Jobbermedbarn Skrevet 30. september 2018 #61961 Del Skrevet 30. september 2018 Uffameg, det så ikke noe behagelig ut. Har selv linser og er dødsdårlig på å bruke briller, så flyturer med den tørre lufta er drepen for meg også😢 Bruker hverken falske øyevipper eller mye sminke da, men vet hvor ubehagelig det kan være, og hvor lett det er å klø seg i tørre øyne og øke faren for infeksjon... Her er det bare å behandle, være sminkefri og bruke briller. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 30. september 2018 #61962 Del Skrevet 30. september 2018 Eksponering av ene barnet på instastory i dag - https://imgur.com/a/YXHoEIn . Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 30. september 2018 #61963 Del Skrevet 30. september 2018 3 minutter siden, Asti skrev: Eksponering av ene barnet på instastory i dag - https://imgur.com/a/YXHoEIn . Hvorfor? Ja, hvorfor? 🤬 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 30. september 2018 #61964 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) 1 time siden, Lin10 skrev: Det burde kanskje ringe en bjelle hos endel andre også, som tror at det man ser på bloggen er hele livet dokumentert. Slik er det selvfølgelig ikke. Kan forstå at hun ikke ønsker å ta bilder med briller hvis hun føler seg mer vel uten, når bildene skal vises til ti-tusenvis av lesere som hun har. Kan jo være at hun tar bilder uten linser, eller at man avlaster sine øyne med briller ofte uten at det blir dokumentert. Det er heller ikke uvanlig at man kan få en øyeinfeksjon uten at en bruker linser eller kunstige vipper. Man er rimelig usikker på seg selv når man ikke vil legge ut bilder med briller. Hun har da vitterlig lagt ut mange bilder av seg selv med. Endret 30. september 2018 av Miranda16 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 30. september 2018 #61965 Del Skrevet 30. september 2018 1 time siden, Lin10 skrev: . Det er heller ikke uvanlig at man kan få en øyeinfeksjon uten at en bruker linser eller kunstige vipper. Det stemmer, det kan man få. Caroline har vel hatt dette flere ganger mener jeg å huske - da er det vel mer sannsynlig at det er håndhygienen det skorter på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. september 2018 #61966 Del Skrevet 30. september 2018 Kunstige negler er også skikkelige bakteriefeller. Kombinasjonen pålimte vipper som sitter i ukesvis, kunstige negler, bleiebarn og kontaktlinser er ikke noe jeg ville anbefalt. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 30. september 2018 #61967 Del Skrevet 30. september 2018 2 timer siden, Lin10 skrev: Det burde kanskje ringe en bjelle hos endel andre også, som tror at det man ser på bloggen er hele livet dokumentert. Slik er det selvfølgelig ikke. Kan forstå at hun ikke ønsker å ta bilder med briller hvis hun føler seg mer vel uten, når bildene skal vises til ti-tusenvis av lesere som hun har. Kan jo være at hun tar bilder uten linser, eller at man avlaster sine øyne med briller ofte uten at det blir dokumentert. Det er heller ikke uvanlig at man kan få en øyeinfeksjon uten at en bruker linser eller kunstige vipper. det er helt sant. Jeg hadde en i 1993. Så det skjer hele tiden. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 30. september 2018 #61968 Del Skrevet 30. september 2018 Slike cruise-skip er jo de reneste smittefellene i utgangspunktet, så denne øyeinfeksjonen passer nok svært dårlig. En bekjent av meg ble faktisk nektet å borde cruisebåten da de skulle på et Carrnival cruise i Florida nettopp pga. den store smittefaren for de andre passasjerene. Et raskt googlesøk viser at det er ganske vanlig å bli nektet på det grunnlaget, så jeg vil ønske paret lykke til på turen. 😳 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 30. september 2018 #61969 Del Skrevet 30. september 2018 1 minutt siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Slike cruise-skip er jo de reneste smittefellene i utgangspunktet, så denne øyeinfeksjonen passer nok svært dårlig. En bekjent av meg ble faktisk nektet å borde cruisebåten da de skulle på et Carrnival cruise i Florida nettopp pga. den store smittefaren for de andre passasjerene. Et raskt googlesøk viser at det er ganske vanlig å bli nektet på det grunnlaget, så jeg vil ønske paret lykke til på turen. 😳 Å? Det visste jeg ikke..😳 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 30. september 2018 Forfatter #61970 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) 1 time siden, Shopgirl2014 skrev: Jøss, flere lag til og med. Går det i det hele tatt an? Jeg ser ikke noe øyensminke på de bildene, kun vippeextensions og de er det vel ikke bare å ta av i en fei? Har ikke hatt det selv, men de må vel fjernes av profesjonelle eller med et spesielt middel, meg bekjent. Det er ikke sikkert det er lurt å begynne og fjerne disse heller når øyet er betent, kan kanskje gjøre ting verre? Tipper legen hun var hos gav beskjed om hvorvidt de måtte fjernes eller ikke, og at hun sikkert fulgte det rådet. Det går tydeligvis fint an. CBE har hatt en undervisningsvideo for sminke hvor hun viste hvordan hun limte på flere lag med falske vipper (OG puttet på masse mascara i tillegg): https://imgur.com/a/dbXnlZ8 Endret 30. september 2018 av Ultiva 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 30. september 2018 #61971 Del Skrevet 30. september 2018 2 timer siden, pøbelsara skrev: Det ser ut som løsvipper som limes på, - altså sånne man limer på i en remse. Det ser ikke ut som extensions - håper hun fikk hjelp til å fjerne dem på legevakten. Hun bruker vippe extensions, det svarte hun vel under sminke videoen. http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/25/steg-steg-min-hverdagssminke/comment-page-1/#comments 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 30. september 2018 #61972 Del Skrevet 30. september 2018 2 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Jøss, flere lag til og med. Går det i det hele tatt an? Jeg ser ikke noe øyensminke på de bildene, kun vippeextensions og de er det vel ikke bare å ta av i en fei? Har ikke hatt det selv, men de må vel fjernes av profesjonelle eller med et spesielt middel, meg bekjent. Det er ikke sikkert det er lurt å begynne og fjerne disse heller når øyet er betent, kan kanskje gjøre ting verre? Tipper legen hun var hos gav beskjed om hvorvidt de måtte fjernes eller ikke, og at hun sikkert fulgte det rådet. Hun bruker vippeextensions, og de er det nok ikke bare å rive av i en fei på egenhånd om du vil beholde noen av dine egne vipper igjen. Så enig med deg at hun hadde nok fått beskjed fra lege om disse måtte bort asap 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 30. september 2018 #61973 Del Skrevet 30. september 2018 1 time siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Slike cruise-skip er jo de reneste smittefellene i utgangspunktet, så denne øyeinfeksjonen passer nok svært dårlig. En bekjent av meg ble faktisk nektet å borde cruisebåten da de skulle på et Carrnival cruise i Florida nettopp pga. den store smittefaren for de andre passasjerene. Et raskt googlesøk viser at det er ganske vanlig å bli nektet på det grunnlaget, så jeg vil ønske paret lykke til på turen. 😳 De skal vel ikke på cruise før om noen dager så det går nok bra, hun har fått antibiotika så da løser det seg som regel raskt i løpet av noen dager. Så blir nok cruise og en flott ferie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 30. september 2018 #61974 Del Skrevet 30. september 2018 14 minutter siden, virkelig skrev: De skal vel ikke på cruise før om noen dager så det går nok bra, hun har fått antibiotika så da løser det seg som regel raskt i løpet av noen dager. Så blir nok cruise og en flott ferie Det blir det nok om hun dropper kontaktlinsene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 30. september 2018 #61975 Del Skrevet 30. september 2018 1 time siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Slike cruise-skip er jo de reneste smittefellene i utgangspunktet, så denne øyeinfeksjonen passer nok svært dårlig. En bekjent av meg ble faktisk nektet å borde cruisebåten da de skulle på et Carrnival cruise i Florida nettopp pga. den store smittefaren for de andre passasjerene. Et raskt googlesøk viser at det er ganske vanlig å bli nektet på det grunnlaget, så jeg vil ønske paret lykke til på turen. 😳 Stemmer det med smittefeller. Cruiseskip er kjent for norovirusepidemier og annen faenskap. Slik blir det lett når man stuer så mange personer sammen på et lite areal. Enda en grunn til å holde seg unna miljøverstingen i ferien sin. CBE kan lett bli offer for en ny infeksjon. Hun fremstår jo ikke akkurat som veldig opptatt av hygiene. Lange negler, sminke+linser+løsvipper+øyekatarr (sett ved tidligere infeksjoner), baker med ringene på, truseløs i treningsklær og så videre. Kjipt for familien om ferien hadde blitt ødelagt av slikt. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs O'Donell Skrevet 30. september 2018 #61976 Del Skrevet 30. september 2018 Jeg lurer litt på hva som menes med at det er så ille med lange negler? Eller er det kunstige, lange negler som er greia? Man vasker jo hendene godt, og renser under neglene enten de er halvlange eller megalange? Og man berører jo ikke øyet med baksiden av neglen når man håndterer linsene? Jeg har hatt både korte og lange negler, men har ikke hatt betennelse på øyet på sikkert 20 år. Skjønner ikke helt greia med å mase om det, liksom? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 30. september 2018 #61977 Del Skrevet 30. september 2018 Denne ferien, vi vet jo hva som kommer. Gleder meg til bilde av cbe med mikke mus-ører og et lekent uttrykk foran et eller annet slott. Wait for it. Og ikke minst masse delikate bilder av barna. Grøss. Apropos barna, de har da virkelig vært eksponert i nesten hver bloggerne-episode hun har vært med i så langt? (Har ikke sett alle) Og mange private øyeblikk.. Det er ikke greit på noen som helst måte. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. september 2018 #61978 Del Skrevet 30. september 2018 Glad for at @Asti har dokumentert endel av den siste tidens eksponering av barn, for det er virkelig massivt når det sees i sammenheng. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. september 2018 #61979 Del Skrevet 30. september 2018 1 time siden, virkelig skrev: Hun bruker vippe extensions, det svarte hun vel under sminke videoen. http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/25/steg-steg-min-hverdagssminke/comment-page-1/#comments Hvis du ser på sminkevideoen og instsstorien hun har lagt ut, ser det ut som hun har byttet ut vippene fra videoen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. september 2018 #61980 Del Skrevet 30. september 2018 21 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Jeg lurer litt på hva som menes med at det er så ille med lange negler? Eller er det kunstige, lange negler som er greia? Man vasker jo hendene godt, og renser under neglene enten de er halvlange eller megalange? Og man berører jo ikke øyet med baksiden av neglen når man håndterer linsene? Jeg har hatt både korte og lange negler, men har ikke hatt betennelse på øyet på sikkert 20 år. Skjønner ikke helt greia med å mase om det, liksom? Grunnen til at hverken kunstige negler, lange negler eller neglelakk er lov hos folk som jobber på sykehus, er at det er vanskelig å holde rene for bakterier, bakterier har tilhold på og under neglen, i små sprekker i neglelakk og i overgangen mellom kunstig negl og egen negl, på steder det er vanskelig å holde rene. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg