Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Minnie Mus skrev:

Bra at det er flere som stusser på dette sinnsyke opplegget, eller hva man skal kalle det.  Håper virkelig folk får opp øynene for dette narrativet snart, og skjønner at CBE verden ikke har rot i den virkelige verden. Livet hun presenterer på bloggen, er så langt fra virkeligheten for de fleste av oss. De fleste av oss må jobbe hardt for å få en utdannelse og en jobb der vi tjener såpass godt at vi kan leve av det, det holder liksom ikke å sminke seg og legge ut redigerte bilder på internett for å overleve. Hele opplegget i bloggverden er så på trynet surelastisk, jeg har ikke ord.  Og folk går på limpinnen og tror at det skal være sånn! Noen må stoppe dette, og det ganske snart!

Ja, de fleste må faktisk jobbe for pengene som vi tjener og holde oss faglig oppdatert. Eriksen har ingen utdannelse og viser heller ingen evne til å kunne ta imot saklige tilbakemeldinger. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Ja, de fleste må faktisk jobbe for pengene som vi tjener og holde oss faglig oppdatert. Eriksen har ingen utdannelse og viser heller ingen evne til å kunne ta imot saklige tilbakemeldinger. 

Jo, journalist, var det vel?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, CMHuser skrev:

Jo, journalist, var det vel?

Da burde Eriksen forfatte bedre tekster dersom hun er journalist. Hun har ikke gått på journalisthøgskolen og yrkestittelen er dessverre ikke beskyttet. Som vi ser kan hvem som helst kalle seg journalist. Eriksen har heller ingen utdanningen innenfor kosthold eller trening.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Skjønner ikke helt hva du mener her, jobber hun ikke? Må man ha høy utdannelse for å jobbe og tjene penger?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteparet Eriksen på kafé, tar bilder av hverandre  og maten de spiser og kaffekoppen og neglene, om og om igjen. Hvordan KAN de tenke at dette er interessant for andre?

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Lopploella said:

Ekteparet Eriksen på kafé, tar bilder av hverandre  og maten de spiser og kaffekoppen og neglene, om og om igjen. Hvordan KAN de tenke at dette er interessant for andre?

Er akkurat dette jeg stusser veldig på også. Hvordan kan man tjene flere mill i året på dette???? Skjønner det bare ikke!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, morhjertegod skrev:

Skjønner ikke helt hva du mener her, jobber hun ikke? Må man ha høy utdannelse for å jobbe og tjene penger?

Å eksponere mindreårige, lovvbrudd og løgner om redigerte bilder anser ikke jeg som arbeid nei. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Lopploella skrev:

De reflekterer ikke over over det. Ingen faglig utvikling eller interesse for markedet som de skal henvende seg mot = blogging. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Minnie Mus skrev:

Er akkurat dette jeg stusser veldig på også. Hvordan kan man tjene flere mill i året på dette???? Skjønner det bare ikke!

Jeg er helt enig i at det er komisk at de tjener på bloggen, ende merkeligere er det at de orker å holde med på dette meningsløse greiene år etter år er også ganske snodig, også topper det hele seg med at de kaller arbeidsdagene sine hektiske. Det tar liksom kaka. Denne bloggen er et helt typisk tegn på at om verdens befolkning snart ikke skifter kurs går jorden under. Personer som mener de har en hektisk hverdager med å spise lunsj og trene,og samtidig lever ganske så miljøvennlig med et helt ekstremt forbrukt og unødige flyreiser. .. bloggen er en komedie.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny
42 minutter siden, MorUgle skrev:

Barna er på bloggen nok engang...🤬🤬🤬

+ et par nye obligatoriske gape-bilder. Jeg dør av latter av slike gape-bilder. SER så dumt ut!

Og nå har jo den mørklegginga av bildene tatt helt av. Hva skjer med date-night innlegget??
Og 5 oppstilte og redigerte bilder av paret. Hadde de nå bare lagt ut ett. Hvorfor legge ut 5??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Annypanny skrev:

+ et par nye obligatoriske gape-bilder. Jeg dør av latter av slike gape-bilder. SER så dumt ut!

Og nå har jo den mørklegginga av bildene tatt helt av. Hva skjer med date-night innlegget??
Og 5 oppstilte og redigerte bilder av paret. Hadde de nå bare lagt ut ett. Hvorfor legge ut 5??

Forklaringen på den travle hverdagen? Stor forskjell på om man må redigere, justere og editere bare ett eller 5 (identiske) bilder. Om leseropplevelsen øker proporsjonalt med antallet identiske bilder er jeg mer usikker på. Det latterlige i 5 slike like bilder av fruen der i mot... :fnise:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Emilie112 skrev:

Jeg er helt enig i at det er komisk at de tjener på bloggen, ende merkeligere er det at de orker å holde med på dette meningsløse greiene år etter år er også ganske snodig, også topper det hele seg med at de kaller arbeidsdagene sine hektiske. Det tar liksom kaka. Denne bloggen er et helt typisk tegn på at om verdens befolkning snart ikke skifter kurs går jorden under. Personer som mener de har en hektisk hverdager med å spise lunsj og trene,og samtidig lever ganske så miljøvennlig med et helt ekstremt forbrukt og unødige flyreiser. .. bloggen er en komedie.

Det blir jo litt hektisk når man skal svare tusen takk på de fine kommentarene som kommer inn, og slette de som kommer med saklig kritikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...blir altså lettere flau ....av hele Netfit m.m..... På storien på CBE`s lagrede Instastory...hoppende i rosa bluse i en prinsessestue...Nei, nei og nei... Det finnes tusenvis av slike treningsvideoer, har sett alt 1000 ganger før....og jeg blir ikke treningsinspirert av denne hoppingen med flagrende bluser (utstillingsoutfit) i en utstillingsstue.... Gi meg Funkygine eller andre som inspirerer...der finnes mange gode bloggere og seriøse treningsaktører dere ute på nettet som ser normale ut...for alle nivåer men dette....bare pinlig rett og slett. Men det er jo smak og behag sikkert. Datteren min på 15 år holdt på å le seg ihjel...men den oppvoksende generasjonen begynner etterhvert å bli mer reflekterte....rosabloggingen med perfekte liv og et sykt forbruk blir også satt spørsmåltegn på av denne aldersgruppen....de har om bærekraft og miljø og personlig mental helse på skolen...og da kommer ikke CBEs blogg opp som pensum kan du si...snarere som et eksempel på hvordan det ikke bør eller KAN være i framtiden.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, ingo skrev:

Uff...blir altså lettere flau ....av hele Netfit m.m..... På storien på CBE`s lagrede Instastory...hoppende i rosa bluse i en prinsessestue...Nei, nei og nei... Det finnes tusenvis av slike treningsvideoer, har sett alt 1000 ganger før....og jeg blir ikke treningsinspirert av denne hoppingen med flagrende bluser (utstillingsoutfit) i en utstillingsstue.... Gi meg Funkygine eller andre som inspirerer...der finnes mange gode bloggere og seriøse treningsaktører dere ute på nettet som ser normale ut...for alle nivåer men dette....bare pinlig rett og slett. Men det er jo smak og behag sikkert. Datteren min på 15 år holdt på å le seg ihjel...men den oppvoksende generasjonen begynner etterhvert å bli mer reflekterte....rosabloggingen med perfekte liv og et sykt forbruk blir også satt spørsmåltegn på av denne aldersgruppen....de har om bærekraft og miljø og personlig mental helse på skolen...og da kommer ikke CBEs blogg opp som pensum kan du si...snarere som et eksempel på hvordan det ikke bør eller KAN være i framtiden.

Jeg tror den oppvoksende generasjon gjennomskuer bloggen og rosabloggere fortere en cbe sin egen generasjon har gjort og kommer til å gjøre. Dagens skoleelever starter med nettvett i 1.klasse og har en helt annen forståelse for personvern en hva 30-40åringer har. Dagens barn er veldig klar over at bilder på nett aldri blir borte. Et eksempel jeg har skrevet her før er at de aller fleste har lekser som går på å Google seg selv for å se hva de finner. Vi snakker om 1. Og 2.klassinger. Om ikke alle har det i dag, så har veldig mage elever egne iPader som brukes i skolesammenheng, og trolig har alle norske skolebarn iPad om ikke veldig mange år. Jeg synes sikkelig synd på barna til cbe som skal Google seg selv for å finne mange tusner treff, mens nabo jenta kanskje så heldig at hun ikke finner noe eller antall treff du kan telle på en hånd. Jeg håper cbe for seg en sikkelig vekker, selv om jeg ikke tror det.. spørs om det er evner nok i den gården til å tenke uten for lommeboken.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Annypanny

I innlegget på bloggen hennes når hun presenterer Netfit, så skriver hun:
"Som 2-barnsmor vet jeg hvor lett det er å bli grepet av tidsklemma og jeg vet at det å nedprioritere trening ofte er eneste løsning i en hektisk hverdag. Sånn trenger det ikke å være! Jeg har funnet ut hva som fungerer for meg, og nå vil jeg så gjerne hjelpe flere som ønsker at trening skal være en naturlig del av hverdagen."
(
https://www.carolinebergeriksen.no/2019/01/15/netfit/)

Jotakk, jeg skulle jammen meg kommet i kanonform jeg også hvis jeg kunne trene midt på dagen mens barna var i barnehagen... innimellom alle kafébesøkene og turene til blomsterbutikken...

Endret av Annypanny
Kildehenvisning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2019 den 6.53, Keikolina skrev:

Hun forsynte seg sikkert flere ganger.

Haha! 🙂

På 10.1.2019 den 1.35, Sol79 skrev:

Naturlig slank med Nutrilett i skapet.

A-menneske men likevel så tungt å stå opp.

Høres ut som meg, bare at jeg ljuger ikke om det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke gå lenger enn til dagens siste blogginnlegg der bursdagsbarnet fikk sove litt lenger enn hun pleier og ble vekket med frokost og gaver på sengen en mandagsmorgen. Veldig kontrast til min egen og sikkert andres sedvanlige og hektiske hverdagsbursdag, gitt. Vi har ikke fri på bursdagene våre, de fleste av oss. Og som prikken over i'en, etter all debatten om antall "eksklusive merkevarer" bloggeieren besitter...et nytt tilskudd til garderoben, som vil matche både den sorte og den brune skipperlua.

Og takk for dagens eksponering av mindreårige.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...