Kollontaj Skrevet 2. oktober 2018 #62081 Del Skrevet 2. oktober 2018 Akkurat nå, Surikatt skrev: At han gidder å ha en jobb som går ut på å dyrke egoet til kona. Jobben går ut på å selge privatlivet til familien gjennom annonsesalg. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. oktober 2018 #62082 Del Skrevet 2. oktober 2018 30 minutter siden, LilleSnupp skrev: Midd?!? For noe tull! https://nhi.no/sykdommer/oye/oyelokkslidelser/oyelokksbetennelse-blefaritt https://www.nrk.no/livsstil/du-kan-ha-midd-pa-oyelokket-uten-a-vite-det-1.13913995 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter Populært innlegg #62083 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) 3 timer siden, Kollontaj skrev: Jobben går ut på å selge privatlivet til familien gjennom annonsesalg. Bedriftens agenda går ut på å fremstille et rosafluffete glansbilde hvor alt er bare lykke ("mistet nesten flyet, store smerter i betente øyne og ett døgn uten søvn, men KOSER MEG SÅÅ MASSE altså"). Alt skal være så delikat og perfekt i det sjarmerende huset (som for bedriften har vist seg å være tidenes pengesluk og oppussingsprosjekt). Og den mørke, mystiske fotografen (som fotoretusjerer sin kone med svært ivrig hånd og som regelmessig kommer med klossete, uheldige uttalelser i media). Bloggens overordnede formål er å være en ren og skjær skrytearena for hovedpersonen, godt hjulpet av photoshop samt personlig assistent på heltid (LKE). Fronting av ekstremmaterialisme, kunstig forskjønning, forsøpling, kroppshysteri med tydelig innsugd mage og slankeredigering i en årrekke, fritolkning av lovverk samt utlevering av intetanende barn. Det er forbildet sitt det 👍 Endret 2. oktober 2018 av Ultiva 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chillpill Skrevet 2. oktober 2018 #62084 Del Skrevet 2. oktober 2018 La oss ikke lese bloggen som Fanden leser Bibelen: hun har ikke slått fast eller påstått at hun har fått det fra en pute. Her er det hun skriver: "Men det er jo så farlig smittsomt, og det er vi klar over, men da jeg var hos legen her fikk jeg streng beskjed om at bare det å bruke samme pute er en stor synd, så da er det kanskje ikke så rart at jeg har blitt smittet. Samme pute bruker Nelia og jeg ofte – for eksempel når vi leser om kvelden for å nevne et eksempel, så ja. Fort gjort! Og absolutt noe å tenke på neste gang." Jeg leser det som et eksempel på at hun ikke visste hvor lite som skal til for å smittes, ikke som en påstand. Det er nok å sette fingeren på ved denne bloggen om man ikke skal tolke fritt i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 2. oktober 2018 #62085 Del Skrevet 2. oktober 2018 29 minutter siden, Chillpill skrev: La oss ikke lese bloggen som Fanden leser Bibelen: hun har ikke slått fast eller påstått at hun har fått det fra en pute. Her er det hun skriver: "Men det er jo så farlig smittsomt, og det er vi klar over, men da jeg var hos legen her fikk jeg streng beskjed om at bare det å bruke samme pute er en stor synd, så da er det kanskje ikke så rart at jeg har blitt smittet. Samme pute bruker Nelia og jeg ofte – for eksempel når vi leser om kvelden for å nevne et eksempel, så ja. Fort gjort! Og absolutt noe å tenke på neste gang." Jeg leser det som et eksempel på at hun ikke visste hvor lite som skal til for å smittes, ikke som en påstand. Det er nok å sette fingeren på ved denne bloggen om man ikke skal tolke fritt i tillegg. Supersmittsomt og kjempeviktig med enkle forholdsregler, som de hun nevner. I tillegg er det verdt å tenke på at man ikke bruker samme håndkle som den som er smittet. Det er alltid lurt å ha masse saltvannspipetter på lager, så kan man skylle egne øyne (i tillegg til den som er smittet). Litt profylakse er greit, bedre føre var, osv. Flykabinluft er forresten drepen for mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 2. oktober 2018 #62086 Del Skrevet 2. oktober 2018 Ryddet for kommentar til moderering, og svar til dette. Kommentarer og spørsmål om modereringen kan tas på Ris, ros og spørsmål om forumet, eller på PM til moderator. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 2. oktober 2018 #62087 Del Skrevet 2. oktober 2018 1 time siden, Ultiva skrev: Bedriftens agenda går ut på å fremstille et rosafluffete glansbilde hvor alt er bare lykke ("mistet nesten flyet, store smerter i betente øyne og ett døgn uten søvn, men KOSER MEG SÅÅ MASSE altså"). Alt skal være så delikat og perfekt i det sjarmerende huset (som for bedriften har vist seg å være tidenes pengesluk og oppussingsprosjekt). Og den mørke, mystiske fotografen (som fotoretusjerer sin kone med svært ivrig hånd og som regelmessig kommer med klossete uttalelser i media). Bloggens overordnede formål er å være en ren og skjær skrytearena for hovedpersonen, godt hjulpet av photoshop samt personlig assistent på heltid (LKE). Fronting av ekstremmaterialisme, kunstig forskjønning, forsøpling, fritolkning av lovverk samt utlevering av intetanende barn. Det er forbildet sitt det 👍 Dette er kort oppsummert helt spot on. Og det er ikke fordi jeg er misunnelig på henne som må stæsje seg opp og posere på atter nye bilder av en tilsynelatende vellykket ferie som for meg så langt høres ut som et mareritt. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calium Skrevet 2. oktober 2018 #62088 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) 8 timer siden, Lopploella skrev: Jeg visste det ville komme en forklaring på at øyebetennelsen ikke hadde noe som helst med vipper, sminke eller linser å gjøre. Smittet av barna fordi de har delt pute, altså. En jeg kjenner fikk en gang en kjønnssykdom fordi hun hadde brukt samme håndkle som en kamerat hun hadde overnattet hos... 🤔🙄 Det er gøy at de tror på det selv da! Endret 2. oktober 2018 av calium 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bygdefruen Skrevet 2. oktober 2018 #62089 Del Skrevet 2. oktober 2018 1 time siden, Ultiva skrev: Bedriftens agenda går ut på å fremstille et rosafluffete glansbilde hvor alt er bare lykke ("mistet nesten flyet, store smerter i betente øyne og ett døgn uten søvn, men KOSER MEG SÅÅ MASSE altså"). Alt skal være så delikat og perfekt i det sjarmerende huset (som for bedriften har vist seg å være tidenes pengesluk og oppussingsprosjekt). Og den mørke, mystiske fotografen (som fotoretusjerer sin kone med svært ivrig hånd og som regelmessig kommer med klossete uttalelser i media). Bloggens overordnede formål er å være en ren og skjær skrytearena for hovedpersonen, godt hjulpet av photoshop samt personlig assistent på heltid (LKE). Fronting av ekstremmaterialisme, kunstig forskjønning, forsøpling, fritolkning av lovverk samt utlevering av intetanende barn. Det er forbildet sitt det 👍 Dette!! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 2. oktober 2018 #62090 Del Skrevet 2. oktober 2018 56 minutter siden, Chillpill skrev: La oss ikke lese bloggen som Fanden leser Bibelen: hun har ikke slått fast eller påstått at hun har fått det fra en pute. Her er det hun skriver: "Men det er jo så farlig smittsomt, og det er vi klar over, men da jeg var hos legen her fikk jeg streng beskjed om at bare det å bruke samme pute er en stor synd, så da er det kanskje ikke så rart at jeg har blitt smittet. Samme pute bruker Nelia og jeg ofte – for eksempel når vi leser om kvelden for å nevne et eksempel, så ja. Fort gjort! Og absolutt noe å tenke på neste gang." Jeg leser det som et eksempel på at hun ikke visste hvor lite som skal til for å smittes, ikke som en påstand. Det er nok å sette fingeren på ved denne bloggen om man ikke skal tolke fritt i tillegg. Det kan du jo si. Men jeg synes hun konkluderer ganske greit med putesmitte her altså. "Bare det å bruke samme pute er en stor synd, så da er det kanskje ikke så rart at jeg har blitt smittet. Samme pute bruker X og jeg ofte – for eksempel når vi leser om kvelden for å nevne et eksempel, så ja. Fort gjort!" Tenk så mye mer sympatisk hun kunne framstått om hun streifet innom andre muligheter, da spesielt utilstrekkelig håndhygiene, som er den mest sannsynlige måten de er blitt smittet på, og kanskje tatt litt selvkritikk på soving med linser. Men denne putehistorien føyer seg jo pent inn i rekken av "uhell" der paret ikke kan klandres på noen måte. (Kan jo nevne ødelagte gulv, treige folk i kø som igjen er skyld i at de kommer for sent til det ene og det andre, osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. oktober 2018 #62091 Del Skrevet 2. oktober 2018 Samt at historikken viser at det er null grunn til å tro på noe som helst av det CBE.no forfekter. Kjedelig for dem at troverdigheten til firmaet er på bunn, men det har de jo selv sørget for. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. oktober 2018 #62092 Del Skrevet 2. oktober 2018 45 minutter siden, Kollontaj skrev: Samt at historikken viser at det er null grunn til å tro på noe som helst av det CBE.no forfekter. Kjedelig for dem at troverdigheten til firmaet er på bunn, men det har de jo selv sørget for. Når troverdigheten er så dårlig at en ikke kan stole på noe som kommer fra den kanten bør virksomheten ta det på alvor. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 2. oktober 2018 #62093 Del Skrevet 2. oktober 2018 På 30.9.2018 den 23.31, Titori skrev: Denne ferien, vi vet jo hva som kommer. Gleder meg til bilde av cbe med mikke mus-ører og et lekent uttrykk foran et eller annet slott. Wait for it. Og ikke minst masse delikate bilder av barna. Grøss. Apropos barna, de har da virkelig vært eksponert i nesten hver bloggerne-episode hun har vært med i så langt? (Har ikke sett alle) Og mange private øyeblikk.. Det er ikke greit på noen som helst måte. Gratulerer med godt fungerende krystallkule! Dagens eksponering innbefatter Minnie Mus-ører med sløyfe, slott, Frozen, gresskar-dekorasjonsgoals, og et par småjenter på Instastory. Skjerming, ja? Det gjelder kanskje ikke på egne kanaler, det. #sjeldentendaguteneksponeringavbarn #bloggergoals https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 2. oktober 2018 #62094 Del Skrevet 2. oktober 2018 2 timer siden, calium skrev: En jeg kjenner fikk en gang en kjønnssykdom fordi hun hadde brukt samme håndkle som en kamerat hun hadde overnattet hos... 🤔🙄 Det er gøy at de tror på det selv da! Skabb smitter via sengetøy, klær, håndklær, o.l. Regner med at det ikke var skabb, da ... 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 2. oktober 2018 #62095 Del Skrevet 2. oktober 2018 3 timer siden, Chillpill skrev: La oss ikke lese bloggen som Fanden leser Bibelen: hun har ikke slått fast eller påstått at hun har fått det fra en pute. Her er det hun skriver: "Men det er jo så farlig smittsomt, og det er vi klar over, men da jeg var hos legen her fikk jeg streng beskjed om at bare det å bruke samme pute er en stor synd, så da er det kanskje ikke så rart at jeg har blitt smittet. Samme pute bruker Nelia og jeg ofte – for eksempel når vi leser om kvelden for å nevne et eksempel, så ja. Fort gjort! Og absolutt noe å tenke på neste gang." Jeg leser det som et eksempel på at hun ikke visste hvor lite som skal til for å smittes, ikke som en påstand. Det er nok å sette fingeren på ved denne bloggen om man ikke skal tolke fritt i tillegg. Det er da ganske åpenbart for alle som leser tråder om bloggere her på KG at av trådskribentene leses de nøyaktig slik som Fanden leser Bibelen. Og de gjør det ikke med dysleksi. Her saumfares det også med lupe. Men --> Det kommer også berettiget kritikk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssophie Skrevet 2. oktober 2018 #62096 Del Skrevet 2. oktober 2018 Hurra og endelig: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24455455/naa-faar-bloggere-etiske-retningslinjer-mot-kroppspress Blir spennende å se om bloggparet Eriksen klarer å innrette seg etter punkt tre i de nye reglene, altså: "Ikke bidra til å spre uriktige eller udokumenterte påstander om kropp og helse. Spesifikke anbefalinger skal overlates til fagfolk." 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukk Norris Skrevet 2. oktober 2018 #62097 Del Skrevet 2. oktober 2018 Har sett bildene hun la ut. Det der er en allergisk reaksjon på vippelim, jeg har hatt akkurat det samme selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 2. oktober 2018 #62098 Del Skrevet 2. oktober 2018 @ssophie Når man drar på jobbferie og plutselig blir motarbeidet. #denfølelsen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 2. oktober 2018 #62099 Del Skrevet 2. oktober 2018 12 minutter siden, ssophie skrev: Hurra og endelig: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24455455/naa-faar-bloggere-etiske-retningslinjer-mot-kroppspress Blir spennende å se om bloggparet Eriksen klarer å innrette seg etter punkt tre i de nye reglene, altså: "Ikke bidra til å spre uriktige eller udokumenterte påstander om kropp og helse. Spesifikke anbefalinger skal overlates til fagfolk." Ja, tenker «legen» blir fornøyd nå. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 2. oktober 2018 #62100 Del Skrevet 2. oktober 2018 7 minutter siden, ssophie skrev: Hurra og endelig: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24455455/naa-faar-bloggere-etiske-retningslinjer-mot-kroppspress Blir spennende å se om bloggparet Eriksen klarer å innrette seg etter punkt tre i de nye reglene, altså: "Ikke bidra til å spre uriktige eller udokumenterte påstander om kropp og helse. Spesifikke anbefalinger skal overlates til fagfolk." Ja det blir spennende å se. Hadde vært fint om også alle de skråsikre "fagfolkene" i kommentarfeltet får med seg dette. Både lege, sykepleier, advokaten med spesialisering i ettellerannet, og barnehagelæreren. Og alle de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg