Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, MissLucy skrev:

hjelpes. Får du betalt for disse innleggene, eller?

Noe må det være. Noen som trenger sårt å hvitvaske/skjønnmale bedriften eller eierne av cbe.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Lin10 skrev:

Er det en ting som denne tråden beviser, og det er at 

De fleste av innleggene er ikke reklame, så dette med reklameavis er noe ikke jeg kan relatere meg til. Jeg hadde ihverfall ikke lest bloggen hvis det var slik. At hun har reklame som en stor inntektskilde er jo forståelig, da dette er jobben hennes. 

ALT er reklame. Jeg utfordrer deg til å finne ett eneste innlegg, hvor ingenting av det som framkommer på bilder er hverken reklame eller sponset.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

ALT er reklame. Jeg utfordrer deg til å finne ett eneste innlegg, hvor ingenting av det som framkommer på bilder er hverken reklame eller sponset.

Det kan bli veldig vanskelig 🙈

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Consita skrev:

Sarah Sørheim har en glimrende kronikk i Aftenposten i dag. Bak betalingsmur. Spot on..

Sarah Sørheim er enda en gang spot on i influencerkritikken sin. :tommel:

CBE kommer neppe til å svare denne gangen heller. Venter fortsatt på CBE angående denne: https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/Kommentar-Caroline-Berg-Eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-Det-er-kanskje-lov_-men-ikke-greit--Sarah-Sorheim men CBE er for pysete til å stå opp for seg når det kommer til stykket. Så mye for å prøve å framstille seg seg som en sterk suksessfull kvinne. Handlingene hennes beviser hun er det motsatte. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau

Det som slår meg når jeg ser på Bloggerne er hvor mye mer iscenesatt livet til CBE er enn det til andre bloggerne. De andre får vi i alle fall se i settinger hvor de feks spiser uten å ta bilder og faktisk bare er tilstede i øyeblikket sammen med de andre. Slikt ser man langt oftere hos de andre som er med enn hos CBE. De andre har ikke med seg fullt fotoutstyr hvor enn de går og har full photoshoot på badet før en middag. 

De andre har selvsagt også bilder og vi ser også at de har photoshoots, men de photoshootsene er mer arrangerte, ofte i et studio heller enn at en drar hele studioet med seg og at det er en selvsagt  del av hverdagen på fast basis. 

Jeg  kan ikke fatte at noen ønsker å ha det slik at et hvert øyeblikk aldri kan nytes alene og fullt ut, men må arrangeres ut i fra vinkel, hvordan foten ligger, hvordan skoen ligger hvor nær man står speilet når man sminker seg for best bilde osv. Det vises så tydelig at bildene på ingen måte er korte snap shots av deres hverdag men totalt gjennomtenkte og arrangerte. Jeg kan ikke helt forstå at de ønsker å fremstå slik på Bloggerne, de fremstår som enda mer kalkulerende, enda mer selvopptatte og som om de har enda tommere liv enn hva som fremstår på bloggen. 

Jeg lurer på etter effektene av denne livsstilen. Vi et mye om hva forskning sier om bruk av hva sosiale medier, det å leve via likes og det å aldri være helt tilstede i det man driver med(men alltid i å planlegge et bilde for eksempel) har å si for psykisk helse. Jeg tror vi er på vei til å få se ettervirkningene av dette, men jeg tror ikke vi(de) klarer å innse det før vi har ofret noen barn sin helse og utvikling  på veien. Vi kan se tilbake i historien og se hvilke latterlige ting som var godtatt for bare 40 år siden (som kjøring uten bilbelte feks) og jeg tenker at vår bruk av sosiale medier, og særlig bloggere, er en av de tingene  i vil se tilbake på mens vi rister på hodet fordi det er så hinsides. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetau: velformulert, har tenkt det samme. Syns samtalene ofte virker kunstige også, sånn "hva kan jeg si foran kamera som får meg til å fremstå litt artig og bra". 

Lurer på hvordan de hadde hatt det samme om man en dag plutselig visket bloggen og alle bildene ut av livet deres. Det må være innmari slitsomt å bruke så mye tid og planleggingskraft på at en hver situasjon er en anledning til å ta bilder til bloggen og se bra ut. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode innlegg i tråden her nå! Takk til nye brukere som orker å fortsette diskusjonen når noen av oss andre (host) får mer lyst til å rive ut øynene i ren frustrasjon over at selv om man i mange år har påpekt det samme, er det fortsatt noen som tror at CBE og andre bloggere driver med det de gjør av sitt hjertes godhet - samt tjene litt til smør på brødskiva. 

💐

Endret av Kollontaj
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Big Barda

Bloggen gjentar seg veldig for tiden og det hele virker totalt fantasi- og inspirasjonsløst, synes jeg.

I dagens innlegg består fire av bildene fra feiringen av folk som poserer med slike fotorekvisitter som ble populært for endel år tilbake, og Lasse laget ballongbue som vanlig (gjesp).  Akkurat de samme bildene føler jeg vi så i det forrige innlegget, bare at der var det kun to nesten helt like bilder med fotorekvisitter; han til venstre og hun til høyre, som alltid. I tillegg får vi de sedvanlige to-tre nesten identiske bildene av frua. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/03/pappa-blir-60/

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/01/sesongavslutning-med-bloggerne/

Så er det eksponering av barn som vanlig, og frua som blunker og smiler til sitt eget speilbilde mens hun later som hun gjør ting. Hvor lenge kan dette egentlig fortsette? 🤑

Endret av Big Barda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille

Det kommer til å fortsette så lenge folk klikker seg inn på bloggen. Uansett om man klikker inn fordi man er fan, misliker bloggen eller er nysgjerrig på dagens eskapader, så er det klikk. Klikk som tiltrekker annonsører og spons. 

Det jeg sliter med å forstå, er at hvis livet hennes er så perfekt som hun så iherdig prøver å gi inntrykk av, hvorfor denne evige søken etter noe nytt hele tiden? Fra bloggens spede start til nå: shopping, shopping og mere shopping. En evig tørste etter nye klær og ting, og stadig nye unnskyldninger for å skaffe nytt: Det er januar/det er mandag/alt er allerede brukt én gang/samlingen må bli større/osv... 

De jeg kjenner som holder på sånn med stadig nye innkjøp og stadig oppussing sliter ganske mye på andre plan. 

Hvis hun er så fornøyd og tilfreds, hvilket tomrom prøver hun å fylle..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Det kommer til å fortsette så lenge folk klikker seg inn på bloggen. Uansett om man klikker inn fordi man er fan, misliker bloggen eller er nysgjerrig på dagens eskapader, så er det klikk. Klikk som tiltrekker annonsører og spons. 

Det jeg sliter med å forstå, er at hvis livet hennes er så perfekt som hun så iherdig prøver å gi inntrykk av, hvorfor denne evige søken etter noe nytt hele tiden? Fra bloggens spede start til nå: shopping, shopping og mere shopping. En evig tørste etter nye klær og ting, og stadig nye unnskyldninger for å skaffe nytt: Det er januar/det er mandag/alt er allerede brukt én gang/samlingen må bli større/osv... 

De jeg kjenner som holder på sånn med stadig nye innkjøp og stadig oppussing sliter ganske mye på andre plan. 

Hvis hun er så fornøyd og tilfreds, hvilket tomrom prøver hun å fylle..? 

Det må bli tomt å skulle selge seg selv dag etter dag, år etter år. Mye sunnere å gå på jobb og gjøre noe annet, som ikke handler om eget ego og shopping. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva gjør feiring av bedriftseierens far på hennes annonsesalgblogg?? Hvor interessant tenker hun at feiring av en random 60-åring er?

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
5 timer siden, Medici skrev:

Hva gjør feiring av bedriftseierens far på hennes annonsesalgblogg?? Hvor interessant tenker hun at feiring av en random 60-åring er?

Har ikke lest innlegget men er rimelig sikker på st det handler om å bygge opp under relasjonen med leseren. Deling av feiring vil gi inntrykk av å bli invitert inn i den private sfæren. Det smører opplevelsen av å være venninne. 

Mulig det i tillegg også var noe spons inne i bildet (??) det ville i så fall slå to fluer i ett smekk. 

Dette er blogging 101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
2 timer siden, Medici skrev:

Det har du nok helt rett i, men likevel... 

Når du ser i kommentarfeltet hennes og også her hvordan lojale følgere helt mangler perspektiv på hva bloggen faktisk er og tydelig har et svært personlig og nært forhold til CBE så betyr det nok at dette er innhold de ønsker å lese. 

Opplevelse av positive relasjoner og identifikasjon gjør leserne mindre på vakt for hvordan relasjonen utnyttes i vinnings øyemed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...