Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Mrs O'Donell skrev:

Jeg ba innstendig om at de ikke deler mer fra bursdagen hennes nå. La henne ha dagen sin for seg selv. De har delt litt av dekorasjonenen og maten, la det bli med det. 

Jeg har ikke tro på at det hjelper, men jeg klarer ikke la være heller. 

Jeg og håper de lar være, ble kun brukt som et eksempel over at CBE lover en ting, men presenterer noe annet. Jeg ser dette som at de heller vil være ute å være med familien sin (som er bra, kunne de bare ha droppet kameraet), en å, som de sier, jobbe hele tiden. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Inocybe skrev:

Fra DN:

SE inntekt 2.5 formue 7.5.

CBE inntekt 2.5 formue 1.3

Trine Sandberg 2.4 formue 1.3. 

Heier på Trine jeg. Hun har jobbet hardt og bygget opp merkenavnet sitt på en forbilledlig måte. Se det går an å få det til uten å gå på kompromiss med etikk, moral og barns rettigheter 👏👏👏 Ikke en pupp eller en rumpe i sikte heller. 

Og ikke løper hun krampaktig rundt og prøver å overbevise alle og mora deres om at hun har glemt truse, heller. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2018 den 10.39, MissCortado skrev:

Sånn generelt: Mine barn, og mange andre barn jeg kjenner og også barn jeg har observert på solrike steder, elsker å ha solseng tilgjengelig. Jeg er litt vill og gal og lar ungene mine ligge i sola og tørke etter at de har vært og badet, men det meste av sin solsengtid bruker de (og de fleste andre barn jeg har observert) i skyggen mens de leser/spiller/prater. 

Det er nok av reelt kritikkverdige ting å ta fatt i hos CBE og andre bloggere, så man trenger faktisk ikke ha vrangbrillene på hele tiden. 

Ligge massive overforbruket vil ingen enda ta. Før hun skulle til fjells måtte hun kjøpe nye fjellklær fordi det gamle var utslitt.. nå har hun plutselig enda et sett fjellklær. Jeg må le av denne bloggen, og gråte. Det blir for ekstremt fokus på bruk og kast.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissLucy skrev:

nei, jeg synes faktisk rosabloggerne kan skamme seg.

Når du sier at det er "Norge og samfunnet" som lønner bloggerne, så pulveriserer du ansvaret.

Absolutt ikke. 

Men det sier litt om dagens samfunn når rosabloggere tjener mer enn mennesker som dedikerer seg til samfunnsnyttige ting og livreddende arbeid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Petter Nygård-Hansen skrev blogginnlegg om "Betaler for mange følgere. Får få engasjerte tilbake" - https://hanspetter.info/betaler-mange-folgere-far-fa-engasjerte-tilbake/

Siterer svaret mitt om det i går:

På 23.9.2018 den 1.08, Asti skrev:

....

Fra mai -18:

Hans-Petter Nygård-Hansen sjekket tallene til noen av de største influencerne i Norge, og skrev bl.a. "Annonsører som betaler 50.000 kroner for 600.000 følgere, blir nok skuffet når knappe 3.000 av følgerne engasjerer seg." - https://hanspetter.info/betaler-mange-folgere-far-fa-engasjerte-tilbake/ . Han hadde overskriften "Betaler for mange følgere. Får få engasjerte tilbake".

Av de Nygård-Hansen sjekket var Caroline Berg Eriksen en av de som engasjerte følgerne sine aller minst..

"...Caroline Berg Eriksen - https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno - engasjerte 0,68% av sine 334 tusen IG-følgere, dvs. 2,271 følgere ". 

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/6MK7bZk . 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg for er litt usikker. CBE nevner trampolinen flere ganger i dagens innlegg....var ikke denne reklame for sånn to dager siden? Bør ikke denne merkes?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser bursdagsinnlegget sånn her: "Jeg fikk til det og det,  og alle sa det ble kjempebra og vellykket og så fikk jeg til det og det og alle sa at kaken var supergod og så fikk jeg til sånn og sånn og det ble så nydelig og alle beundrer alt jeg får til og jeg kan nesten ikke tro at til og med været fikk jeg til men det er jeg så glad for og det skulle jo bare mangle siden alt dreier seg om meg meg meg meg meg og alt jeg får til..."

Til sammenligning: Når vi ordner bursdag her i heimen,  måler vi bursdagens vellykkethet i hvor mye bursdagsbarnet koste seg,  om det traff,  liksom. Ikke i antall diy-prosjekter og staffasje som gjestene kunne beundre.  To år syns vi ikke at vi fikk det til.  Siste feiring fikk vi faktisk til. Vi var flinkere til å tilpasse selskapet til bursdagsbarnet,  rett og slett,  med omtrent samme gjester,  færre gaver,  mindre styr og mer tilstedeværelse.  

Hva gjestene syns er faktisk nærmest irrelevant.  Nå måler ikke vår omgangskrets oss på prestasjoner og staffasje uansett.  

Jeg klarer ikke folk som får andres merkedager til å handle om seg selv.  

Endret av Tørst
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS @Lin10: Hvis jeg i et avisinnlegg drar igang en kritisk debatt om noe som ikke fungerer i velferdsstaten Norge, må jeg da først ha sagt fra meg statsborgerskapet og flyttet utenlands?

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aricia skrev:

PS @Lin10: Hvis jeg i et avisinnlegg drar igang en kritisk debatt om noe som ikke fungerer i velferdsstaten Norge, må jeg da først ha sagt fra meg statsborgerskapet og flyttet utenlands?

Selvsagt! :briller:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Liver skrev:

Nå spør jeg for er litt usikker. CBE nevner trampolinen flere ganger i dagens innlegg....var ikke denne reklame for sånn to dager siden? Bør ikke denne merkes?

Trampolina er sikkert plassert i gråsona i hagen🙄

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Liver skrev:

Selvfølgelig. Så lenge produktet har en markedsføringsverdi så skal det merkes. Dette står eksplisitt i den lettfattelige veilederen fra Forbrukertilsynet. Jeg har tipset Forbrukertilsynet og anbefaler flere å gjøre det samme:

https://www.forbrukertilsynet.no/tips-oss

Bedriften unngikk også å merke trampolinen på Instastory for noen dager siden. Tipset FT om det også.

#cbe.no #bestiklassen #oseravkvalitet

Endret av Ultiva
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ultiva skrev:

Selvfølgelig. Så lenge produktet har en markedsføringsverdi så skal det merkes. Dette står eksplisitt i den lettfattelige veilederen fra Forbrukertilsynet. Jeg har tipset Forbrukertilsynet og anbefaler flere å gjøre det samme. Bedriften unngikk også å merke trampolinen på Instastory for noen dager siden. Tipset FT om det også.

#bestiklassen #oseravkvalitet

Etter å ha vært i bransjen i så mange år evner virksomheten ikke å merke produkt som reklame. Det er jo helt utrolig at de ikke skjønner hvorfor de får kritikk..

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på statistikk: Jeg lurer egentlig mer på undersøkelsene som ligger til grunn for påstanden fra CBE.no om at bloggens leserskare utgjøres av høyt utdannede kvinner som elsker å tilbringe tid på kjøpesenter, eller hva nå det var for noe.

Gi oss underlagsmaterialet, tallene og navnet til byrået som har utført dette pionerarbeidet! :pls: 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Aricia skrev:

Mens vi er inne på statistikk: Jeg lurer egentlig mer på undersøkelsene som ligger til grunn for påstanden fra CBE.no om at bloggens leserskare utgjøres av høyt utdannede kvinner som elsker å tilbringe tid på kjøpesenter, eller hva nå det var for noe.

Gi oss underlagsmaterialet, tallene og navnet til byrået som har utført dette pionerarbeidet! :pls: 

Godt spørsmål! 

@Lin10

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BearMama skrev:

Det er vel heller Norge og samfunnet som burde skamme seg som lønner bloggere høyere enn mennesker som redder liv...

Dette! 

Det blir som med profesjonelle fotballspillere som tjener seg søkkrike på å løpe etter en ball. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience

DEMOGRAFI: 
Direkte lesere:
Typisk at de er i alderen 25-44 år
Kvinner dominerer (97%)

PÅVIRKEDE SEGMENTER:
Typisk 20-49 år
Menn 39% - Kvinner 61%
Majoriteten har utdannelse fra universitet 
Jobber som regel i høye stillinger
Bor ofte i urbane områder
Høy sosial status

:ler:

De jeg vet om som faktisk er i den sjangeren og leser bloggen sporadisk, inkludert meg selv, leser den i hvert fall for togkræsj-faktoren - ikke fordi de finner henne så himla inspirerende. :P Når man har en lang, krevende utdannelse og jobber i høye stillinger, blir man liksom ikke så imponert over folk som bruker arbeidsdagene sine på å korrekturlakke julelandsbyer, "prosjekt påskeegg", partrening, frisørtimer, stelle i stand unormalt overdådige/miljøskadelige/"setter-usunn-standard-for-resten-av-barna-i-barnehagen" bursdagsselskap for barna og så videre. Slike ting er det vi "vanlige dødelige" i høye stillinger med lang utdanning eventuelt gjør på fritida.

Endret av Rubella
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, Rubella skrev:

http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience

DEMOGRAFI: 
Direkte lesere:
Typisk at de er i alderen 25-44 år
Kvinner dominerer (97%)

PÅVIRKEDE SEGMENTER:
Typisk 20-49 år
Menn 39% - Kvinner 61%
Majoriteten har utdannelse fra universitet 
Jobber som regel i høye stillinger
Bor ofte i urbane områder
Høy sosial status

:ler:

De jeg vet om som faktisk er i den sjangeren og leser bloggen sporadisk, inkludert meg selv, leser den i hvert fall for togkræsj-faktoren - ikke fordi de finner henne så himla inspirerende. :P Når man har en lang, krevende utdannelse og jobber i høye stillinger, blir man liksom ikke så imponert over folk som bruker arbeidsdagene sine på å korrekturlakke julelandsbyer, "prosjekt påskeegg", partrening, frisørtimer, stelle i stand unormalt overdådige/miljøskadelige/"setter-usunn-standard-for-resten-av-barna-i-barnehagen" bursdagsselskap for barna og så videre. Slike ting er det vi "vanlige dødelige" i høye stillinger med lang utdanning eventuelt gjør på fritida.

Hva menes med høye stillinger? Jobber de i stillas hele dagen? På en fjelltopp? 😜

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Hva menes med høye stillinger? Jobber de i stillas hele dagen? På en fjelltopp? 😜

Evt. røyker hasj. :P 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Designer vesker og sko? Det eneste vi vet er at hun har solgt navnet sitt til noen sko og vesker. At hun har designet dem vet vi ingenting om. Og med den hinsides dokumentasjonstrangen de har med alt annet de foretar seg kan jeg vanskelig se for meg noe mer enn at hun i beste fall har fått bestemme noen farger og små detaljer. Designe, nei... Det er noen åpenbare mangler i evner og interesse for form, farge og funksjon når man tar oppussing av hus og innredning og innredningsdetaljer i betraktning.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...