Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Pottah skrev:

Nå ble det sendt en klage til PFU for denne saken, og Det Nye ble faktisk dømt. Så jeg står fremdeles for kritikken jeg kom med. Så at jeg har en oppførsel som er "direkte kvalm" og tilhører ungdomsskolen, det er jeg faktisk ikke enig i.

Selvsagt ble det sendt inn klage til PFU herfra! Noe annet ville vært direkte merkelig. :sarkasme:

Men nå trekker jeg meg tilbake før alle høygaflene og brannfaklene kommer på bordet som er klassisk her inne uansett hva slags kritikk som kommer mot denne "fredet" gjengen. Flinke til å hetse og latterligjøre andre (beklager, bedrifter) for alle sine feil, men ikke i stand til å se hva en selv gjør. Den berømte bjelken i øyet.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Synne_V skrev:

Selvsagt ble det sendt inn klage til PFU herfra! Noe annet ville vært direkte merkelig. :sarkasme:

Men nå trekker jeg meg tilbake før alle høygaflene og brannfaklene kommer på bordet som er klassisk her inne uansett hva slags kritikk som kommer mot denne "fredet" gjengen. Flinke til å hetse og latterligjøre andre (beklager, bedrifter) for alle sine feil, men ikke i stand til å se hva en selv gjør. Den berømte bjelken i øyet.

Ironien her er at dette beskriver din egen deltakelse i tråden ganske treffende. (Og flere av innleggene i metadebatten her de siste ukene temmelig dårlig).

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Synne_V skrev:

du mener vel at nå trekker du deg tilbake, siden du blir bedt om å klargjøre og stå for det du skriver, og svare på innvendingene du møter. Som du pleier å gjøre.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aricia skrev:

Ironien her er at dette beskriver din egen deltakelse i tråden ganske treffende. (Og flere av innleggene i metadebatten her de siste ukene temmelig dårlig).

1 time siden, Amafalathiel skrev:

du mener vel at nå trekker du deg tilbake, siden du blir bedt om å klargjøre og stå for det du skriver, og svare på innvendingene du møter. Som du pleier å gjøre.

Nei, jeg er ikke ute etter å diskutere med folk som like gjerne kunne vært klikker i skolekantina. Hver gang noen våger å forstyrre "kjernen" her inne med sin mening så er hele ulveflokken på med en gang, med slike teknikker som blir vist over her, når man får PM fra folk som ikke orker/gidder å gå ut i diskusjon (bli spist levende) eller komme med sine meninger grunnet dette så ligger det nok noe i det.

Jeg sa min mening og det står jeg for; bloggere er ikke hovedproblemet på nettet i dag, anonyme som sitter dag inn og dag ut og holder på slik som i denne tråden er. Caroline Berg Eriksen og andre bloggere bryr meg midt i ryggen for å være helt ærlig, men slik oppførsel som det her inne i denne tråden gjør ikke det, og jeg sier min mening om det, enkelt og greit. Jeg mener dette er et stort samfunnsproblem, ikke bare av at unge gjør det, men også voksne mennesker som kanskje til og med har barn som tar etter de samme holdningene. Kvinneguiden bør gå foran som et godt eksempel da det er mange unge her inne også. Kritkk = vel og bra! Og det trengs, men det er milevis unna hva som kan betegnes i denne tråden.

Og ja, jeg trekker meg tilbake for det finnes mer konstruktivt å bedrive tiden med fremfor å gå i mot en gjeng som tydeligvis ser på denne tråden som sitt territorium, for jeg vet jeg kommer til å synke til et like lavt nivå om jeg fortsetter, og det gidder jeg rett og slett ikke. Klok av skade var det vel.

Endret av Synne_V
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Synne_V skrev:

Nei, jeg er ikke ute etter å diskutere med folk som like gjerne kunne vært klikker i skolekantina. Hver gang noen våger å forstyrre "kjernen" her inne med sin mening så er hele ulveflokken på med en gang, med slike teknikker som blir vist over her, når man får PM fra folk som ikke orker/gidder å gå ut i diskusjon (bli spist levende) eller komme med sine meninger grunnet dette så ligger det nok noe i det.

