Gjest Max Potente Skrevet 27. september 2018 #61801 Del Skrevet 27. september 2018 Jeg vil også stille meg bak rosen () til @Asti, og tilføye at det er hyggelig å ha hen her igjen etter en lengre periode med mindre deltakelse. Ditt fravær merkes godt i forumet. ☺️ Når det gjelder CBE sin deltakelse i "Bloggerene" så har jeg på bakgrunn av deres tidligere uttalelser inntrykk av at de kanskje burde ha deltatt uansett grunnet den dalende interessen for bloggen. Dessverre for dem så begynner det å virke ganske åpenbart at den avgjørelsen var en stor feiltakelse. De økende lesertallende uteblir, og parets uttalelser i forkant av seriens oppstart om lite eksponering av barn og at seerene vil få et bedre inntrykk av hvem de egentlig er har virkelig bare fremhevet deres usympatiske sider. At de trodde at deres oppstyltede, glansede magasin ville vinne på denne ganske enkle tv-produksjonens fremstilling av dem virker i seg selv som et bevis på hvor lite selvinnsikt firmaet innehar. All verdens "pre-emptive" skadebegrensende uttalelser i media i forkant kan ikke hjelpe dem nå, for akkurat som med Kong Midas så kan grådighet gjøre blind. Kanskje de burde ha holdt seg i bloggbobla si? Eller ville den ha sprukket snart uansett, all den tid den er tuftet på eksponering av barn, dårlig etikk og juks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SKE87 Skrevet 27. september 2018 #61802 Del Skrevet 27. september 2018 (endret) Hvem i svarteste €{^{$£{#% granskogen gidder å se de sinnsykt idiotiske sminkevideoene? Og hvordan klarer en dame på 31 1/2 år (måtte ha med det halve året bare for å poengtere at hun snart er godt inni 30-årene) å lage en sånn video? Jeg dør inni meg av skam på vegne av henne (og alle andre over 20 år som gjør det samme) 😩 Sorry usaklig språk, men føler ingenting annet klarer å få frem frustrasjonen godt nok. Endret 27. september 2018 av SKE87 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moodini Skrevet 27. september 2018 #61803 Del Skrevet 27. september 2018 11 timer siden, Mnjah skrev: Menn opplever like mye kroppspress som kvinner. Mammapoliti er et begrep som brukes som hersketeknikk om kvinner som har en viss enighet om at man feks ikke lar ungen kveles under helseteppe, eller om et par damer der ute som har sterke meninger om amming. Å skjære alle under en kam i form av kjønn er bare gammeldags. Ingen gjør det med menn. Menn får aldri skylda for noe eller holdt ansvarlig som gruppe, kvinner derimot blir det. Det blir helt feil å si at menn aldri blir holdt ansvarlig som gruppe. I Sverige blir for eksempel gruppevoldtekter og overfallsvoldtekter omtalt som et «manneproblem» og ikke et kulturelt betinget problem.. På den litt mer muntre siden så har du for eksempel ordtak som «gutteklubben grei». 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia_08 Skrevet 27. september 2018 #61804 Del Skrevet 27. september 2018 12 hours ago, Cezanne said: X-life er vel på randen av konkurs. Kanskje de ikke klarte å betale henne. Eventuelt de betalte henne godt, men fikk dårlig avkastning på investeringen...? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 27. september 2018 #61805 Del Skrevet 27. september 2018 (endret) 41 minutter siden, Moodini skrev: Det blir helt feil å si at menn aldri blir holdt ansvarlig som gruppe. I Sverige blir for eksempel gruppevoldtekter og overfallsvoldtekter omtalt som et «manneproblem» og ikke et kulturelt betinget problem.. På den litt mer muntre siden så har du for eksempel ordtak som «gutteklubben grei». Mener du at voldtektsproblemet i Sverige ikke er omtalt som et kulturelt problem?! Har heller aldri hørt det bli kalt et "manneproblem". Det er vel heller ikke noen som mener at menn ALDRI blir holdt ansvarlig som gruppe i enkelte sammenhenger. Uansett blir det feil i et forum som dette å skulle dra fram akkurat denne komplekse problematikken. (Sverige) Kom heller med karakteristikker av menn som tilsvarer uttrykk som "mammapoliti", "sladrekjerringer", "kvinner er kvinner verst" o.l. Generaliserende og nedsettende ord og uttrykk, brukt i dagligtale om kvinner. Også av kvinner. Endret 27. september 2018 av formula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøffeSnåkus Skrevet 27. september 2018 #61806 Del Skrevet 27. september 2018 8 minutter siden, Sophia_08 skrev: Eventuelt de betalte henne godt, men fikk dårlig avkastning på investeringen...? Jøss, driftsresultat på - 10 mill er ikke bra.....Jøss. De klarte nok ikke å betale henne nei noe som ikke er hennes feil da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 27. september 2018 #61807 Del Skrevet 27. september 2018 (endret) .... Endret 9. januar 2019 av MissLucy 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 27. september 2018 #61808 Del Skrevet 27. september 2018 6 minutter siden, MissLucy skrev: det finnes jo. Gutteklubben grei ble nevnt. Selv generaliserer jeg ofte om middelaldrende hvite menn. Boys will be boys. Guttestreker. Og dette mener du er vanlig og brukt i dagligtale, og er sammenlignabart med "mammapoliti", " kvinner er kvinner verst" og "sladrekjerringer"? Synes du at "boys will be boys" og "guttestreker" har den samme negative klangen? Uansett, nok avsporing, i hvert fall fra min side Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 27. september 2018 #61809 Del Skrevet 27. september 2018 Jeg har sitti og ledd av tråden her inne om "mat fra grunnen" gruppa på Facebook. Men å lese denne tråden er jo nesten som å lese fra medlemmene i nevnte Facebook-gruppe 😂 Jeg bare lurer, hvem er det som har tid til å sitte og gjøre en grundigere jobb enn hva forbrukerrådet selv gjør? Det er jo egentlig imponerende, men jeg vet ikke helt hvor bra det faktisk er å skulle bruke SÅ mye av så tydelig gode ressurser og evner, på det her? Se for meg hvor mye rått man kunne utrettet med litt annen bruk av de evnene.. Å reklamere for bruksprodukter er jo skitvanskelig. Får du noe sponset, og har merket det flere steder, hvor lenge skal man merke det etterpå? Hvor lenge skal den sponsede huska i bakgrunnen på idylliske bilder merkes? Hvor lenge skal den utvaskede genseren fra Gina omtales som reklame? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 27. september 2018 #61810 Del Skrevet 27. september 2018 2 minutter siden, Anim92 skrev: Jeg har sitti og ledd av tråden her inne om "mat fra grunnen" gruppa på Facebook. Men å lese denne tråden er jo nesten som å lese fra medlemmene i nevnte Facebook-gruppe 😂 Jeg bare lurer, hvem er det som har tid til å sitte og gjøre en grundigere jobb enn hva forbrukerrådet selv gjør? Det er jo egentlig imponerende, men jeg vet ikke helt hvor bra det faktisk er å skulle bruke SÅ mye av så tydelig gode ressurser og evner, på det her? Se for meg hvor mye rått man kunne utrettet med litt annen bruk av de evnene.. Å reklamere for bruksprodukter er jo skitvanskelig. Får du noe sponset, og har merket det flere steder, hvor lenge skal man merke det etterpå? Hvor lenge skal den sponsede huska i bakgrunnen på idylliske bilder merkes? Hvor lenge skal den utvaskede genseren fra Gina omtales som reklame? skitvanskelig? det er jo et meget enkelt regelsett. Du skal merke så lenge det ar reklameverdi for annonsøren. Hva er vanskelig med det? Går det an å kjøpe produktet, eller ett som er nesten likt? Da skal reklamen merkes. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Donpedro Skrevet 27. september 2018 Populært innlegg #61811 Del Skrevet 27. september 2018 (endret) 17 minutter siden, Anim92 skrev: Jeg bare lurer, hvem er det som har tid til å sitte og gjøre en grundigere jobb enn hva forbrukerrådet selv gjør? Vet du, det spiller da ingen rolle? Kanskje man synes feltet er interessant? At man har god greie på ting slik at det ikke tar lang tid? At man er sykemeldt og har mye tid til overs? At man har lite sosial omgang og er ensom, men har funnet noe man trives med å bruke tiden sin til? At man jobber som nattevakt og slår i hjel litt tid? At man er arbeidsledig på 5. måneden, men føler at dette gir dagen litt innhold og variasjon? Det finnes en million grunner til å drive med noe som andre synes er teit. Er det så vanskelig å forstå? Endret 27. september 2018 av Donpedro 78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
foreveralone Skrevet 27. september 2018 #61812 Del Skrevet 27. september 2018 21 minutter siden, Anim92 skrev: Jeg bare lurer, hvem er det som har tid til å sitte og gjøre en grundigere jobb enn hva forbrukerrådet selv gjør? Det er jo egentlig imponerende, men jeg vet ikke helt hvor bra det faktisk er å skulle bruke SÅ mye av så tydelig gode ressurser og evner, på det her? Se for meg hvor mye rått man kunne utrettet med litt annen bruk av de evnene.. Noen har faktisk mye større arbeidskapasitet enn visse andre. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 27. september 2018 #61813 Del Skrevet 27. september 2018 (endret) 1 time siden, Anim92 skrev: ,,,,Jeg bare lurer, hvem er det som har tid til å sitte og gjøre en grundigere jobb enn hva forbrukerrådet selv gjør? Det er jo egentlig imponerende, men jeg vet ikke helt hvor bra det faktisk er å skulle bruke SÅ mye av så tydelig gode ressurser og evner, på det her? Se for meg hvor mye rått man kunne utrettet med litt annen bruk av de evnene.. .. Hvorfor lurer du? Og hvorfor er det ikke bra? Hvorfor tror du at man ikke får brukt evnene og utrettet annet? Tilføyelse: For min del er deltakelse i tråden en form for hobby, der jeg får brukt mitt engasjement i saker jeg er opptatt av (blant annet barn og forbrukerrettigheter). Jobben min ellers er nyttig for samfunnet, der jeg får lov til å påvirke andre menneskers liv på en positiv måte. Fritiden min bruker jeg med god samvittighet til det jeg selv har lyst til. Endret 27. september 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loffeliten Skrevet 27. september 2018 #61814 Del Skrevet 27. september 2018 Tenk om CBE.no hadde brukt tiden sin like samfunnsnyttig - da hadde denne tråden vært overflødig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Medici Skrevet 27. september 2018 Populært innlegg #61815 Del Skrevet 27. september 2018 (endret) Dagens eneste innlegg er altså viet til vise frem eldstedatterens private rom, så søtt... 🤮 Seriøst Carro, skal du vise frem noe soverom kan du vise frem ditt eget!! La for all del disse små jentene dine som garantert ikke har det samme desperate eksponeringsbehovet som deg selv få ha rommene sine i fred! Registrerer samtidig at den sponsede husken er både avbildet og omtalt uten reklamemerking. Endret 27. september 2018 av Medici 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 27. september 2018 #61816 Del Skrevet 27. september 2018 «Det er helt sprøtt!» Skriver Caroline om at de reiser på ferie i morgen. Helt enig, Caroline. Hvor mye skal du forsøple i løpet av et år?! Kvalmt er det. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 27. september 2018 #61817 Del Skrevet 27. september 2018 (endret) 1 time siden, Medici skrev: Dagens eneste innlegg er altså viet til vise frem eldstedatterens private rom, så søtt... 🤮 Seriøst Carro, skal du vise frem noe soverom kan du vise frem ditt eget!! La for all del disse små jentene dine som garantert ikke har det samme desperate eksponeringsbehovet som deg selv få ha rommene sine i fred! Registrerer samtidig at den sponsede husken er både avbildet og omtalt uten reklamemerking. Ja, bloggeren burde vel være såpass oppdatert at hun merker med reklame. Det er jo tross alt jobben hennes. Endret 27. september 2018 av Snaskesnusken 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 27. september 2018 #61818 Del Skrevet 27. september 2018 3 timer siden, Anim92 skrev: Jeg har sitti og ledd av tråden her inne om "mat fra grunnen" gruppa på Facebook. Men å lese denne tråden er jo nesten som å lese fra medlemmene i nevnte Facebook-gruppe 😂 Jeg bare lurer, hvem er det som har tid til å sitte og gjøre en grundigere jobb enn hva forbrukerrådet selv gjør? Det er jo egentlig imponerende, men jeg vet ikke helt hvor bra det faktisk er å skulle bruke SÅ mye av så tydelig gode ressurser og evner, på det her? Se for meg hvor mye rått man kunne utrettet med litt annen bruk av de evnene.. Å reklamere for bruksprodukter er jo skitvanskelig. Får du noe sponset, og har merket det flere steder, hvor lenge skal man merke det etterpå? Hvor lenge skal den sponsede huska i bakgrunnen på idylliske bilder merkes? Hvor lenge skal den utvaskede genseren fra Gina omtales som reklame? Har du sett en utvasket genser hos en blogger noen gang? 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 27. september 2018 #61819 Del Skrevet 27. september 2018 https://www.dagbladet.no/kjendis/advarer-mot-eksponering-av-i-barn-luksusfellen---har-ikke-mulighet-til-a-forsta-hva-det-dreier-seg-om/68726585 Gjelder bloggerbarna og. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 27. september 2018 #61820 Del Skrevet 27. september 2018 3 timer siden, Anim92 skrev: Jeg har sitti og ledd av tråden her inne om "mat fra grunnen" gruppa på Facebook. Men å lese denne tråden er jo nesten som å lese fra medlemmene i nevnte Facebook-gruppe 😂 Jeg bare lurer, hvem er det som har tid til å sitte og gjøre en grundigere jobb enn hva forbrukerrådet selv gjør? Det er jo egentlig imponerende, men jeg vet ikke helt hvor bra det faktisk er å skulle bruke SÅ mye av så tydelig gode ressurser og evner, på det her? Se for meg hvor mye rått man kunne utrettet med litt annen bruk av de evnene.. Å reklamere for bruksprodukter er jo skitvanskelig. Får du noe sponset, og har merket det flere steder, hvor lenge skal man merke det etterpå? Hvor lenge skal den sponsede huska i bakgrunnen på idylliske bilder merkes? Hvor lenge skal den utvaskede genseren fra Gina omtales som reklame? Reglene er såre enkle, så sant man ikke har som mål å sno seg unna og finne finurlige måter å "lure" reglene på. For de som gjør det, uten å nevne navn, så kan jeg forstå at det virker "komplisert". 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg