Jens Skrevet 4. februar 2016 #22981 Del Skrevet 4. februar 2016 8 timer siden, Synne_V skrev: Og hvorfor ble det avslørt? Jo, fordi folk her inne studerte alt med lupe, som gjorde alt i sin makt for å avsløre det. Og hvor begynner man, jo! Man går over kommentarfeltet ørten ganger daglig, tar printscreen, sjekker skrivemåten til dette paret, man skriver kanskje(!) noen kommentarer for å provosere LK litt, man klarer å komme seg inn for å se på IP-adressene, bare dette må være dedikert arbeid, og vips! Så har man beviset for at PT-Åge skrev "Rumpa er på rett plass" som var LK som la grunnlaget for å gjøre narr av han resten av tråden med andre PT ting som ikke var relevant. Gratulerer? og for en heltemodig innsats alt dette var, for hva? For å avsløre en stor svindel fordi noen skrev i sitt eget kommentarfelt at en rumpe var på rett plass? Eller at en "lege" skrev at man ikke mister mensen av å trene 7 dager i uka (om jeg ikke husker helt feil)? Eller er kanskje at man redigerer seg selv tynnere som er en kjent sak i alle ukeblader/ungdomssblader og magasiner generelt? (Da var kanskje CBE på det tidspunktet en blogg/privatperson og ikke en "glanset magasin/bedrift" likevel? ) For en seier for den norske befolkningen altså! Ehm.. Jeg vet ikke helt om hvem det her sier mest om dette paret eller de som brukte mange uker på å avdekke det... For klart, det ville da vært en katastrofe for det norske folk om ikke disse grusomme avsløringene ble avdekket, for de hadde jo nemlig sagt tidligere at de ikke redigerte bildene Godt vi har KG's team på saken til enhver tid altså for å spare miljøet og barna! Beklager, jeg klarte virkelig ikke å dy meg... Spot on. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 4. februar 2016 #22982 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg gir Treasures såpass mye cred at jeg antar de har undersøkt sin kommende samarbeidspartner Bianco. Dersom jeg googler "Bianco etikk" så er den første tittelen som møter meg "Biancos etikkarbeid halter". For meg ville det vært en indikasjon på at dette er en institusjon jeg ikke vil samarbeide med. I likhet med de andre "avsløringene" (kildekoder, PFU-sak, whatever), så er ikke dette avansert detektivarbeid, det er enkle internettsøk enhver seriøs bedrift ville gjort før de inngikk et samarbeid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 4. februar 2016 #22983 Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) 17 timer siden, Madelyne skrev: Jeg synes denne 'bli kjent' -leken blir rimelig patetisk. Hun er så selvhøytidelig at jeg synes synd på henne. Konseptet er vel og bra det, men hun klarer jo ikke å gjennomføre. Ta for eksempel historien om LK og kaffen, i utgangspunktet morsom, men SELVFØLGELIG må hun snike inn 'økonomien er heldigvis alltid på stell." Det første eksempelet om =Oslo har hun jo også plukket ut for å stille seg i et heldig lys. Når hun skriver om Peppes Pizza, må hun presisere alt hun hadde ansvar for. De andre historiene er jo også plukket ut med tanke på å fremstille seg selv flatterende. Ingenting galt i det, men det blir for tåpelig å si at hun skal forandre seg og dele mer, når hovedfokuset er og blir det samme. Jeg synes det innlegget var et forfriskende avbrekk fra en blogg som etterhvert har blitt ganske så forutsigbar. At hun ønsker å stille seg selv i et godt lys er det jo -som du skriver, ikke noe galt i. At hun snek inn "økonomien er heldigvis alltid på stell" tolker jeg heller som et forsøk på å stoppe eventuelle kommentarer om ekteparet Berg-Eriksens økonomi. Det virker på meg som at CBE.no holder på å endres. Jeg håper i hvert fall det. Litt vaklende skritt i begynnelsen, men jeg velger å håpe på at det kommer flere slike innlegg og mindre bilder av små måltid, bare mager, umerkede reklameinnlegg og eksponering av barn. Kanskje noen flere innlegg om tema med mer dybde også? Vi så jo at det nyttet med f.eks innsamling til Flyktninghjelpen. Om det hele pakkes inn i selvhøytidelighet eller rosa blomster er ikke så viktig for meg, i hvert fall ikke om bloggen faktisk kan føre/ bidra til noe godt, som et avbrekk i hverdagen eller innsamling til mennesker i nød. Endret 4. februar 2016 av Keiserensnyeklær redigert for skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. februar 2016 #22984 Del Skrevet 4. februar 2016 Interessant at noen prøver å diskreditere andre på en måte som minner sterkt om det de beskylder kritikerne av CBE-bloggen for. I tillegg cherry-picking (!) av temaer som er skrevet om feks dusjingen etter trening. Å prøve få diskusjonen inn på et sidespor er jo vanligvis en ufin debattteknikk. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelyne Skrevet 4. februar 2016 #22985 Del Skrevet 4. februar 2016 22 minutter siden, Keiserensnyeklær skrev: Jeg synes det innlegget var et forfriskende avbrekk fra en blogg som etterhvert har blitt ganske så forutsigbar. At hun ønsker å stille seg selv i et godt lys er det jo -som du skriver, ikke noe galt i. At hun snek inn "økonomien er heldigvis alltid på stell" tolker jeg heller som et forsøk på å stoppe eventuelle kommentarer om ekteparet Berg-Eriksens økonomi. Det virker på meg som at CBE.no holder på å endres. Jeg håper i hvert fall det. Litt vaklende skritt i begynnelsen, men jeg velger å håpe på at det kommer flere slike innlegg og mindre bilder av små måltid, bare mager, umerkede reklameinnlegg og eksponering av barn. Kanskje noen flere innlegg om tema med mer dybde også? Vi så jo at det nyttet med f.eks innsamling til Flyktninghjelpen. Om det hele pakkes inn i selvhøytidelighet eller rosa blomster er ikke så viktig for meg, i hvert fall ikke om bloggen faktisk kan føre bidra til noe godt, som et avbrekk i hverdagen eller innsamling til mennesker i nød. For meg blir det nok dessverre mer et forsøk på endring fordi hun må enn fordi det faller naturlig, på samme måte som samfunnsengasjementet. Jeg har ingen problemer med hva hun fronter, det er måten hun fronter det på. For meg blir dette like påtatt og falskt som resten av imaget - noe jeg føler eksemplene mine underbygger. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uskyldenselv Skrevet 4. februar 2016 #22986 Del Skrevet 4. februar 2016 Kicka litt på at hun nevnte =oslo. Ser ikke for meg at hun er en person som gikk innom salgslokalet for å hilse på selgerne for å si det mildt Hvis hun har jobbet der så skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke bruker posisjonen sin til å oppfordre leserne til å støtte selgerne siden dette gjorde stort inntrykk på henne... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 4. februar 2016 #22987 Del Skrevet 4. februar 2016 1 minutt siden, Madelyne skrev: For meg blir det nok dessverre mer et forsøk på endring fordi hun må enn fordi det faller naturlig, på samme måte som samfunnsengasjementet. Jeg har ingen problemer med hva hun fronter, det er måten hun fronter det på. For meg blir dette like påtatt og falskt som resten av imaget - noe jeg føler eksemplene mine underbygger. Ja, det tror jeg stemmer; at det er en endring fordi hun "må". Resultatet kan jo likefullt bli noe positivt. Som med innlegget om Flyktninghjelpen: Om det var et ektefølt og spontant innlegg eller noe som hun nærmest følte seg presset til (jeg tror det var mest det siste eller en kombinasjon av begge), så var uansett resultatet 115 600 kroner innsamlet til Flyktninghjelpen. Et eventuelt fortsatt samfunnsengasjement kan kanskje være påtatt/falskt i begynnelsen, men kanskje bloggen finner fram til noe som er mer ekte etterhvert/"vokser" inn i rollen? Eller kanskje det allerede er det? Det kan vi jo strengt tatt ikke vite sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 4. februar 2016 #22988 Del Skrevet 4. februar 2016 9 timer siden, Synne_V skrev: Og hvorfor ble det avslørt? Jo, fordi folk her inne studerte alt med lupe, som gjorde alt i sin makt for å avsløre det. Og hvor begynner man, jo! Man går over kommentarfeltet ørten ganger daglig, tar printscreen, sjekker skrivemåten til dette paret, man skriver kanskje(!) noen kommentarer for å provosere LK litt, man klarer å komme seg inn for å se på IP-adressene, bare dette må være dedikert arbeid, og vips! Så har man beviset for at PT-Åge skrev "Rumpa er på rett plass" som var LK som la grunnlaget for å gjøre narr av han resten av tråden med andre PT ting som ikke var relevant. Gratulerer? og for en heltemodig innsats alt dette var, for hva? For å avsløre en stor svindel fordi noen skrev i sitt eget kommentarfelt at en rumpe var på rett plass? Eller at en "lege" skrev at man ikke mister mensen av å trene 7 dager i uka (om jeg ikke husker helt feil)? Eller er kanskje at man redigerer seg selv tynnere som er en kjent sak i alle ukeblader/ungdomssblader og magasiner generelt? (Da var kanskje CBE på det tidspunktet en blogg/privatperson og ikke en "glanset magasin/bedrift" likevel? ) For en seier for den norske befolkningen altså! Ehm.. Jeg vet ikke helt om hvem det her sier mest om dette paret eller de som brukte mange uker på å avdekke det... For klart, det ville da vært en katastrofe for det norske folk om ikke disse grusomme avsløringene ble avdekket, for de hadde jo nemlig sagt tidligere at de ikke redigerte bildene Godt vi har KG's team på saken til enhver tid altså for å spare miljøet og barna! Beklager, jeg klarte virkelig ikke å dy meg... Hva mener du med IP-adresser? Dette er i så fall nytt for meg. Mener du at noen har hacket bloggen? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelyne Skrevet 4. februar 2016 #22989 Del Skrevet 4. februar 2016 11 minutter siden, Keiserensnyeklær skrev: Ja, det tror jeg stemmer; at det er en endring fordi hun "må". Resultatet kan jo likefullt bli noe positivt. Som med innlegget om Flyktninghjelpen: Om det var et ektefølt og spontant innlegg eller noe som hun nærmest følte seg presset til (jeg tror det var mest det siste eller en kombinasjon av begge), så var uansett resultatet 115 600 kroner innsamlet til Flyktninghjelpen. Et eventuelt fortsatt samfunnsengasjement kan kanskje være påtatt/falskt i begynnelsen, men kanskje bloggen finner fram til noe som er mer ekte etterhvert/"vokser" inn i rollen? Eller kanskje det allerede er det? Det kan vi jo strengt tatt ikke vite sikkert. Ja, på den måten er det jo positivt, og hvis dette er en sak hun ønsker å fokusere på fremover, er det veldig bra. Må innrømme at jeg blir litt provosert over folk som forsøker å smykke seg på veldedighet, men det gjelder ikke bare henne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. februar 2016 #22990 Del Skrevet 4. februar 2016 40 minutter siden, Uskyldenselv skrev: Kicka litt på at hun nevnte =oslo. Ser ikke for meg at hun er en person som gikk innom salgslokalet for å hilse på selgerne for å si det mildt Hvis hun har jobbet der så skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke bruker posisjonen sin til å oppfordre leserne til å støtte selgerne siden dette gjorde stort inntrykk på henne... Jeg synes det hadde vært SÅ fint hvis hun i hadde frontet/markedsført slike ting for leserne sine. Se bare hva som skjedde da hun inviterte til flyktningeinnsamling. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. februar 2016 #22991 Del Skrevet 4. februar 2016 Hun har fått 45 kommentarer på privatinnlegget (beklager, har god tid i dag, avspaserer☺️) og alle er jo positive, men mange er det jo ikke. Hardcorefansen liker kanskje best fine bilder, ikke masse tekst? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 4. februar 2016 #22992 Del Skrevet 4. februar 2016 10 timer siden, Synne_V skrev: Nei, jeg er ikke ute etter å diskutere med folk som like gjerne kunne vært klikker i skolekantina. Hver gang noen våger å forstyrre "kjernen" her inne med sin mening så er hele ulveflokken på med en gang, med slike teknikker som blir vist over her, når man får PM fra folk som ikke orker/gidder å gå ut i diskusjon (bli spist levende) eller komme med sine meninger grunnet dette så ligger det nok noe i det. Jeg sa min mening og det står jeg for; bloggere er ikke hovedproblemet på nettet i dag, anonyme som sitter dag inn og dag ut og holder på slik som i denne tråden er. Caroline Berg Eriksen og andre bloggere bryr meg midt i ryggen for å være helt ærlig, men slik oppførsel som det her inne i denne tråden gjør ikke det, og jeg sier min mening om det, enkelt og greit. Jeg mener dette er et stort samfunnsproblem, ikke bare av at unge gjør det, men også voksne mennesker som kanskje til og med har barn som tar etter de samme holdningene. Kvinneguiden bør gå foran som et godt eksempel da det er mange unge her inne også. Kritkk = vel og bra! Og det trengs, men det er milevis unna hva som kan betegnes i denne tråden. Og ja, jeg trekker meg tilbake for det finnes mer konstruktivt å bedrive tiden med fremfor å gå i mot en gjeng som tydeligvis ser på denne tråden som sitt territorium, for jeg vet jeg kommer til å synke til et like lavt nivå om jeg fortsetter, og det gidder jeg rett og slett ikke. Klok av skade var det vel. Jeg får ikke til å sitere begge innleggene dine, men jeg synes det er uforståelig at du trekker frem problemstillinger rundt påvirkiningene som det som skrives på nettet har på unge mennesker og i neste innlegg skriver at avsløringene av bilderedigering var for forfølgelse å regne og bortkastet bruk av tid Hvis vi skal snakke om påvirkning av unge mennesker så synes jeg definitivt at bloggere er en stor del av problemet. CBE.no hadde på dette tidspunktet ca 90.000 daglige lesere, og på bloggen viste de frem bilder av en syltynn kvinne som hevdet at man ble slik om man trente som henne og spiste som henne. Et ideal som viste seg å være feil. Du skriver at "kritikk er vel og bra", og det trengs. Jeg kan ikke forså at du båssetter disse avsløringene som ikke legitim kritikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vikingmelk Skrevet 4. februar 2016 #22993 Del Skrevet 4. februar 2016 Hovedproblemet hennes er vel at, sånn det framstår for meg, hun ikke mener det hun skriver. Hun er ikke oppriktig engasjert i noe. Det skinner gjennom. Men det ER tross alt bedre at hun skriver om å fronte et vegansk kosthold, framfor å ikke gjøre det. Selv om hun ikke vet helt hvorfor hun gjør det. Kan det virke som. Følelsen bak. Den virker ikke....ektefølt. Av en eller annen grunn. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 4. februar 2016 #22994 Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) 11 timer siden, Synne_V skrev: Og hvorfor ble det avslørt? Jo, fordi folk her inne studerte alt med lupe, som gjorde alt i sin makt for å avsløre det. ( ... ) man klarer å komme seg inn for å se på IP-adressene, bare dette må være dedikert arbeid ( ... ) Jeg vet ikke helt om hvem det her sier mest om dette paret eller de som brukte mange uker på å avdekke det... Når det gjelder å bruke kildekoden som dokumentasjon på kommentarjukset så er dette du skriver her helt feil. Det stemmer ikke i det hele tatt. Ikke ble det avslørt ved hjelp av lupe, ikke ble det gjort "alt i sin makt" for å avdekke, og ingen, så vidt jeg vet, hacket bloggen eller fikk tak i ip-adresser på andre måter for å avsløre de falske kommentarene. Kan du dokumentere denne påstanden? Handler den siste setningen din om kommentarjukset? I så fall er det også feil (at det tok mange uker.) Endret 4. februar 2016 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 4. februar 2016 #22995 Del Skrevet 4. februar 2016 45 minutter siden, Francis skrev: Hun har fått 45 kommentarer på privatinnlegget (beklager, har god tid i dag, avspaserer☺️) og alle er jo positive, men mange er det jo ikke. Hardcorefansen liker kanskje best fine bilder, ikke masse tekst? Kanskje det, eller så er det de 45 som ER hardcorefansen. Uansett,før hun begynner å klage over manglende kommentarer, som hun gjorde sist det begynte å bli lavt, så kan hun jo starte med å publisere de som stiller spørsmål ved etikken til bianco. Jeg nekter å tro at det tallet stoppet på de 4-5 som er publisert til nå. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 4. februar 2016 #22996 Del Skrevet 4. februar 2016 10 timer siden, Synne_V skrev: Og hvorfor ble det avslørt? Jo, fordi folk her inne studerte alt med lupe, som gjorde alt i sin makt for å avsløre det. Og hvor begynner man, jo! Man går over kommentarfeltet ørten ganger daglig, tar printscreen, sjekker skrivemåten til dette paret, man skriver kanskje(!) noen kommentarer for å provosere LK litt, man klarer å komme seg inn for å se på IP-adressene, bare dette må være dedikert arbeid, og vips! Så har man beviset for at PT-Åge skrev "Rumpa er på rett plass" som var LK som la grunnlaget for å gjøre narr av han resten av tråden med andre PT ting som ikke var relevant. Gratulerer? og for en heltemodig innsats alt dette var, for hva? For å avsløre en stor svindel fordi noen skrev i sitt eget kommentarfelt at en rumpe var på rett plass? Eller at en "lege" skrev at man ikke mister mensen av å trene 7 dager i uka (om jeg ikke husker helt feil)? Eller er kanskje at man redigerer seg selv tynnere som er en kjent sak i alle ukeblader/ungdomssblader og magasiner generelt? (Da var kanskje CBE på det tidspunktet en blogg/privatperson og ikke en "glanset magasin/bedrift" likevel? ) For en seier for den norske befolkningen altså! Ehm.. Jeg vet ikke helt om hvem det her sier mest om dette paret eller de som brukte mange uker på å avdekke det... For klart, det ville da vært en katastrofe for det norske folk om ikke disse grusomme avsløringene ble avdekket, for de hadde jo nemlig sagt tidligere at de ikke redigerte bildene Godt vi har KG's team på saken til enhver tid altså for å spare miljøet og barna! Beklager, jeg klarte virkelig ikke å dy meg... Hei Jeg har en bedrift. Den heter ***.no. Dette er et produkt jeg vil selge. I bruksanvisningen vil dere kunne finne anbefalinger, samt bruksmåte gitt av en rekke høyt troverdige personer innen sitt yrkesområde gjennom en årrekke. Skulle det avsløres at disse personene i realiteten har vært min mann er dette selvsagt veldig leit. Bedriften vil da vise " ydmykhet ", og gå fra å være en millionbedrift til å bli en privatperson. I den hensikt å bli menneskelig: ett med dere. Få sympati. _________________________________ Når det gjelder slike avsløringer - Avsløringer som disse gir en mulighet til å innta en offerrolle. De gir en mulighet, som privatpersonen en nå har vekslet om til, til å få noen personer til å faktisk føle synd på disse. La oss kalle det: Falle for skuespillet, og gå så langt som å gå etter den som kom med avsløringene. På en måte: Å ville beskytte offeret som inntok offerrollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yaki Skrevet 4. februar 2016 #22997 Del Skrevet 4. februar 2016 Som en som for det meste er med fra sidelinjen (og er enig i at CBE.no m.fl ikke bør få drive på uten at noen sier i fra), så kan jeg forstå at mange ser på "kjernen" her inne som en liten klikk som ikke tåler kritikk, og at all fritid ser ut til å gå med til ingenting annet enn å sanke sammen dritt om CBE.no/Treasures Nå vet jeg derimot at dette ikke er fakta. Å ta en screenshot tar max ett sekund. Å se i kildekoden til hvilken som helst nettside innebærer et høyreklikk og deretter enkel bruk av cmd+f/ctrl+f. Enhver med bittelitt datakunnskap vet dette veldig godt. For hvermannsen kan det kanskje virke veldig voldsomt, siden det fra utsiden kan se ut til å ta bokstavelig talt flere uker å avsløre kommentarjuks og bilderedigering og alt det der. Men sånn er det jo ikke! Problemet, i mine øyne, er at når de som prøver å "ta" dere ytrer seg, så gjør de det med personangrep av typen "dere er misunnelige, skaff dere et liv" samt dårlig kunnskap om såkalt hacking(!), og det er dermed lett for dere i "kjernen" å angripe tilbake. Det er ikke rart at mange ikke tør å si dere i mot. Og når det er på dette viset de sier dere i mot, så bør de virkelig la være... Jeg tror mye av problemet går på nettopp det at selv om vi skiller mellom CBE.no og Caroline Berg Eriksen, kan underbevisstheten blande sak og person allikevel. Dermed er det lett å se på alt dette som noe fjortisgreier hvor alt handler om misunnelse og at man skal "ta" Caroline koste hva det koste vil. Og jeg skjønner det. Det er ikke urimelig at mange som titter innom her føler at det er det som foregår. Men det er ikke det som foregår. Folk tolker ting forskjellig, og spesielt her inne er det en veldig stor ulempe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pellepingpong Skrevet 4. februar 2016 #22998 Del Skrevet 4. februar 2016 Blondibella er virkelig cbe's rake motsetning. http://www.blondinbella.se/2016/02/bara-vara/ Vet hvilket liv jeg heller skulle ville ha :-) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 4. februar 2016 #22999 Del Skrevet 4. februar 2016 20 timer siden, Cornucopia skrev: Dette er avsporing, men siden du spør: Det er fullt mulig å gå inn i butikkene og prøve skoene før man kjøper dem. Jeg gjør som oftest det når jeg skal ha nye sko. Tidligere, i min mindre samfunnsbevisste periode, var jeg innom Bianco og prøvde også der uten å kjøpe noe. Og jeg har venninner som har klaget over sine kjøp. Hvorfor så spydig? Imponerende at du kan vite det av en liten prøvetur i butikken. Flere av mine beste sko har jeg gått inn først. Bianco har alle slags typer sko, så syns det er fascinerende at du kan fastslå at alt er dårlig. Det lukter lang vei at man skal ta fotballfrue for alt hun gjør. Jeg har heiet på dere lenge, men syns muligens det begynner og gå for langt nå. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 4. februar 2016 #23000 Del Skrevet 4. februar 2016 Tråden ryddet for persondebatt og samtlige svar til dette Nordvesta, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg