Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fruen har laget et innlegg fra epcotsenteret, og jeg reagerer veldig på bildet der hvor fruen poserer med datter og Minnie Mus. For det første så har fruen allerede et bilde av seg seg sammen med Minnie, og det er mer en nok. Men hvorfor i alle dager legge ut et bilde på bloggen av Minnie, fruen og med kidden med ryggen til? Hva er hensikten? Det virker så fjernt og vanvittig å i det hele tatt posere med barna sine på den måten? 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slår fast at barnas beste ikke er det samme som Treasures AS beste, siden bloggeierne fortsetter med den uredelige eksponeringen av egne barn i SoMe. Tusen takk for informasjonen jeg ikke trenger. Og blank løgn til journalisten i Dagbladet, samt offentligheten. Igjen.

#sjeldentendaguteneksponeringavbarn #bloggergoals

https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt diskusjon om at man er misunnelig (og faktisk sjalu??) på cbe.no fordi man er kritisk til eksponering av barn og at man selger barnas barndom? For at cbe hevder at kroppen ikke har forandret seg etter to svangerskap til tross for enormt fokus på fettforbrennende trening og overhodet ikke fokus på trennngsglede? Og tiltross for helt tydelige opererte bryst? Fokus hun har på «du er god nok som du er» tiltross for nok en gang puppeløft, men også tannbleking og fillers? Er jeg misundelig fordi jeg setter et kjempe stort spørsmålstegn ved hennes bruk og kast mentalitet? Og misundelig fordi hun mener hun har en hektisk og travel hverdag som fortjener ferier i hytt og pine? Hvordan skal verden gå videre om alle levde et så latmannsliv som cbe?? 

Hva skal jeg være misundelig på? 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har surfet litt for mye her inne...

nattens drøm: hjemme hos Pilotfrue. Jeg spiller Jelly Bean spillet med CBE og mannen. Han kaster «bønnene» på gulvet hele tiden(lattermild), jeg må ned å plukke opp. Det fører til at det ene stolbenet mitt knekker litt. «Kutt!!!». Mor til CBE kommer inn, jeg forteller hva som har skjedd. Hun er rasende, for hva slags inntrykk er det vi gir seerne?? Noe så grisete, å hive bønner på golvet! CBE og mannen må forlate stuen, begge helt kuet og nedslåtte. 

Jeez- idag tror jeg at jeg må ha meg en luftetur i skauen- ønsker alle her inne en god helg! 😁

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Asti skrev:

Jeg har sjekket instastory noen ganger i dag, og det har ikke vært eksponering av barna, men jeg skulle ikke ha gledet meg for tidlig: https://imgur.com/a/YXHoEIn

"Ord for dagen " om eksponering av barn i SoMe - fra https://voxpublica.no/2018/05/barnas-privatliv-selges-til-hoystbydende/

"Tenk deg at noen tar bilder av deg, hele tiden, og i alle tenkelige situasjoner. Disse bildene blir lagt ut på en blogg sammen med detaljert informasjon om deg. Planene dine for dagen, hvor du var i går, favorittmaten din, hvilke TV-serier du liker, og morsomme ting du har sagt. Bloggen har mange titalls tusen lesere hver eneste dag, og du blir stadig gjenkjent på gaten av fremmede mennesker. Og som om ikke det skulle være nok, bloggeren tjener masse penger på å utlevere deg og ditt liv på denne måten."

Er som et sykt Truman Show hvor barna er hovedpersoner.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, formula skrev:

HVORFOR kan ikke folk lære seg forskjellen på sjalusi og misunnelse?

De vil ikke lære forskjellen på hat og konstruktiv kritikk heller.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Emilie112 skrev:

Fortsatt diskusjon om at man er misunnelig (og faktisk sjalu??) på cbe.no fordi man er kritisk til eksponering av barn og at man selger barnas barndom? For at cbe hevder at kroppen ikke har forandret seg etter to svangerskap til tross for enormt fokus på fettforbrennende trening og overhodet ikke fokus på trennngsglede? Og tiltross for helt tydelige opererte bryst? Fokus hun har på «du er god nok som du er» tiltross for nok en gang puppeløft, men også tannbleking og fillers? Er jeg misundelig fordi jeg setter et kjempe stort spørsmålstegn ved hennes bruk og kast mentalitet? Og misundelig fordi hun mener hun har en hektisk og travel hverdag som fortjener ferier i hytt og pine? Hvordan skal verden gå videre om alle levde et så latmannsliv som cbe?? 

Hva skal jeg være misundelig på? 

Det enorme forbruket hun fronter er nok det verste ja (bortsett fra utleveringen av barna). Hun gjemmer seg bak fraser som: det er en del av jobben, jeg prøver å inspirere, bla bla. Nå er det snart jul, og da kommer det bl.a. vanvittige pakkekalendere til barna, og hun skal vel ha seg en fem-seks nye kjoler. Det hadde vært 1000 ganger mer inspirerende hvis hun kunne frontet litt gjenbruk!? " I år har jeg bestemt meg for å bruke en av de 25 kjolene jeg har i skapet, og oppfordrer andre til å gjøre det samme?" Men neida, det kommer nok ikke til å skje. Hva med å bruke plattformen sin til noe viktig en gang i blant?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Titori skrev:

Det enorme forbruket hun fronter er nok det verste ja (bortsett fra utleveringen av barna). Hun gjemmer seg bak fraser som: det er en del av jobben, jeg prøver å inspirere, bla bla. Nå er det snart jul, og da kommer det bl.a. vanvittige pakkekalendere til barna, og hun skal vel ha seg en fem-seks nye kjoler. Det hadde vært 1000 ganger mer inspirerende hvis hun kunne frontet litt gjenbruk!? " I år har jeg bestemt meg for å bruke en av de 25 kjolene jeg har i skapet, og oppfordrer andre til å gjøre det samme?" Men neida, det kommer nok ikke til å skje. Hva med å bruke plattformen sin til noe viktig en gang i blant?

Jeg tror ikke hun er i stand til å bruke plattformen sin til noe viktig. De få gangene hun har prøvd å se utover sin egen nesetipp har det slått fryktelig feil. Tenker spesielt på den gangen hun «reflekterte» og skuet over Oslos fattige mens hun spiste luksuriøs frokost på hotellrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Titori skrev:

Gjenbruk hadde jeg gjerne lest om :jepp: "I år har jeg oppdatert fjordårets kjole med X jeg har hatt i mange år og Y. Ble så fint". Jeg har tidligere rost dem for å gjenbruke kjøkkenskapene. Flott med den typen gjenbruk 👍 Skjenken på badet som ikke tålte vekten av toppen var mindre vellykket, men kanskje CBE trodde hun hadde overlatt oppgaven til fagfolk? 

Men ut over skipperluen, rock studsene og noen av veskene er det dessverre lite ellers som blir brukt mer enn en gang. Jeg finner det veldig lite inspirerende med det ekstreme overforbruket med nye klær, møbler og dingser hver dag. Krever ikke akkurat mye innsats å klikke hjem nytt hele tiden. Kreativt gjenbruk der i mot, ja takk!

7 minutter siden, Bettys skrev:

Jeg tror ikke hun er i stand til å bruke plattformen sin til noe viktig. De få gangene hun har prøvd å se utover sin egen nesetipp har det slått fryktelig feil. Tenker spesielt på den gangen hun «reflekterte» og skuet over Oslos fattige mens hun spiste luksuriøs frokost på hotellrommet.

Legger til feministen CBE. Grøss. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Surikatt skrev:

Det er creepy å holde på sånn av CBE. Kan hun ikke bare holde bildene og filmene for seg selv. Bakfra og fra siden. Hva slags glede har hun av å gjøre slikt? Jeg bare spør og jeg er ikke sjalu.

Penger? Hvis man ser på instagramkontoen så er gir absolutt bilder av barna flest reaksjoner. Også er det enkelte lesere som faktisk VIL se bilder av barna også, og syns det er sååååå fint å se disse søte ungene. I kommentarfeltet er det innimellom noen som spør om mer informasjon om barna, og det er masse hjerter og huiamegrundt når det publiseres bilder av barna. 

For all del: jeg liker å se søte barn jeg også altså, men jeg syns det er enda "søtere" om barna kan få ha rett på privatliv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra https://voxpublica.no/2018/05/barnas-privatliv-selges-til-hoystbydende/

"«Ja, vi solgte barndommen og privatlivet ditt for å få råd til dyre vesker og få sponsede turer til Syden, men du kan ta det helt med ro, vi har aldri publisert et bilde hvor du har mat rundt munnen. Aldri!»

Eksponering perioden 04.09. - d.d.: https://imgur.com/a/YXHoEIn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
14 minutter siden, Asti skrev:

Fra https://voxpublica.no/2018/05/barnas-privatliv-selges-til-hoystbydende/

"«Ja, vi solgte barndommen og privatlivet ditt for å få råd til dyre vesker og få sponsede turer til Syden, men du kan ta det helt med ro, vi har aldri publisert et bilde hvor du har mat rundt munnen. Aldri!»

Eksponering perioden 04.09. - d.d.: https://imgur.com/a/YXHoEIn

:blomst:

Til de som mener at Astis arbeid med å dokumentere bl.a. CBEs utlevering av mindreårige o.l.  grenser opp mot det (p)sykelige: 

1) Det tar faktisk ikke all verdens tid å lage en imgur. Det er gjort på under minuttet. 

2) I lang tid har det vært et krav fra KGs side at man dokumenterer påstandene sine. Så å beskylde brukere som dokumenterer for å bedrive stalking osv., er å ta mannen og ikke ballen. Asti med flere følger jo bare KGs regelverk. 

3) Det tilhører god debattskikk å kunne dokumentere påstander man kommer med. Tatt i betraktning at CBEs kjernelesere angivelig skal være høyt utdannede, så burde jo dette allerede være kjent for dem fra akademiske institusjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, brudd på opphavsrett og svar til dette.

Papirfly, mod.

Tråden er også ryddet for kommentarer til moderering. Spørsmål sendes til moderator på PM eller på Ris & Ros.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns kort og godt det er fantastisk betryggende at noen gidder å ta seg 2 minutter til å dokumentere hva en tilsynelatende lettbent råsablogger bedriver for å rulle inn penger på deg og meg, bare for å ta seg ut.

Det bloggeierne tjener penger på er leseres motstand mot å ta inn over seg at cbe er en fiktiv, skapt person som bruker barn og iscenesatt virkelighet som sannhetsbevis, og som  selger lesernes drømmer om en ukomplisert rosa verden til høystbydende annonnsør.

Skikkelig, skikkelig kynisk.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Jeg syns kort og godt det er fantastisk betryggende at noen gidder å ta seg 2 minutter til å dokumentere hva en tilsynelatende lettbent råsablogger bedriver for å rulle inn penger på deg og meg, bare for å ta seg ut.

Det bloggeierne tjener penger på er leseres motstand mot å ta inn over seg at cbe er en fiktiv, skapt person som bruker barn og iscenesatt virkelighet som sannhetsbevis, og som  selger lesernes drømmer om en ukomplisert rosa verden til høystbydende annonnsør.

Skikkelig, skikkelig kynisk.

Det paradoksale er at bloggeierne selv sannsynligvis ikke ser at det er kynisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke vi orker å diskutere denne bloggen lenger. Er så kjedelig og lite ekte at jeg sovner. Alt er bare svada. Floskler fra a til å. Gidder ikke engasjere meg i evnt lovbrudd eller eksponering lenger heller. Nesten ikke likes på insta profilen heller. Utdatert på alle måter. Tror folk leser fordi de venter på at noe som komme som aldri kommer. I tillegg har de helt feil rådgivere som ikke evner å drive reell forretningsutvikling for selskapet. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Fatter ikke vi orker å diskutere denne bloggen lenger. Er så kjedelig og lite ekte at jeg sovner. Alt er bare svada. Floskler fra a til å. Gidder ikke engasjere meg i evnt lovbrudd eller eksponering lenger heller. Nesten ikke likes på insta profilen heller. Utdatert på alle måter. Tror folk leser fordi de venter på at noe som komme som aldri kommer. I tillegg har de helt feil rådgivere som ikke evner å drive reell forretningsutvikling for selskapet. 

Jeg er knapt innom bloggen lenger, syns som deg at det er veldig kjedelig. Jeg følger henne på instagram, og får opp bilder der - det holder jo strengt talt lenge. 

Har de rådgivere? Jeg trodde de styrte alt selv, jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Milio skrev:

Mulig det er skrevet om før, men denne turen til CBE.. er ikke den sponset? Eller et samarbeid?

Det er bare selve krus-turen som er sponset. Disneyland var ikke sponset, og er bare ferie. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Newroz skrev:

Jeg er knapt innom bloggen lenger, syns som deg at det er veldig kjedelig. Jeg følger henne på instagram, og får opp bilder der - det holder jo strengt talt lenge. 

Har de rådgivere? Jeg trodde de styrte alt selv, jeg. 

Mener bestemt de er knyttet til mannen til Pihl, Peter Peters. Kan ikke dokumentere det men har lest det flere steder uten at jeg akkurat nå husker hvor. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...