Lin10 Skrevet 3. februar 2019 #65161 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) 10 minutter siden, Kollontaj skrev: Hvorfor sier det seg selv? Hva av det du har sett eller lest i bloggen underbygger utsagnet ditt? Hvis CBE viser seg i 6 ulike Ganni-gensere i løpet av ett år til en samlet sum på rundt 25 000, er det min påstand - basert på det jeg observerer, ikke hva jeg mener hun trenger, at hun bidrar til at kjøpepresset øker fordi hun viser at det nettopp ikke er noen begrensning. Jeg ser der slik at de eventuelle kjøpere ser hvordan de forskjellige fargene ser ut på, istedenfor at en går i nettbutikken. Jeg tror ikke det er så mange som kjøper 5 gensere i ulke farger, selvom CBE går i det. Men, at forskjellig personene kan foretrekke forskjellige farger, det ser jeg. Det ligger en vesentlig forskjell i det. Endret 3. februar 2019 av Lin10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. februar 2019 #65162 Del Skrevet 3. februar 2019 4 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg ser der slik at de eventuelle kjøpere ser hvordan de forskjellige fargene ser ut på, istedenfor at en går i nettbutikken. Jeg tror ikke det er så mange som kjøper 5 gensere i ulke farger, selvom CBE går i det. Men, at forskjellig personene kan foretrekke forskjellige farger, det ser jeg. Det ligger en vesentlig forskjell i det. Poenget hadde vært relevant dersom CBE hadde vært helt utvetydig på at "nå har jeg fått tilsendt disse genserne her i ulike farger for å vise dem fram i dette reklameinnlegget, hvilken farge ville du ha valgt? Jeg synes den grønne er finest til meg, så jeg ville antakelig valgt den hvis jeg faktisk skulle kjøpt genseren sånn på alvor". Men det er jo ikke linjen hun legger seg på, med sin teft for business, for det er nok ikke den historien annonsøren vil hun skal fortelle. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. februar 2019 #65163 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) Så du @Lin10 mener at det er leserne som skal tenke begrensning, selv om de har råd til flere i innkjøp selv? De oppfordres jo nettopp til overforbruk og at det er naturlig å kjøpe flere farger av samme plagg (det er ikke bare gensere CBE har skrevet akkurat det om). Hvis man ville vist frem de ulike fargene, kunne man presentert dem i ett innlegg og deretter vist den man valgte i bruk i tiden etter, det er dårlig markedsføring å vise en og en over flere måneder. Da er det tydelig at forbruk og «ikke begrens deg» er budskapet, ikke hvilken farge som vil passe en potensiell kjøper. Endret 3. februar 2019 av Kollontaj 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 3. februar 2019 #65164 Del Skrevet 3. februar 2019 4 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg ser der slik at de eventuelle kjøpere ser hvordan de forskjellige fargene ser ut på, istedenfor at en går i nettbutikken. Jeg tror ikke det er så mange som kjøper 5 gensere i ulke farger, selvom CBE går i det. Men, at forskjellig personene kan foretrekke forskjellige farger, det ser jeg. Det ligger en vesentlig forskjell i det. Bloggerieren via sin kommersielle blogg bruker kommersielle salgstriks slik at du blir inspirert til å kjøpe produktene. Dette har du også nylig hevdet selv. Kunder blir påvirket av bedrifren til å tro at de har behov for klær og intimspray. Via sin kommersielle blogg fronter bedriften overforbruk, helsefarlige tips (intimspray til underlivet og vitaminer til barn med anbefalt dosering) og eksponering av mindreårige for klikk og salg. Influencer kommer fra det engelske ordet; influence som betyr å påvirke. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 3. februar 2019 #65165 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg forstår ikke hvordan denne bedriften har samvittighet til å kjøpe og fronte et slik forbruk. De klarer ikke å se at sine handlinger kan ha konsekvenser for andre enn seg selv. Jeg får dårlig samvittighet vist jeg må kjøpe noe nytt, og prøve å lappe det jeg har. Det hjeper så lite hva jeg gjør når sånne som CBE forbruker for minst fem familier, og ikke en gang reflekterer over dette. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 3. februar 2019 #65166 Del Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Jeg tror også det er mye vi ikke vet i forhold til hennes business. Det å ikke fortelle alt, betyr ikke at man lyver. Hvis hun sier eller skriver at hun har kjøpt inn noen nye kjoler, så kan da det være riktig. Hvorfor skal fortelle at hun velger å sende noen tilbake, og informerer om det... Hun synes kjolene er fine og ønsker å inspirere andre. Hun driver en kommersiell blogg og ønsker jo at produktene skal bli likt av andre. Men, det sier jo seg selv at det er begrenset hvor mange skibukse hun trenger hvis hun hadde reklamert for det, eller Ganni gensere. Alt er ikke løgn og bedrageri, selv om en har teft for business og har litt kunnskap om salgsteknikker. Å, er det det du kaller det. Jeg vil kalle det lite troverdig. Uredelig. Uærlig. Iscenesatt. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 3. februar 2019 #65167 Del Skrevet 3. februar 2019 6 minutter siden, Liver skrev: Jeg forstår ikke hvordan denne bedriften har samvittighet til å kjøpe og fronte et slik forbruk. De klarer ikke å se at sine handlinger kan ha konsekvenser for andre enn seg selv. Jeg får dårlig samvittighet vist jeg må kjøpe noe nytt, og prøve å lappe det jeg har. Det hjeper så lite hva jeg gjør når sånne som CBE forbruker for minst fem familier, og ikke en gang reflekterer over dette. Penger er årsaken til at bedriften fronter overforbruk. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 3. februar 2019 #65168 Del Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Jeg synes at ekteparet gjør seg bra på TV. De fremstår som et ektepar som er hardtarbeidende og har en veldig god tone seg imellom. En kan føle den store kjærligjeten og respekten de har har tilhverandre. Hun sjarmerende, sprudlende, ujålete i væremåten og morsom. Han roligere, og med en lun personlighet. Det er ikke mye røde løpere, men det en ser et hardtarbeidende par, som er utrolig familiekjære. Veldig smart å være med i bloggerne, nå som de videreutvikler et nytt trenings- konsept i sitt firma. Vi kommer nok til å se mer av de i bloggerne. Det er interessant å observere hvor mange muligheter en har som toppblogger og influencer, hvis man er dyktig i jobben sin, hardtarbeidende og har teft for Business. I tillegg har en mann som virkelig kan dette med å ta bilder. Hun er bare i begynnelsen at 30 årene, og jeg ser for meg fler og fler « spinoff» konsepter og prosjekter basert på sitt merkenavn. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. februar 2019 #65169 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) Hardtarbeidende? Jeg har sett veldig lite arbeid, men mye ferie, posering og fotografering av feriene. Endret 3. februar 2019 av Kollontaj Of 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 3. februar 2019 #65170 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) 1 time siden, Lin10 skrev: Jeg synes at ekteparet gjør seg bra på TV. De fremstår som et ektepar som er hardtarbeidende og har en veldig god tone seg imellom. En kan føle den store kjærligjeten og respekten de har har tilhverandre. Hun sjarmerende, sprudlende, ujålete i væremåten og morsom. Han roligere, og med en lun personlighet. Det er ikke mye røde løpere, men det en ser et hardtarbeidende par, som er utrolig familiekjære. Veldig smart å være med i bloggerne, nå som de videreutvikler et nytt trenings- konsept i sitt firma. Vi kommer nok til å se mer av de i bloggerne. Det er interessant å observere hvor mange muligheter en har som toppblogger og influencer, hvis man er dyktig i jobben sin, hardtarbeidende og har teft for Business. I tillegg har en mann som virkelig kan dette med å ta bilder. Hun er bare i begynnelsen at 30 årene, og jeg ser for meg fler og fler « spinoff» konsepter og prosjekter basert på sitt merkenavn. Herr Eriksens karakterer i sosiale medier vitner om en mann uten impulskontroll da han hamrer løs på kritikere som stiller spørmål til deres virke. Kommentarjuks og trolling er han også skyldig i. Hvor mange ganger har de brutt lovverket? Er de egentlig ikke kriminelle da? Endret 3. februar 2019 av Snaskesnusken 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 3. februar 2019 #65171 Del Skrevet 3. februar 2019 16 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Penger er årsaken til at bedriften fronter overforbruk. Er så glad at jeg ser de andre verdiene i livet enn det materialistiske. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 3. februar 2019 #65172 Del Skrevet 3. februar 2019 Akkurat nå, Liver skrev: Er så glad at jeg ser de andre verdiene i livet enn det materialistiske. Penger som moralsk kompass anser jeg som veldig destruktivt. Mye vil ha mer.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 3. februar 2019 #65173 Del Skrevet 3. februar 2019 11 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Herr Eriksens karakterer i sosiale medier vitner om en mann uten impulskontroll da han hamrer løs på kritikere som stiller spørmål til deres virke. Kommentarjuks og trolling er han også skyldig i. Hvor mange ganger har de brutt lovverket? Er de egentlig ikke kriminelle da? Det er de jo. Markedsføringsloven er en del av Norges lover, så jada, de er kriminelle og kan straffes med bøter. Rart ikke @Lin10 har forsvart dette. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 3. februar 2019 #65174 Del Skrevet 3. februar 2019 1 minutt siden, Pust skrev: Det er de jo. Markedsføringsloven er en del av Norges lover, så jada, de er kriminelle og kan straffes med bøter. Rart ikke @Lin10 har forsvart dette. Ikke glem alkoholloven samt L.Eriksen har utgitt seg for å være lege. Hvordan kan noen forsvare slike uærlige mennesker? 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 3. februar 2019 #65175 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) Med tanke på Eriksens kommentarjuks og oppførsel i sosiale medier tviler jeg ikke på at de fremdeles kommenterer på egen blogg under annet brukernavn. Endret 3. februar 2019 av Snaskesnusken 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 3. februar 2019 #65176 Del Skrevet 3. februar 2019 13 timer siden, Pust skrev: Hvis du ikke ser at alt som blir presentert i den bloggen er reklame, ja da har du blitt lurt, noe som jo er hensikten. Alt som er av interiør i kulissehuset, er sponset = reklame. Spiller ingen rolle om det er betalt i etterkant, reklameverdien er like stor fordi det i utgangspunktet ble opplyst om varemerker, etc, Klærne hennes er annonseprodukter, etc. Men, hvis du og flere tror dere leser en blogg hvor dere blir presentert for en privatpersons egne, ærlige berettelser, kjemisk fri for produktplassering, da har hun oppnådd hensikten; villede og påvirke. PS Bloggen er jobben hennes. Bloggen er en kommersiell reklameblogg. @Lin10 Jeg savner en replikk på dette. Mener du virkelig at det ikke er en gjennomført reklameblogg? Mener du seriøst at det som presenteres i reklamebloggen er ekte vare, det vil si ikke-regisserte snapshots fra en hjemmeværende husmor og husfar? Jeg kan ikke se et eneste innlegg som ikke bærer preg av styling/sminke, regi og produktplassering. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 3. februar 2019 #65177 Del Skrevet 3. februar 2019 3 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Med tanke på Eriksens kommentarjuks og oppførsel i sosiale medier tviler jeg ikke på at de fremdeles kommenterer på egen blogg under annet brukernavn. For ikke å snakke om "damage controllen" som bedrives i andre fora under kryptiske nick 🙈 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 3. februar 2019 #65178 Del Skrevet 3. februar 2019 Sarah Sørheim har en glimrende kronikk i Aftenposten i dag. Bak betalingsmur. Spot on.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 3. februar 2019 Forfatter Populært innlegg #65179 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) 3 timer siden, Lin10 skrev: Jeg tror også det er mye vi ikke vet i forhold til hennes business. Det å ikke fortelle alt, betyr ikke at man lyver. Hvis hun sier eller skriver at hun har kjøpt inn noen nye kjoler, så kan da det være riktig. Hvorfor skal fortelle at hun velger å sende noen tilbake, og informerer om det... Hun synes kjolene er fine og ønsker å inspirere andre. Hun driver en kommersiell blogg og ønsker jo at produktene skal bli likt av andre. Men, det sier jo seg selv at det er begrenset hvor mange skibukse hun trenger hvis hun hadde reklamert for det, eller Ganni gensere. Alt er ikke løgn og bedrageri, selv om en har teft for business og har litt kunnskap om salgsteknikker. Jeg forstår godt at CBE ønsker å dytte absolutt alt ansvar over på leserne, det er jo heller ikke noe nytt. Leserne har tross alt alltid fått skylden for alt av kritikkverdig atferd (leserne fikk henne til å sprøyte inn restylane i leppene, leserne fikk henne til å slankeredigere bildene sine i 5 år og lyve om det, leserne fikk LKE til å skrive falske kommentarer på bloggen i 5 år, osv). For at CBE skal kunne ha samvittighet til å oppmuntre til shopping- og oppussingsbonanza året rundt, oppmuntre til miljøkatastrofer som cruise og flere flyreiser utenlands hvert år, oppmuntre til kunstig forskjønnelse og overfladiskhet, så er det jo kjekt å innbille seg at man ikke kan ta noe som helst ansvar for hva man iherdig prøver å påvirke andre til å gjøre. Man har jo omsetning på 5 mill i året for å PÅVIRKE sine titusenvis av følgere, men alle må jo ta ansvar for seg selv, lizm. Selv om det altså er leserne som har påvirket CBE til alt det kjipe hun og LKE har gjort i alle år... Total fornektelse og ekstrem egoisme, kan man også kalle det. Trist når det faktisk er oppegående, smarte folk som offentlig prøver å appellere til influenserne om å ta litt ansvar: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/p6y1vj/Kort-sagt_-fredag-1-februar CBE gidder ikke engang å adressere det. Er jo bare SÅ mye viktigere å hylle ukens shoppingspree og å påvirke andre til å kjøpe det samme. Endret 3. februar 2019 av Ultiva 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 3. februar 2019 Populært innlegg #65180 Del Skrevet 3. februar 2019 2 timer siden, Lin10 skrev: Jeg synes at ekteparet gjør seg bra på TV. De fremstår som et ektepar som er hardtarbeidende og har en veldig god tone seg imellom. En kan føle den store kjærligjeten og respekten de har har tilhverandre. Hun sjarmerende, sprudlende, ujålete i væremåten og morsom. Han roligere, og med en lun personlighet. Det er ikke mye røde løpere, men det en ser et hardtarbeidende par, som er utrolig familiekjære. Veldig smart å være med i bloggerne, nå som de videreutvikler et nytt trenings- konsept i sitt firma. Vi kommer nok til å se mer av de i bloggerne. Det er interessant å observere hvor mange muligheter en har som toppblogger og influencer, hvis man er dyktig i jobben sin, hardtarbeidende og har teft for Business. I tillegg har en mann som virkelig kan dette med å ta bilder. Hun er bare i begynnelsen at 30 årene, og jeg ser for meg fler og fler « spinoff» konsepter og prosjekter basert på sitt merkenavn. hjelpes. Får du betalt for disse innleggene, eller? 93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg