Inocybe Skrevet 5. januar 2019 #63981 Del Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, Albafrau skrev: Hvis man legger ut bilder fra et barnerom så utleverer man vel ikke barnet?? Det må da finnes grenser for hvor hårsåre man skal være.. bilder av ansiktene til barna og slikt er nå OK at man begrenser delingen av, men denne kritikken synes jeg var for drøy!,!,! Selvfølgelig er bilder av barnerom utlevering av barnet! Det er et veldig personlig sted for barnet. Et sted som barnet oppfatter som sitt eget. De fleste voksne hadde ikke synes det hadde vært greit å intetanende få lagt ut bilder av nattbordskuffen, soverommet, håndvesken, roterommet, skrevne meldinger på mail/telefon eller annet som vanligvis oppfattes som privat. Hvis ikke det er greit å gjøre mot voksne så hvorfor er det greit å gjøre det mot barn? 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macimba Skrevet 5. januar 2019 #63982 Del Skrevet 5. januar 2019 1 time siden, Snaskesnusken skrev: Snodig kommentar. Ja, sikkert - men sett i sammenheng med det jeg svarte på så var dennka skje ikke så rar.... Dette fra i nlegg 12400: For et år siden var det rumpa som skulle vises, vet ikke hvor det ble av den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 5. januar 2019 #63983 Del Skrevet 5. januar 2019 9 minutter siden, Macimba skrev: Ja, sikkert - men sett i sammenheng med det jeg svarte på så var dennka skje ikke så rar.... Dette fra i nlegg 12400: For et år siden var det rumpa som skulle vises, vet ikke hvor det ble av den? Kommentaren er fremdeles snodig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 5. januar 2019 #63984 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) 32 minutter siden, Albafrau skrev: Hvis man legger ut bilder fra et barnerom så utleverer man vel ikke barnet?? Det må da finnes grenser for hvor hårsåre man skal være.. bilder av ansiktene til barna og slikt er nå OK at man begrenser delingen av, men denne kritikken synes jeg var for drøy!,!,! Rommet er privat og datteren har vel ikke samtykket til dette frivillig da hun ikke er klar over at virksomheten selger barndommen hennes for antall klikk og penger i kassa? Drøyt å selge barna sine på denne måten! Endret 5. januar 2019 av Snaskesnusken 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 5. januar 2019 #63985 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) De er litt av noen forbilder for egne barn dette ekteparet.. 🙄 Brudd på lovverket, usunt kroppspress, seksualiserte bilder av mor selv og utlevering av mindreårige... Dette tjener virksomheten penger på. Måtte dette idiotiet ta slutt. Endret 5. januar 2019 av Snaskesnusken 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macimba Skrevet 5. januar 2019 #63986 Del Skrevet 5. januar 2019 11 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Kommentaren er fremdeles snodig. Ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 5. januar 2019 #63987 Del Skrevet 5. januar 2019 Et bilde av et barnerom vi ikke vet hvem som eier og som vi ikke vet hvor er, er noe helt annet enn gjentatte bilder av rommet til et navngitt barn som vi vet en hel rekke ting om, bla nøyaktig adresse. Jeg fatter ikke at noen kan ta lett på slik eksponering. Jeg vet veldig mye om disse to barna. Alt for mye. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 5. januar 2019 #63988 Del Skrevet 5. januar 2019 Mitt rom var der jeg hadde mine små hemmeligheter. Der var min hemmelige hule. Der følte jeg meg trygg. Creepy å vite at x-antall mange 1000 fremmede personer kunne se mitt rom. Veldig creepy. Vet ikke hvordan jeg skal formulere dette riktig uten at det blir feil: Men jeg kjenner at jeg ser frem til den dagen da noen av bloggerbarna tar et oppgjør med den hemningsløse utleveringen de har blitt utsatt for. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 5. januar 2019 #63989 Del Skrevet 5. januar 2019 Enig. Alt for klikk og penger. Slutter klikkene å komme så daler jo inntektene, ergo det er leserene som holder liv i alle blogger. Derfor er barndom og livet til salgs hver dag. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 5. januar 2019 #63990 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Jeg er vokst opp med en forelder som var profilert og det ble skrevet masse negativt om. I en mye større grad enn dette, ja sågar drapstrussler kom det også. Har aldri tenkt som du beskriver her, aldri. Jeg har tenkt at ønsket om profilering og makt fra denne forelderen ble satt foran oss som barn, og at det var et følge av dennes foreldre yrkesvalg. Jeg har både opplevd ting selv, utdannelse og erfaring som gjør at jeg er helt sikker på at å sette fokus på utleveringen som foregår i blant annet blogger er viktig for barns oppvekst og helse, i tillegg til den helt klare retten de har til et privatliv og bestemme over egen digitale identitet! Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 6. januar 2019 av Perelandra 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 5. januar 2019 #63991 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) 22 minutter siden, Jobbermedbarn said: Jeg er vokst opp med en forelder som var profilert og det ble skrevet masse negativt om. I en mye større grad enn dette, ja sågar drapstrussler kom det også. Har aldri tenkt som du beskriver her, aldri. Jeg har tenkt at ønsket om profilering og makt fra denne forelderen ble satt foran oss som barn, og at det var et følge av dennes foreldre yrkesvalg. Jeg har både opplevd ting selv, utdannelse og erfaring som gjør at jeg er helt sikker på at å sette fokus på utleveringen som foregår i blant annet blogger er viktig for barns oppvekst og helse. Hadde jeg vokst opp med at foreldrene mine over så lang tid fikk hets om utseendet, valg, latterlige kallenavn, og at det inderekte var synd på meg fordi foreldrene mine ikke brydde seg og solgte oppveksten min (satt på spissen), så ville det knust meg, og slik er det nok for de aller fleste. En ting er politikk og lignende, men når det går på det personlige, da blir det noe helt annet. En ting er å være opptatt av barns rettigheter generelt på flere kanaler, en annen er å bruke barna som en brikke for å få klørne i foreldrene man forakter ved å ta spilleren og ikke ballen. Med en gang de samme som kritiserer eksponeringen og utrykker bekymring, kritiserer alle andre aspekter ved bloggeren og skriver banale og latterligjørende ting så har man mistet troverdigheten for lengst (hvertfall hos meg) om at det er barna man bryr seg, og det gjelder vel de aller fleste faste i denne tråden. Endret 5. januar 2019 av Nebel86 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 5. januar 2019 #63992 Del Skrevet 5. januar 2019 10 minutter siden, Nebel86 skrev: Hadde jeg vokst opp med at foreldrene mine over så lang tid fikk hets om utseendet, valg, latterlige kallenavn, at de gjorde en dårlig jobb med meg og at det inderekte var synd på meg fordi foreldrene mine ikke brydde seg om meg fordi de solgte meg (satt på spissen), så ville det knust meg, og slik er det nok for de aller fleste. Og likevel velger paret å fortsette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 5. januar 2019 #63993 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) 5 minutter siden, formula skrev: Og likevel velger paret å fortsette. Ja, hva gjør man ikke for 5.millioner i året, og «sponset» liv? Her er det faktisk bloggeier som bør ta ansvar for hva man bruker som markedsføringsstrategier, og særlig når man bruker mindreårige. Endret 5. januar 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2ney Skrevet 5. januar 2019 #63994 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) 1 time siden, Dolce skrev: Mitt rom var der jeg hadde mine små hemmeligheter. Der var min hemmelige hule. Der følte jeg meg trygg. Creepy å vite at x-antall mange 1000 fremmede personer kunne se mitt rom. Veldig creepy. Vet ikke hvordan jeg skal formulere dette riktig uten at det blir feil: Men jeg kjenner at jeg ser frem til den dagen da noen av bloggerbarna tar et oppgjør med den hemningsløse utleveringen de har blitt utsatt for. Bloggerbarn tar oppgjør: https://www.buzzfeednews.com/article/stephaniemcneal/mommy-blogger-refuses-stop-writing-daughter?utm_source=dynamic&utm_campaign=bffbbuzzfeed&ref=bffbbuzzfeed Endret 5. januar 2019 av 2ney Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 5. januar 2019 #63995 Del Skrevet 5. januar 2019 19 minutter siden, Nebel86 skrev: Hadde jeg vokst opp med at foreldrene mine over så lang tid fikk hets om utseendet, valg, latterlige kallenavn, og at det inderekte var synd på meg fordi foreldrene mine ikke brydde seg og solgte oppveksten min (satt på spissen), så ville det knust meg, og slik er det nok for de aller fleste. En ting er politikk og lignende, men når det går på det personlige, da blir det noe helt annet. En ting er å være opptatt av barns rettigheter generelt på flere kanaler, en annen er å bruke barna som en brikke for å få klørne i foreldrene man forakter ved å ta spilleren og ikke ballen. Med en gang de samme som kritiserer eksponeringen og utrykker bekymring, kritiserer alle andre aspekter ved bloggeren og skriver banale og latterligjørende ting så har man mistet troverdigheten for lengst (hvertfall hos meg) om at det er barna man bryr seg, og det gjelder vel de aller fleste faste i denne tråden. Det første avsnittet; det kan du jo virkelig ikke vite når du ikke har hatt det slik selv. Det er selvfølgelig mange aspekter her, men hvordan vet du at det er sånn for de fleste? Det blir jo bare spekulasjon. Barn forstår veldig mye. Det er også helt misforstått at barn har det best når man ikke snakker om de vanskelige tingene, det er helt tvert i mot. Det er en grunn til at man har opplegg i barnehager og skoler rundt ting som kan være vanskelig. Barn får dårlig samvittighet hvis ting ikke snakkes om, når det virker som alle godtar det. Da tenker jo barnet det er en selv det er noe galt med. Når barn får vite at ting ikke er greit, da prater de og ansvaret plassert der det hører hjemme. Det blir bare spekulasjoner også at man bruker barn som en brikke, ganske stygt også. Jeg er oppriktig interessert i barns rettigheter av mange grunner, og det tror jeg mange andre på dette forumet og utenfor, er. Dette diskuteres mer og mer i faglige miljøer som jobber med barn. Det at man også diskuterer andre åpenbare kritikkverdige forhold i denne bloggen, og andre, tror ikke jeg minker troverdigheten overhodet. Jeg tror det er mange oppegående debattanter her som ser hvem som diskuterer saklig blant de som ikke (færre, mener jeg) som gjør det. Det jeg også legger merke til er når bloggerdiskusjoner ender i digital media så er det nesten utelukkende den saklige kritikken som gjenspeiler mye her som kommer frem i kommentarfeltene der. Jeg tror det er mange der ute som er enige i den saklige kritikken av bloggerne. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 5. januar 2019 #63996 Del Skrevet 5. januar 2019 12 minutter siden, 2ney skrev: Bloggerbarn tar oppgjør: https://www.buzzfeednews.com/article/stephaniemcneal/mommy-blogger-refuses-stop-writing-daughter?utm_source=dynamic&utm_campaign=bffbbuzzfeed&ref=bffbbuzzfeed Man kan begynne å lure på hva slags kognitive dissonanser som feiler enkelte, som ikke respekterer barnas rett til privatliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. januar 2019 #63997 Del Skrevet 5. januar 2019 Hvis man tror at barn alltid snakker om det som er vanskelig hjemme og i forholdet til foreldrene MED foreldrene, da er man bra uvitende. Veldig ofte har den vonde klumpen vært der siden barnealder og først når man når en alder der forbindelsen til foreldrene blir løsere feks når man flytter for å studere, kommer ordene og begrepene man trenger til å snakke om det man har opplevd. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 5. januar 2019 #63998 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) 5 minutter siden, Kollontaj skrev: Hvis man tror at barn alltid snakker om det som er vanskelig hjemme og i forholdet til foreldrene MED foreldrene, da er man bra uvitende. Veldig ofte har den vonde klumpen vært der siden barnealder og først når man når en alder der forbindelsen til foreldrene blir løsere feks når man flytter for å studere, kommer ordene og begrepene man trenger til å snakke om det man har opplevd. Nettopp👍 Det er ikke uvanlig at klumpen er der til godt voksen alder heller... Derfor er det så vanvittig viktig at barn får vite allerede fra barnehagealder av at det ikke er alle foreldre som tar de riktige valgene for barna, og at det er andre voksenpersoner man kan prate om dette som også synes det er galt! Helt avgjørende for at den vonde klumpen skal forsvinne så tidlig som mulig! Endret 5. januar 2019 av Jobbermedbarn 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 5. januar 2019 #63999 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) På 17.12.2018 den 17.48, MissLucy skrev: ja, det er skremmende at de bare kan få holde på med denne stalkingen av uskyldige små. En heksejakt er det. På 4.11.2018 den 11.54, MissLucy skrev: tipper svaret på det spørsmålet er at hun ikke kan. Hun kan ikke få seg jobb som journalist, for alle vet at hun verken kan formidle noe i skriftlig form, eller stave riktig. Sjekke kilder er vel heller ikke hennes sterkeste side. Hun har prøvd seg på utdanning innen minst to felt som hun brenner for, men hoppet av likevel. Det forteller meg at hun ikke mestrer det å studere. Det er mulig hun kunne kommet seg gjennom et utdanningsløp som var mer strukturert som skole, med mindre selvstudier, men det er vel ikke "kreativt" nok. Tipper de satser på å fortsette som selvstendig næringsdrivende innen et eller annet felt der de kan bygge på nettverket bloggen har gitt dem. Ballongformidling eller noe. På 4.10.2018 den 12.40, MissLucy skrev: Min teori: Fordi hun er en narsissist som tror at alt hun gjør pr def er interessant for andre. På 1.10.2018 den 17.49, MissLucy skrev: ikke sant? det lange innlegget, og så er det bare en strøm av ord om at de ikke mistet flyet, og at hun har vondt i øyet. Så tomt! På 28.9.2018 den 9.07, MissLucy skrev: hun blander nok bare palettet med rushen. Det er ikke så nøye hvilke ord man henger endingen på, så lenge antallet intetkjønn og hankjønn går opp. Det er matematikk. På 23.9.2018 den 0.01, MissLucy skrev: jeg er ganske sikker på at den siste gruppen du beskriver er høyt utdannede, kjøpesterke kvinner. De som liker henne derimot - not so much. På 20.9.2018 den 22.49, MissLucy skrev: glad jeg ikke har så fett hår at jeg må gå rundt med tørrshampo i veska for en krisehårvask mellom møtene på jobben. På 13.9.2018 den 12.32, MissLucy skrev: en ting hun bør ha lært av den trusehistorien er å lære seg å planlegge bedre når hun skal pakke til en tur. Jeg ville anbefalt å skrive en liste, og gjerne slik at hvert antrekk er planlagt ned til minste detalj, og da mener jeg alt: Klær, undertøy, smykker, skipperlue - alt! Og legg gjerne tilbehøret - f.eks trusa - i en separat plastpose - en pose til hvert antrekk. Og skriv pakkeliste! lister er gull. På 12.9.2018 den 21.11, MissLucy skrev: jeg la merke til at da de spiste lunsj hadde hun flere kommentarer om hvor fort han spiser, at hun kjenner ingen som spiser så fort. Jeg tolket det ikke så mye som ekteskaplig hakking, men heller som en trang til alltid å kommentere det som har med mat og spising å gjøre. Ved å kommentere at andre spiser fort, får man jo også lagt inn en undertekst om hvor lite og delikat man selv spiser. Jeg hadde blitt gal av å dele et måltid med en person som satt sånn og kommenterte på andres matvalg og spising. Snikskryt og kritikk i samme setning - sjarmerende. På 11.9.2018 den 11.45, MissLucy skrev: jeg holder en knapp på at "den ekte Caroline" er den samme Caroline vi har sett hele tiden. Jeg har vanskelig for å tro at der er noe mer substans under den polerte overflaten. Hadde det vært det, ville hun nok vist det frem for lenge siden. På 10.9.2018 den 15.01, MissLucy skrev: de bygger vel opp spenningskurven til den store avsløringen om - tada!! - nye pupper! Det fine med at vi har gjettet alt på forhånd, er at vi slipper å se på dette mølet. Jeg har forresten gjettet en ting til: Vi kommer ikke til å bli kjent med noen annen Caroline enn hun vi kjenner alt for godt fra før. På 1.9.2018 den 15.03, MissLucy skrev: det kan jo være hun har det. Min bestefar brukte ihvertfall helt lik lue når han gikk i båt. På 10.6.2018 den 15.59, MissLucy skrev: det er jo et stort fremskritt at hun endelig innrømmer sin totale ignoranse!!!! Dette er jo krem-eksempel på hva jeg mener! Jah, for noe vås! 🙄 Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 6. januar 2019 av Perelandra 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 5. januar 2019 #64000 Del Skrevet 5. januar 2019 4 minutter siden, Nebel86 skrev: Dette er jo krem-eksempel på hva jeg mener! Jah, for noe vås! 🙄 Dette er 1 enkelt bruker, fra september. Anbefaler deg å sende en PM enten til enkeltbruker eller moderator for å få endring - ikke bruk ett enkeltindivid for å understreke hvor fæl tråden er 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg