Hoppelopp Skrevet 9. oktober 2018 #62281 Del Skrevet 9. oktober 2018 25 august reklamerte CBE varmt for barnetøy fra «lille Martine», i går (08.10) reklamerte hun for vinterklær fra smaaungene. Er det ikke litt uvanlig å reklamere for en annen konkurrent hvis ett samarbeid pågår? Mener å huske at noen hadde snakket med en ansatt hos «lille Martine» som ikke var fornøyd med hva de fikk igjen for samarbeidet? Kan reklamen i går tyde på at «lille Martine» har avsluttet samarbeidet? 🤨 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 9. oktober 2018 #62282 Del Skrevet 9. oktober 2018 Ser i reklameinnlegget at barnas rom brukes som kulisser, synes ikke noe om det heller jeg. Hva var det hun sa igjen, om at hun ikke utnyttet at hun har barn? Nektet vel for det? Må se om jeg finner det igjen... Når du reklamerer for barneklær, på barnas rom, det er uansett å overskride deres privatliv all den tid de ikke selv kan gi samtykke. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 9. oktober 2018 #62283 Del Skrevet 9. oktober 2018 56 minutter siden, Asti skrev: Fra https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562 "TAR GREP: Blogger Caroline Berg Eriksen (31) er blitt mer varsom når det kommer til å dele bilder av døtrene med offentligheten. " Dokumentasjon på eksponering av barn for perioden 10.09. - d.d.: https://imgur.com/a/YXHoEIn Så vanvittig tydelig grad av eksponering kommer frem når man ser det sånn. Skremmende og trist! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 9. oktober 2018 #62284 Del Skrevet 9. oktober 2018 1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev: Så vanvittig tydelig grad av eksponering kommer frem når man ser det sånn. Skremmende og trist! Alt dette på under én mnd 😱 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. oktober 2018 #62285 Del Skrevet 9. oktober 2018 Jeg tenker at hun nok var klar over at det ville bli mye barn når bloggerne kom på toppen av alt det vanlige - så hun gjorde noe så sjeldent som å snakke med en journalist. I håp om at historien skulle hindre kritikken hun nok regnet med ville komme. Hun har jo sluttet å bruke ungene i annonser for barneutstyr det siste - hun skal ha for det. Bra! Bare så synd at de er på Instastories og snap hele tiden - hver eneste dag - slik Asti akkurat har vist. Lurer på journalisten i Dagbladet tenker om å ha bli brukt på den måten? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 9. oktober 2018 #62286 Del Skrevet 9. oktober 2018 17 minutter siden, Medici skrev: Hva var det hun sa igjen, om at hun ikke utnyttet at hun har barn? Var det ikke noe sånt som : "Jeg bruker ikke barna, men bruker det faktum at jeg har barn"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 9. oktober 2018 #62287 Del Skrevet 9. oktober 2018 10 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg tenker at hun nok var klar over at det ville bli mye barn når bloggerne kom på toppen av alt det vanlige - så hun gjorde noe så sjeldent som å snakke med en journalist. I håp om at historien skulle hindre kritikken hun nok regnet med ville komme. Hun har jo sluttet å bruke ungene i annonser for barneutstyr det siste - hun skal ha for det. Bra! Bare så synd at de er på Instastories og snap hele tiden - hver eneste dag - slik Asti akkurat har vist. Lurer på journalisten i Dagbladet tenker om å ha bli brukt på den måten? Skal se om jeg rekker å sende en mail til journalisten og redaktøren i Dagbladet i kveld, slik at de blir orientert om hva som er fakta rundt eksponeringen. Kanskje de da neste gang sjekker litt bedre..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leoor Skrevet 9. oktober 2018 #62288 Del Skrevet 9. oktober 2018 Ordet «delikat» har blitt et ord som gir meg klump i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. oktober 2018 #62289 Del Skrevet 9. oktober 2018 1 minutt siden, Leoor skrev: Ordet «delikat» har blitt et ord som gir meg klump i magen. Jepp. Bare de er pene på bildene, liksom. Det er trist. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 9. oktober 2018 #62290 Del Skrevet 9. oktober 2018 1 minutt siden, Leoor skrev: Ordet «delikat» har blitt et ord som gir meg klump i magen. Jeg er helt enig med deg! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmahansen Skrevet 9. oktober 2018 #62291 Del Skrevet 9. oktober 2018 Jeg minnes den tiden, når barna til bloggere fikk egen instagramkonto. Jeg er ikke noe god på imgur, men ganske så sikker på at Fotballfrue og MTM lagde kontoer til barna. Det var mange kritiske røster den gangen også. Jeg skjønner ikke at penger har så sterk drivkraft at man ikke stopper opp og tenker seg om, i forhold til barn og sosiale medier. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 9. oktober 2018 #62292 Del Skrevet 9. oktober 2018 Jeg synes at det er bekymringsverdig at det finnes voksne mennesker kan unnskylde og forsvare virksomhetens eksponering av mindreårige. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 9. oktober 2018 #62293 Del Skrevet 9. oktober 2018 40 minutter siden, formula skrev: Var det ikke noe sånt som : "Jeg bruker ikke barna, men bruker det faktum at jeg har barn"? Jo, det var noe sånt! Er kun for bloggere at det ligger en soleklar forskjell der... Og uansett hvordan hun vrir på det så bruker hun barna. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 9. oktober 2018 #62294 Del Skrevet 9. oktober 2018 32 minutter siden, Leoor skrev: Ordet «delikat» har blitt et ord som gir meg klump i magen. Så enig! Vær så god her har dere barna mine, delikat presentert for dere alle. Nysgjerrigperer, pedofile, dere som trikser med bilder og gjør dem til noe annet og langt over streken for hva som er greit med bilder av barn, og hvem som helst andre med ulike hensikter. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kk47463kkkkkkkkkkk Skrevet 10. oktober 2018 #62295 Del Skrevet 10. oktober 2018 16 timer siden, Sobril skrev: Pokkers kvinnfolk. Dagbladet burde seriøst gå eksponering av barn i sømmene, istedenfor disse ukritiske innleggene de spytter ut. Slik det står seg i dag så troner vel CBE på toppen av verstinglisten, eller? Og der har du overskriften: "Caroline Berg Eriksen - verstingen av kjendiser som eksponerer barn. Se hele listen her!" Og så kunne de tatt for seg bloggere, og andre kjentfolk, fra topp til bunn. Som jeg misliker folk som selger barndommen til ungene sine altså! Åh, det hadde vært så fantastisk! Men ikke penger i det vetdu.. siden du spør syns jeg Funkygine er SÅ ufattelig mye verre når det kommer til eksponering av barna, og det irriterer meg grenseløst at hun slipper unna med det. Jeg vet at det ikke er henne vi skal diskutere her og at hun har en egen tråd altså uansett veldig glad for alle dere som kjemper denne saken, det er så forkastelig å utlevere barna sine for penger at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Håper det kommer en lov mot dette snart 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 10. oktober 2018 #62296 Del Skrevet 10. oktober 2018 @Kk47463kkkkkkkkkkk det er flere som nylig tok opp Funkygine sin eksponering vedr barn med en annonsør. Jeg håper at dere som følger med på denne Influenceren (og som reagerer) gjør det dere mener må til. ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 10. oktober 2018 #62297 Del Skrevet 10. oktober 2018 10 timer siden, Medici skrev: Jo, det var noe sånt! Er kun for bloggere at det ligger en soleklar forskjell der... Og uansett hvordan hun vrir på det så bruker hun barna. Helt enig. Begge deler er det samme. Etter alle de årene som blogger tror jeg de er blitt blinde for hva man legger i utlevering. Eller hun er blitt avhengig? Det gir sikkert en god selvfølelse å legge ut «delikate» bilder av barna hvorpå hun får masse skryt av hvor fine de er. Men tanken på hvor bildene kan havne burde hun virkelig sette først. Kan hun med hånden på hjertet ha god samvittighet for dette? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 10. oktober 2018 #62298 Del Skrevet 10. oktober 2018 2 timer siden, Surikatt skrev: Helt enig. Begge deler er det samme. Etter alle de årene som blogger tror jeg de er blitt blinde for hva man legger i utlevering. Eller hun er blitt avhengig? Det gir sikkert en god selvfølelse å legge ut «delikate» bilder av barna hvorpå hun får masse skryt av hvor fine de er. Men tanken på hvor bildene kan havne burde hun virkelig sette først. Kan hun med hånden på hjertet ha god samvittighet for dette? Det forstår ikke jeg heller. At de har god samvittighet for dette. I følge instastory nylig er visst forklaring bedriften bruker ovenfor barna at det skal sendes til mormor og morfar. Sannheten er en ganske annen. Det går ikke en eneste dag uten at barna vises/høres/brukes på instastory. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 10. oktober 2018 #62299 Del Skrevet 10. oktober 2018 Misbrukes er vel rette ordet. Misbrukes i foreldrenes søken etter oppmerksomhet, penger, bekreftelser eller Gud vet hva. Det må virkelig skorte på talenter blant opphavet i den familien når barna må vises frem daglig, mot alle anbefalinger og sunn fornuft. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 10. oktober 2018 #62300 Del Skrevet 10. oktober 2018 3 timer siden, Surikatt skrev: Helt enig. Begge deler er det samme. Etter alle de årene som blogger tror jeg de er blitt blinde for hva man legger i utlevering. Eller hun er blitt avhengig? Det gir sikkert en god selvfølelse å legge ut «delikate» bilder av barna hvorpå hun får masse skryt av hvor fine de er. Men tanken på hvor bildene kan havne burde hun virkelig sette først. Kan hun med hånden på hjertet ha god samvittighet for dette? Jeg er ganske sikker på at du har helt rett. Dertil er det jo innlysende hvem sitt ego det er som tilfredsstilles når det utleveres bilder og tekst om mindreårige - og det er ikke egoet til de mindreårige, for å si det slik. Et lite barn kan synes det er morsomt å sende et bilde/en filmsnutt til besteforeldre. Dette er mennesker barnet kjenner og har tillit til, Men et lite barn har ikke noe kognitivt begrep om hva det vil si å vise nevnte bilde/filmsnutt til tusenvis av fremmede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg