Gjest CecilieX Skrevet 24. september 2018 #61541 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) Hvis jeg skal synse litt, og det er jo åpenbart like valid som dokumenterbar fakta, så tenker jeg at alder er det største problemet. Ser du på lister over SoMe-profiler som peaker, så er det unge mennesker. Min oppfatning er at de mest aktive brukerne (og dermed potensielle forbrukere) er unge mennesker. Det er disse du må nå for å lykkes i dag. CBE vil få større og større problemer med å hevde seg i et slikt segment. Vi oversvømmes av influencere hver dag, og da vil noen drukne i kampen om oppmerksomhet. I spalten CecilieX tipser, tipser jeg derfor om å gå til innkjøp av flyteutstyr ASAP. Endret 24. september 2018 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 24. september 2018 #61542 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) 48 minutter siden, Aricia skrev: Mens vi er inne på statistikk: Jeg lurer egentlig mer på undersøkelsene som ligger til grunn for påstanden fra CBE.no om at bloggens leserskare utgjøres av høyt utdannede kvinner som elsker å tilbringe tid på kjøpesenter, eller hva nå det var for noe. Gi oss underlagsmaterialet, tallene og navnet til byrået som har utført dette pionerarbeidet! Legger til at påstanden til CBE.no er at disse akademikerne i høye stillinger som bl.a kjennetegnes av at de er spontanshoppere som liker å tilbringe tiden sin på kjøpesenter, tilhører "påvirket segment". Altså at dette er kjennetegn på majoriteten av dem som CBE.no påvirker til å kjøpe ting, og ikke majoriteten av alle blogglesere, (som helt sikkert inkluderer akademikere som foretrekker å styre unna alt som CBE.no markedsfører). Å så tvil om utvalget for tilliteundersøkelsen til TNS Gallup samtidig som man godtar (?) påfunnet som ligger til grunn for United Influencersbloggernes offentlige dokument "forbrukerinnsikt" er rett og slett... ja, hva skal man si. Har United Influencers stått på kjøpesenter og funnet sitt representative utvalg der, eller hvor finner de alle disse lettpåvirkelige akademikerne, lurer jeg på. @Lin10 som virker å ha god oversikt over detaljene, kan kanskje svare på det? Er det foretatt en profesjonell markedsundersøkelse som konkluderer med at CBE.no, Komikerfrue og en hel del andre bloggere påvirker en majoritet urbane akademikere i høye stillinger, eller er det bare tøys og fanteri i likhet med mye annet i bloggerbransjen? Å bagatellisere lureriet til ekteparet Eriksen er forøvrig bare dumt. Ingen bedrift eller merkevare har godt av å bli avslørt i juks, så enkelt er det. Endret 24. september 2018 av Anna Nas Rettet skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 24. september 2018 #61543 Del Skrevet 24. september 2018 46 minutter siden, Aricia skrev: Mens vi er inne på statistikk: Jeg lurer egentlig mer på undersøkelsene som ligger til grunn for påstanden fra CBE.no om at bloggens leserskare utgjøres av høyt utdannede kvinner som elsker å tilbringe tid på kjøpesenter, eller hva nå det var for noe. Gi oss underlagsmaterialet, tallene og navnet til byrået som har utført dette pionerarbeidet! det lurer jeg og på!!! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 24. september 2018 #61544 Del Skrevet 24. september 2018 Siden dette cruiset blir brakt opp hele tiden vil jeg kommentere det litt siden jeg kjenner en del til Karibien og lokale forhold der. Cruise er veldig lite populært blant de lokale. Nesten ingen penger blir lagt igjen i de, ofte bittesmå, landene samtidig som det forventes at disse små fattige stater skal stille dyr infrastruktur til disposisjon. Mange føler seg skvist mellom hva de selv ønsker for det landet sitt og store Internationale selskaper. Cruiseturisten regnes som gjerrig (de bruker pengene sine på båten og kjøper bare smånips hos de lokale eller diamanter/designervesker/whatever hos butikker som heller ikke legger igjen pengene i landet), storforlangende, brautende, lite interessert i lokal kultur, grenseoverskridende (eksempelvis vaser rundt i bikini i sentrum), miljøfiendtlig og uhøflig. Hvis man ønsker å ha hyggelig kontakt med lokale så sier man ikke man kom med cruisebåt! Ikke slik forstått at de lokale er uhøflige mot cruiseturistene for det er de på ingen måte. Men smilet og hjelpsomheten er ikke den ektefølte man ellers får. Om CBE kommer til å oppføre seg som en "ekte ufordragelig" cruiseturist vil tiden vise. Håper virkelig ikke det altså. Men til dere andre som kanskje har lyst på å dra til noen av disse mange fantastiske landene/stedene der - hold dere unna cruise. Ta en tur på hurtigruten i stedet og besøk Karibien på en annen måte. PS for den autentiske karibianske følelsen besøk de destinasjonene som krever pass for amerikanere. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 24. september 2018 #61545 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) Puh! Godt å høre at de klarte å ro i land en vellykket 2 års feiring. MEN! Det kan de visst takke mor og far for. Lurer på hva mamma hadde tenkt om hun fikk en telefon fra meg hvor jeg i ramme alvor og fullt stress spurte om hun kunne hjelpe meg og mannen min med løvraking/kakedandering/gudenevethva i barnet mitt sin 2 års dag. For et liv. Endret 24. september 2018 av Irja 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 24. september 2018 #61546 Del Skrevet 24. september 2018 1 time siden, Rubella skrev: http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience DEMOGRAFI: Direkte lesere: Typisk at de er i alderen 25-44 årKvinner dominerer (97%)PÅVIRKEDE SEGMENTER:Typisk 20-49 årMenn 39% - Kvinner 61%Majoriteten har utdannelse fra universitet Jobber som regel i høye stillingerBor ofte i urbane områderHøy sosial status De jeg vet om som faktisk er i den sjangeren og leser bloggen sporadisk, inkludert meg selv, leser den i hvert fall for togkræsj-faktoren - ikke fordi de finner henne så himla inspirerende. Når man har en lang, krevende utdannelse og jobber i høye stillinger, blir man liksom ikke så imponert over folk som bruker arbeidsdagene sine på å korrekturlakke julelandsbyer, "prosjekt påskeegg", partrening, frisørtimer, stelle i stand unormalt overdådige/miljøskadelige/"setter-usunn-standard-for-resten-av-barna-i-barnehagen" bursdagsselskap for barna og så videre. Slike ting er det vi "vanlige dødelige" i høye stillinger med lang utdanning eventuelt gjør på fritida. Det kan jo også være at personer i krevende stillinger eller har en hektisk hverdag, synes det er hyggelig og titte inn på bloggen i løpet av dagen. Blogg som fenomen har blitt de nye ukebladene/magasinene. Man trenger ikke å gå ut å kjøpe produktet, har man tilgang til Internett kan man bare klikke seg inn. Genialt👌🏼 Dette har kommet for å bli og influencere vil i fremtiden ha en større rolle som inspirasjonskilder og påvirkere. Noe som selvsagt vil gjøre de enda mer attraktive for annonsører. Ikke noe kommer gratis, selv ikke for de store etablerte og de som vil klare seg i bransjen må jobbe hardt for å bevare sin status som toppblogger tenker nå jeg. Nye kommer til hele tiden. Men, nå er jo ikke CBE kjent for å ligge på latsiden🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs O'Donell Skrevet 24. september 2018 #61547 Del Skrevet 24. september 2018 14 minutter siden, Inocybe skrev: Siden dette cruiset blir brakt opp hele tiden vil jeg kommentere det litt siden jeg kjenner en del til Karibien og lokale forhold der. Cruise er veldig lite populært blant de lokale. Nesten ingen penger blir lagt igjen i de, ofte bittesmå, landene samtidig