loffen Skrevet 9. februar 2019 #65521 Del Skrevet 9. februar 2019 @Pust 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 9. februar 2019 #65522 Del Skrevet 9. februar 2019 Ser at det klages på at gammelt nytt dras frem (jf. 20 kg kommentaren osv). Ser ofte at hovedpersonen gjør det samme. Ekstrajobber og praksisen under studietiden refereres til som arbeidserfaring, det henvises til hvor lange dager de hadde over 3-4 dager for ett par år siden bl.a. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 9. februar 2019 Forfatter #65523 Del Skrevet 9. februar 2019 (endret) 9 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Blir dere noensinne ferdig med denne kommentaren som falt i 2009? Det er 10 år siden. Hva annet skjedde i verden da dette ble sagt? Jo, de rød-grønne var akkurat blitt gjenvalgt til en ny stortingsperiode og Obama hadde vært president i litt under 10 måneder. For de aller fleste har verden gått videre siden da, men her i tråden er det som om denne kommentaren ble uttalt i går. Den skal de kritiseres for om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att https://www.rb.no/lsk-magasinet/hun-veier-15-20-kilo-for-mye/s/1-95-4692564 Jeg viser kun til at bedriften gjennom sin 10 år lange eksistens kontinuerlig tråkker i salaten. Være seg uttalelser om at "alkoholreklameloven er tåpelig" (2018), "Beyonce er 15-20 kg overvektig" (2009), og f eks når det omfattende kommentarjukset både på CBEs blogg og på LKEs blogg - samt slankeredigering av alt fra legger, lår og rygger til gravidmage - ble avslørt i 2015. Bildet som bedriften har malt av seg selv gjennom alle år er veldig lite likandes, derav elendig engasjementsrate på ca 1 % og Vitsen-pris for å være "guilty pleasure og et irritasjonsmoment for mange". Når karrieren i tillegg er tuftet på å fronte ekstremmaterialisme og miljøsvineri, at det er helt greit for en frisk 32-åring å bli kjempesliten av en 3 t lang arbeidsdag (et møte på en fin restaurant hvor hun ble kjørt til og fra av mannen sin), og å fronte at mindreårige ikke har rett på privatliv eller på å få skape sin egen digitale identitet, da er det ikke rart at CBE høster massiv kritikk fra mange leire. Endret 9. februar 2019 av Ultiva 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 9. februar 2019 #65524 Del Skrevet 9. februar 2019 32 minutter siden, Ultiva skrev: Jeg viser kun til at bedriften gjennom sin 10 år lange eksistens kontinuerlig tråkker i salaten. Være seg uttalelser om at "alkoholreklameloven er tåpelig" (2018), "Beyonce er 15-20 kg overvektig" (2011), og f eks når det omfattende kommentarjukset både på CBEs blogg og på LKEs blogg - samt slankeredigering av alt fra legger, lår og rygger til gravidmage - ble avslørt i 2015. Bildet som bedriften har malt av seg selv gjennom alle år er veldig lite likandes, derav elendig engasjementsrate på ca 1 % og Vitsen-pris for å være "guilty pleasure og et irritasjonsmoment for mange". Når karrieren i tillegg er tuftet på å fronte ekstremmaterialisme og miljøsvineri, at det er helt greit for en frisk 32-åring å bli kjempesliten av en 3 t lang arbeidsdag (et møte på en fin restaurant hvor hun ble kjørt til og fra av mannen sin), og å fronte at mindreårige ikke har rett på privatliv eller på å få skape sin egen digitale identitet, da er det ikke rart at CBE høster massiv kritikk fra mange leire. 2009 var det vel? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 9. februar 2019 Forfatter #65525 Del Skrevet 9. februar 2019 2 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: 2009 var det vel? Sant. Det er 10 år med kritikkverdig oppførsel. Ikke 8 år. Takk for presisering. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 9. februar 2019 #65526 Del Skrevet 9. februar 2019 1 time siden, LilleSnupp skrev: Ser at det klages på at gammelt nytt dras frem (jf. 20 kg kommentaren osv). Ser ofte at hovedpersonen gjør det samme. Ekstrajobber og praksisen under studietiden refereres til som arbeidserfaring, det henvises til hvor lange dager de hadde over 3-4 dager for ett par år siden bl.a. Det er egentlig veldig trist at småjobber som å jobbe i pizza-sjappe blir dratt frem som jobb erfaring omtrent 15 år etter. Alle slike småjobber jeg hadde før jeg ble ferdig utdannet og begynte å jobbe på fulltid tar jeg ikke med på CV’en, for å si det sånn. Heller ikke jobber jeg hadde på sommeren, som godt kunne strekke seg over 3 måneder, er med av det jeg vil kalle som jobberfaring. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pellepingpong Skrevet 9. februar 2019 #65527 Del Skrevet 9. februar 2019 10 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Blir dere noensinne ferdig med denne kommentaren som falt i 2009? Det er 10 år siden. Hva annet skjedde i verden da dette ble sagt? Jo, de rød-grønne var akkurat blitt gjenvalgt til en ny stortingsperiode og Obama hadde vært president i litt under 10 måneder. For de aller fleste har verden gått videre siden da, men her i tråden er det som om denne kommentaren ble uttalt i går. Den skal de kritiseres for om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att https://www.rb.no/lsk-magasinet/hun-veier-15-20-kilo-for-mye/s/1-95-4692564 Det er en kommentar som sier noe om bedriftseiernes verdier, deres syn på kropp og på andre mennesker. Det er ikke noe som bruker å endre seg nevneverdig, hvertfall ikke førstnevnte. Det er nok ikke kommentaren i seg selv personer her ikke blir ferdig med, men hva den kommentaren sier om den som uttrykte den. Man bruker noe konkret for å eksemplifisere noe mer abstrakt. Og dette er grunnen til at også bilderedigeringen og løgnene ikke slippes. Det var ikke en feil som ble gjort én gang, men om att og om att og om att og om att. Og det sier noe svært viktig om personene som har gjennomført dem. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. februar 2019 #65528 Del Skrevet 9. februar 2019 Riktig @Pellepingpong. Det er i senere tid ikke fremkommet noe i tekst eller bilder som viser at bloggeierne har endret holdinger eller atferd. At de prøver å vise frem en annen type CBE på Bloggerne, en som skal fremstå vimsete, fnisete og langt unna bloggpersonaen, hjelper ikke på det inntrykket som har festet seg over et tiår. Tvert i mot, det virker regissert og falskt. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggi Skrevet 9. februar 2019 #65529 Del Skrevet 9. februar 2019 14 timer siden, skruf skrev: Personlig så har jeg vanskelig for å se for meg at dette NetFit skal bli en suksess mtp hvem som står bak og den manglende troverdigheten de har. Iallefall mtp at det finnes seriøse konsept som er noe av det samme som ekteparet tenker å gjøre seg rike på, du har f.eks Livegym som er godt etablert og seriøst. Mtp at lesertallene er dalende så tenker de nok fremover, hva de kan tjene penger på. Som sagt, hadde de hatt ei utdanning i bunnen så kunne kanskje NetFit vært mere troverdig, men nå blir det bare nok en blogger som prøver å tjene penger på noe annet enn å blogge. Når det gjelder meg selv så lar jeg meg ikke inspirere av en treningsmodell som står stivt poserende med full kveldssminke, mysende blikk og flekkede-tenner-smil med perfekt oppsatt hår og matcy matcy treningstøy. Da tar jeg heller en tur innom bloggen til funkygine Ja jeg kunne virkelig tenkt meg å vite hva Funkygine syns og mener om treningen til Frua. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 9. februar 2019 #65530 Del Skrevet 9. februar 2019 Tråden er ryddet for ryktespredning. Perelandra, mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 9. februar 2019 #65531 Del Skrevet 9. februar 2019 13 timer siden, Inocybe skrev: Julekalenderen var jo jobb i form av innhold til bloggen. Sliter veldig med å få tidsregnskapet til å henge sammen. Hva med barna hvis foreldrene jobbet kontinuerlig i 13-17 timer i 4 dager? Regner ikke med de ble overlatt til seg selv men stell av barn er ikke inkludert i jobbtid så her er det noe som ikke stemmer. Ekstremt dårlig planlegging å måtte jobbe døgnet rundt i dagesvis for å få prosjektet ferdig. Adventstiden er vanligvis godt annonsert og bør ikke komme som en overraskelse på en selverklært kontrollfrik. Ikke så veldig ofte det er superhektisk i bedriften der når CBE måtte grave fram et eksempel som er over to måneder gammelt. Like greit det når man leser hvor stressende det var for dem. 13 timer siden, pøbelsara skrev: Jeg tror det er to år gammelt. Hvis hun snakker om YT-kalenderen deres. At bloggeieren skal statuere sin egen travelhet i hverdagen med 2 år gamle prosjekter som de brukte 4 dager på, vitner bare om at prosjektet var såpass viktig å fullføre raskt av 2 grunner: Prosjektet ga veldig høy inntekt for de 24 dagene kalenderen skulle publiseres, samtidig som jeg mener å huske at den egentlige årsaken til at de ferdigstilte prosjektet på så kort tid var fordi de skulle ha ferie mesteparten av desember, blant annet i Ålesund. Så hvis vi da fordeler arbeidstimene for disse 4 dagene over normal arbeidstid for Hvermansen, så får jeg fortsatt ikke den påståtte travelheten til å stemme, og argumentet fra cbe faller som en stein. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 9. februar 2019 #65532 Del Skrevet 9. februar 2019 Jeg fant ikke igjen kommentaren om 13 timers arbeidsdag med en nyfødt i hus - er den slettet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 9. februar 2019 #65533 Del Skrevet 9. februar 2019 12 timer siden, MissLucy skrev: to måneder? To år! Det er vel kalenderen de hadde i 2016 hun refererer til! Ja jeg bommet noe så veldig Det er sikkert lesernes feil at de misforstår hva jeg skriver eller noe. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 9. februar 2019 #65534 Del Skrevet 9. februar 2019 21 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev: At bloggeieren skal statuere sin egen travelhet i hverdagen med 2 år gamle prosjekter som de brukte 4 dager på, vitner bare om at prosjektet var såpass viktig å fullføre raskt av 2 grunner: Prosjektet ga veldig høy inntekt for de 24 dagene kalenderen skulle publiseres, samtidig som jeg mener å huske at den egentlige årsaken til at de ferdigstilte prosjektet på så kort tid var fordi de skulle ha ferie mesteparten av desember, blant annet i Ålesund. Så hvis vi da fordeler arbeidstimene for disse 4 dagene over normal arbeidstid for Hvermansen, så får jeg fortsatt ikke den påståtte travelheten til å stemme, og argumentet fra cbe faller som en stein. Dette + ekstremt dårlig planlegging. Mange av disse lukene kunne like gjerne ha blitt laget i juli.. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oblt Skrevet 9. februar 2019 #65535 Del Skrevet 9. februar 2019 19 hours ago, MissLucy said: jeg tenker at de kommentarene om at man må ha mye fritid for å stikke innom KG i løpet av dagen, sier veldig mye om kapasitetsnivået til de som kommer med dem. Det er vel de samme som tror det tar to uker å lese 200 sider, for å ta et eksempel vi har vært innom før. Det tar virkelig ikke mange minuttene å skumme gjennom noen innlegg, og taste inn noen setninger selv. Og så tenker jeg at de kanskje ikke er så kjent med at det finnes mange som har arbeidsdager som de kan styre selv. Nei. Det tar virkelig ikke mange minuttene! Jeg har mobiltelefon. KG fungerer fint på mobil, og jeg titter innom her når jeg sitter på kollektivtransport. Det gjøres altså på vei fra a til b. Jeg anbefaler bedriftseier å ta toget om det er møter i Oslo! Da slipper man bli sliten av å kjøre bil, og man får tid til å gjøre ting på pc eller mobil. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 9. februar 2019 #65536 Del Skrevet 9. februar 2019 Dårlig planlegging er vel en gjenganger der. Mener å huske flere tilfeller av å forberede barnebursdager langt på natt, oppussing som må gjøres om igjen flere ganger, komme for sent til fly med hele familien, kjøre skikkelig feil på steder de har kjørt mange ganger ... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 9. februar 2019 #65537 Del Skrevet 9. februar 2019 5 minutter siden, oblt skrev: Nei. Det tar virkelig ikke mange minuttene! Jeg har mobiltelefon. KG fungerer fint på mobil, og jeg titter innom her når jeg sitter på kollektivtransport. Det gjøres altså på vei fra a til b. Jeg anbefaler bedriftseier å ta toget om det er møter i Oslo! Da slipper man bli sliten av å kjøre bil, og man får tid til å gjøre ting på pc eller mobil. Jeg har kg kun på mobilen - ikke privatpc, jobbpc eller pad. Den dras gjerne frem ved venting, kø, pauser etc. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 9. februar 2019 #65538 Del Skrevet 9. februar 2019 3 timer siden, Kollontaj skrev: Riktig @Pellepingpong. Det er i senere tid ikke fremkommet noe i tekst eller bilder som viser at bloggeierne har endret holdinger eller atferd. At de prøver å vise frem en annen type CBE på Bloggerne, en som skal fremstå vimsete, fnisete og langt unna bloggpersonaen, hjelper ikke på det inntrykket som har festet seg over et tiår. Tvert i mot, det virker regissert og falskt. Det eneste de har endret mening på er eksponering av barn på bloggen. Selvsagt er innlegget fra etter den eldste ble født slettet, men der var det en lang utredning om hvorfor hun IKKE skulle eksponeres på bloggen fordi hun var et eget individ som måtte få bestemme dette selv når hun ble eldre. Dette har nå blitt til "det er våre barn og vi gjør som vi vil". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 9. februar 2019 #65539 Del Skrevet 9. februar 2019 (endret) Jeg registrerer at det spekuleres i utdanningsnivået til KG hønsene og misunnelsekortet blir atter en gang dradd frem. Hva med utdanningsnivået til fansen som kaller kritikere for KG høns? Registrete også flere ganger «haha😊» fra bloggens eier? Hva er problemet ditt, Eriksen? (Det er valgfritt å lese på KG) Endret 9. februar 2019 av Snaskesnusken 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 9. februar 2019 #65540 Del Skrevet 9. februar 2019 På 8.2.2019 den 13.25, Cavatina skrev: Jeg vil tro at bloggeieren har et kraftig kommunikasjons- og formidlingsproblem dersom hun ikke klarer å forfatte et budskap som mottaker ikke kan misforstå, når tekstene stort sett er fordelt på omlag 250 ord, noe som utgjør maks en halv A4 side i en skriftlig publikasjon. I tillegg kommer grammatikalske rariteter, mangel på komma og punktum, samt annet. Som oftest beklages det over at mottaker misforstår budskapet hennes. Hvem av eierne av cbe.no skriver egentlig svarene på bliggen? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg