Emilie112 Skrevet 26. september 2018 #61701 Del Skrevet 26. september 2018 Hadde nok prioritert annerledes om jeg var så sliten etter bursdagsfeiring.. https://imgur.com/a/HBIosKm hentet fra http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/25/steg-steg-min-hverdagssminke/#comments , så man slipper å lete etter kommentaren hennes. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 26. september 2018 #61702 Del Skrevet 26. september 2018 8 timer siden, Alice123 skrev: I tillegg til at bedriftens eiere ga seg ut for å være helsepersonell (lege som jeg kommer på i farta, her må folk bare utdype videre det de husker) og ga direkte helseskadelige råd i bloggens kommentarfelt. Eksepelvis den unge jenta som hadde mistet mensen av å trene for mye og var bekymret, men "Lege-Åge" kunne forsikre at det slett ikke var farlig og helt normalt. Hvem av de to som faktisk satt bak tastaturet får vi aldri vite. Basert på deres historie med løgn og juks stoler jeg ikke på deres utsagn om at "Lasse skrev alt, Carro ante ingenting". Uansett er det på hennes blogg som har hennes navn og handler om hennes liv. Det er ekstremt mange grimme eksempler på "kvinne er kvinne verst" i og rundt bloggen til CBE. De redigerte gravidbildene, post-partum-bildene (som forøvrig ble tatt og publisert i samme tidsrom hun redigerte seg tynnere, uten at det er bevist at akkurat dét bildet er det). "Jeg skal bevise at graviditet ikke ødelegger kroppen", massivt bruk av løshår, etc etc. Det jeg nevnte var bare toppen av drittfjellet ja, det her er så alvorlig at hvorfor er ikke de anmeldt og konfrontert?! Jeg forstår ikke, ei ung jente trente så hun mistet mensen, vi vet alle at da har det gått altfor langt og er alvorlig, hvorfor ba ikke de henne om å snakke med noen eller gå til helsesøster? Hvordan går det med den jenta i dag? Er det ikke straffbart å utgi seg for å være helsepersonell? Det provoserer meg at de to alltid skal ha det siste ordet, alltid skal være best. Narsissistene ingen kunne målbinde. 5 timer siden, Supah skrev: Takk 🙌🏻👏🏻 😊😚 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 26. september 2018 #61703 Del Skrevet 26. september 2018 CBEs tolkning av feminisme er jo helt i tråd med bloggverden generelt. Kanskje de har diskutert det på et av møtene sine? VisefremsilikonpuppeneogoperereogsminkemegsåmyejegvilViseratjegbestemmerselv 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda A Skrevet 26. september 2018 #61704 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) 8 timer siden, Alice123 skrev: I tillegg til at bedriftens eiere ga seg ut for å være helsepersonell (lege som jeg kommer på i farta, her må folk bare utdype videre det de husker) og ga direkte helseskadelige råd i bloggens kommentarfelt. Eksepelvis den unge jenta som hadde mistet mensen av å trene for mye og var bekymret, men "Lege-Åge" kunne forsikre at det slett ikke var farlig og helt normalt. Hvem av de to som faktisk satt bak tastaturet får vi aldri vite. Basert på deres historie med løgn og juks stoler jeg ikke på deres utsagn om at "Lasse skrev alt, Carro ante ingenting". Uansett er det på hennes blogg som har hennes navn og handler om hennes liv. Det er ekstremt mange grimme eksempler på "kvinne er kvinne verst" i og rundt bloggen til CBE. De redigerte gravidbildene, post-partum-bildene (som forøvrig ble tatt og publisert i samme tidsrom hun redigerte seg tynnere, uten at det er bevist at akkurat dét bildet er det). "Jeg skal bevise at graviditet ikke ødelegger kroppen", massivt bruk av løshår, etc etc. Hva med å dokumentere det han har skrevet? Det er sikkert sant, men har opplevd før at folk slenger ut uriktige påstander for å sette bloggeren i et dårlig lys. Man bør jo bevise det man skriver i en offentlig debatt. Endret 26. september 2018 av Linda A 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2018 #61705 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) 49 minutter siden, Linda A skrev: Hva med å dokumentere det han har skrevet? Det er sikkert sant, men har opplevd før at folk slenger ut uriktige påstander for å sette bloggeren i et dårlig lys. Man bør jo bevise det man skriver i en offentlig debatt. Dette har vært dokumentert tidligere her i tråden: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=156&tab=comments#comment-19793903 Her finner man lenker vedr. kommentarjukset https://imgur.com/a/ZFKMr . Kommentaren om mens og trening er fra "Kommentarjuks 2012": https://imgur.com/a/YU32W Dokumentasjon: Pia (LKE) gir råd som lege vedr. mens og trening: https://imgur.com/LvXMTiD Tilføyelse: Kan du forresten dokumentere påstanden din om at folk slenger ut uriktige påstander for å sette bloggeren i et dårlig lys? Det kan selvfølgelig ha skjedd, men som du selv viser til bør man jo bevise det man skriver... Endret 26. september 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 26. september 2018 #61706 Del Skrevet 26. september 2018 11 timer siden, førstedamen skrev: Men var ikke dette feminisme utsagnet svar på en kommentar på bloggen som hun også leste opp. En kommentar som sa hva hun «heller burde ha gjort». ?? Hun forklarer altså at en del av feminisme begrepet for henne betyr at folk ikke bør komme å fortelle henne hva hun heller burde gjøre hele tiden. Noe jeg er temmelig enig i. Og at kvinner er kvinners verste fiender stemmer jo. Det ser man eksempel på daglig i dagens samfunn?? Kan du vise til eksempler på dette? Mange kvinner lever ubevisst eller bevisst fremdeles i det patriarkalske tankesettet, om at det handler om å finne en mann som skal «forsørge» og forgude seg, og dermed utgjør andre kvinner ubevisst en trussel. Kvinner som er frigjorte fra dette tankesettet og som våger å kalle seg feminist, har et helt annet fokus og mål med livet. Min arbeidsplass er 95 % kvinner, men jeg aner ikke hva begrepet «kvinner er kvinners verste fiender» skal bety. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 26. september 2018 #61707 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) Synes dette er så ekstremt gjennomgående blant flere store «personligheter» (også feks Beyoncé og store kjendiser): Før var det «jeg er ikke feminist, det er for ekstremt», nå er det «jeg er feminist, så jeg kan gjøre hva jeg vil, fordi feminisme betyr frihet for kvinner». F.eks. «jeg er feminist så jeg kan legge ut en annonse om klær på kvinnedagen». (Herregud) Eller SE: «Jeg er feminist, så jeg kan derfor legge ut halvnakne bilder av meg selv». Eller høyresiden: «Jeg er feminist, derfor skal vi ikke ha kvotering». Feminisme er blitt et frikort. Endret 26. september 2018 av Mnjah 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 26. september 2018 #61708 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) 11 timer siden, førstedamen skrev: Og at kvinner er kvinners verste fiender stemmer jo. Det ser man eksempel på daglig i dagens samfunn?? Denne skråsikre påstanden kan du gjerne utdype. Hvor ser "man" daglig eksempler på det i dagens samfunn? (Og hvem er "man"?) Endret 26. september 2018 av formula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 26. september 2018 #61709 Del Skrevet 26. september 2018 4 minutter siden, formula skrev: Denne skråsikre påstanden kan du gjerne utdype. Hvor ser "man" daglig eksempler på det i dagens samfunn? (Og hvem er "man"?) Vel kvinner konkurrerer stort sett med andre kvinner omså underbevisst. De lager konflikt i en helt annen grad enn menn gjør. Når blikking i skolegårder i Norge fører til slåsskamp, ja da er vel kvinner de som gjør kvinner verst. Kvinner skaper og feeder kroppspress i høyere grad enn menn (her er jo bloggere et godt eksempel). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 26. september 2018 #61710 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) 10 minutter siden, førstedamen skrev: Vel kvinner konkurrerer stort sett med andre kvinner omså underbevisst. De lager konflikt i en helt annen grad enn menn gjør. Når blikking i skolegårder i Norge fører til slåsskamp, ja da er vel kvinner de som gjør kvinner verst. Kvinner skaper og feeder kroppspress i høyere grad enn menn (her er jo bloggere et godt eksempel). Kan anbefale deg å ta en titt på denne artikkelen : https://www.obforum.no/lederblikk/7-klassiske-kvinne-rad-myter-pa-slaktebenken (Punkt. 6 og 7 er mest relevant i denne sammenheng) Endret 26. september 2018 av formula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2018 #61711 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) 6 timer siden, førstedamen skrev: Vel kvinner konkurrerer stort sett med andre kvinner omså underbevisst. De lager konflikt i en helt annen grad enn menn gjør. Når blikking i skolegårder i Norge fører til slåsskamp, ja da er vel kvinner de som gjør kvinner verst. Kvinner skaper og feeder kroppspress i høyere grad enn menn (her er jo bloggere et godt eksempel). Magni Olaug Fuglerud - "CAROLINE BERG ERIKSEN VRØVLER OM FORSKNING" - http://gjest.blogg.no/1457629880_caroline_berg_eriksen.html "Kvinner er som folk flest Det som er mest nærliggende å utlede fra Sheppard og Aquinos gjennomgang av litteratur på området og deltakerstudien deres, er at om du er kvinne og det oppstår en konflikt mellom deg og en annen kvinne, så er det stor sjanse for at omverdenen tenker «kvinne er kvinne verst». Derfor blir kronikken til Berg Eriksen å legge sten til byrden når hun velger å gjenta at «kvinne er kvinne verst».". Jeg forstår virkelig ikke den misoppfatningen om at "kvinner er kvinner verst". Den tankegangen foregår kun oppi hodet til de som tror at kvinner er slik. Endret 26. september 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 26. september 2018 #61712 Del Skrevet 26. september 2018 5 minutter siden, formula skrev: Kan anbefale deg å ta en titt på denne artikkelen : https://www.obforum.no/lederblikk/7-klassiske-kvinne-rad-myter-pa-slaktebenken (Punkt. 6 og 7 er mest relevant i denne sammenheng) Ja jeg sier meg ikke uenig i artikkelen, men vi vet jo også at kvinner oftere kommer med kommentarer til hverandre i nedsettende karakter enn hva menn gjør til hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2018 #61713 Del Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, førstedamen skrev: Ja jeg sier meg ikke uenig i artikkelen, men vi vet jo også at kvinner oftere kommer med kommentarer til hverandre i nedsettende karakter enn hva menn gjør til hverandre. Vet vi det? Leste du https://www.obforum.no/lederblikk/7-klassiske-kvinne-rad-myter-pa-slaktebenken? Sitat: "Til tross for at studier viser at menn deltar i like mye eller mer indirekte aggresjon som sladder og utfrysninger, er det fortsatt antatt at kvinner er mer aggressive mot hverandre. Det er altså ikke slik at kvinner er konfliktsøkende av natur.". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 26. september 2018 #61714 Del Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, Asti skrev: Nå gjør du det Magni Olaug Fuglerud viste til i "CAROLINE BERG ERIKSEN VRØVLER OM FORSKNING" - http://gjest.blogg.no/1457629880_caroline_berg_eriksen.html "Kvinner er som folk flest Det som er mest nærliggende å utlede fra Sheppard og Aquinos gjennomgang av litteratur på området og deltakerstudien deres, er at om du er kvinne og det oppstår en konflikt mellom deg og en annen kvinne, så er det stor sjanse for at omverdenen tenker «kvinne er kvinne verst». Derfor blir kronikken til Berg Eriksen å legge sten til byrden når hun velger å gjenta at «kvinne er kvinne verst».". Jeg forstår virkelig ikke den misoppfatningen om at "kvinner er kvinner verst". Den tankegangen foregår kun oppi hodet til de som tror at kvinner er slik. Hvorfor dra strikken så langt? Det er selvfølgelig ikke alltid slik. Så menn skaper mest kroppspress? Menn er mamma politi? Nope, på mange felter er nok kvinner kvinner verst. (På mange felter, ikke generelt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 26. september 2018 #61715 Del Skrevet 26. september 2018 Akkurat nå, Asti skrev: Vet vi det? Leste du https://www.obforum.no/lederblikk/7-klassiske-kvinne-rad-myter-pa-slaktebenken? Sitat: "Til tross for at studier viser at menn deltar i like mye eller mer indirekte aggresjon som sladder og utfrysninger, er det fortsatt antatt at kvinner er mer aggressive mot hverandre. Det er altså ikke slik at kvinner er konfliktsøkende av natur.". Har heller ikke ment at kvinner er konfliktsøkende av natur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda A Skrevet 26. september 2018 #61716 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) På 6.8.2018 den 22.07, LilleSnupp skrev: Det skal jeg gjøre. Er vel en stund siden hun flagget sine italienske aner og sterke hud. @Asti Bare et eksempel, men kan ikke se at dette er dokumentert. (At cbe hevder å ha sagt hun blir like brun som innfødte). Mye blir jo også, heldigvis, slettet som spekulasjoner eller manglende dokumentasjon. Endret 26. september 2018 av Linda A 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda A Skrevet 26. september 2018 #61717 Del Skrevet 26. september 2018 På 6.8.2018 den 21.08, Shopgirl2014 skrev: Vel, diskusjonen startet i hvert fall med at @spaniasol synes det er veldig rart at verken fruen eller fruens mann har fått mer tan. Til din påstand om troverdighet (!), så tipper jeg at CBE bruker høyere faktor nå enn hun gjorde tidligere og derfor ikke blir like brun. @LilleSnupp kan kanskje lenke til innlegget hvor CBE hevder hun blir like brun som de innfødte, så kan vi se hvor mange år det er siden Sorry for siteringstull, her blir det etterlyst en lenke, men jeg kan ikke se at påstanden @LilleSnupp kom med ble dokumentert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2018 #61718 Del Skrevet 26. september 2018 5 minutter siden, Linda A skrev: @Asti Bare et eksempel, men kan ikke se at dette er dokumentert. (At cbe hevder å ha sagt hun blir like brun som innfødte). Mye blir jo også, heldigvis, slettet som spekulasjoner eller manglende dokumentasjon. Takk. Nå vet jeg ikke om det er en uriktig påstand, siden det ikke ble dokumentert. Jeg opplever at deltakerne i CBE-tråden er gode på å dokumentere påstandene sine, og hvis det har manglet dokumentasjon har folk stort sett funnet det frem. Slik at dette er vel ikke et problem, dvs. tenker du at det skjer det ofte? Det som i det siste har vært et problem har faktisk vært det motsatte - at her kommer udokumenterte påstander for å forsvare cbe.no, og selv etter flere ber om dokumentasjon kommer det ikke - (finner det før og etter her: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1174393-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet-vol-2/?page=503 ). Bare for å nyansere litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2018 #61719 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) 37 minutter siden, førstedamen skrev: Hvorfor dra strikken så langt? Det er selvfølgelig ikke alltid slik. Så menn skaper mest kroppspress? Menn er mamma politi? Nope, på mange felter er nok kvinner kvinner verst. (På mange felter, ikke generelt) Nei, menn skaper ikke mest kroppspress. Like lite som jeg tror kvinner skaper mest kroppspress. Det er både menn og kvinner i "industrien" som skaper kroppspress. Er alle kvinner mammapoliti? Dømmer aldri noen menn andre menn? Så fordi noen kvinner er mammapoliti, så er det "beviset" ditt på at "kvinner er kvinner verst"? Siterer @Hr Petter - https://forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?page=1050&tab=comments#comment-17810042"Kvinner er ikke kvinner verst! Kjipe folk er kvinner verst. Kjipe folk er menn verst. Budskapet om å støtte og heie på hverandre, eller i det minste behandle hverandre anstendig, blir relevant om det adresseres til begge kjønn. ". 37 minutter siden, førstedamen skrev: Har heller ikke ment at kvinner er konfliktsøkende av natur. Fikk du med deg "menn deltar i like mye eller mer indirekte aggresjon som sladder og utfrysninger," som svar på påstanden din om " kvinner oftere kommer med kommentarer til hverandre i nedsettende karakter enn hva menn gjør til hverandre.". Og så står det i artikkelen "Det er en myte at kvinner er kvinners verste fiende. " - https://www.obforum.no/lederblikk/7-klassiske-kvinne-rad-myter-pa-slaktebenken . Noe mer er det vel ikke å si om den saken.... Endret 26. september 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 26. september 2018 #61720 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) Spoiler På Bloggerne, når de har etterlengtet egentid og CBE er sånn "jeg har alltid hatt lyst til å gå mer tur, det har ikke du hatt, jeg har alltid mast om det, du liker ikke å gå tur engang, nei det gjør du ikke, det har du aldri gjort, kutt ut da, nå bare shower du, det er ikke gøy engang"... Altså, la meg dra fram et godt, gammeldags OMG. Veldig viktig å få fram hvem som har lyst til å gå tur og hvem som ikke har det. Edit: Fra dagens episode av Bloggerne. Endret 26. september 2018 av Daisy_B 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg