Kollontaj Skrevet 30. september 2018 #61981 Del Skrevet 30. september 2018 5 minutter siden, pøbelsara skrev: Hvis du ser på sminkevideoen og instsstorien hun har lagt ut, ser det ut som hun har byttet ut vippene fra videoen. De vippene hun har nå må være nye, ja. Ikke de samme som på sminkevideoen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 30. september 2018 #61982 Del Skrevet 30. september 2018 4 timer siden, Ultiva skrev: https://imgur.com/a/2sGzs4K CBE forteller i fbm bildene over at hun har brukt antibiotika i nærmere et døgn og blitt mye bedre. Likevel så er øynene kraftig betente. Bloggeren velger på tross av dette å bruke flere lag med falske øyenvipper i tillegg til både kontaktlinser og sminke. Dette fremstår ikke delikat på noen som helst måte. Dette er bare forferdelig dumt av henne, og hun fremstår ekstremt forfengelig og korttenkt. Bloggeren fikk løshår-nekt av frisøren for et drøyt år siden etter 8 år med massivt overforbruk. Nå kan det godt hende at hun snart må vinke farvel til løsvipper for en god stund også. Hun sier i videoen at hun ikke har på linser, og har - 4 og dermed måtte de utsette noe siden hun ikke ser. Men hun vil sikkert ta på linser lenge før det er OK, og det hjelper ikke på infeksjonen med så "tunge" øyelokk og sminke... Men de vet vel best selv Som linsebruker synes jeg det er veldig spesielt å reise til USA uten å ha med seg briller en gang.. Spesielt hun som titt og ofte har problemer.. Jeg var sløv med linsebruk i tenåra og har tre arr på øyet som følge etter mye problemer. Øyne er ikke til å spøke med.. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 30. september 2018 #61983 Del Skrevet 30. september 2018 15 minutter siden, Rørleggerfrue skrev: Hun sier i videoen at hun ikke har på linser, og har - 4 og dermed måtte de utsette noe siden hun ikke ser. Men hun vil sikkert ta på linser lenge før det er OK, og det hjelper ikke på infeksjonen med så "tunge" øyelokk og sminke... Men de vet vel best selv Som linsebruker synes jeg det er veldig spesielt å reise til USA uten å ha med seg briller en gang.. Spesielt hun som titt og ofte har problemer.. Jeg var sløv med linsebruk i tenåra og har tre arr på øyet som følge etter mye problemer. Øyne er ikke til å spøke med.. Har hun ikke med briller? Det bør man alltid ha som linsebruker. Jeg har alltid med briller i veska. Som du sier, hun burde jo ha lært. Man skal ikke bruke linser på flere uker etter en slik infeksjon. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. september 2018 #61984 Del Skrevet 30. september 2018 De har vel brillebutikker i Uniten, vil jeg tro. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 30. september 2018 #61985 Del Skrevet 30. september 2018 46 minutter siden, Kollontaj skrev: De har vel brillebutikker i Uniten, vil jeg tro. Men sponser de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Max Potente Skrevet 1. oktober 2018 #61986 Del Skrevet 1. oktober 2018 43 minutter siden, Zeitgeist said: Men sponser de? Neppe. Som amerikaner kan jeg fortelle at i tillegg så er prosessen for å få briller litt annerledes enn i Norge: Først må man til en "optometrist" eller "ophthalmologist" for å få en resept ("prescription") på briller. Disse holder ofte til på et kontor eller senter helt separat fra optikeren som er den som tilpasser og selger brillene. Om man ikke har forsikring så kan dette lett bli ganske dyrt for et par "nødbriller", i tillegg til at brillene nesten alltid må bestilles og så leveres i posten en uke senere, litt avhengig av hva som er galt med synet. Vanlige lesebriller selges overalt. Det som gjør meg overrasket er at frua har såpass dårlig syn og likevel reiser avgårde til den andre siden av jordkloden uten briller som backup. Jeg trodde CBE.no med Caroline i spissen etterhvert hadde blitt ganske reisevant, og som flere forteller så har hun hatt slike øyeproblemer før også, så veldig overraskende kan det jo ikke dette være. Iblant virker hun så lite forberedt på utfordringer og problemer som vi alle møter på i livet, akkurat som den gangen de ble overrasket av å bli stående i rushtrafikken på vei inn eller ut av Oslo. Det virker som om de lever i en merkelig boble, i likhet med mange andre bloggere, og når de blir påminnet sin menneskelighet så virker det litt sånn 'unnskyld meg, du Øyeinfeksjon?! Jeg er en kjent, norsk blogger som skal ta masse flotte cruisebilder, kanskje også med litt Titanic-feel. Du kan ikke komme her og komme her med meg, for det passer ikke.' Min erfaring som snart tredveåring tilsier at universet har en interessant måte å lære deg nettopp det du trenger å lære og slett ikke det du selv vil, så om jeg var frua og fruemannen så ville jeg snarest begynt å ta med et ekstra par med briller i veska. For å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 1. oktober 2018 #61987 Del Skrevet 1. oktober 2018 6 timer siden, Surikatt skrev: Har hun ikke med briller? Det bør man alltid ha som linsebruker. Jeg har alltid med briller i veska. Som du sier, hun burde jo ha lært. Man skal ikke bruke linser på flere uker etter en slik infeksjon. Ikke burde hun sove med dem heller. Jeg tar alltid av linser når jeg skal sove. Og på slike flyturer bruker jeg briller da øynene blir ekstra tørre i fly. Har linsene i vesken med en liten reiselinsevannflaske og så tar jeg på linsene når vi lander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SKE87 Skrevet 1. oktober 2018 #61988 Del Skrevet 1. oktober 2018 Jeg tenker automatisk at det er en allergisk reaksjon på de nye vippene hun la rett før avreise jeg da men... da vil ikke antibiotika være tingen å bruke, men vi vet jo at det vel bare i Norge, Sverige og Nederland vi ikke misbruker det så... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 1. oktober 2018 #61989 Del Skrevet 1. oktober 2018 11 timer siden, pøbelsara skrev: Det ser ut som løsvipper som limes på, - altså sånne man limer på i en remse. Det ser ikke ut som extensions - håper hun fikk hjelp til å fjerne dem på legevakten. 9 timer siden, Ultiva skrev: Det går tydeligvis fint an. CBE har hatt en undervisningsvideo for sminke hvor hun viste hvordan hun limte på flere lag med falske vipper (OG puttet på masse mascara i tillegg): https://imgur.com/a/dbXnlZ8 @pøbelsara For meg ser det ut som hun har fått påfyll på vippeextensionsene, og at det er derfor de ser annerledes ut. Om hun har fått hjelp til fjerne vippeextensions på legevakten, og deretter har limt på falske øyenvipper på de betente øynene, er det svært dumt. DET er jeg enig i. @Ultiva Når er videoen fra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 1. oktober 2018 #61990 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) 11 timer siden, Asti skrev: Eksponering av ene barnet på instastory i dag - https://imgur.com/a/YXHoEIn . Hvorfor? 11 timer siden, Jobbermedbarn skrev: Ja, hvorfor? 🤬 Nei, de bør jo vite bedre ut fra dette intervjuet: https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562 . Foresatte skal handle ut fra barnets beste og barnets rett til privatliv - http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/, slik at det er helt uforståelig at cbe.no fremdeles velger å vise barn i sine SoMe-kanaler enten i form av bilder eller tekst - https://imgur.com/a/svoRE. Jeg tenker at det enten handler om manglende vilje eller evne til å forstå. Det finnes ingen god grunn tii å eksponere barn i SoMe. Endret 1. oktober 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter #61991 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) 11 timer siden, Shopgirl2014 skrev: @pøbelsara For meg ser det ut som hun har fått påfyll på vippeextensionsene, og at det er derfor de ser annerledes ut. Om hun har fått hjelp til fjerne vippeextensions på legevakten, og deretter har limt på falske øyenvipper på de betente øynene, er det svært dumt. DET er jeg enig i. @Ultiva Når er videoen fra? Godt poeng. Videoen jeg linket til, hvor hun limer flere lag med falske vipper oppå hverandre er nesten to år gammel: https://imgur.com/a/dbXnlZ8 Skjønnhetsrutinene hennes og det hun "elsker" endrer seg jo hyppig; i takt med hvem hun reklamerer for. Jeg husker hun skrev at det kostet henne penger å bli sponset, fordi hun måtte betale en liten brøkdel av prisen i skatt. Dette forteller jo at hun ikke hadde brukt disse produktene om hun ikke ble sponset. #kjøptogbetalt Endret 1. oktober 2018 av Ultiva 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 1. oktober 2018 #61992 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) 6 hours ago, Max Potente said: Neppe. Som amerikaner kan jeg fortelle at i tillegg så er prosessen for å få briller litt annerledes enn i Norge: Først må man til en "optometrist" eller "ophthalmologist" for å få en resept ("prescription") på briller. Disse holder ofte til på et kontor eller senter helt separat fra optikeren som er den som tilpasser og selger brillene. Om man ikke har forsikring så kan dette lett bli ganske dyrt for et par "nødbriller", i tillegg til at brillene nesten alltid må bestilles og så leveres i posten en uke senere, litt avhengig av hva som er galt med synet. Vanlige lesebriller selges overalt. Det som gjør meg overrasket er at frua har såpass dårlig syn og likevel reiser avgårde til den andre siden av jordkloden uten briller som backup. Jeg trodde CBE.no med Caroline i spissen etterhvert hadde blitt ganske reisevant, og som flere forteller så har hun hatt slike øyeproblemer før også, så veldig overraskende kan det jo ikke dette være. Iblant virker hun så lite forberedt på utfordringer og problemer som vi alle møter på i livet, akkurat som den gangen de ble overrasket av å bli stående i rushtrafikken på vei inn eller ut av Oslo. Det virker som om de lever i en merkelig boble, i likhet med mange andre bloggere, og når de blir påminnet sin menneskelighet så virker det litt sånn 'unnskyld meg, du Øyeinfeksjon?! Jeg er en kjent, norsk blogger som skal ta masse flotte cruisebilder, kanskje også med litt Titanic-feel. Du kan ikke komme her og komme her med meg, for det passer ikke.' Min erfaring som snart tredveåring tilsier at universet har en interessant måte å lære deg nettopp det du trenger å lære og slett ikke det du selv vil, så om jeg var frua og fruemannen så ville jeg snarest begynt å ta med et ekstra par med briller i veska. For å si det sånn. optiker = optometrist øyelege = ophthalmologist Forskjellen fra deg du beskriver er kun at i Norge så har optikeren kontoret sitt i brillebutikken. Brilleglassene må også i Norge bestilles, og må ventes på i fere dager. Konklusjon: Frua kan ikke skylde på at hun ikke visste hvordan brillekjøp fungerer i USA. Endret 1. oktober 2018 av gjest:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 1. oktober 2018 #61993 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) En del brillebutikker i Norge har uslipte glass på lager. Hvis man har en ukomplisert styrke som ikke krever korrigering av for skjeve hornhinner, prismer i glasset mot skjeling, eller progressive/bifokale glass, kan man være så heldig å få brillene på dagen. I EU-land er denne praksisen ganske vanlig i enkelte kjedebutikker. De vanligste styrkene er lagerført i butikk og må ikke bestilles. Jeg kjenner ikke til hvordan det fungerer i USA, men med så mye turisttrafikk i Florida, ville jeg tro der er noe av det samme. Så hvorfor cbe er brilleløs, forstår jeg ikke. Med mindre hun reiste på ferie med døgnlinser og intet annet, hvilket er risikosport. Særlig på reise. Tilføyelse: Ser at cbe hevder å ha -3,75 på linsene, da kreves det -4,0 eller -4,25 i brilleglass for å se godt nok. Å skaffe seg nødbriller så hun kommer seg rundt og kan ivareta barna frem til øynene er friskmeldt i løpet av ferien/jobbreisen burde være enkelt nok. Endret 1. oktober 2018 av Revenge of Cthulhu 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cissacissa Skrevet 1. oktober 2018 #61994 Del Skrevet 1. oktober 2018 Jeg er i det store og hele ganske sjokkert over at hun må bruke briller/linser. Er ikke synet perfekt? Altså like perfekt som hun hevder at hud, tenner, forbrenning, karakterer, innsats, ståpåvilje...og you name it? Jeg må nesten legge meg litt nedpå i sjokk og vantro 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 1. oktober 2018 #61995 Del Skrevet 1. oktober 2018 2 timer siden, Asti skrev: Nei, de bør jo vite bedre ut fra dette intervjuet: https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562 . Foresatte skal handle ut fra barnets beste og barnets rett til privatliv - http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/, slik at det er helt uforståelig at cbe.no fremdeles velger å vise barn i sine SoMe-kanaler enten i form av bilder eller tekst - https://imgur.com/a/svoRE. Jeg tenker at det enten handler om manglende vilje eller evne til å forstå. Det finnes ingen god grunn tii å eksponere barn i SoMe. I Dagbladet-artikkelen kommer CBE med følgende uttalelser: Sitat - Barna er mer skjermet nå enn for noen år siden - i hvert fall hun eldste, forteller Caroline Berg Eriksen (31) til Dagbladet. Sitat - Det har blitt satt mye fokus på dette i sosiale medier den siste tida, og det har gjort oss mer bevisste på at vi ikke ønsker å utlevere barna eller gå i detalj på deres private liv. Det må de selv få muligheten til å bestemme når de er eldre, sier 31-åringen, som tilføyer at barna fortsatt er en del av bloggen, men i mye mindre grad. Lenke-samlingen din, og da særskilt https://imgur.com/a/YXHoEIn som viser bruk av barn i SoMe kun for september 2018, viser ettertrykkelig at CBEs ord ikke er annet enn hule uttalelser uten hold i virkeligheten. Dessuten, hvis dette - i følge - er skjerming av barn i større grad enn tidligere, så tvinger følgende spørsmål seg frem: Hvor utstrakt var da eksponeringen før? Hvis det er ille nå, hvor ille var det ikke da tidligere? Det er nemlig ikke slik at kun fordi CBE nå eksponerer barn - i ord og bilder - åtte av ti ganger i uka i stedet for ti av ti ganger, så er det ensbetydende med at hun skjermer mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 1. oktober 2018 #61996 Del Skrevet 1. oktober 2018 Cbes stadige øyeinfeksjoner er forøvrig et godt eksempel på hvordan privatpersonen kommer gjennom det skapte narrativet om perfeksjon på bloggen. Bare så synd at også dette føyer seg inn i rekken av episoder som absolutt ikke bidrar til å opprettholde et image som forbilde når det offentlig bedrives risikosport med øyehelsen, der sminke, påsatte vipper og antibiotikabehandling blandes sammen på tross av betennelse. Forfengeligheten lenge leve, så i den grad at barna også eksponeres gjennom dette i tekst fordi mor beskriver at familien ikke kan gjøre ting pga. hennes dårlige syn. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 1. oktober 2018 #61997 Del Skrevet 1. oktober 2018 2 timer siden, Ultiva skrev: Godt poeng. Videoen er nesten to år gammel. Skjønnhetsrutinene hennes og det hun "elsker" endrer seg jo hyppig; i takt med hvem hun reklamerer for. Den sminke videoen hun la ut for dager siden er ikke to år gammel, det ser en på håret, toppen hun har på seg , smykkene og de forskjellige produktene hun viser + stuen , lampen, vi ser kakkel ovnen , bilde i bakgrunn etc. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 1. oktober 2018 #61998 Del Skrevet 1. oktober 2018 Var siste sminkevideo jeg også refererte til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter #61999 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) 21 minutter siden, virkelig skrev: Den sminke videoen hun la ut for dager siden er ikke to år gammel, det ser en på håret, toppen hun har på seg , smykkene og de forskjellige produktene hun viser + stuen , lampen, vi ser kakkel ovnen , bilde i bakgrunn etc. Ser du har sitert meg, men her refererer nok ulike brukere til ulike videoer. Den jeg linket til og omtalte er denne fra 2016; hvor jeg dokumenterer at CBE har en forhistorie med å lime flere lag med løsvipper oppå hverandre i tillegg til å bruke masse mascara: https://imgur.com/a/dbXnlZ8 Dette med gjentatte øyeinfeksjoner er ikke snakk om "uflaks" slik CBE påstår, men om at hun har dårlig hygiene i øyepartiet. Løsvipper, masse sminke, overdreven kontaktlinsebruk (hun går nå rundt halvblind med barna sine i USA fremfor å kjøpe et par billigbriller på nærmeste apotek), samt lange løsnegler er samlet sett en bakteriebombe som selvfølgelig går av og skaper infeksjoner med jevne mellomrom. Endret 1. oktober 2018 av Ultiva 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 1. oktober 2018 #62000 Del Skrevet 1. oktober 2018 1 time siden, Cissacissa skrev: Jeg er i det store og hele ganske sjokkert over at hun må bruke briller/linser. Er ikke synet perfekt? Altså like perfekt som hun hevder at hud, tenner, forbrenning, karakterer, innsats, ståpåvilje...og you name it? Jeg må nesten legge meg litt nedpå i sjokk og vantro Nei, dette er jo Anne Brith du beskriver 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg