Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Ultiva skrev:

CBE har kun hatt briller på bloggen i fbm

1) Reklame for PT-kurset hun avbrøt

2) Reklame for lydbøker

Med mindre fruen får sponset et par glamorøse solbriller med styrke så skal nok øynene hennes få gjennomgå som vanlig; med infeksjon midt oppi flere lag med falske vipper, masse sminke og kontaktlinser. Det burde kanskje ringe en bjelle snart, da dette er langt ifra den første øyeinfeksjonen hun forteller om.

Det burde kanskje ringe en bjelle hos endel andre også, som tror at det man ser på bloggen er hele livet dokumentert. Slik er det selvfølgelig ikke. Kan forstå at hun ikke ønsker å ta bilder med briller hvis hun føler seg mer vel uten, når bildene skal vises til ti-tusenvis av lesere som hun har. Kan jo være at hun tar bilder uten linser, eller at man avlaster sine øyne med briller ofte uten at det blir dokumentert. Det er heller ikke uvanlig at man kan få en øyeinfeksjon uten at en bruker linser eller kunstige vipper. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Lin10 skrev:

Det burde kanskje ringe en bjelle hos endel andre også, som tror at det man ser på bloggen er hele livet dokumentert. Slik er det selvfølgelig ikke. Kan forstå at hun ikke ønsker å ta bilder med briller hvis hun føler seg mer vel uten, når bildene skal vises til ti-tusenvis av lesere som hun har. Kan jo være at hun tar bilder uten linser, eller at man avlaster sine øyne med briller ofte uten at det blir dokumentert. Det er heller ikke uvanlig at man kan få en øyeinfeksjon uten at en bruker linser eller kunstige vipper. 

Hun viser seg jo gjerne med briller når hun skal virke litterær og belest. Så da burde det da ikke være noe problem med briller ellers? 

Briller kan være både stilige, moderne og løfte et antrekk om man har teft for det. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo viktig å ikke bruke sminke når man har slike infeksjoner - både fordi det irriterer øyne oss slimhinner - men også fordi man må kaste ALT av sminke etterpå - pga bakterievekst og fare for så smitte seg slev igjen. Og vippeextensions bør definitivt av - limfestene er et sted hvor det kan samle seg både sminkerester og puss fra infeksjonen - ergo masse bakterier - ikke bra i det hele tatt. 

Jeg skjønner at det er pes og dumt for henne når noe slik skjer  - hun poster jo i SoMe hele tiden og vil sikkert se bra ut. Men det er jo veldig dumt å sette synshelsen på spill for å se bra ut, da. Stakkars henne. :(

Endret av pøbelsara
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Medlem95 skrev:

Hvor ser dere dette? Jeg finner ingenting om infeksjon på øynene

Instastory.

Øyet ser ikke bra ut for å si det mildt....selv ikke med filter 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Jeg fikk helt vondt av å se de røde øynene omkranset av det teppet med vipper! Det kan da ikke være bra. 

En venn av meg holdt på å miste synet pga infeksjon etter å ha slurvet med renhold av linser. Han låg på sykehuset i over en uke og ble drypper hvert 15 min døgnet rundt. 

Det har skjedd meg, også. Lå ikke på sykehuset da men hjemme på et mørkt rom og dryppet døgnet rundt. Fordi jeg gikk litt for lenge med linser og øyekatarr. Om hun setter på seg linsene nå er det galskap og legen har garantert bedt henne la det være. Hornhinnebetennelse er mer og mer vanlig for linsebrukere og kan føre til at man mister synet om man ikke kommer tidsnok til lege. Og hun er på ferie....

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Det er jo viktig å ikke bruke sminke når man har slike infeksjoner - både fordi det irriterer øyne oss slimhinner - men også fordi man må kaste ALT av sminke etterpå - pga bakterievekst og fare for så smitte seg slev igjen.

Jeg skjønner at det er pes og dumt for henne når noe slik skjer  - hun poster jo i SoMe hele tiden og vil sikkert se bra ut. Men det er jo veldig dumt å sette synshelsen på spill for å se bra ut, da. Stakkars henne. :(

Hun skal få et helt gratis forslag fra meg: Det går an å poste andre ting enn selfies! Helt ærlig og kors på halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det er jo viktig å ikke bruke sminke når man har slike infeksjoner - både fordi det irriterer øyne oss slimhinner - men også fordi man må kaste ALT av sminke etterpå - pga bakterievekst og fare for så smitte seg slev igjen. Og vippeextensions bør definitivt av - limfestene er et sted hvor det kan samle seg både sminkerester og puss fra infeksjonen - ergo masse bakterier - ikke bra i det hele tatt. 

Stemmer det, koster, børster, alt som har vært i kontakt med øynene og rundt må helst kokes før det brukes igjen. Sminke og kremer må kastes om det har vært borti, ellers kan neste betennelse fort bli noe nytt og spennende hvis bakteriene får kose seg i mascaraen. Jeg er forstår ikke at det er verdt det? Hvorfor ikke bare la det stakkars øyet slappe av.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Av med kunstige vipper!

-Bort med all øyesminke!

På med solbriller, så kan hun ta bilder uten at øynene vises. Problem solved.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://imgur.com/a/2sGzs4K

CBE forteller i fbm bildene over at hun har brukt antibiotika i nærmere et døgn og blitt mye bedre. Likevel så er øynene kraftig betente. Bloggeren velger på tross av dette å bruke flere lag med falske øyenvipper i tillegg til både kontaktlinser og sminke. Dette fremstår ikke delikat på noen som helst måte. Dette er bare forferdelig dumt av henne, og hun fremstår ekstremt forfengelig og korttenkt. Hvor er brillene?? Bloggeren fikk løshår-nekt av frisøren for et drøyt år siden etter 8 år med massivt overforbruk. Nå kan det godt hende at hun snart må vinke farvel til løsvipper for en god stund også.

Endret av Ultiva
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ultiva skrev:

CBE forteller i fbm bildene over at hun har brukt antibiotika i nærmere et døgn og blitt mye bedre. Likevel så er øynene kraftig betente. Bloggeren velger på tross av dette å bruke flere lag med falske øyenvipper i tillegg til både kontaktlinser og sminke. Dette fremstår ikke delikat på noen som helst måte, CBE. Dette er bare forferdelig dumt av deg, og du fremstår ekstremt forfengelig og korttenkt.

Det der ser bare så VONDT ut. OG farlig.  :(

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Æsj! Føyer seg inn i rekka med skitne hotellrom, bagasje og vask som blir stående etter reiser, manglende undertøy, sove med sminke.

Yuk!

edit: hadde glemt manglende vanlig stell med negler på både føtter og hender... 

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ultiva skrev:

CBE forteller i fbm bildene over at hun har brukt antibiotika i nærmere et døgn og blitt mye bedre. Likevel så er øynene kraftig betente. Bloggeren velger på tross av dette å bruke flere lag med falske øyenvipper i tillegg til både kontaktlinser og sminke. Dette fremstår ikke delikat på noen som helst måte, CBE. Dette er bare forferdelig dumt av deg, og du fremstår ekstremt forfengelig og korttenkt.

Jøss, flere lag til og med. Går det i det hele tatt an?

Jeg ser ikke noe øyensminke på de bildene, kun vippeextensions og de er det vel ikke bare å ta av i en fei? Har ikke hatt det selv, men de må vel fjernes av profesjonelle eller med et spesielt middel, meg bekjent. Det er ikke sikkert det er lurt å begynne og fjerne disse heller når øyet er betent, kan kanskje gjøre ting verre?

Tipper legen hun var hos gav beskjed om hvorvidt de måtte fjernes eller ikke, og at hun sikkert fulgte det rådet. 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Jøss, flere lag til og med. Går det i det hele tatt an?

Jeg ser ikke noe øyensminke på de bildene, kun vippeextensions og de er det vel ikke bare å ta av i en fei? Har ikke hatt det selv, men de må vel fjernes av profesjonelle eller med et spesielt middel, bekjent. Det er ikke sikkert det er lurt å begynne og fjerne disse heller når øyet er betent, kan kanskje gjøre ting verre?

Tipper legen hun var hos gav beskjed om hvorvidt de måtte fjernes eller ikke, og at hun sikkert fulgte det rådet. 

Det ser ut som løsvipper som limes på, - altså sånne man limer på i en remse. Det ser ikke ut som extensions - håper hun fikk hjelp til å fjerne dem på legevakten.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tranedatter skrev:

^^ med mindre hun har fått en lokal blåveis, så ser nå jeg øyenskygge.

Er det ikke bare skygge fra selve vippeextensions'en?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Det ser ut som øyeskygge... 

Men det kan hende at hun ikke bruker kontaktlinser selv om hun postet videoen uten briller på nesen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Jeg synes det ser ut som det er betennelsen som gjør huden rundt øyet rødt/irritert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg synes det ser ut som det er betennelsen som gjør huden rundt øyet rødt/irritert. 

Ikke lett å vite men det så ikke bra ut.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lin10 skrev:

Selvsagt vet de fleste av oss det. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...