe problem å ha kontroll på hvor mange gram karbo man får i seg sånn ca på en dag. Å si at dw færreste har det?! Hva baser du det på Minimjau?Jeg spiste lavkarbo i ett par år og det tok ikke veldig lang tid før jeg hadde god kontroll. CBE har spist LCHF i flere år og har garantert stålkontroll på ant gram. At hun ikke vet hvor mange kcal hun spiser er helt naturlig. Man bryr seg ikke om kcal når man går på lavkarbo. Ofte får man i seg mye kcal fordi man spiser mer fettholdig mat. Det å ligge på 50-100g karbo om dagen er helt normalt når man spiser moderat lavkarbo. Jeg spiste langt under 50g karbo om dagen da jeg slanket meg- og lå på mellom 50-100 (som CBE) da jeg var der jeg ville i vekt og bare ville holde vekten Og å kritisere noens kosthold når man selv ikke vet forskjell på karbohydrater og kalorier.....jeg har ikke ord...(vet det var en annen bruker som sa det.) Endret 15. februar 2016 av *Emma* 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 15. februar 2016 #23286 Del Skrevet 15. februar 2016 4 timer siden, Glansbildeskrinet skrev: Nå har hun skrevet at hun kun spiser 50-100 gram karbohydrater om dagen! Vær så snill og si at det mangler et par tall der. 5 minutter siden, *Emma* skrev: Og å kritisere noens kosthold når man selv ikke vet forskjell på karbohydrater og kalorier.....jeg har ikke ord...(vet det var en annen bruker som sa det.) Lurer helt oppriktig hva det er ved det Glansbildeskrinet skriver som får deg til å definere det som kritikk? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 15. februar 2016 #23287 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Hva er ellers poenget med innlegget mener du? Når hun skriver "vær så snill å si det mangler ett par tall" ? Hvorfor skal det mangle ett par tall? 50-100g karbo er helt ok. Endret 15. februar 2016 av *Emma* Skrev feil. Korrigerte fra null til tall :) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. februar 2016 #23288 Del Skrevet 15. februar 2016 1 time siden, LilleSnupp skrev: Lurer helt oppriktig hva det er ved det Glansbildeskrinet skriver som får deg til å definere det som kritikk? Jeg syntes det hørtes lite ut. Har jo skrevet i ettertid at jeg sannsynligvis misforstod litt. Er det så vanskelig å forstå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 15. februar 2016 #23289 Del Skrevet 15. februar 2016 2 timer siden, *Emma* skrev: Hva er ellers poenget med innlegget mener du? Når hun skriver "vær så snill å si det mangler ett par tall" ? Hvorfor skal det mangle ett par tall? 50-100g karbo er helt ok. Om du leste det hun skrev så skrev hun at hun blandet kcal og karbohydrater, og at vedkommende misforsto.. men likevel skal du gnikke videre på det! Hva er poenget med det da, mener du? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 15. februar 2016 #23290 Del Skrevet 15. februar 2016 43 minutter siden, Glansbildeskrinet skrev: Jeg syntes det hørtes lite ut. Har jo skrevet i ettertid at jeg sannsynligvis misforstod litt. Er det så vanskelig å forstå? Nei, ikke for meg.. var @*Emma* som ville diskutere det du skrev. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 15. februar 2016 #23291 Del Skrevet 15. februar 2016 2 timer siden, *Emma* skrev: Det er ikke noe problem å ha kontroll på hvor mange gram karbo man får i seg sånn ca på en dag. Å si at dw færreste har det?! Hva baser du det på Minimjau?Jeg spiste lavkarbo i ett par år og det tok ikke veldig lang tid før jeg hadde god kontroll. CBE har spist LCHF i flere år og har garantert stålkontroll på ant gram. At hun ikke vet hvor mange kcal hun spiser er helt naturlig. Man bryr seg ikke om kcal når man går på lavkarbo. Ofte får man i seg mye kcal fordi man spiser mer fettholdig mat. Det å ligge på 50-100g karbo om dagen er helt normalt når man spiser moderat lavkarbo. Jeg spiste langt under 50g karbo om dagen da jeg slanket meg- og lå på mellom 50-100 (som CBE) da jeg var der jeg ville i vekt og bare ville holde vekten Og å kritisere noens kosthold når man selv ikke vet forskjell på karbohydrater og kalorier.....jeg har ikke ord...(vet det var en annen bruker som sa det.) Jeg var kanskje litt bastant, selvsagt så vil en med erfaring kunne regne ca antall kalorier/karber i det en spiser. Fruen har bare tidligere skrevet at hun ikke teller karbohydrater (spørsmålsrunde i 2013). Da er det nemlig rart at hun likevel vet hvor mye karbs hun spiser.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smasnug Skrevet 16. februar 2016 #23292 Del Skrevet 16. februar 2016 8 timer siden, MiniMjau skrev: Jeg var kanskje litt bastant, selvsagt så vil en med erfaring kunne regne ca antall kalorier/karber i det en spiser. Fruen har bare tidligere skrevet at hun ikke teller karbohydrater (spørsmålsrunde i 2013). Da er det nemlig rart at hun likevel vet hvor mye karbs hun spiser.... Du henviser til noe hun sa for 3 år siden.. Det kan jo være at det har endret seg? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 16. februar 2016 #23293 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) 10 timer siden, LilleSnupp skrev: Om du leste det hun skrev så skrev hun at hun blandet kcal og karbohydrater, og at vedkommende misforsto.. men likevel skal du gnikke videre på det! Hva er poenget med det da, mener du? Gnikke videre?! For det første.....jeg skrev mitt innlegg 2 timer etter at Glansbildeskrinet skrev sitt. Og rett etter at to andre hadde dratt samtalen videre ang det å telle gram. Så jeg svarte bare på en pågående samtale. Jeg kommenterte flere forskjellige innlegg i mitt svar, selv om jeg ikke brukte sitering ..... (Jeg dro ikke opp ett gammelt innlegg og kommenterte noe alle andre var ferdige med for 3 uker siden....slik som enkelte kommer inn hit og gjør). Som jeg skrev, jeg så at hun sa hun tok feil - at hun "regnet med at det var det samme" Men jeg syns at dersom man ikke vet mer om ernæring, enn at man tror karbohydrater og kalorier er det samme, så syns jeg man skal la være å kommentere/kritisere andres kosthold. Og Minimjau - nei det er faktisk ikke så vanskelig å vite hva man ligger på. Man vet hvilke matvarer som har mye karbo og hvilke som har lite, og det lærer man seg den første tiden når man faktisk teller. (Det gjorde i hvert fall jeg.) Hadde hun talt kunne hun svart at hun spiste 67gram eller 93gram - men hun sier at hun vanligvis mellom 50 og 100. Fordi hun vet næringsinnholdet i de matvarene hun velger.....ergo teller hun ikke - men hun har kontroll. (Utfra det hun viser på bloggen ser det ut som hun har sluppet opp ganske mye de siste 2 årene.) Endret 16. februar 2016 av *Emma* 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 16. februar 2016 #23294 Del Skrevet 16. februar 2016 I mitt hode så teller hun da karbohydrater. Selv om det bare er sånn røffly. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 16. februar 2016 #23295 Del Skrevet 16. februar 2016 44 minutter siden, MiniMjau skrev: I mitt hode så teller hun da karbohydrater. Selv om det bare er sånn røffly. Da er det jo en definisjonssak. Hva hun mener kan jeg naturligvis ikke være sikker på (da jeg ikke kjenner henne ) Men for min egen del (som både har telt karbohydrater - og andre ganger kcal) så kaller jeg det heller ikke å telle, når jag spiser ting jeg vet er ok - uten å være nøyaktig på noenting 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 16. februar 2016 #23296 Del Skrevet 16. februar 2016 Godt gjort å skrive en så stresset tekst om viktigheten av å ikke stresse. http://imgur.com/V9Ed0qq Jeg ble anpusten bare av å lese den. Ganske fascinerende hvordan bloggerne (OK, jeg leser nesten ingen) bruker den samme oppskriften nå, Tomas Moen er virkelig bibelen i bloggverden, jeg vil anbefale alle å se denne videoen, opprinnelig postet av Asti. Her er bloggoppskriften 2016 fra han far sjøl i kortversjon. Men når ideene ikke lengre kommer fra en selv blir svakhetene også veldig tydelige, CBE skriver virkelig ikke godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 16. februar 2016 #23297 Del Skrevet 16. februar 2016 Den 14.2.2016 at 0.02, Milio skrev: Får ikke til å fjerne siteringen, beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. februar 2016 #23298 Del Skrevet 16. februar 2016 Thomas Moen the Preacher of bullshit som funker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 16. februar 2016 #23299 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Takk for skjermdump  I teksten kan man lese at mammapermisjon var det ikke tid til. Som selvstendig næringsdrivende tar man mamma- og pappaperm ettersom man har råd til det? Etter all tidligere økonomisk skryting i kommentarfeltet om pensjonstidspunkt og kapital til bolig på Frogner (må finne lenke senere ikveld) burde ikke permisjonen vært fullt mulig å gjennomføre? (Lenke til annen KG-tråd: http://forum.kvinneguiden.no/topic/690948-den-store-fotballfruetråden/?do=findComment&comment=11917557) I tillegg, til å være så mye sammen med egen familie og ektemann, mer enn de aller fleste hverdagsfolk, syns jeg det undergraves altfor lettvint at det hektiske hverdagslivet på Siljan stort sett består av sammen-tid. Bloggeierne er sammen om bloggen, både foran og bak den. Familien er ofte i bakgrunnen av den. Så igjen lurer jeg på dette med troverdigheten. Hvem tror egentlig på dette narrativet som presenteres og tweakes for å tilpasse eventuelle lesere? Hva skal selges, bortsett fra leserne? Endret 16. februar 2016 av Cornucopia Prøvd å legge til lenke 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 16. februar 2016 #23300 Del Skrevet 16. februar 2016 Jeg tror nok på at hun prøver å senke skuldrene og ikke måtte ha kontroll hele tiden. Det er bare det at det faller litt igjennom når man ser mellom linjene, og når hun sender snap av pulsklokka daglig og da gjerne i 6-tiden så vet jeg ikke helt om jeg klarer å tro på henne? Hele teksten lider jo av klisje på klisje.... det hadde vært fint om hun for engangsskyld turte å være helt ærlig og ikke pakke inn alt i det picture perfecte bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg