Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Skjønner at de har lagt ned mye arbeid i denne nettsiden eller hva det er. Men jeg tror dessverre ikke det er noe de kommer til å bli så utrolig rike på? Hva skal de tjene penger gjennom? Reklame på nettsiden? Må man betale for å være "medlem"? 

Tror som flere andre her har skrevet at de er for sent ute. Jeg trener oftest og egentlig bare hjemmetrening bortsett fra løpetur er ute. Men jeg går ikke til henne for å finne program eller øvelser. Ser heller til funky, instacatrine med flere. Relatable, ekte, man ser dem svette og vise ren treningsglede! 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Skjønner at de har lagt ned mye arbeid i denne nettsiden eller hva det er. Men jeg tror dessverre ikke det er noe de kommer til å bli så utrolig rike på? Hva skal de tjene penger gjennom? Reklame på nettsiden? Må man betale for å være "medlem"? 

Tror som flere andre her har skrevet at de er for sent ute. Jeg trener oftest og egentlig bare hjemmetrening bortsett fra løpetur er ute. Men jeg går ikke til henne for å finne program eller øvelser. Ser heller til funky, instacatrine med flere. Relatable, ekte, man ser dem svette og vise ren treningsglede! 

Tror som du sier, de er noe sent ut med dette...og det er en annen nettside som heter Netflix som har samme konseptet. Så de må virkelig bjuda på noe krutt om de skal trekke til seg en kundekrets. 

Nesten som de tror sixpacen til fruen skal være det som trekker folk inn, men de aller fleste som trener aktivt vet at den får man gjennom kost, gener og så trening. Uansett hvor mye fruen prøver å fortelle at dette er noe alle kan oppnå, så er det ikke gjennom det hun har å vise på bloggen. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksponeringen av barna fortsetter i stor stil.. Hun har uttalt flere ganger siste året at de skal skjerme barna mer (senest i den tv2-artikkelen), og at barna oftere skal bli avbildet bakfra. Poenget mitt er: barna blir avbildet forfra nok til at vi vet hvordan de ser ut. Da hjelper det fint lite at de bare viser bakhodet i en del av innleggene/bildene? Innleggene inneholder jo likevel informasjon om aktiviteter, rutiner, preferanser, osv osv. Er ikke bare bilder som er eksponering. Når vi tar med bloggerne så syns jeg de eksponeres mer enn noen gang. Ser de det virkelig ikke selv?? 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser det kanskje selv, men prøver å overbevise annonsører og lesere som er lunkne om noe annet. Å vise unger på film, er en stor eksponering, nå vet vi også hvordan de snakker. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjukeste reklamebloggen! Oversminket bloggeier i kunstige positurer, oppstyltede tablåer og unger som er stylet og plassert som pyntegjenstander. Og dette kjøper annonsørene? Er det virkelig noen som lar seg influere av noe som vises i denne bloggen? Den er jo bare kjemperar!

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 18.34, CMHuser skrev:

Jo, journalist, var det vel?

Journalist er ingen beskyttet tittel. Hun tok et fag-kurs over to år på en fagskole (jeg TROR det var det som den gang het "norsk kreativ fagskole", som ikke lenger eksisterer).

Hun har altså et kurs i journalistikk fra en dyr privatskole, ikke en bachelor fra journalistikkhøyskolen (hvilket hadde vært mer naturlig). Hun har ikke praktisert denne utdannelsen siden hun fullførte kurset for vel 10 år siden.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Alice123 skrev:

Journalist er ingen beskyttet tittel. Hun tok et fag-kurs over to år på en fagskole (jeg TROR det var det som den gang het "norsk kreativ fagskole", som ikke lenger eksisterer).

Hun har altså et kurs i journalistikk fra en dyr privatskole, ikke en bachelor fra journalistikkhøyskolen (hvilket hadde vært mer naturlig). Hun har ikke praktisert denne utdannelsen siden hun fullførte kurset for vel 10 år siden.

Hun får praktisert sin utdannelse hver dag. Presenter tekst og bilder i ulike kanaler som når frem til titusentall av følgere. Så hva er egentlig poenget ditt? Tenk at hun har bygd opp en millionbedrift fordi hun er den hun er og som mange liker å følge, har en jobb hun elsker og hvor hun får lov til å være kreativ og ha frihet. Blir  jo ikke blir bedre enn det, selv uten 3 år på Journalisthøgskolen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Lin10 said:

Hun får praktisert sin utdannelse hver dag. Presenter tekst og bilder i ulike kanaler som når frem til titusentall av følgere. Så hva er egentlig poenget ditt? Tenk at hun har bygd opp en millionbedrift fordi hun er den hun er og som mange liker å følge, har en jobb hun elsker og hvor hun får lov til å være kreativ og ha frihet. Blir  jo ikke blir bedre enn det, selv uten 3 år på Journalisthøgskolen. 

For min del tror jeg at ting kan bli mye,mye bedre...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lin10 skrev:

Hun får lite ut av journalistkursene. Språket og formuleringsevnen er ikke noe å rope hurra for og det bare blir dårligere som årene går. Alt hun nødvendigvis også må ha lært om presseetikk, journalistiske juridiske rammer (hun tok til og med lite granne jus men det har også gått henne hus forbi), VVP og så videre er også totalt fraværende. Det er med andre ord ikke imponerende utbytte av årene på skolebenken. Bloggen er et produkt av to fulltidsansatte, men det ses ikke i tekstene. På Bloggerne så vi hvordan et innlegg kjapt ble tastet i bilen på vei til noe annet, og teksten ble da også deretter, og med den "yrkesstoltheten" de viser skjønner man hvorfor bloggen sliter med å hevde seg. Anbefaler mer fokus på reelt innhold og gode tekster og mindre på skyggelegging av Fruens mage og 5-10 identiske bilder. Altså den der sette stemning greia med ørten nesten like bilder sluttet å være fresh og spennende for åresvis siden. 

Millionbedriften fikk pangstart med god timing, men siden da har den gått på tomgang. Bloggen er rett og slett gammeldags og utdatert og leserne gidder ikke. Det hjelper ikke med en voksen setting med mann, hus og barn når resten fortsatt er stuck rundt 2010.  

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spriket mellom CBEs journalistutdannelse og hennes utøvelse av bloggerjobben ble påpekt av Sven Egil Omdal allerede i 2010, da det eventuelle pensumet hennes i presseetikk burde vært mye friskere i minnet: 

https://www.adressa.no/meninger/article1556332.ece

Og merk: Her er det CBE selv som uttaler at det må stilles lavere krav til profesjonalitet til en blogger enn til en journalist. Men det gjelder muligens bare når man er tatt i brudd på markedsføringsloven, ikke når man skal smykke seg med yrkestitler som gir cred.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aricia skrev:

Spriket mellom CBEs journalistutdannelse og hennes utøvelse av bloggerjobben ble påpekt av Sven Egil Omdal allerede i 2010, da det eventuelle pensumet hennes i presseetikk burde vært mye friskere i minnet: 

https://www.adressa.no/meninger/article1556332.ece

Og merk: Her er det CBE selv som uttaler at det må stilles lavere krav til profesjonalitet til en blogger enn til en journalist. Men det gjelder muligens bare når man er tatt i brudd på markedsføringsloven, ikke når man skal smykke seg med yrkestitler som gir cred.

Takk, det var et underholdene gjensyn med Sven Erik Omdals kronikk :) Dessverre like aktuelt i dag som den gang. 

Dette med kontinuerlig hattesjonglering er symptomatisk for slike bloggere som CBE. Det ene øyeblikk er hun journalist, men det neste kan det ikke forventes hun husker noe eller gidder å følge de etiske retningslinjene hun lærte. Det ene øyeblikk er hun sterk businessberte, men det neste stakkers privatperson i fosterstilling. Hun forstår ikke selv at slik hattesjonglering bare setter henne selv i dårlig lys. Når hun oppfører seg umodent og umoralsk, vil hun også bli oppfattet slik. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lin10 skrev:

Mange følger henne fordi hun er den hun er, skriver du. Jeg håper da virkelig at CBE er langt mer enn det hun velger å presentere på de offisielle reklamekanalene sine. Vixen sa det selv i sin tale at CBE er en som irriterer mange, og at hun er manges guilty pleasure. Følgerne hennes stemte henne ikke frem som vinner, det var det juryen selv som gjorde. Fordi CBE har banet vei for alle de andre rosabloggerne (som også liker å lefle med lovverk, lovprise shoppinggalskap, fremme kroppshysteri og å utlevere mindreårige på internett). Ja, CBE fenger gjennom sine kanaler, men dessverre ikke på en positiv måte. Hun har elendig responsrate på Instagram med 0,7 %. Dersom hun publiserer et bilde av sine intetanende barn så øker responsraten til ca 2 %.

Jeg mener at CBE har en enorm jobb å gjøre for å bli bedre likt utad. Problemet er at hun selv mener hun er fortreffelig og et utelukkende positivt forbilde. Hun ser ikke problemet med å utlevere sine intetanende små for å tilfredsstille sitt eget bekreftelsesbehov. Hun er litt som en miniutgave av Gunhild Stordalen; som kutter ut litt rødt kjøtt for miljøets del mens det er shoppinggalskap, konstant oppussing og rikelig med flyturer og cruise resten av året. 

Hvordan CBE er som privatperson vites ikke, hun har selv uttalt at hun kun viser 10 % av seg selv på bloggen (selv om Bloggerne gav et identisk bilde av bloggversjonen). På bloggen velger hun å fremme ekstremmaterialisme med stadig nye antrekk, sko og skjønnhetsprodukter, konstant oppussing og overdådige bursdager, krydret med utlevering av sine intetanende barn. 

Ja, hun fascinerer fordi hun er den hun er, men ikke på noen god måte. Når man omtales som "guilty pleasure" og "et irritasjonsmoment for mange" av egen bransje (Vitsen-juryen), så er det faktisk lov å stikke fingeren i jorda.

Endret av Ultiva
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat sett på netfit på Instagram og beklager, men jeg klarer ikke å ta folk som trener i trenings BH (og kun det! På overkroppen) seriøst. Da har du bikket at treningen skal fremme helsen, men er opptatt av å vise kropp og at kroppen ikke ble ødelagt ved graviditet.. meningsløst og lite inspirerende! Og har man lest bloggen noen år, vet man at kroppen til cbe ikke er et produkt av trening (og treningsglade)og en sunn livsstil, men manisk løping for å forbrenne kalorier,bilde redigering, og kaloritelling. Denne livsstilen har for meg ingenting med å ha det bra og ha en sunn kropp og funksjonell kropp å gjøre.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Breakeven skrev:

Hun linker til Netfit sin Instagram side i det nyeste innlegget, skal ikke da innlegget være merket med reklame?

Jo!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Breakeven skrev:

Hun linker til Netfit sin Instagram side i det nyeste innlegget, skal ikke da innlegget være merket med reklame?

Hvis du går inn på 5 random influensere på Instagram så vil du se at 90% ikke merker med reklame eller merker feil. Forbrukertilsynet har uttalt at de er klar over problemet, men ingen har fått bøter. Så det er ikke lov, men det er heller ingen konsekvenser for å ikke merke med reklame, derfor velger mange å ikke gjøre det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags trening er det hun promoterer? Er det kun kroppsvekt? Hvem er målgruppen? 

CBE blir under siste bilde på IG kalt "fitness queen" av samarbeidspartneren sin Peter Peters(mannen til Camilla Pihl).

Jeg forbinder "fitness queen" med noe annet, noe sterkere, mer atletisk.. Hva med dere andre i tråden? 

Jeg holder en knapp på Funkygine og Kristine Weber.

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny
4 minutter siden, 2ney skrev:

CBE blir under siste bilde på IG kalt "fitness queen" av samarbeidspartneren sin Peter Peters(mannen til Camilla Pihl).

Jeg forbinder "fitness queen" med noe annet, noe sterkere, mer atletisk.. Hva med dere andre i tråden? 

Jeg holder en knapp på Funkygine og Kristine Weber.

Helt enig. Klart funky er mer fitness queen. Siste bildet hennes på IG, der flekser hun. Imponerende muskler. Skulle likt å sett CBE flekse 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om de er klar over at det allerede finnes en tilsvarende nettside som heter netfit.tv? Eller er netfit.no en del av denne allerede etablerte nettsiden? Det lurer nå jeg på. Har de presentert dette som noe de har funnet opp selv? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...