Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Bra at hun kortigerte seg. Synd at det en smule lite heldige kommentarfeltet under det verdens-travleste-dag-innlegget firtsatt står der. 

Helt merkelig at en voksen kvinne på over 30 synes det er et godt bilde på det hun mener er seriøs forretningsvirksomhet. Trofaste fotsoldater som arresterer folk for å stille feil spørsmål, med påfølgende stygge personkarakteristikker. Den kommentaren om folks sysselsettingsnivå er på 11-årsstadiet. Så utrolig flaut. 😳🤭

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, pøbelsara skrev:

Bra at hun kortigerte seg. Synd at det en smule lite heldige kommentarfeltet under det verdens-travleste-dag-innlegget firtsatt står der. 

Helt merkelig at en voksen kvinne på over 30 synes det er et godt bilde på det hun mener er seriøs forretningsvirksomhet. Trofaste fotsoldater som arresterer folk for å stille feil spørsmål, med påfølgende stygge personkarakteristikker. Den kommentaren om folks sysselsettingsnivå er på 11-årsstadiet. Så utrolig flaut. 😳🤭

Det er ikke bare under "travel dag"-innlegget at det står mye rart. Bedriften har generelt hatt mange arrogante og umodne uttalelser opp i gjennom årene, som de også har høstet mye kritikk for. "Beyonce og Kim Kardashian veier 15-20 kg for mye", "jeg skal vise at et svangerskap ikke trenger å ødelegge kroppen" (med tilhørende slankeredigering av gravidmagen) osv. Hvem vil egentlig komme i form med NetFit-konseptet, når man ser hvilke rigide og sneversynte holdninger eierne fremviser i fht kropp?

Endret av Ultiva
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd hun ikke fullførte PT-kurset/utdanningen og at mannen ikke gjennomførte ernæringsfysiolog-studiet. Hadde de hatt det i bunn så hadde dette NetFit-konseptet de skal lansere vært troverdig og solid. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Emilie112 skrev:

Tror det har rablet for dama jeg :

«Ja, jeg burde jo være klar over at enkelte leser ting jeg skriver som fanden leser bibelen.» sitat fra cbe

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/05/effektiv-motedag/#comments

Jeg vil tro at bloggeieren har et kraftig kommunikasjons- og formidlingsproblem dersom hun ikke klarer å forfatte et budskap som mottaker ikke kan misforstå, når tekstene stort sett er fordelt på omlag 250 ord, noe som utgjør maks en halv A4 side i en skriftlig publikasjon. I tillegg kommer grammatikalske rariteter, mangel på komma og punktum, samt annet.

Som oftest beklages det over at mottaker misforstår budskapet hennes.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra hun modererte seg, men det var jo for sent. Tror hun leser alle kommentarer med forventning om at det skal være kritikk. Men det viser jo at de leser her inne. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Emilie112 skrev:

Blir spennende.. ikke hold pusten sier jeg bare 😀

Vil bare informere om at jeg fortsatt lever, og ikke har holdt pusten. Innlegget mitt er ikke godkjent, men i stedet er en drøss med "såååå enig, KG-kjerringer kan ikke ha noe utdanning siden det er aktivitet gjennom hele døgnet"-innlegg blitt det. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny
27 minutter siden, PecanPie skrev:

Vil bare informere om at jeg fortsatt lever, og ikke har holdt pusten. Innlegget mitt er ikke godkjent, men i stedet er en drøss med "såååå enig, KG-kjerringer kan ikke ha noe utdanning siden det er aktivitet gjennom hele døgnet"-innlegg blitt det. 

Det blir så dumt det der. Jeg har høyere utdanning enn frua for å si det sånn. Jeg er advokat og er som regel på kontoret fra 07 til 18. Tar meg gjerne en kaffikopp og noen minutter innom nettet 3-4 ganger for dag for å klarne hodet fra andre oppgaver. Regner med det er flere her inne som tar seg et lignende avbrekk (de som sitter på kontor kan fint gjøre det.) Andre jobber skift og har av og til fri på dagtid. Å beskylde oppegående damer her inne for å nærmest være "late dagdrivende navere" viser bare hvor sneversynt hun er. Jeg skulle likt å se henne prøve seg i en vanlig jobb. Hun hadde søren meg aldri greid det. Når hun tror det er jobb å trene sammen med mannen på dagtid (som andre må gjøre enten før eller etter jobb), drikke X antall kaffekopper på kafé, vandre gatelangs å småshoppe nips og dilldall, male julelandsbyer og lage discokule-pinata... det er et så forvrengt syn på hverdagen at jeg har nesten ikke ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, MissLucy skrev:

det er vel ikke så mange her som ser på en deltidsjobb på pizzarestaurant som spesielt imponerende arbeidserfaring. Det er sånn mange steller med på si, mens de studerer full tid.

Det er ikke mye å ta tak i, når deltids-servetrisejobben fra over 10 år siden blir argumentert for som "arbeidserfaring".

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Annypanny skrev:

Det blir så dumt det der. Jeg har høyere utdanning enn frua for å si det sånn. Jeg er advokat og er som regel på kontoret fra 07 til 18. Tar meg gjerne en kaffikopp og noen minutter innom nettet 3-4 ganger for dag for å klarne hodet fra andre oppgaver. Regner med det er flere her inne som tar seg et lignende avbrekk (de som sitter på kontor kan fint gjøre det.) Andre jobber skift og har av og til fri på dagtid. Å beskylde oppegående damer her inne for å nærmest være "late dagdrivende navere" viser bare hvor sneversynt hun er. Jeg skulle likt å se henne prøve seg i en vanlig jobb. Hun hadde søren meg aldri greid det. Når hun tror det er jobb å trene sammen med mannen på dagtid (som andre må gjøre enten før eller etter jobb), drikke X antall kaffekopper på kafé, vandre gatelangs å småshoppe nips og dilldall, male julelandsbyer og lage discokule-pinata... det er et så forvrengt syn på hverdagen at jeg har nesten ikke ord...

jeg tenker at de kommentarene om at man må ha mye fritid for å stikke innom KG i løpet av dagen, sier veldig mye om kapasitetsnivået til de som kommer med dem. Det er vel de samme som tror det tar to uker å lese 200 sider, for å ta et eksempel vi har vært innom før. Det tar virkelig ikke mange minuttene å skumme gjennom noen innlegg, og taste inn noen setninger selv. Og så tenker jeg at de kanskje ikke er så kjent med at det finnes mange som har arbeidsdager som de kan styre selv.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, skruf skrev:

Veldig synd hun ikke fullførte PT-kurset/utdanningen og at mannen ikke gjennomførte ernæringsfysiolog-studiet. Hadde de hatt det i bunn så hadde dette NetFit-konseptet de skal lansere vært troverdig og solid. 

Troverdig og solid vil jeg ikke si, med tanke på alt fusk og fanteri som bedriften har blitt avslørt i de siste ti årene, inkludert kroppsredigering og heftig bruk av lys og skygge. At bedriften hadde hatt et mer passende faglig grunnlag med fullførte utdannelser innen trening og ernæring er imidlertid sikkert.

Men mtp alle sneversynte uttalelser opp i gjennom årene, stadig kritikk fra ulike instanser og fagpersoner rundt etikk og lovverk, og det faktum at CBE ikke har synlige muskler andre steder enn mage og rumpe, så hadde jeg heller valgt andre inspiratører hva trening angår. For å si det mildt. Søsteren min løp Oslo halvmaraton tjue minutter fortere enn CBE, og søsteren min er ti år eldre med 60 timers arbeidsuker (lege). Min søster er imidlertid helt rå på å sette seg treningsmål og å nå dem, mens CBE mosjonerer for å holde seg slank. Om du skal ha et vellykket treningskonsept så må du faktisk brenne for trening, ikke bare for tanken på hvordan kroppen din skal se ut i trange kjoler.

Endret av Ultiva
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Ultiva skrev:

Troverdig og solid vil jeg ikke si, med tanke på alt fusk og fanteri som bedriften har blitt avslørt i de siste ti årene, inkludert kroppsredigering og heftig bruk av lys og skygge. At bedriften hadde hatt et mer passende faglig grunnlag med fullførte utdannelser innen trening og ernæring er imidlertid sikkert.

Men mtp alle sneversynte uttalelser opp i gjennom årene, stadig kritikk fra ulike instanser og fagpersoner rundt etikk og lovverk, og det faktum at CBE ikke har synlige muskler andre steder enn mage og rumpe, så hadde jeg heller valgt andre inspiratører hva trening angår. For å si det mildt. Søsteren min løp Oslo halvmaraton tjue minutter fortere enn CBE, og søsteren min er ti år eldre med 60 timers arbeidsuker (lege). Min søster er imidlertid helt rå på å sette seg treningsmål og å nå dem, mens CBE mosjonerer for å holde seg slank. Om du skal ha et vellykket treningskonsept så må du faktisk brenne for trening, ikke bare for tanken på hvordan kroppen din skal se ut i trange kjoler.

Personlig så har jeg vanskelig for å se for meg at dette NetFit skal bli en suksess mtp hvem som står bak og den manglende troverdigheten de har. Iallefall mtp at det finnes seriøse konsept som er noe av det samme som ekteparet tenker å gjøre seg rike på, du har f.eks Livegym som er godt etablert og seriøst. 

Mtp at lesertallene er dalende så tenker de nok fremover, hva de kan tjene penger på. Som sagt, hadde de hatt ei utdanning i bunnen så kunne kanskje NetFit vært mere troverdig, men nå blir det bare nok en blogger som prøver å tjene penger på noe annet enn å blogge. 

Når det gjelder meg selv så lar jeg meg ikke inspirere av en treningsmodell som står stivt poserende med full kveldssminke, mysende blikk og flekkede-tenner-smil med perfekt oppsatt hår og matcy matcy treningstøy. Da tar jeg heller en tur innom bloggen til funkygine 

Endret av skruf
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cavatina skrev:

Jeg vil tro at bloggeieren har et kraftig kommunikasjons- og formidlingsproblem dersom hun ikke klarer å forfatte et budskap som mottaker ikke kan misforstå, når tekstene stort sett er fordelt på omlag 250 ord, noe som utgjør maks en halv A4 side i en skriftlig publikasjon. I tillegg kommer grammatikalske rariteter, mangel på komma og punktum, samt annet.

Som oftest beklages det over at mottaker misforstår budskapet hennes.

Og dette er ganske spesielt ettersom hun liker å fremheve at hun er utdannet journalist. Da forventer man gjerne at vedkommende evner å produsere gode tekster, både innholdsmessig og grammatisk.

Forøvrig er jeg en "arbeidsløs naver", men selv jeg har høyere utdannelse, og både bredere og mer jobberfaring enn fruen. At de i det hele tatt tråkker på folk på den måten er jo hårreisende. Vi lever i 2019 - wake th f*** up. (#unwoke)

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Kollontaj skrev:

Hvis man leser her inne vil man oppdage at refleksjonsnivået til mange brukere, samt de skriftlige ferdighetene, tilsier at mange er godt utdannet. Det er mer enn man kan si om bloggeierne. Denne uka har jeg vært på jobb 8-19 fire dager, heldigvis skjer det ikke hver uke, men når man leser om det travle lunsjmøtet som tok tre timer, er det faktisk slik at man himler litt. Det må være lov. 

Jeg har også høyere utdannelse og travle og lange dager foran pc’n i et stort selskap. Noen dager rekker jeg titte innom og noen dager glemmer jeg det 😊

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Helene Hare skrev:

Og dette er ganske spesielt ettersom hun liker å fremheve at hun er utdannet journalist. Da forventer man gjerne at vedkommende evner å produsere gode tekster, både innholdsmessig og grammatisk.

Forøvrig er jeg en "arbeidsløs naver", men selv jeg har høyere utdannelse, og både bredere og mer jobberfaring enn fruen. At de i det hele tatt tråkker på folk på den måten er jo hårreisende. Vi lever i 2019 - wake th f*** up. (#unwoke)

Selv om hun hevder at hun er utdannet journalist gir det henne ingen faglig tyngde da hun åpenbart ikke har oppdatert seg faglig. Store bilder og dårlig forfattet tekst er ikke akkurat en journalist verdig. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som hun må føle seg veldig utsatt for å svare så nebbete og fremstå så usympatisk som hun gjør. Hun er jo sikkert et alminnelig hyggelig menneske i vanlige sammenhenger, kan ikke begripe at hun vil fremstå sånn på bloggen. Hadde vært uproblematisk for henne å enten overse kommentarer hun ikke liker eller svare helt nøytralt. Så enten må det handle om en grunnleggende usikkerhet som gjør at hun hele tiden går i forsvar, eller så er det som noen har nevnt et forsøk på å skape mer oppmerksomhet rundt bloggen.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Selv om hun hevder at hun er utdannet journalist gir det henne ingen faglig tyngde da hun åpenbart ikke har oppdatert seg faglig. Store bilder og dårlig forfattet tekst er ikke akkurat en journalist verdig. 

Jeg har jobbet en del som språkvasker, og ja... I rest my case. Jeg kjenner en del gode forfattere og journalist ( de av den gamle skolen), og akkurat derfor irriterer det meg mer enn litt at hun titulerer seg journalist når hun presenterer så slett arbeid.

Men hun er i godt selskap - det er like før jeg går løs på skjermen min med rød penn om jeg leser VG eller lignende - journalistfaget er i fritt fall. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...