MiniMjau Skrevet 27. januar 2016 #22661 Del Skrevet 27. januar 2016 Hamburgerbrødene smaker og praktisk talt er omeletter. Bollene er grove, litt harde og smaker kardemomme. IKKE hveteboller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 27. januar 2016 #22662 Del Skrevet 27. januar 2016 (endret) Ang. bollene så var det ikke smak og behag det ble referert til når begrepet smak ble nevnt. At noe smaker likt er ikke smak og behag. Det er i kommentarfeltet det er hevdet de smaker likt på spørsmål fra lesere. Endret 27. januar 2016 av LilleSnupp 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 27. januar 2016 #22663 Del Skrevet 27. januar 2016 Herlighet, om dama synes det smaker som hveteboller og hamburgerbrød og what ever så la henne synes det da! Hun må da få gitt uttrykk for det uten å få; Du-skal-alltid-ha-rett slengt etter seg. Så får dere som synes det smaker omelett og ikke hveteboller (eller hva det nå var) synes det. Uten at noen påstår at dere bare MÅÅÅÅ sitte med fasiten. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 27. januar 2016 #22664 Del Skrevet 27. januar 2016 59 minutter siden, Salmonella skrev: Herlighet, om dama synes det smaker som hveteboller og hamburgerbrød og what ever så la henne synes det da! Hun må da få gitt uttrykk for det uten å få; Du-skal-alltid-ha-rett slengt etter seg. Så får dere som synes det smaker omelett og ikke hveteboller (eller hva det nå var) synes det. Uten at noen påstår at dere bare MÅÅÅÅ sitte med fasiten. Poenget mitt var egentlig bare å peke på at med de ingrediensene hun bruker så er det helt umulig å få det til å ligne vanlige hveteboller. Sånn rent objektivt sett, uten å kritisere verken CBE eller andre brukere i tråden, og uten å studere hvem som har uttalt hva. Det kan godt være de er gode. Det er masse glutenfri bakst som er god, men akkurat glutenfri hveteboller er nesten umulig å få til å ligne vanlige hveteboller. Spesielt med mandelmel og bakepulver. Men og med lyst GF mel og gjær er det vanskelig å lage noe som ligner. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G Skrevet 27. januar 2016 #22665 Del Skrevet 27. januar 2016 Jeg har fulgt denne tråden en tid nå, og jeg lar meg facinere av alt dere kan og vet. Men denne debatten som pågår nå, syns jeg lite om. Useriøst og usaklig å legge seg opp i slike ting. Har oppfattet det slik at flere brukere ønsker å fremstå som seriøse kritikere som tar opp viktige emner rundt rollemodellen CBE, det oppnåes ikke når ringbruk i eget hjem og ulik smak på bakverk er fokuset. Er sikkert ikke bare jeg som leser mest og kommenterer lite her inne, og sikkert flere med meg som reagerer på at man kan lage så stor sak av så lite. Velg deres kamper👍😊 Det var alt fra meg for denne gang!👍 Ha ellers en fin dag😊 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 27. januar 2016 #22666 Del Skrevet 27. januar 2016 (endret) Nå har jeg fulgt debatten om ring/baking og smaken på lavkarbo hamburgerbrød og boller fra sidelinjen her. Den har åpenbart (hadde jeg nær sagt) dette smålige detaljorienterte ved seg som så ofte får prege denne tråden, og som ikke jeg heller har noe sans for eller ser helt poenget med. Samtidig er det noe her som handler (nok en gang) om blogg som medium i grenseland mellom privat dagbok og glanset magasin som når ut til en stor leserskare. Og i den forbindelse kan man tenke på at akkurat håndhygiene i matprogrammer var en stor debatt i UK for et par år siden, der Jamie og Nigella ble kritisert for å ikke vaske hendene i programmene sine. De er jo noen griser begge to (værsågod å rapporter meg ) som slikker på fingrene mens de smaker på maten og denslags. Kritikken ble imøtegått med at de vasket seg uten at det kom med på film, men det vet jo ikke seerne. Når man i praksis setter malen for matlagingen til en hel generasjon briter, har man ikke et ansvar for signalene man sender ut om grunnleggende kjøkkenhygiene også? Svaret ble jo, det har man, og Jamie og Nigella begynte å legge inn små håndvaskingsklipp i programmene. Og så: Er det så åpenbart at matlagingsvideoklipp i CBE-bloggen er mer privat enn et program fra Nigella eller Jamie? Kanskje - CBE er jo ikke profesjonell kokk, men det er faktisk ikke Nigella heller. Og sistnevnte har (tilsynelatende i hvert fall) hatt sitt private kjøkken som ramme for flere av seriene sine. Hva er forskjellen, sånn helt prinsipielt? Igjen blir det sånn at man mht bloggere kan ty til "unnskyldningen" om det private når det er mest bekvemt, og det virker i de fleste tilfeller rimelig å akseptere det, og urimelig å stille krav som man ville stilt til en profesjonell. Slik kan man ugyldiggjøre kritikk, samtidig som samme flytende skille mot det private og amatørmessige er selve grunnlaget for bloggens inntjening. Det er et genialt forretningskonsept. (Og tilslutt, sånn apropos off-topic: Selvsagt kan smak diskuteres. Gastronomi er et fag. For eksempler på kriterier for vurdering av sammensetning og balansering av smaker: Se en episode Masterchef Australia). Endret 27. januar 2016 av Aricia 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 27. januar 2016 #22667 Del Skrevet 27. januar 2016 Aricia, du formuler deg så mye bedre enn meg For meg er det ingen forskjell på Nigella eller CBE, begge selger et produkt, nemlig seg selv og formidling av egen kunnskap og da bør rett kunnskap formidles. Det er jo det mesteparten av kritikken i denne tråden går på, at CBE kynisk og rosainnpakket selger og formidler kunnskap hun strengt tatt ikke har og som derfor er feil og misvisende, og lærer opp en hel generasjon til å tro at det er f. eks er greit å bruke ringer når man lager mat eller at eggløsningstest er like trygg som annen prevensjon og så bortetter. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 27. januar 2016 #22668 Del Skrevet 27. januar 2016 57 minutter siden, Aricia skrev: Nå har jeg fulgt debatten om ring/baking og smaken på lavkarbo hamburgerbrød og boller fra sidelinjen her. Den har åpenbart (hadde jeg nær sagt) dette smålige detaljorienterte ved seg som så ofte får prege denne tråden, og som ikke jeg heller har noe sans for eller ser helt poenget med. Samtidig er det noe her som handler (nok en gang) om blogg som medium i grenseland mellom privat dagbok og glanset magasin som når ut til en stor leserskare. Og i den forbindelse kan man tenke på at akkurat håndhygiene i matprogrammer var en stor debatt i UK for et par år siden, der Jamie og Nigella ble kritisert for å ikke vaske hendene i programmene sine. De er jo noen griser begge to (værsågod å rapporter meg ) som slikker på fingrene mens de smaker på maten og denslags. Kritikken ble imøtegått med at de vasket seg uten at det kom med på film, men det vet jo ikke seerne. Når man i praksis setter malen for matlagingen til en hel generasjon briter, har man ikke et ansvar for signalene man sender ut om grunnleggende kjøkkenhygiene også? Svaret ble jo, det har man, og Jamie og Nigella begynte å legge inn små håndvaskingsklipp i programmene. Og så: Er det så åpenbart at matlagingsvideoklipp i CBE-bloggen er mer privat enn et program fra Nigella eller Jamie? Kanskje - CBE er jo ikke profesjonell kokk, men det er faktisk ikke Nigella heller. Og sistnevnte har (tilsynelatende i hvert fall) hatt sitt private kjøkken som ramme for flere av seriene sine. Hva er forskjellen, sånn helt prinsipielt? Igjen blir det sånn at man mht bloggere kan ty til "unnskyldningen" om det private når det er mest bekvemt, og det virker i de fleste tilfeller rimelig å akseptere det, og urimelig å stille krav som man ville stilt til en profesjonell. Slik kan man ugyldiggjøre kritikk, samtidig som samme flytende skille mot det private og amatørmessige er selve grunnlaget for bloggens inntjening. Det er et genialt forretningskonsept. (Og tilslutt, sånn apropos off-topic: Selvsagt kan smak diskuteres. Gastronomi er et fag. For eksempler på kriterier for vurdering av sammensetning og balansering av smaker: Se en episode Masterchef Australia). Du traff spikeren på hodet! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 27. januar 2016 #22669 Del Skrevet 27. januar 2016 Takk @Dark Star og @Milio 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 27. januar 2016 #22670 Del Skrevet 27. januar 2016 Jeg synes det var en søt og fin video jeg. Eneste jeg reagerte litt på var at hun bare bakte 6 små boller. Når vi har hjemmelaget boller kan jeg finne på å spise 6 boller selv liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 27. januar 2016 #22671 Del Skrevet 27. januar 2016 4 minutter siden, marizz skrev: Jeg synes det var en søt og fin video jeg. Eneste jeg reagerte litt på var at hun bare bakte 6 små boller. Når vi har hjemmelaget boller kan jeg finne på å spise 6 boller selv liksom Jeg har den KitchenAid-maskinen selv, og den er ikke særlig egnet for store deiger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 27. januar 2016 #22672 Del Skrevet 27. januar 2016 1 minutt siden, Brienne of Tarth skrev: Jeg har den KitchenAid-maskinen selv, og den er ikke særlig egnet for store deiger. Åh, I see! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SykkelJenny Skrevet 27. januar 2016 #22673 Del Skrevet 27. januar 2016 5 minutter siden, marizz skrev: Jeg synes det var en søt og fin video jeg. Eneste jeg reagerte litt på var at hun bare bakte 6 små boller. Når vi har hjemmelaget boller kan jeg finne på å spise 6 boller selv liksom Det er nok en av grunnene til at hun holder seg så slank. En annen grunn er at disse bollene ofte smaker best når de er ferske, og kanskje ikke egner seg så godt til frysing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 27. januar 2016 #22674 Del Skrevet 27. januar 2016 Green DONGERI dress Seriøst? 😂😂😂 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 27. januar 2016 #22675 Del Skrevet 27. januar 2016 2 timer siden, SykkelJenny skrev: Det er nok en av grunnene til at hun holder seg så slank. En annen grunn er at disse bollene ofte smaker best når de er ferske, og kanskje ikke egner seg så godt til frysing. Helt sikket, hun spiser nok generelt lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 27. januar 2016 #22676 Del Skrevet 27. januar 2016 29 minutter siden, Sol79 skrev: Green DONGERI dress Seriøst? 😂😂😂 I kordfløyel.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SykkelJenny Skrevet 27. januar 2016 #22677 Del Skrevet 27. januar 2016 1 minutt siden, marizz skrev: Helt sikket, hun spiser nok generelt lite De jeg kjenner som er "naturlig slanke" har den evnen å aldri overspise, men de stopper så snart de kjenner en metthetsfølelse. Og de spiser variert, sunt og sakte. De kan ha sjokolade liggende i skapet men kun spise en liten bit en sjelden gang. Leser at hun kritiseres for små porsjoner, små skåler ol - men det er ikke så lenge siden jeg leste at det at tallerkener er blitt så mye større fører til at mange av oss spiser altfor mye. Dette kan man blant annet lese om her: https://www.lhl.no/om-lhl/aktuelt/nyhetsarkiv-2015/2015/mindre-porsjoner-kan-forhindre-overvekt/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 27. januar 2016 #22678 Del Skrevet 27. januar 2016 57 minutter siden, Sol79 skrev: Green DONGERI dress Seriøst? 😂😂😂 Hvorfor, hvorfor, hvorfor disse overskriftene på liksomengelsk?! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. januar 2016 #22679 Del Skrevet 27. januar 2016 Haha, og der er overskriften om den grønne dongri kjolen endret! Huff, det er så småflaut å lese den elendige engelsken hennes. Hvis hun ikke behersker det engelske språk så burde hun heller holde seg til det språket hun kan, nemlig norsk. Forøverig så ser jeg poenget i å ha engelske overskrifter når teksten i innholdet er på norsk. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 27. januar 2016 #22680 Del Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, SykkelJenny skrev: De jeg kjenner som er "naturlig slanke" har den evnen å aldri overspise, men de stopper så snart de kjenner en metthetsfølelse. Og de spiser variert, sunt og sakte. De kan ha sjokolade liggende i skapet men kun spise en liten bit en sjelden gang. Leser at hun kritiseres for små porsjoner, små skåler ol - men det er ikke så lenge siden jeg leste at det at tallerkener er blitt så mye større fører til at mange av oss spiser altfor mye. Dette kan man blant annet lese om her: https://www.lhl.no/om-lhl/aktuelt/nyhetsarkiv-2015/2015/mindre-porsjoner-kan-forhindre-overvekt/ Det finnes en mellomting.:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg