Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men, da er vi vel tilbake på start. Ingen kreativ designer til tross for å påberope seg å elske dansk design (skjermdump) uten å forklare hvorfor danske merker utpeker seg spesielt, ingen fremadstormende og trendskapende fashionista til tross for å tråle interwebben etter inspirasjon og affiliatelenker å legge ut. Fremmer seg selv som designer av generiske vesker og sko, uten et ord om den kreative prosessen rundt arbeidet og visjonen bak, annet enn at "jeg ville lage en fantastisk favoritt-kolleksjon". Treningstips ut fra eget ståsted med kondisjonstrening på mølle uten annet mål enn å opprettholde egen kropp og annonsere treningstøy. Kokkelering på kjøkkenet utfra inspirasjon fra andres oppskrifter uten kred. Mer samfunnsengasjement på bloggen, når samfunnsengasjementet stikker like dypt som drivstoffet Brings budbil bruker ukentlig på vei rundt et jorde på Siljan. Hva har vi igjen da, når ingenting har dybde eller refleksjon?

Vunnet en pris for livsstil. Hvilken livsstil? Hvem sin?

Endret av Cornucopia
lenke til skjermdump
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Francis skrev:

Her er det jo stor forskjell☺️

http://imgur.com/Mc3AI7o
http://imgur.com/EX1esiS

Man trenger ikke å være så fryktelig nyskapende når det gjelder å selge inn et produkt man har leaset navnet sitt til.
Men ærlig talt, kall en spade for en spade istedet for:"Jeg klarte ikke å bestemme meg for sort eller hvitt, så da ble det en kombinasjon når jeg først skulle lage en espadrill som jeg egentlig aldri går med. Dessuten er de billigere en Chanel sine".

:murvegg:

Endret av Cornucopia
lagt til fargekombinasjon
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart hun ikke er redd for plagiat. Møter du de rette folka kan du ende med å betale dyrt. Ja, det er vanskelig å felle noen for plagiat av sorte stiletter, men enkelte av skoene var skremmende like større merker. Ønsker du virkelig, når du faktisk har fått muligheten til å designe sko, å lage billigere kopier av andre sko? Mulig det kun er jeg som tenker sånn, siden jeg er utdannet og har jobbet noen år som designer. Også derfor jeg reagerer på hennes bruk av "designprosess" og deltakelse i dette. Men, men. De selger nok sikkert.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Francis skrev:

Her er det jo stor forskjell☺️

http://imgur.com/Mc3AI7o
http://imgur.com/EX1esiS

:ohmy: Noen som vil tipse Chanel?

Her i sverige har en interiørblogg (trendenser.se) en gjenganger som kalles "lika som bär" - bloggpostene handler da om billige (more or less) kopier av mer kjente merkevarer fra kjente designere. Der henges ulike produksenter som har hermet litt vel mye andre designere.

Gratis tips til motebloggere! Do it!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kolleksjonene eksemplifiserer personen CBE veldig godt. Hun produserer ingenting, det har hun heller aldri gjort. Å være kreativ med mote er å sitte på IG eller Pinterest og notere hva IT-jenter kler seg i. Å være kreativ med mat betyr å fjerne sukker og legge til stevia/sukrin. Interiørmessig er det også slik; en salig blanding av alt man har sett andre steder og "me want". Flinke piker er gjerne slik, totalt blottet for kreativ og kritisk tenking, men veldig flink til å ape etter andre og ta med eple til læreren. 

Det er så forutsigbart og dørgende kjedelig. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

:ohmy: Noen som vil tipse Chanel?

Gratis tips til motebloggere! Do it!

Hvorfor det? Det er ikke ulovlig å lage sko som ligner på andre sko? :klo:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kopiere andre merker er ikke ulovlig, med mindre man lager en eksakt replika - med logo og alt, og selger den som ekte vare. (Edit: Har kommentert akkurat det selv litt lengre frem i tråden her, da dette ble litt misvisende.)

Men det blir litt dumt å late som at man har funnet opp kruttet fordi man ikke fikk bestemt seg for fargen når man bruker tid på pinterest og burde kjenne til originalen :tongue:

Endret av Cornucopia
Rette opp en misvisende formulering uten å måtte slette innlegget
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ærlig innrømme at jeg til tider faktisk blir litt "stressa" av det "perfekte" hun fronter. Jeg klikker meg ikke ofte inn på bloggen, men følger de begge på snap. 

spesielt på en litt tøff dag er unga har vært "umulige" og huset er bomba så kjenner jeg på en dårlig følelse idag. 

På snap la de ut bilder av en perfekt striglet og pyntet familie, et lekkert frokostbord der alt var pådekt pent og til og med salamiskivene lå vinkelrett. Toåringen sitter pent på stolen i heldekkende regnkappe klar til og spise, med antagelig dagens matchende outfit under.  

Det er vel min feil at det "stikker" litt, siden jeg har en litt dårlig dag. Tenk på de som har flere dårlige dager enn meg, og ser alt det perfekte cbe og andre bloggere legger ut? 

Endret av MiniMjau
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MiniMjau skrev:

Skal ærlig innrømme at jeg til tider faktisk blir litt "stressa" av det "perfekte" hun fronter. Jeg klikker meg ikke ofte inn på bloggen, men følger de begge på snap. 

spesielt på en litt tøff dag er unga har vært "umulige" og huset er bomba så kjenner jeg på en dårlig følelse idag. 

På snap la de ut bilder av en perfekt striglet og pyntet familie, et lekkert frokostbord der alt var pådekt pent og til og med salamiskivene lå vinkelrett. Toåringen sitter pent på stolen i heldekkende regnkappe klar til og spise, med antagelig dagens matchende outfit under.  

Det er vel min feil at det "stikker" litt, siden jeg har en litt dårlig dag. Tenk på de som har flere dårlige dager enn meg, og ser alt det perfekte cbe og andre bloggere legger ut? 

Du kan betrygge deg selv med at din psyke takler rot. Mentalt stress fører ofte til behov for ordnede former eksternt, som i picture perfect, ryddemani osv. 

Jeg fatter ikke hva det gir dere å følge dem på SoMe.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle de som ikke prioriterer regntøy på barna til frokost: det går bra! 😉 mvh Erfaren. 

Endret av Francis
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...