Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Sunn fornuft-plakaten, bloggernes egen vær varsom-plakat, har et eget punkt om å være varsom med å vise fram egen porsjon, spesielt om en har særlig liten porsjon - fokus på å forebygge spiseforstyrrelser osv hos følgere. CBE har valgt å ikke knytte seg til plakaten, så jeg vil si det er relevant om hun til stadighet bryter den - sier jo litt om valget om å stå utenom? 

(nå har jeg ikke sett denne porsjonen, så skal ikke si noe om den er stor/liten) 

http://sunnfornuft.unitedbloggers.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, MorUgle skrev:

Er det bare meg som synes porsjonene på middagene til cbe er små? 

Nei. Alltid vært. Udelikat å spise seg mett, syns jeg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MorUgle skrev:

Er det bare meg som synes porsjonene på middagene til cbe er små? 

Det har de alltid vært. Hun anretter som regel på «frokost-tallerkner» også. Ikke middagstallerkener. Når tallerkenen er liten ser den ganske full ut likevel....så da blir det ikke så synlig som om man la det på en vanlig tallerken.

Hun sier at det går ann å forsyne seg flere ganger- hver gang noen spør om ikke det er en liten porsjon. (Men oppskriftene hennes har jo som regel ikke rom for å «forsyne seg to ganger» ;) )

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Surikatt skrev:

Når man leser alt det CBE skal gjøre før jul da skjønner man at jul er en fulltidsjobb der i huset. 

Mens andre gjør slikt etter 8-16 jobb, eller 14.30-22.30, eller andre turnuser 🙄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Surikatt skrev:

Når man leser alt det CBE skal gjøre før jul da skjønner man at jul er en fulltidsjobb der i huset. 

Heldigvis slipper de å male en hel julelandsby i år!

(Jeg ler fremdeles over at de faktisk brukte tid på noe så meningsløst :ler: )

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes bare hun har et veldig krampaktig forhold til jul hvor all tid skal gå med til det lang tid i forveien og fokus på overforbruk hele veien. Jeg mener, hva koster alt de driver med til sammen inkludert alt av klær og stæsj? Jeg skjønner jo de sikkert ikke betaler noe selv. Hun tar derfor kaka ved å si de har gavefri jul. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Surikatt skrev:

Jeg synes bare hun har et veldig krampaktig forhold til jul hvor all tid skal gå med til det lang tid i forveien og fokus på overforbruk hele veien. Jeg mener, hva koster alt de driver med til sammen inkludert alt av klær og stæsj? Jeg skjønner jo de sikkert ikke betaler noe selv. Hun tar derfor kaka ved å si de har gavefri jul. 

Ja, det er sant, jeg burde jo egentlig gråte, ikke le, over dette ekstreme forbruket 😞

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Ja, det er sant, jeg burde jo egentlig gråte, ikke le, over dette ekstreme forbruket 😞

Hun har et veldig merkelig budskap om at i julen er det viktigste for henne å være sammen med de hun er glad i. Inntrykket jeg sitter igjen med er en slags merkelig familielykke innpakket i overforbruk,  selvskryt, poseringer og vellykkethet. Er det dette som er jul, liksom? PS . Jeg er ikke misunnelig.

Endret av Surikatt
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Krampeaktig" er virkelig en spot-on beskrivelse av den bloggen.  Noe mer krampeaktig enn det jule-innlegget tror jeg ikke finnes på denne jord. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honningmor skrev:

"Krampeaktig" er virkelig en spot-on beskrivelse av den bloggen.  Noe mer krampeaktig enn det jule-innlegget tror jeg ikke finnes på denne jord. 

Hva er det hun skriver at hun skal gjøre før jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok hunden gleder seg stort til juletrepynting, ja! 

Jeg gleder meg stort til å forhindre at hunden og kattene her i huset skal rive ned og knuse julekulene.

Endret av neiognei
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Emma* skrev:

Det har de alltid vært. Hun anretter som regel på «frokost-tallerkner» også. Ikke middagstallerkener. Når tallerkenen er liten ser den ganske full ut likevel....så da blir det ikke så synlig som om man la det på en vanlig tallerken.

Hun sier at det går ann å forsyne seg flere ganger- hver gang noen spør om ikke det er en liten porsjon. (Men oppskriftene hennes har jo som regel ikke rom for å «forsyne seg to ganger» ;) )

Fullstendig enig med deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må ikke glemme at hun lever av å blogge. Altså skrive om ting i livet hennes, reklamere for produkter og lage en slags "dagbok" for alle bestevennene hennes. Det krever jo litt.

Selv om jeg syns det er gørrkjedelig å lese om barna hennes og se bilder av dem, og syns hele bloggen er krampaktig skal hun faktisk ha for å variere innholdet og legge mye arbeid i bildene hennes. Det er mye redigering og mye planlegging bak dette. Jeg har drevet med foto og blogg tidligere og det lille jeg gjorde tok enormt mye tid. Så selv om jeg er enig i mye (alt) som blir kommentert her inne så tar jeg også av meg hatten for henne for at hun klarer å levere. Til tross for at mye (kanskje alt) er iscenesatt og antageligvis langt fra sannheten.

Jeg er innom for å lese kommentarfeltet hennes, men nå slipper hun kun til de positive kommentarene. Jeg år ikke spesielt feel good følelse av bloggen hennes når jeg VET at mange av oss stiller kritiske spørsmål som hun bare unngå å godkjenne.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence

Bloggen og familien er jo bare levende reklameplakater. Ganske kjedelig og uinteressant. Bloggernes troverdighet er utrolig svekket etter alt som har kommet frem de siste årene. De kan kan inspirere med enkelte ting, men tid imellom bryllup, kaker og julebord fylles med så mye ræl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Surikatt skrev:

Dundre lystig?

Ja, cbe skriver faktisk det. Har aldri hørt noe som dundrer lystig før.. men det kommer til å bli glitter på alle møblene til langt inn i derbyet året da, det er ikke så lystig. Jesus... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atter en gang så biter jeg meg merke i hvor dårlige tekstene hennes er. De lever av å skrive tekster og ta bilder, så er rart at det hun prøver å formidle gjennom tekst er så dårlig.

Flyten er ikke bra, setningsoppbyggingen er dårlig og jeg som leser klarer ikke å leve meg inn i det som skal formidles. Jeg ser hva hun ønsker å si med teksten, men det blir som bidene de viser frem, for krampeaktig.

Men, det kan jo være at de syns "Fifty shades" er en bra skrevet bokserie, og legger lista der etter.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ¤flicka¤ skrev:

Heldigvis slipper de å male en hel julelandsby i år!

(Jeg ler fremdeles over at de faktisk brukte tid på noe så meningsløst :ler: )

Hvis jeg legger godviljen til KAN jeg forstå at de ønsket at julelandsbyen skulle være hvit og passe inn med interiøret (hvorfor de ikke bare kjøpte en hvit julelandsby er en annen sak), men jeg lurer fortsatt på hvorfor de ikke bare spraylakkerte hele greia så det hadde tatt under en tiendedel av tiden. 

Endret av halvehimmelen
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Hvis jeg legger godviljen til KAN jeg forstå at de ønsket at julelandsbyen skulle være hvit og passe inn med interiøret (hvorfor de ikke bare kjøpte en hvit julelandsby er en annen sak), men jeg lurer fortsatt på hvorfor de ikke bare spraylakkerte hele greia så det hadde tatt under en tiendedel av tiden. 

Det lurer jeg på også. Herr og fru fremstår ikke som de mest praktiske, så de kom nok rett og slett ikke på det. 

Resultatet hadde nok også blitt mye bedre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bibbi07 skrev:

Det lurer jeg på også. Herr og fru fremstår ikke som de mest praktiske, så de kom nok rett og slett ikke på det. 

Resultatet hadde nok også blitt mye bedre. 

Hvis man ikke har klare tidsbegrensninger er det klart man ikke trenger tenke over hva som vil være mest effektivt. Ikke minst ville det jo ikke blitt 1) koselige bilder til bloggen og 2) en romantisk kveld for herr og fru. Mens vi vanlige dødelige hadde lurt på hvordan vi kunne fått det gjort fortest mulig slik at det hadde passet inn i en travel hverdag, var det vel viktigst for cbe.no at det ble delikat nok for bloggen. Det er en helt annen virkelighet. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...