Jeg sa min mening og det står jeg for; bloggere er ikke hovedproblemet på nettet i dag, anonyme som sitter dag inn og dag ut og holder på slik som i denne tråden er. Caroline Berg Eriksen og andre bloggere bryr meg midt i ryggen for å være helt ærlig, men slik oppførsel som det her inne i denne tråden gjør ikke det, og jeg sier min mening om det, enkelt og greit. Jeg mener dette er et stort samfunnsproblem, ikke bare av at unge gjør det, men også voksne mennesker som kanskje til og med har barn som tar etter de samme holdningene. Kvinneguiden bør gå foran som et godt eksempel da det er mange unge her inne også. Kritkk = vel og bra! Og det trengs, men det er milevis unna hva som kan betegnes i denne tråden.

Og ja, jeg trekker meg tilbake for det finnes mer konstruktivt å bedrive tiden med fremfor å gå i mot en gjeng som tydeligvis ser på denne tråden som sitt territorium, for jeg vet jeg kommer til å synke til et like lavt nivå om jeg fortsetter, og det gidder jeg rett og slett ikke. Klok av skade var det vel.

Hadde det ikke vært for KG ville ikke bilderedigeringen og kommentargate blitt avslørt. 
Har du noensinne svart skikkelig for deg, annet enn brukerdebatt? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, PeppaGris skrev:

Hadde det ikke vært for KG ville ikke bilderedigeringen og kommentargate blitt avslørt. 
Har du noensinne svart skikkelig for deg, annet enn brukerdebatt? 

Og hvorfor ble det avslørt?
Jo, fordi folk her inne studerte alt med lupe, som gjorde alt i sin makt for å avsløre det. Og hvor begynner man, jo! Man går over kommentarfeltet ørten ganger daglig, tar printscreen, sjekker skrivemåten til dette paret, man skriver kanskje(!) noen kommentarer for å provosere LK litt, man klarer å komme seg inn for å se på IP-adressene, bare dette må være dedikert arbeid, og vips! Så har man beviset for at PT-Åge skrev "Rumpa er på rett plass" som var LK som la grunnlaget for å gjøre narr av han resten av tråden med andre PT ting som ikke var relevant. Gratulerer? og for en heltemodig innsats alt dette var, for hva? For å avsløre en stor svindel fordi noen skrev i sitt eget kommentarfelt at en rumpe var på rett plass? Eller at en "lege" skrev at man ikke mister mensen av å trene 7 dager i uka (om jeg ikke husker helt feil)? Eller er kanskje at man redigerer seg selv tynnere som er en kjent sak i alle ukeblader/ungdomssblader og magasiner generelt? (Da var kanskje CBE på  det tidspunktet en blogg/privatperson og ikke en "glanset magasin/bedrift" likevel? :klo: ) For en seier for den norske befolkningen altså! Ehm..  

Jeg vet ikke helt om hvem det her sier mest om dette paret eller de som brukte mange uker på å avdekke det... For klart, det ville da vært en katastrofe for det norske folk om ikke disse grusomme avsløringene ble avdekket, for de hadde jo nemlig sagt tidligere at de ikke redigerte bildene :bond: Godt vi har KG's team på saken til enhver tid altså for å spare miljøet og barna!

Beklager, jeg klarte virkelig ikke å dy meg...

Endret av Synne_V
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Synne_V skrev:

Jo, fordi folk her inne studerte alt med lupe, som gjorde alt i sin makt for å avsløre det. Og hvor begynner man, jo! Man går over kommentarfeltet ørten ganger daglig, tar printscreen, sjekker skrivemåten til dette paret, man skriver kanskje(!) noen kommentarer for å provosere LK litt, man klarer å komme seg inn for å se på IP-adressene, bare dette må være dedikert arbeid, og vips! Så har man beviset for at PT-Åge skrev "Rumpa er på rett plass" som var LK som la grunnlaget for å gjøre narr av han resten av tråden med andre PT ting som ikke var relevant. Gratulerer? og for en heltemodig innsats alt dette var, for hva? For å avsløre en stor svindel fordi noen skrev i sitt eget kommentarfelt at en rumpe var på rett plass? Eller at en "lege" skrev at man ikke mister mensen av å trene 7 dager i uka (om jeg ikke husker helt feil)? Eller er kanskje at man redigerer seg selv tynnere som er en kjent sak i alle ukeblader/ungdomssblader og magasiner generelt? (Da var kanskje CBE på  det tidspunktet en blogg/privatperson og ikke en "glanset magasin/bedrift" likevel? :klo: ) For en seier for den norske befolkningen altså! Ehm..  

Jeg vet ikke helt om hvem det her sier mest om dette paret eller de som brukte mange uker på å avdekke det... For klart, det ville da vært en katastrofe for det norske folk om ikke disse grusomme avsløringene ble avdekket, for de hadde jo nemlig sagt tidligere at de ikke redigerte bildene :bond: Godt vi har KG's team på saken til enhver tid altså for å spare miljøet og barna!

Jeg har noen konkrete spørsmål det hadde vært fint å få svar på. 

1) Du sier at persondebatt er problemet. Mener du da at det er greit at CBE.no henger ut, og lar andre henge ut, kommentatorer på bloggen? Selv om de ikke er offentlige personer? 

Jeg er enig i at debatten kan skli ut til tider, men jeg vil påstå at 85% er berettiget kritikk. 

2) Du formulerer det som at alt CBE.no gjør er greit. Mener du at å redigere seg tynnere, også under graviditet, og deretter nekte for det, er sunne idealer? 

3) Du skriver at folk gransker alt med lupe. Du mener altså at CBE.no burde få fortsatt med løgnene sine, og at KG-brukernes avsløringer ikke var relevante? Selv om samtlige medier omtalte dette? 

4) CBE.no har selv valgt å rydde kommentarfeltet for nye relevant kritikk. Er det din oppfatning at denne sensuren bør gjenspeile all omtale av bedriften? 

5) Har du noen forklaring på hvorfor CBE er den eneste bloggeren som får så myr kritikk - ikke bare her, men også i media og på andre fora?

Sist, men ikke minst, dersom CBE ikke kan diskuteres som eget brand, uten at det er heksejakt, hva er hun da? 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får CBE.no all denne kritikken? Først og fremst pga 

MANGLENDE TROVERDIGHET

CBE.no skal nå bli mer samfunnsengasjert enn hun har vært tidligere med to kjøttfrie middager, samtidig som det promoteres sko fra en av verstingene. Det brukes uker på å lese 115 sider med rapporter kritisk, men ikke 7 sekunder å sjekke opp mulige samarbeidspartnere. Her kunne jeg fortsatt i evigheter på hvorfor de har manglende troverdighet. En annen årsak til all kritikken er

VI KAN OG VET ALT BEST-HOLDNINGEN

Kritiske spørsmål blir avfeid med at man sluker alt rått, er ukritisk eller PT-Åge. I kommentarfeltet til bloggen og andre diskusjonfora blir kritikere ledd av til CBE.no griner, å spise kjøtt var ikke dårlig for miljøet under den hardeste lavkarbo perioden, men nå er det altså kjøtt som rettferdiggjør samfunnsengasjementet. En tredje grunn til kritikken tror jeg er

ALL KRITIKK ER HETS OG MOBBING

Da kun forslag til innlegg på bloggen blir sett på som saklig kritikk av CBE.no. De bygger opp under at kritikerne er slemme netttroll som lever på KG. De lar meta-kritikerne gå løs på kritikerne i kommentarfeltet verre enn de selv får gjennomgå her på KG. De outer kritikere, ikke bare én gang, men flere ganger. De går aktivt inn for å diskreditere kritikere. 

I villapaprika-tråden gjentas det ofte at kritikken Camilla får har hun lagt opp til selv. Det har jaggu CBE.no også! Selv om CBE.no gjentatte ganger har skyldt på leserne, så er det ikke slik at det var leserne som tvang henne til å redigere seg tynnere. Det er ikke logikk i det engang. Hadde hun fått kommentarer på kommentarer på at hun var tykkere så hadde det vært logikk i argumentasjon, men hun fikk kommentarer på at hun var tynn... og DA redigerer hun seg ennå tynnere. Don´t make sense! PT-Åge oppsto ikke for å beskytte privatpersonene. 

At CBE.no er gjenstand for all denne kritikken har de vel strengt tatt sørget for selv..

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Synne_V skrev:

Så, for deg er det helt greit at LKE skriver at en person burde hatt en kule mellom øynene? Jeg synes det er veldig bra at kommentarjukset ble oppdaget, bare synd at det ikke ble gått nøyere etter i sømmene før CBE begynte å fjerne alle spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Francis skrev:

Siste bloggpost: dele av seg selv slik at leserne blir bedre kjent med henne. But why? Hun skriver at det hun deler på bloggen vanligvis er overfladiske interesser. Hæ? Dette utsagnet henger heller ikke på greip.  Og i innlegget er det ingenting om andre interesser, bare søte historier fra bla barndommen. Jeg skjønner ikke dette, hun skal jo skrive et glanset magasin, hvorfor skal plutselig leserne få vite at hun hadde dyp røst som barn? 

Narrativoppgradering?

Nok et eksempel på hvorfor det blir litt vanskelig å skille mellom person og bedrift....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bnanny skrev:

Nok et eksempel på hvorfor det blir litt vanskelig å skille mellom person og bedrift....

Jeg tror ikke det er helt tilfeldig, for å si det sånn. Det blir mye lettere å kalle all kritikken, også den som er legitim og saklig, for hets og mobbing når det virker rettet mot privatpersonen Caroline. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta
4 timer siden, Synne_V skrev:

Jo, fordi folk her inne studerte alt med lupe, som gjorde alt i sin makt for å avsløre det. [...]   man klarer å komme seg inn for å se på IP-adressene, bare dette må være dedikert arbeid, og vips! 

Jeg skjønner du gjerne vil ha det til å høres så ille ut som mulig, men dette stemmer ikke. Man "gjorde ikke alt i sin makt for å avsløre det" som du påstår. En bruker leste tilfeldigvis kildekoden på bloggen - og stilte et spørsmål om hvorfor enkelte kommentarer, som lå inn med andre navn enn ekteparet, var merket med  "admin" i koden. Det er ikke akkurat vanlig, for å si det sånn. 

Kildekoden kan man sjekke på hvilken som helst side/blogg ved et tastetrykk eller to klikk med musa. Null hokus pokus eller noe rart med det, det er for eksempel nyttig hvis man selv driver med koding av hjemnesider/blogg, å se hvordan andre har bygget opp sin. 

Det var ingen som "klarte å komme seg inn for å se på IP-adressene". Løgn, rett og slett. 

Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Synne_V skrev:

Du oppsummerer jo greit her: Du er ikke interessert i å diskutere, og du er ikke engang interessert i saken som diskuteres - ditt formål her er å bare komme innom dann og vann for å fordømme alle som bidrar her. Det har vi oppdaget, ja.

Jeg er her i tråden for å diskutere, derfor svarer jeg deg med motargumenter - som du da ikke forholder deg til. Dette gjelder flere fra din side av debatten, dere tar det faktum at dere får motargumenter som et bevis på at alt her i tråden er slik dere påstår, at ingen får være uenige her og at alle som deltar her er besatte, mer eller mindre. 

Det er også interessant her at feks pøbelsara skrev et innlegg som var veldig diplomatisk ift argumentene dine, men at du med måten du reagerte på fikk debatten solid ned i polariserte skyttergraver igjen. Måten din å diskutere på sånn sett er helt typisk for aggressive anonyme diskusjoner på nett (John Suler: 2004, just google it) som du skriver om. For du er også anonym her, og kan teoretisk sett ty til nøyaktig de grepene du kritiserer. Det at du i utgangspunktet og en gang for alle betrakter alle du diskuterer med som moralsk underlegne betyr ikke at du selv kan legge fra deg alt som heter god debattskikk og tro at du likevel oppfører deg bra som diskusjonsdeltaker. Fra utsiden ser det slett ikke slik ut.

Edit: Fjernet avsnitt om PM, leste igjen og ser at jeg misforsto den formuleringen. Beklager!

Endret av Aricia
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten anbefaling; http://www.latter.no/shows/anne-kat-h%C3%A6rland-2

FF m.fl blir gjenstand for satiriske krumspring. 

Jeg har registrert det som blitt skrevet den siste tiden og vil komme med mer utfyllende betraktninger senere. Synes at Dex Carrington sa det så fint forleden; 

"Tenk dere tilbake til 1995.... Og en kvinne sier at hun skal skrive en blogg... Om seg selv... Om hva hun spiser.. Og når hun spiser... Hva hun har på seg... Hvor hun kjøper det.. Hvilken farge trusa har... Hva man har i kjøleskapet! (scaaaaaary eyeeees)"

Hele konseptet er sinnsykt og det som gjør denne bloggen til en soleklar versting er ting man ikke får lov til å skrive her inne, men som absolutt alle vet. På en blogg kan alle narsissistiske tendenser (med mer) blomstre, endog kulminere på et kronisk sykelig stadium. 

Endret av Vitulina
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Synne_V skrev:

jeg kommenterte til deg lenger oppe at det virker som du ikke har forstått at Treasures er et aksjeselskap, som IKKE er nedlagt, og som er en juridisk person og et selvstendig rettssubjekt adskilt fra sine eiere. Det virker som du ikke har forstått dette som er et helt grunnleggende premiss for debatten. 

Kommentar?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, Synne_V skrev:

det du kaller en klikk er en gruppe debattanter på et nettforum, som såvidt meg bekjent ikke kjenner hverandre, eller har noe relasjon. Det at en gruppe er enige om en sak, gjør dem ikke til en klikk. Har det aldri slått deg at når en stor gruppe er enige, så kan det være fordi de har et poeng? 

Og hvis du ikke er ute etter å diskutere med oss, hva er det da du er ute etter? Kritisere? "ta oss"? vise oss hvor slemme vi er? vise oss hvor smart du er? vise oss at vi ikke må tro vi er noe? 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å diskutere med folk som innrømmer at de ikke har interesse av å diskutere saken, kun de som deltar i debatten, ei heller har satt seg inn i saken. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Francis skrev:

Ingen vits i å diskutere med folk som innrømmer at de ikke har interesse av å diskutere saken, kun de som deltar i debatten, ei heller har satt seg inn i saken. 

det er helt sant. Men det er ikke alltid man klarer å sitte på hendene...

Uansett, du peker på at denne debattanten nå faktisk har sagt rett ut at hun ikke har interesse av å diskutere saken, og i tillegg har hun bevist at hun heller ikke har satt seg inn i den, og dette anser jeg herved dokumentert slik at vi kan vise tilbake til det for all fremtid når hun stikker innom for å IKKE debattere saken, men brukerne.

Beviset på at hun ikke har satt seg inn i saken er for det første det at hun mener Treasures ble lagt ned for flere år siden, og for det andre at hun ikke har oppfattet hvor lite innsats som var påkrevd for å oppdage kommentarjukset (jr hennes oppfatning om at man brukte lupe og "noen kom seg inn for å se IP-adressene".

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Synne_V skrev:

Kritikk er selvsagt innenfor, men synes du denne kritikken som kommer frem her er saklig og konstruktiv rettet mot en bedrift? Om man skal gjemme alt bak "bedrift" og "treasures" (ble ikke dette nedlagt for flere år siden?) så er alt lov, for hun blogger om alt så da er man fritt frem for å holde på slik? Ser du på det som en god unnskyldning for å kritisere alt hun/dem gjør? Vanvittig mye i denne tråden går rett på person, og det ser veldig morsomt ut når enkelte forsøker å dra seg inn igjen ved å unnskylde seg med at det er selve bloggdriften som blir kritisert, men det er intet annet enn svada. Kunne nok kommet med ti A4 sider bare fra noen sider tilbake som motbeviser akkurat dette. Alt fra hvor uhygienisk det er å ikke dusje rett etter trening, om ungen hennes (mer personlig kan man ikke få det, men det er kanskje slik at ungen også er bedriften fritt lagelig til for hugg?)

At du skriver at hun må tåle dette fordi hun tjener penger viser vel hvor man ligger, man skal ikke tåle slik oppførsel som blir vist her uavhengig hvor mye man tjener, det er ikke enten eller. Jeg personlig reagerer ikke på kritikk, det må man tåle, men ser man på dette sirkuset som konstruktiv kritikk så har man en veldig feil oppfattelse hva ordet innebærer. Det er noen som er flinke her til å holde seg til saklig og konstruktiv kritikk som ikke er ute etter å felle dem, men traverne i denne tråden er ikke dem.
Det går fint an å diskutere bloggdriften på en saklig og konstruktiv måte uten å havne i det sporet folk gjør til de grader her. Det er en utrolig dårlig rettferdigjøring/unnskyldning for å fortsette på den måten. Og når Bianco atpåtil blir etterforsket fordi Caroline har inngått et samarbeid, så er det ganske innlysende om hva som foregår.

Det er ikke en spesiell situasjon, man har 1000 sider til å bevise dette, og det med sikkert hundrevis av innlegg som er fjernet nettopp pga hets, latterligjøring og spekulasjon, men når absolutt alt blir tatt tak i og flere sender mail for å ødelegge så er det ikke lenger kritikk, men forfølgelse og et ønske om å ødelegge (selvsagt, hva er ellers drivkraften til å gå så hardt ut mot en blogg?). Jeg er sikker på at man kan felle alle bloggere om man gjør en innsats nok ved å ta printscreen, sjekke alle innlegg, følge dem på snapchat, instagram og Facebook. Folk som kun var kritiske ville ikke brukt så mange timer, og samtidig fulgt "bedriften" på disse mediene samtidig. Folk som ikke har en agenda holder ikke på med slik heksejakt.
Så beklager, jeg kjøper ikke denne "bedriftskamuflasjen".

At du orker Synne.v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...