som det forventes at disse små fattige stater skal stille dyr infrastruktur til disposisjon. Mange føler seg skvist mellom hva de selv ønsker for det landet sitt og store Internationale selskaper. Cruiseturisten regnes som gjerrig (de bruker pengene sine på båten og kjøper bare smånips hos de lokale eller diamanter/designervesker/whatever hos butikker som heller ikke legger igjen pengene i landet), storforlangende, brautende, lite interessert i lokal kultur, grenseoverskridende (eksempelvis vaser rundt i bikini i sentrum), miljøfiendtlig og uhøflig. Hvis man ønsker å ha hyggelig kontakt med lokale så sier man ikke man kom med cruisebåt! Ikke slik forstått at de lokale er uhøflige mot cruiseturistene for det er de på ingen måte. Men smilet og hjelpsomheten er ikke den ektefølte man ellers får. Om CBE kommer til å oppføre seg som en "ekte ufordragelig" cruiseturist vil tiden vise. Håper virkelig ikke det altså. Men til dere andre som kanskje har lyst på å dra til noen av disse mange fantastiske landene/stedene der - hold dere unna cruise. Ta en tur på hurtigruten i stedet og besøk Karibien på en annen måte. PS for den autentiske karibianske følelsen besøk de destinasjonene som krever pass for amerikanere. Jeg kjenner at jeg grugleder meg litt til store solhatter, høye hæler og flagrende gevanter. Delikate bilder i solnedgang med paraplydrinken i en velmanikyrnert hånd, delikate bilder av medlemmer av firma, unnskyld, familien stort sett tatt bakfra med vakkert dandert hår med delikat hårpynt. Glimt fra tredemølle og kaffe, magebilder og snerring mot sol/måne/hav. Matchende kjoler på liten og stor, mørke og mystiske bilder av firmaets, unnskyld, familiens mannlige innslag og for ikke å glemme delikate bilder av mat man aldri ser blir spist. Underholdende? Absolutt. Reklameverdi? Ikke veldig stor hos noen jeg kjenner. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs O'Donell Skrevet 24. september 2018 #61548 Del Skrevet 24. september 2018 6 minutter siden, Irja skrev: Puh! Godt å høre at de klarte å ro i land en vellykket 2 års feiring. MEN! Det kan de visst takke mor og far for. Lurer på hva mamma hadde tenkt om hun fikk en telefon fra meg hvor jeg i ramme alvor og fullt stress spurte om hun kunne hjelpe meg og mannen min med løvraking/kakedandering/gudenevethva i barnet mitt sin 2 års dag. For et liv. Til å være selverklært kontrollfreak og perdant er de jammen ofte bakpå med forberedelser til alt mulig. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 24. september 2018 #61549 Del Skrevet 24. september 2018 10 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Til å være selverklært kontrollfreak og perdant er de jammen ofte bakpå med forberedelser til alt mulig. jeg har sagt det før, de burde lære seg å skrive gode lister. Gjerne i pene bøker. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 24. september 2018 #61550 Del Skrevet 24. september 2018 13 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Til å være selverklært kontrollfreak og perdant er de jammen ofte bakpå med forberedelser til alt mulig. Døgnet har bare 24 timer, vet du.. det er rett og slett ikke tid! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cissacissa Skrevet 24. september 2018 #61551 Del Skrevet 24. september 2018 35 minutter siden, Irja skrev: Puh! Godt å høre at de klarte å ro i land en vellykket 2 års feiring. MEN! Det kan de visst takke mor og far for. Lurer på hva mamma hadde tenkt om hun fikk en telefon fra meg hvor jeg i ramme alvor og fullt stress spurte om hun kunne hjelpe meg og mannen min med løvraking/kakedandering/gudenevethva i barnet mitt sin 2 års dag. For et liv. Var det 2-åringen sin bursdag? Seriøst??? Det er jo hinsides... Det er da ingen, og da mener jeg virkelig INGEN, som feirer en toåring på den måten? Her hvor jeg bor (forholdsvis dyrt strøk rett utenfor Oslo, smekkfullt av damer med høy utdannelse og gode jobber by the way, altså midt i målgruppen for CBE) er det ingen som feirer bursdag med barnehagevenner før de er 4. Det virker bare krampaktig. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 24. september 2018 #61552 Del Skrevet 24. september 2018 Jeg venter fremdeles på kilder fra @lin10. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tørst Skrevet 24. september 2018 #61553 Del Skrevet 24. september 2018 1 time siden, Snaskesnusken skrev: Hva menes med høye stillinger? Jobber de i stillas hele dagen? På en fjelltopp? 😜 De bruker bukser som er høye på livet 😘 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 24. september 2018 #61554 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) 52 minutter siden, Lin10 skrev: Det kan jo også være at personer i krevende stillinger eller har en hektisk hverdag, synes det er hyggelig og titte inn på bloggen i løpet av dagen. Blogg som fenomen har blitt de nye ukebladene/magasinene. Man trenger ikke å gå ut å kjøpe produktet, har man tilgang til Internett kan man bare klikke seg inn. Genialt👌🏼 Dette har kommet for å bli og influencere vil i fremtiden ha en større rolle som inspirasjonskilder og påvirkere. Noe som selvsagt vil gjøre de enda mer attraktive for annonsører. Ikke noe kommer gratis, selv ikke for de store etablerte og de som vil klare seg i bransjen må jobbe hardt for å bevare sin status som toppblogger tenker nå jeg. Nye kommer til hele tiden. Men, nå er jo ikke CBE kjent for å ligge på latsiden🙂 Det kan som du påpeker, hende at kvinnelige urbane akademikere med høye stillinger, som shopper spontant og tilbringer mye tid i butikker og på kjøpesenter i tillegg til den krevende jobben de har, utgjør majoriteten av kvinner i det påvirkede segmentet tilhørende bloggen til CBE, Komikerfrue, Kristina Andersen og alle de andre UI-bloggerne som opplyser om akkurat det samme. Det kan også veldig godt hende at det som ligger av informasjon om forbrukerinnsikt på nettstedet ocast er oppspinn, udokumenterte påstander og salgsargumenter fra bloggerne selv. Så... Foreligger det en seriøs og uavhengig kilde - understreker uavhengig - som kan gi informasjon om den eventuelle undersøkelsen og dessuten bekrefte at CBE.no og alle disse andre UI-bloggerne påvirker en majoritet urbane akademikere i høye stillinger? Mange tenker sikkert at det ikke er så nøye hva disse bloggerne påstår, men saken er at potensielle annonsører, spesielt uerfarne småbedrifter uten ressurser og kunnskap til å kartlegge markedet for egen regning, har lett for å tro på det de blir fortalt. Å selge annonseplass basert på feilinformasjon er ikke ok. Endret 24. september 2018 av Anna Nas Endret skriftstørrelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 24. september 2018 #61555 Del Skrevet 24. september 2018 3 minutter siden, Anna Nas skrev: Det kan som du påpeker, hende at kvinnelige urbane akademikere med høye stillinger, som shopper spontant og tilbringer mye tid i butikker og på kjøpesenter i tillegg til den krevende jobben de har, utgjør majoriteten av kvinner i det påvirkede segmentet tilhørende bloggen til CBE, Komikerfrue, Kristina Andersen og alle de andre UI-bloggerne som opplyser om akkurat det samme. Det kan også veldig godt hende at det som ligger av informasjon om forbrukerinnsikt på nettstedet ocast er oppspinn, udokumenterte påstander og salgsargumenter fra bloggerne selv. Så... Foreligger det en seriøs og uavhengig kilde - understreker uavhengig - som kan gi informasjon om den eventuelle undersøkelsen og dessuten bekrefte at CBE.no og alle disse andre UI-bloggerne påvirker en majoritet urbane akademikere i høye stillinger? Mange tenker sikkert at det ikke er så nøye hva disse bloggerne påstår, men saken er at potensielle annonsører, spesielt uerfarne småbedrifter uten ressurser og kunnskap til å kartlegge markedet for egen regning, har lett for å tro på det de blir fortalt. Å selge annonseplass basert på feilinformasjon er ikke ok. Nei, og det er akkurat dette bransjemagasinet Kampanje har problematisert i en artikkelserie nå den senere tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 24. september 2018 #61556 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) 15 minutter siden, Tørst skrev: De bruker bukser som er høye på livet 😘 Litt off-topic, men herregud så mange klesbutikkmedarbeidere jeg har vært borti som sier det der! Det heter "høye i livet", folkens! I! Ikke PÅ! Endret 24. september 2018 av Rubella 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 24. september 2018 #61557 Del Skrevet 24. september 2018 20 minutter siden, Irja skrev: Lurer på hvem alle disse barna er jeg. I datteren min sin barnehage, vet jeg ikke om noen som inviterte til bursdag før barnet ble 4 år.. Samme her. Livet er så travelt og ikke minst ekstravagant for denne familien. Her skal det bevises hvor flinke foreldre de er. Det er så malplassert for en 2 åring. Ja, den lille er sikkert i ekstase. Men tenker også at så små barn trenger ikke slike bursdager men mor skal ha det for å få økt fokus på seg selv. Ja, ikke rart livet er travelt. De skal få kjørt seg når barna blir eldre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tørst Skrevet 24. september 2018 #61558 Del Skrevet 24. september 2018 Akkurat nå, Rubella skrev: Litt off-topic, men herregud så mange klesbutikkmedarbeidere jeg har vært borti som sier det der! Det heter "høye i livet", folkens! I! Ikke PÅ! Det, og mange andre merksnodige uttrykk har jeg BARE hørt/lest hos CBE. Veldig ufrivillig morsom da, om ikke annet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 24. september 2018 #61559 Del Skrevet 24. september 2018 6 minutter siden, Anna Nas skrev: Det kan som du påpeker, hende at kvinnelige urbane akademikere med høye stillinger, som shopper spontant og tilbringer mye tid i butikker og på kjøpesenter i tillegg til den krevende jobben de har, utgjør majoriteten av kvinner i det påvirkede segmentet tilhørende bloggen til CBE, Komikerfrue, Kristina Andersen og alle de andre UI-bloggerne som opplyser om akkurat det samme. Det kan også veldig godt hende at det som ligger av informasjon om forbrukerinnsikt på nettstedet ocast er oppspinn, udokumenterte påstander og salgsargumenter fra bloggerne selv. Så... Foreligger det en seriøs og uavhengig kilde - understreker uavhengig - som kan gi informasjon om den eventuelle undersøkelsen og dessuten bekrefte at CBE.no og alle disse andre UI-bloggerne påvirker en majoritet urbane akademikere i høye stillinger? Mange tenker sikkert at det ikke er så nøye hva disse bloggerne påstår, men saken er at potensielle annonsører, spesielt uerfarne småbedrifter uten ressurser og kunnskap til å kartlegge markedet for egen regning, har lett for å tro på det de blir fortalt. Å selge annonseplass basert på feilinformasjon er ikke ok. Kvinner i den type stillinger har ikke tid til å shoppe spontant rundt omkring da de er for opptatt med jobb. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 24. september 2018 #61560 Del Skrevet 24. september 2018 1 minutt siden, Tørst skrev: Det, og mange andre merksnodige uttrykk har jeg BARE hørt/lest hos CBE. Veldig ufrivillig morsom da, om ikke annet. Jeg har hørt det i hvert fall fra 3-4 ulike klesbutikkansatte. Første gangen ei sa det, trodde jeg hun tulla så jeg lo. Men hun var dønn seriøs... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg