Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

At hun har vippeextencions er det ikke tvil om, det er pålimte vipper på en og en vippe, med 3D vipper ser det ut som. Skjønner ikke at de orker å blafre med så tunge vipper og de er umulige å rengjøre 100% uten at en drøss faller av. Både egne vipper og de pålimte. Snakker av egen erfaring, men har aldri hatt eller sett såå alvorlig betennelse på noens øyne før 😳 Au!! 

Har selv fått lett infeksjon pga limet og ble satt rett på Kloramenifikol (eller noe sånn de heter) dråper, og det hjalp, etter noen dager var øynene friskmeldte. Caroline kan ikke slutte og bruke extencions på vippene nå, da hennes egne vipper bare er noen korte stubber. Det er en kjensgjerning at man virkelig blir avhengig av disse vippene og til slutt har nesten ikke «pålimeren» noe særlig vipper å lime extencionsene på. Har selv sluttet med å sette på fastlimte vipper, og samler for harde livet ut mine egne. Men det går vanvittig tregt! Kommer aldri til å få normale vipper igjen tror jeg. Etter 8 år med extencionvipper har vippene tatt stor skade. Daglig ser jeg flotte unge og voksne med denne breie bremmen av noen vipper, jo mer jo verre! Ser feks på Anne Marte og Ellinor i Love Island, altså... det ser ut som de såvidt klarer å holde øynene oppe! Er såå mye finere og mykere look med egne vipper og god gammaldags mascara. 

Endret av Viking-girl
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske imponert over at det er mulig å reise utenlands uten å ta med seg briller når man ser såpass dårlig. Jeg har i underkant av -2 på øynene og kan klare meg uten linser/briller, men har alltid med meg begge deler når jeg er på reisefot! På fly hvor det er mye trekk og tørr luft bruker jeg alltid briller.

Når det er sagt føler jeg med henne og ønsker henne god bedring - øyeinfeksjoner er fælt! 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rubella skrev:

Jeg er ganske imponert over at det er mulig å reise utenlands uten å ta med seg briller når man ser såpass dårlig. Jeg har i underkant av -2 på øynene og kan klare meg uten linser/briller, men har alltid med meg begge deler når jeg er på reisefot! På fly hvor det er mye trekk og tørr luft bruker jeg alltid briller.

Når det er sagt føler jeg med henne og ønsker henne god bedring - øyeinfeksjoner er fælt! 

Jeg klarer ikke forstå det... hvorfor ligger brillene hjemme?! Jeg pleier å ha de med på ferie, ikke først og fremst i tilfelle infeksjoner o.l., men fordi jeg er såpass nærsynt at å orientere meg på nye passer er klin umulig. 

Jeg husker at brannalarmen gikk da jeg gikk på folkehøgskole. Linsene var av og jeg fant ikke brillene mine. Å skulle finne fram med -6 og -7 er ikke bare bare. 

Damen har opptil flere briller hjemme. Hvorfor er ikke ett av parene med? Har avtalen med optikerkjeden gått ut?

Endret av PecanPie
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, pøbelsara skrev:

Grunnen til at hverken kunstige negler, lange negler eller neglelakk er lov hos folk som jobber på sykehus, er at det er vanskelig å holde rene for bakterier, bakterier har tilhold på og under neglen, i små sprekker i neglelakk og i overgangen mellom kunstig negl og egen negl, på steder det er vanskelig å holde rene. 

Jeg vet da det, men her er det snakk om at CBE er ekstra urenslig som har lange negler? Det er jo ikke en helt saklig ting å ts opp? De fleste av oss som ikke jobber i helsevesenet har ikke helt korte negler uten neglelakk? Vi får da ikke ofte betennelse på øynene av den grunn?

Jeg er veldig for å ha et kritisk øye på driften til bloggeren, men ting som dette blir useriøst og er med på å gi bloggen dårlig rykte. 

Syns jeg 🙈

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neglene vet jeg ikke, men det virker jo sannsynlig at linser kombinert med vippeextensions/løsvipper/veldig mye makeup øker sjansen for infeksjon nokså grundig?

CBE virker jo som et levende bevis på det.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest formula
12 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Jeg vet da det, men her er det snakk om at CBE er ekstra urenslig som har lange negler? Det er jo ikke en helt saklig ting å ts opp? De fleste av oss som ikke jobber i helsevesenet har ikke helt korte negler uten neglelakk? Vi får da ikke ofte betennelse på øynene av den grunn?

Jeg er veldig for å ha et kritisk øye på driften til bloggeren, men ting som dette blir useriøst og er med på å gi bloggen dårlig rykte. 

Syns jeg 🙈

Jeg er helsepersonell, og blogger eller ikke - ved gjentatte bakterieinfeksjoner i øyet er håndhygiene det første jeg ville tatt opp. Det handler ikke om å gi noen et dårlig rykte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Syns jeg 🙈

Har jeg vært usaklig? Jeg jobber med helse og dette er selvsagte ting. En rekke ting som tilsammen utgjør en forhøyet infeksjonsrisiko. Jeg skrev det ikke for å være usaklig eller slem, men for å komme med fakta. 

Se dette fra folkehelseinstituttet: https://www.fhi.no/nettpub/handhygiene/i-praksis/negler/

Det er dessuten liten tvil om at bakterielle øyeinfeksjoner svært ofte skyldes mangelfull håndhygiene. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo derfor øyekatarr er klart mest vanlig hos de aller minste barna, som gnir snørr og skitt rundt i fjeset inkl. i øynene.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, virkelig skrev:

De skal vel ikke på cruise før om noen dager så det går nok bra, hun har fått antibiotika så da løser det seg som regel raskt i løpet av noen dager. Så blir nok cruise og en flott ferie :briller2:

Jobb:opplyser:

5 timer siden, Cissacissa skrev:

Jeg er i det store og hele ganske sjokkert over at hun må bruke briller/linser. Er ikke synet perfekt? Altså like perfekt som hun hevder at hud, tenner, forbrenning, karakterer, innsats, ståpåvilje...og you name it? Jeg må nesten legge meg litt nedpå i sjokk og vantro

Det ordner seg nok så snart det kommer en sponsor av laseroperasjon.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negler er også synderen når man får rifter og hull på linsen. Visualiser gjerne også hvordan linsen ligger plassert på fingeren med en lang og spiss negl, idet man er iferd med å ta på seg en linse. Et dytt av et lite barn i et uoppmersomt øyeblikk...au!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver at de har det helt topp på ferie. Høres sånn ut, ja. Øyekatarr så hun mister synet, legevakt og nesten ikke søvn. Snakker om å pynte på sannheten for å fremstå perfekt. 

Første regel som linsebruker er å bruke briller på så lange reiser og ikke sett på linser før man har sovet en natt. Skaffe seg solbriller med styrke. Ikke sette på linser nå. Øyet trenger tid på å leges.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Vernis skrev:

Turen er en reklametur.  Uansett hva som skjer fra nå vil det bli vinklet positivt av bedriften,  det er jo hele forutsetningen for turen. Allerede det første "flyturen gikk så fint", er jo selvsagt; det formidles at småbarnsfamilier ikke skal kvie seg for lang flytur, for det går så bra så. Og sånn kommer det til å fortsette. Det er ikke nødvendigvis hovedpersonens behov for å fremstå som perfekt som ligger til grunn, men reklameavtalen som er kjøpt og betalt. 

Ja, meget mulig. Jeg lar meg ikke påvirke av det for hadde aldri orket å dra med meg to barn i barnehagealder på en slik tur. Feriesenter i Danmark holdt lenge for oss. 

Jeg kan likevel ikke se av det innlegget om flyturen at det er reklame så det var heller ikke så lett å vite.

Endret av Surikatt
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Skulle tro at det mest spennende med hele reisen, en så lenge, er fruas egen infeksjon. Hvor mye svada kan man gjøre ut av dette?? Skjer det ikke noe annet spennende på reisen og formidle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tipper vilt her, men brillene hadde nok blitt med på tur over dammen, hvis hun skulle reklamert for lydbok samtidig som hun er på cruise. ;)

Endret av Mädchen
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, tranedatter skrev:

Skulle tro at det mest spennende med hele reisen, en så lenge, er fruas egen infeksjon. Hvor mye svada kan man gjøre ut av dette?? Skjer det ikke noe annet spennende på reisen og formidle?

ikke sant? det lange innlegget, og så er det bare en strøm av ord om at de ikke mistet flyet, og at hun har vondt i øyet. Så tomt!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline Berg Eriksen og Amalie Snøløs har like mange følgere på Instagram. 245 000. Når man ser på antall likes og kommentarer, så er det ikke til å tro at de har likt antall følgere. Vanvittig stor forskjell!! CBE har veldig lite engasjement, rundt 3000 liker på et bilde av seg selv, mens Snøløs ligger på minimum 30 000 og opp over 50 000. 

Det er definitivt barna som gir mest likes hos CBE. 

Har CBE kjøpte følgere? Eller bare fenger hun veldig dårlig? 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Asti skrev:

Mer eksponering av barn på instastory - https://imgur.com/a/YXHoEIn. :sukk:

Barna skal altså ikke få ha minner av private opplevelser for seg selv? Mammablogg må bare eksponere barna sine for antall klikk? Jeg blir forbanna! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...