frk.Helene Hare Skrevet 8. februar 2019 #65501 Del Skrevet 8. februar 2019 7 minutter siden, Hyacinth skrev: Det virker som hun må føle seg veldig utsatt for å svare så nebbete og fremstå så usympatisk som hun gjør. Hun er jo sikkert et alminnelig hyggelig menneske i vanlige sammenhenger, kan ikke begripe at hun vil fremstå sånn på bloggen. Hadde vært uproblematisk for henne å enten overse kommentarer hun ikke liker eller svare helt nøytralt. Så enten må det handle om en grunnleggende usikkerhet som gjør at hun hele tiden går i forsvar, eller så er det som noen har nevnt et forsøk på å skape mer oppmerksomhet rundt bloggen. Ja, det er nok noe sannhet i dette. Om man er så selvsikker og trygg i seg selv som hun tydeligvis ønsker å fremstå, så finnes det ikke noen grunn til å uttrykke seg på den måten hun gjør. Det er ikke lett å klatre i det sosiale hierarkiet. Skal du klare det, så krever det at du er ærlig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 8. februar 2019 #65502 Del Skrevet 8. februar 2019 For å oppklare litt for fruen: Jeg jobber skift, noen dager begynner jeg ikke på jobb på klinikken før kl 15:00, derav tiden jeg noenganger bruker her. Hva med leserne dine da CBE? De som bruker mye tid på dagtid på å kommentere hjerter og koselige meldinger til deg? Hvem er de? På DIN "skala" ? 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærogfløte Skrevet 8. februar 2019 #65503 Del Skrevet 8. februar 2019 Det lukter ikke suksess av det treningsopplegget paret driver med 😖 Stive og oppstilte bilder.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 8. februar 2019 #65504 Del Skrevet 8. februar 2019 Merkelig blogg. I innleggene er hun hyggelig og selvsikker, men i kommentarfeltet virker hun både usikker og frekk. Inntrykket jeg sitter igjen med er at dette er en blogger som ikke er på høyden med dethun holder på med og derfor ikke takler spørsmål. Og den tullete utredningen om skyggeboksing! Hvor tar hun det fra? 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jabbadabbaduu Skrevet 8. februar 2019 #65505 Del Skrevet 8. februar 2019 11 minutter siden, Pust skrev: Merkelig blogg. I innleggene er hun hyggelig og selvsikker, men i kommentarfeltet virker hun både usikker og frekk. Inntrykket jeg sitter igjen med er at dette er en blogger som ikke er på høyden med dethun holder på med og derfor ikke takler spørsmål. Og den tullete utredningen om skyggeboksing! Hvor tar hun det fra? Enig. Jeg synes også det ofte er ganske stor forskjell på skrivestil og ordvalg i blogginnleggene og kommentarene. For eksempel bruker hun ordet «presumptiv» i en av kommentarene til det siste travel karrierekvinne-innlegget. Synes ikke det ligner på måten blogginnleggene er formulert. Skulle nesten tro det var forskjellige personer som hadde skrevet det. (Og det er vel forsåvidt ok hvis det er forskjellige personer som skriver under navnet CBE, hvis bedriften i så fall er åpne om det.) 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cissacissa Skrevet 8. februar 2019 #65506 Del Skrevet 8. februar 2019 Kan ikke noe lage et bilde av kommentarene under dette "travel hverdag"-innlegget? Jeg vil ikke gi klikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 8. februar 2019 #65507 Del Skrevet 8. februar 2019 5 minutter siden, Jabbadabbaduu skrev: Enig. Jeg synes også det ofte er ganske stor forskjell på skrivestil og ordvalg i blogginnleggene og kommentarene. For eksempel bruker hun ordet «presumptiv» i en av kommentarene til det siste travel karrierekvinne-innlegget. Synes ikke det ligner på måten blogginnleggene er formulert. Skulle nesten tro det var forskjellige personer som hadde skrevet det. (Og det er vel forsåvidt ok hvis det er forskjellige personer som skriver under navnet CBE, hvis bedriften i så fall er åpne om det.) Aha! Hvis det er to som skriver så forstår jeg det bedre. Men er det ikke litt rart at hun beskriver en oppvarmingsøvelse som en styrketreningsøvelse? Bør ikke en som liksom skal hjelpe andre med trening ha litt mer innsikt? Som sagt, det er en merkelig blogg. Jeg lurer på en ting til og det er hvor hun henter oppskriftene fra. Hvor kan jeg finne boken eller nettstedet hun henter de fra? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 8. februar 2019 #65508 Del Skrevet 8. februar 2019 12 timer siden, Maneo skrev: 😂 Uff da. 13-17 t i 4 dager, med en julekalender? Altså som om vi andre skulle tatt en uke fri fra jobben....sittet fra 08 til midnatt og mer hver dag....for å lage en julekalender??! Hva slags parrallellt univers lever de egentlig i. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niriluna Skrevet 8. februar 2019 #65509 Del Skrevet 8. februar 2019 Var innom kommentarfeltet nå. Utrolig mange tilbakemeldinger på at blogginnleggene har så høy kvalitet. Bloggens eiere sammenligner seg med et glanset magasin, mens jeg tror leserene sammenligner med andre blogger som gjerne er skrevet av privatpersoner. Gjerne på fritiden, uten støttefunksjoner gjennom bloggplattformen og i alle fall uten heltidsansatt fotograf. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jabbadabbaduu Skrevet 8. februar 2019 #65510 Del Skrevet 8. februar 2019 14 minutter siden, Pust skrev: Aha! Hvis det er to som skriver så forstår jeg det bedre. Men er det ikke litt rart at hun beskriver en oppvarmingsøvelse som en styrketreningsøvelse? Bør ikke en som liksom skal hjelpe andre med trening ha litt mer innsikt? Som sagt, det er en merkelig blogg. Jeg lurer på en ting til og det er hvor hun henter oppskriftene fra. Hvor kan jeg finne boken eller nettstedet hun henter de fra? Altså, jeg VET jo ikke noe om dette, jeg synes bare det er påfallende hvor mye skrivestilen varierer. Og ja, jeg vet det er spekulasjoner, men med tanke på historikken med falske kommentarer etc, så er det vel lov å si at man kan lure. Jeg kan ikke svare på det med oppvarmingsøvelse som styrkeøvelse. Det virker rett og slett amatøraktig, når man prøver å starte en tjeneste hvor folk skal betale for online treningsforløp. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niriluna Skrevet 8. februar 2019 #65511 Del Skrevet 8. februar 2019 14 minutter siden, MiniMjau skrev: 13-17 t i 4 dager, med en julekalender? Altså som om vi andre skulle tatt en uke fri fra jobben....sittet fra 08 til midnatt og mer hver dag....for å lage en julekalender??! Hva slags parrallellt univers lever de egentlig i. De lager ikke strengt tatt ikke en julekalender, de lager innholdsmarkedsføring basert på elementer fra sitt eget og sine barns liv. Noe vi andre heldigvis slipper. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 8. februar 2019 #65512 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) 11 timer siden, Ultiva skrev: Det er ikke bare under "travel dag"-innlegget at det står mye rart. Bedriften har generelt hatt mange arrogante og umodne uttalelser opp i gjennom årene, som de også har høstet mye kritikk for. "Beyonce og Kim Kardashian veier 15-20 kg for mye", "jeg skal vise at et svangerskap ikke trenger å ødelegge kroppen" (med tilhørende slankeredigering av gravidmagen) osv. Hvem vil egentlig komme i form med NetFit-konseptet, når man ser hvilke rigide og sneversynte holdninger eierne fremviser i fht kropp? Blir dere noensinne ferdig med denne kommentaren som falt i 2009? Det er 10 år siden. Hva annet skjedde i verden da dette ble sagt? Jo, de rød-grønne var akkurat blitt gjenvalgt til en ny stortingsperiode og Obama hadde vært president i litt under 10 måneder. For de aller fleste har verden gått videre siden da, men her i tråden er det som om denne kommentaren ble uttalt i går. Den skal de kritiseres for om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att https://www.rb.no/lsk-magasinet/hun-veier-15-20-kilo-for-mye/s/1-95-4692564 Endret 8. februar 2019 av Shopgirl2014 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 8. februar 2019 #65513 Del Skrevet 8. februar 2019 27 minutter siden, MiniMjau skrev: 13-17 t i 4 dager, med en julekalender? Altså som om vi andre skulle tatt en uke fri fra jobben....sittet fra 08 til midnatt og mer hver dag....for å lage en julekalender??! Hva slags parrallellt univers lever de egentlig i. Julekalenderen var jo jobb i form av innhold til bloggen. Sliter veldig med å få tidsregnskapet til å henge sammen. Hva med barna hvis foreldrene jobbet kontinuerlig i 13-17 timer i 4 dager? Regner ikke med de ble overlatt til seg selv men stell av barn er ikke inkludert i jobbtid så her er det noe som ikke stemmer. Ekstremt dårlig planlegging å måtte jobbe døgnet rundt i dagesvis for å få prosjektet ferdig. Adventstiden er vanligvis godt annonsert og bør ikke komme som en overraskelse på en selverklært kontrollfrik. Ikke så veldig ofte det er superhektisk i bedriften der når CBE måtte grave fram et eksempel som er over to måneder gammelt. Like greit det når man leser hvor stressende det var for dem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 8. februar 2019 #65514 Del Skrevet 8. februar 2019 11 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Blir dere noensinne ferdig med denne kommentaren som falt i 2009? Det er 10 år siden. Hva annet skjedde i verden da dette ble sagt? Jo, de rød-grønne var akkurat blitt gjenvalgt til en ny stortingsperiode og Obama hadde vært president i litt under 10 måneder. For de aller fleste har verden gått videre siden da, men her i tråden er det som om denne kommentaren ble uttalt i går. Den skal de kritiseres for om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att og om att https://www.rb.no/lsk-magasinet/hun-veier-15-20-kilo-for-mye/s/1-95-4692564 Mye har skjedd siden den gang. Obama har blitt bytte ut og de rød-grønne har ikke noe makt lenger. Verden fornyer seg og går fremover, noe bloggen ikke gjør. De er fortsatt sykt opptatt av små porsjonerog fett forbrenningen, cbe vet fortsatt hvor mange karbohydrater hun spiser pr dag. Hvem vet det, om du ikke er syklig opptatt av å være tynn? Hun redigerer kroppen tynnere og har operer større pupper, hun har til og med uttalt hun skal vise at graviditet ikke ødelegger kroppen. Hun går ekstremt mye halvnaken rundt mens mannen tar bilde. Hva med dette er det som kan understreke at ekteparet har andre meninger nå? Han har vel aldri benektet uttalelsene heller, eller forklart at det var den gang da, men nå har jeg blitt mer voksent trygg på med selv og tenker at det er helt greit et ei dame på 30-40 år kan kose seg med annet en grønnkål og tunfisk... 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. februar 2019 #65515 Del Skrevet 8. februar 2019 14 minutter siden, Inocybe skrev: Julekalenderen var jo jobb i form av innhold til bloggen. Sliter veldig med å få tidsregnskapet til å henge sammen. Hva med barna hvis foreldrene jobbet kontinuerlig i 13-17 timer i 4 dager? Regner ikke med de ble overlatt til seg selv men stell av barn er ikke inkludert i jobbtid så her er det noe som ikke stemmer. Ekstremt dårlig planlegging å måtte jobbe døgnet rundt i dagesvis for å få prosjektet ferdig. Adventstiden er vanligvis godt annonsert og bør ikke komme som en overraskelse på en selverklært kontrollfrik. Ikke så veldig ofte det er superhektisk i bedriften der når CBE måtte grave fram et eksempel som er over to måneder gammelt. Like greit det når man leser hvor stressende det var for dem. Jeg tror det er to år gammelt. Hvis hun snakker om YT-kalenderen deres. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 8. februar 2019 #65516 Del Skrevet 8. februar 2019 17 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg tror det er to år gammelt. Hvis hun snakker om YT-kalenderen deres. Da beklager jeg jeg misforstod hvilken jul CBE snakket om. Falt meg ikke inn at noen kunne finne på å bruke et flere år gammelt eksempel på hektisk arbeidsdag. 😂 Poenget mitt mistet ikke potensen sin av det for å si det slik... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 8. februar 2019 Populært innlegg #65517 Del Skrevet 8. februar 2019 Både CBE og AB beskriver hverdagene sine som superhektiske, sikkert fordi de vil være viktige businesskvinner, men når de ramser opp det vi andre gjør på fritiden - som en del av arbeidsdagen sin, da blir det bare latterlig. Alle som har barn og et sted å bo, må ta vare på familien og holde hus og klær i orden. Vi som er innom her på KG er kvinner og menn med alle slags jobber, vi er bussjåfører, leger, sykepleiere, advokater, lærere, butikkmedarbeidere, servitører, ingeniører, baristaer, pedagoger, forfattere, kunstnere, markedssjefer, AD-er, designere, husfedre, bønder og alt annet tenkelig og utenkelig. Alle vi må sørge for matpakker til barn, hjelpe med lekser, kjøpe inn mat, vaske tøy og gulv, hente og bringe til barnehager, skoler, fotballtrening og dans, og veldig ofte jobbe etter at barna har lagt seg. Noen få av oss har kanskje en au pair eller en som hjelper til med husvask, men det er nok ikke mange. Jeg tror bloggere lever i en snever verden hvor de forestiller seg at deres yrke er så superspesielt at ingen forstår hvor travelt de har det og hvor slitsomt det er. Sannheten er nok heller at bloggerne ikke har forestillingsevne nok til å tenke seg hvordan andres hverdag kan se ut. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 8. februar 2019 #65518 Del Skrevet 8. februar 2019 58 minutter siden, Inocybe skrev: Julekalenderen var jo jobb i form av innhold til bloggen. Sliter veldig med å få tidsregnskapet til å henge sammen. Hva med barna hvis foreldrene jobbet kontinuerlig i 13-17 timer i 4 dager? Regner ikke med de ble overlatt til seg selv men stell av barn er ikke inkludert i jobbtid så her er det noe som ikke stemmer. Ekstremt dårlig planlegging å måtte jobbe døgnet rundt i dagesvis for å få prosjektet ferdig. Adventstiden er vanligvis godt annonsert og bør ikke komme som en overraskelse på en selverklært kontrollfrik. Ikke så veldig ofte det er superhektisk i bedriften der når CBE måtte grave fram et eksempel som er over to måneder gammelt. Like greit det når man leser hvor stressende det var for dem. to måneder? To år! Det er vel kalenderen de hadde i 2016 hun refererer til! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 8. februar 2019 #65519 Del Skrevet 8. februar 2019 7 hours ago, MissLucy said: jeg tenker at de kommentarene om at man må ha mye fritid for å stikke innom KG i løpet av dagen, sier veldig mye om kapasitetsnivået til de som kommer med dem. Det er vel de samme som tror det tar to uker å lese 200 sider, for å ta et eksempel vi har vært innom før. Det tar virkelig ikke mange minuttene å skumme gjennom noen innlegg, og taste inn noen setninger selv. Og så tenker jeg at de kanskje ikke er så kjent med at det finnes mange som har arbeidsdager som de kan styre selv. Eller folk som reiser kollektivt, og har 10 minutter å slå ihjel. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 9. februar 2019 Populært innlegg #65520 Del Skrevet 9. februar 2019 (endret) Jeg tenker at folk som har tid til å støpe negler, gå til frisøren, trene, spise lange restaurantlunsjer, sitte i bil til og fra møter, lime bittesmå sølvpapirbiter på en ballong, sminke seg i timevis og bitche i eget kommentarfelt, burde skjønne hvordan andre kan bruke fem minutter til i skrive ett innlegg på forum i ny og ne. Og at de samme folka burde sette seg og se hvor mange ulike brukere som skriver i denne tråden her på kg. Siden noen tror at alle er her dag og natt. Endret 9. februar 2019 av pøbelsara 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg