Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Now it all makes sense! Feministen Caroline blir fornærmet og indignert fordi hun faktisk ikke har skjønt hva feminisme er. Nei, Caroline, feminisme er IKKE å velge å gjøre akkurat hva man vil uten å få reaksjoner på det! Feminisme er like muligheter uavhengig av kjønn, ikke; jeg gjør hva faen jeg vil og ingen kan kritisere meg for det.

Og hun bare MÅTTE vise kroppen sin og klær fra samarbeidspartner fordi det er jobben hennes. Altså, jeg tror ikke x-life hadde reagert om hun la ut det innlegget den 7. eller 9.mars for å si det sånn. Hun kunne og burde definitivt brukt stemmen sin til noe langt viktigere på selveste 8.mars, enn å legge enda mer press på kvinner til å trene og se deilige ut. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Viking-girl skrev:

Ja ikke sant? Den uttalelsen der... som sagt, skal man le eller grine? Hvordan ville verden vært om vi lot oss styre av instinktene våre? 

Mitt første instinkt når jeg ser et "skummelt" brev i posten er å løpe min vei, av og til angripe det, for dere vet, fight or flight mode. Så neste gang strømregningen kommer så må jeg nok enten blåse meg opp og med fråde rundt munnen rive det i stykker, eller løpe skrikende ned gata.

Helt ærlig synes jeg ikke at ei som redigerte gravidmagen sin mindre, har redigert kroppen sin mindre, har uttalt seg på nettet om at graviditet ikke trenger å ødelegge kroppen og at man fortsatt kan være deilig for mannen sin etter å ha født barn, burde en gang stå opp av sengen på kvinnedagen, LANGT mindre åpne kjeften! Hvorfor ikke la folk bare tro man er dum i stede for å åpne opp og fjerne all tvil, det er kanskje et instinkt hun skulle fulgt.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lin10 skrev:

Det er jo ikke slik at selv om man er en fagperson så eier man sannheten. Det er mange fagpersoner som har ulike meninger. For å være en offentlig person så vil det alltid være delte meninger om det man gjør.

Kan du lenke til hvilke fagpersoner som mener eksponering av eksponering av barn ikke er uheldig?

Kan du lenke til fagpersoner som mener at miljøenderinger ikke er menneskeskapt og at forbruk ikke er miljø fiendtlig?

Kan du lenke til fagpersoner følge lover og regler  ikke gjelder influencere? Brudd er så vanlig at Staten har satt inn ekstra ressurser på flere mill for å komme brudd på gjeldene lovverk følges

Kan du lenke til fagpersoner som ikke mener bloggernes skjønnhetshysteri påvirker følgernes dårlig psykisk og fysiske helse?

At CBE annonserer klær som blir returnert, så er det fullt og helt oppfordring til overforbruk

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Miranda16 skrev:

Kan du lenke til hvilke fagpersoner som mener eksponering av eksponering av barn ikke er uheldig?

Kan du lenke til fagpersoner som mener at miljøenderinger ikke er menneskeskapt og at forbruk ikke er miljø fiendtlig?

Kan du lenke til fagpersoner følge lover og regler  ikke gjelder influencere? Brudd er så vanlig at Staten har satt inn ekstra ressurser på flere mill for å komme brudd på gjeldene lovverk følges

Kan du lenke til fagpersoner som ikke mener bloggernes skjønnhetshysteri påvirker følgernes dårlig psykisk og fysiske helse?

At CBE annonserer klær som blir returnert, så er det fullt og helt oppfordring til overforbruk

@Lin10 trenger ikke linke til dokumentasjon, vi bør jo ta hennes ord for det (ref tidligere svar i tråden)

Spøk til side, vi er flere som er interessert i en slik dokumentasjon. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Jeg har forstått utifra innlegg i tråden her at hun i 2017 endret til å betale selv og fakturere oppdragene i stedet for å få sponsor produkter. Vil ikke dette slå ut i regnskapet som større omsetning ettersom større beløp kommer inn (og går ut) med en slik brutto oppføring sett opp mot tidligere nettoregistrering av sponsobjekter. Om hun i tillegg betaler privat, vil jo også inntekten i selskapet øke (og gi mer skatt) mens utgiftsbelastningen skjer privat. Mener det ble referert til at hun faktisk kom mindre gunstig ut ved omleggingen av regnskapet og dette kan jo være grunnen. Det selskapet oppnår er høyere omsetning og overskudd, som "beviser" selskapets positive utvikling overfor potensielle sponsorer. 

Tusen takk for svar.  Da stemmer det nok det LKE sa, at 2016 var bedre enn 2017,  businessmessig " -  https://imgur.com/a/Vi.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Asti skrev:

Tusen takk for svar.  Da stemmer det nok det LKE sa, at 2016 var bedre enn 2017,  businessmessig " -  https://imgur.com/a/Vi.  

Bare hyggelig. 

Jeg refererte nok til en tidligere post i tråden her ifm omlegging av regnskapsrutiner der fruen ble sitert på at omleggingen ikke medførte spart skatt, snarere tvert imot. Dere har jo undret dere over hvorfor de da har tatt alt bryet med å endre når det ikke medfører økonomiske gevinster. Jeg bare ser en annen konsekvens av regnskapsendringen. I tillegg gjør nok endringen det lettere å verdsette sponsorverdien, så det er nok ikke bare økt omsetning som er motivet. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Louiah skrev:

Sett dagens episode av Bloggerne der CBE skulle ta et oppgjør med kritikerne på kvinnedagen. «Jeg heier på at alle kvinner hver dag følger sine egne instinkter og gjør som de selv vil. Så langt har vi kommet i Norge i dag.»

Fikk vist frem girl power-plakatene sine, da.

Hahaha jaa😅 så politisk korrekt og forsiktig. Virkelig banebrytende tanker fra den kanten på kvinnedagen🙄

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må virkelig le av cbe.no på bloggen i dag, kvinner skal følge sine innstinkter , det er feminisme? Og at hun synes det er dumt at hun får en oppfordring tilby bruke kvinnedagen til noe mer en p bra reklamere for klær?  Og at dette er kritikk fordi hun er kvinne? Jeg tror heller vi kan si det slik,cbe, at du kan ha denne jobben nettopp fordi du er kvinne, ikke på tross av. Ingen menn hadde funnet det givende å være så overflatisk og ha en hverdag som var så tom. Og hadde det vært en mann som hadde hatt en slik blogg er jeg helt sikker på at det hadde vært enda mer kritikk.

Å bo i et stort hus og ha et vanvittig forbruk gjør deg ikke til feminist selv om du har noe plakater med bilde av en bannefinger på kontoret ditt. «sikkelig» feminister må få kaffen i halsen av at cbe kaller seg feminist. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

Instinktene, faktisk.. Kunne blitt en spennende hverdag om jeg lot meg selv bli styrt av instinkter.

Her også 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fortsatt ikke over at hun snakker om feminisme og kvinnerettigheter, hun alene setter jo kvinnekampen flere år bak i tid. Jeg kjenner ekte feminister, du hadde ikke visst at de var det om du ikke snakket med dem, ingen av de har plakater med mainstream slagord ramma inn i glass for å understreke at man er feminist, ingen av de mener at feminist = leve som om hver dag var den siste, mest mulig grådig grabbe til seg alt. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, lille_mai skrev:

Kan vi brukere av denne tråden være så snill å slutte å avslutte innleggene våre med et 'caveat' om hvor slanke, lykkelige, travle, og velstående vi er? Jeg forstår poenget deres. Men ved å skrive 'og jeg er hvertfall ikke feit og arbeidsledig' etter innleggene deres godtar dere den latterlige håningen som CBE og andre bloggere gjør av mennesker som liker å følge med på og skrive på forum, og ikke minst, så sier dere indirekte at hvis man er stygg, tjukk, eller arbeidsledig, har man mindre rett på en mening enn andre. Bare en liten klagesang fra denne damen, men forøvrig er jeg superstolt av veldig mange debattanter her som jeg ser på som dyktige, velartikulerte og særs reflekterte! :)

Applauderer! (og innrømmer at jeg i ren irritasjon har gått i den fella) 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat hørt hva feminisme er for CBE:

"For meg handler feminisme om at jeg kan gjøre det jeg vil uten å bli dømt av andre, og jeg har faktisk en jobb å gjøre, selv om jeg er feminist ".(tenk det!)

Altså - hvorfor ikke bare holde kjeft om feminisme når man ikke forstår hva det er? Bedre det enn å gjemme seg bak "For meg (er feminisme)....og så fylle på med det sedvanlige jeg, meg, meg, meg, jeg.

CBE har skapt sin egen søte, lille, ufarlige, rosa feminisme der hjemme i Sarpsborg. Og den handler om - tada! - henne selv.

Nå hadde hun faktisk sjansen til å si noe reflektert i beste sendetid på TV2, men nei....

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ser vi at hun har har brukt annonselenke på mac primeren  26 juni: 

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/06/26/skjonnhetsspalten-favoritter-pa-badet/

Tilsvarende mac primer blir brukt i dagens sminkevideo uten merking: 

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/25/steg-steg-min-hverdagssminke/

Orker ikke lete mer, men det er sikkert lett å finne :) 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen hjemme i toppetasjen?? ‘For meg handler feminisme om at kvinner kan gjøre det de vil’.... æh, nei CBE, det er ikke det feminisme handler om!

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cbe.no: Om feminisme:

"... For meg handler feminisme om at jeg som kvinne kan gjøre akkurat det jeg selv vil uten å bli dømt av noen andre eller at andre skal si hva jeg skal gjøre fordi jeg er kvinne. Jeg heier på at alle kvinner hver dag følger sine egne instinkter. og gjør som de selv vil. Så langt har vi kommet i Norge i dag.."

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/76lF0je

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...