Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Blir lite aktuelt for min del å betale noe som helst for å se på at frua trener gitt. Da betaler jeg heller for å  gå på et helsestudio og få riktig veiledning. Går mye i både fjellet og skogen, det er gratis.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tranedatter

Angående bilder fra x-life, så kan det være avtale om at de er frua sine etter x-antall måneder. Veldig sjeldent slike avtaler lages, men nå virker ikke x-life så profesjonelle de heller.

Og den derre pt'en, når hans egen insta er mer flexing, barn, c/d/e kjendiser og annet tull, så hadde jeg ikke brukt han som PT! Han påminner om eiendom & selfie, som også var mer interessert i 15 min of fame, en å være en seriøs bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo hun kjent for å ikke fullføre det hun starter på, så allerede der ligger hun på minussiden. Når vi vet at treningssamarbeidet med GetInspired og Xlife er avsluttet, sistnevnte omtrent før det kom i gang, så kan vi spekulere i hvorfor og jeg er skeptisk til hva hun kan tilføre i et nytt samarbeid. Bildebruken for å profilere nytt konsept gir helt andre assosiasjoner, som også andre sier. Samarbeidspartneren har startet mange firmaer, og det kan jo si noe om driften. Hun selv har jo heller ikke fullført påbegynt sponset PT-utdanning som hun reklamerte for.

Men, det beste av alt; hun har jo over tid allerede dokumentert, både i bilder, video, tekst og kommentarfelt, at treningen ikke gir resultater.

Kirurgiske inngrep, gener/alltid vært sånn (ler av denne når hun sier det) og strengt kostholdsregime over tid har gitt resultater.

Tror det er fint å få skilt ut denne maniske og meningsløse treningen i en betaltjeneste, og kan jo håpe at bloggen blir fri for trening og den kaffekoppen om morningen, og da har hun ganske mye mindre å blogge om... Jeg tror det blir bra, jeg:)

Endret av Mrs Bella
Ufullstendig setning
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Emmy_H skrev:

https://www.vg.no/rampelys/i/21aXaB/forbrukertilsynet-foerer-tilsyn-med-norwegian-etter-dubai-sponsing?utm_content=row-1&utm_source=vgfront intressang lesing ang FO og merking av reklame. Med tanke på at CBE ikke er best i klassen når det gjelder dette. 

Her ser det ut som FT gjør nettopp det som jeg etterlyste tidligere i tråden

De går på annosørene (forhåpentligvis også på "influencerne") og gjør de ansvarlig for annonseringen. Bøter gis til de som bruker kanaler som driver med regelbrudd. Da blir det uattraktivt å bruke kanaler med regelbrudd (som CBE) og "influencerne" må vise til at de forholder seg til regelverket for å være aktuelle som tilbydere av reklame. 

Sitat

– I tillegg kan alle som vesentlig medvirker til markedsføringen holdes ansvarlig for brudd på markedsføringsloven, inkludert den som legger ut reklamen, sier Skjelbostad .

Her viser FT at også bloggerne som bryter regelverket kan forvente sanksjoner. 

Blir spennende å følge med. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secretidentity
4 timer siden, Minnie Mus skrev:

Blir lite aktuelt for min del å betale noe som helst for å se på at frua trener gitt. Da betaler jeg heller for å  gå på et helsestudio og få riktig veiledning. Går mye i både fjellet og skogen, det er gratis.

Enig, mye sunnere å gå ut i naturen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.tv2.no/underholdning/10334309/   Her sier Vixen blant annet  Det vi derimot er mye strengere på, er om noen av influencerne konsekvent bryter lovverket, kanskje til og med får irettesettelser fra noen av tilsynene, uten å justere kursen sin. Slike influencere vil ikke kunne vinne Vixen Influencer Awards i år, så fremt vi klarer å avdekke dette, naturligvis, sier hun. 

Hvorfor er da CBE finalist i 2 kategorier? Hun har fått refs angående alkoholreklame, alikevell blir dette vist på både Blogg og IG. Hun har fått refs angående merking av reklame, på NRK debatten ble hun vist frem som eksempel på ulovlig merking og forsatt klarer hun ikke å merke riktig. Sist var det denne treningsappen som ikke var merket som reklame. 

Endret av Emmy_H
Utdypet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Emmy_H skrev:

https://www.tv2.no/underholdning/10334309/   Her sier Vixen blant annet  Det vi derimot er mye strengere på, er om noen av influencerne konsekvent bryter lovverket, kanskje til og med får irettesettelser fra noen av tilsynene, uten å justere kursen sin. Slike influencere vil ikke kunne vinne Vixen Influencer Awards i år, så fremt vi klarer å avdekke dette, naturligvis, sier hun. 

Hvorfor er da CBE finalist i 2 kategorier? Hun har fått refs angående alkoholreklame, alikevell blir dette vist på både Blogg og IG. Hun har fått refs angående merking av reklame, på NRK debatten ble hun vist frem som eksempel på ulovlig merking og forsatt klarer hun ikke å merke riktig. Sist var det denne treningsappen som ikke var merket som reklame. 

Fordi Vixen er en vits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixens uttalelser om å slå hardere ned på lovbrudd minner om CBEs utspill i forkant av den siste sesongen av Bloggerne, der hun annonserte at hun nå skulle eksponere barna mindre. Det stemte jo mildt sagt ikke for den allerede innspilte serien (heller), men det avgjørende nåtildags er øyensynlig ikke hva som faktisk er tilfellet, men hva man hardnakket hevder at er tilfellet. For når man blir tatt i regelrett usanne påstander er et bare å stå på sitt og late som det er "ord mot ord".

Litt som da Trump erklærte at krigen i Syria var over og USA hadde vunnet stort.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, secretidentity skrev:

På et av de treningsinnleggene for noen innlegg siden ser hun veldig tynn ut på det bildet hvor hun hopper. Er det redigert? Synes midjen virker veldig tynn. Derfor jeg spør.

Det er redigert.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Emmy_H skrev:

Asti burde sende inn bevis til Vixen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, MorUgle skrev:

Asti burde sende inn bevis til Vixen.

Er vel ikke bare CBE som risikerer diskvalifikasjon da. 

Ups, "ingen" kandidater igjen! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina
45 minutter siden, secretidentity skrev:

Det var det jeg trodde, for det er ikke første gang heller. :)

Ser ut som litt redigering ved midjen ved det nye innlegget også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secretidentity
Akkurat nå, Keikolina skrev:

Ser ut som litt redigering ved midjen ved det nye innlegget også.

Det er vel en vanesak. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir en uslåelig kombinasjon med online treningsprosjekt der det er treningsprogresjon på stedet hvil gjennom 10 år med dokumentasjon av det, og dokumentert redigering av kropp på alle mulige måter.

Og dette vil altså denne PTn gladelig samarbeide med. Det vil si, Netfit er jo PTns domene, ikke Treasures.

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, cbe.no er Vixen-finalist. Annijor også. Det er jo dobbeltmoral så det ljomer.

Vixen holder konferanse for influencere om etikk og moral idag. Syns kanskje Vixen kan feie for egen dør først, når finalistene igjen har flere svin på skogen, også cbe.no.

Dokumentasjon og dagens tema på bloggen til Asti: https://influencere.wordpress.com/2019/01/17/vixen-etikk-og-moral/

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må roe litt på kritikk av manglende treningsresultater. Dama er over tretti og har født to barn. Såvidt meg bekjent har hun holdt formen og treningsgleden gjennom begge svangerskapene. Hun løp vel også halvmaraton etter sist fødsel? Synes det er bra jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins mange flerbarnsmammaer over 30 som holder figuren gjennom ekte treningsglede. Det er ikke unikt.

Men Cbe.no skal fronte og selge onlinetrening uten egen faglig kompetanse og kun basert på det vi ser på SoMe. Øvelsene utføres til dels halveis og klønete, til tross for et avbrutt PT-kurs, og det eneste resultatet som er dokumentert er at bloggeieren holder seg slank. Ellers er det ingen progresjon eller utvikling å spore etter 10 år med det samme: mølla og egenvekt med fokus på mage, samt minimale måltidsporsjoner. Ta også med i betraktningen redigering av kropp og gravidmage, så ser man hvorfor folk er skeptiske til at bloggeieren nå også skal tjene penger på trening.

Jeg bruker heller pengene på en god PT, riktig kost, og andre, mer inspirerende personer med ekte treningsglede og resultater som syns der målet ikke bare er å holde seg "tynn". Eller rettere sagt, at "pregnancy does not ruin a body" eller hva hun nå uttalte til et eller annet medium.

Tilføyer at bloggeieren har fremstilt seg som treningselsker med mange mil på mølla, men når det kommer til stykket så presteres det bare gjennomsnittlig. Da skurrer det hele for meg.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...