Surikatt Skrevet 23. september 2018 #61501 Del Skrevet 23. september 2018 42 minutter siden, PecanPie skrev: I tillegg til det generelt voldsomme forbruket, oppussingene, nye produkter som man bare eeeeeelsker, nytt servise til barnebursdagen, egen kopper til når man skal ut på tur, nytt utstyr til fjellturen som bare var en liten sykkeltur, cruiset som topper de allerede to (?) sydenferiene i år... Kanskje jeg bare skal legge tøynettene hjemme når jeg skal ta ukeshandelen i morgen? Hva hjelper det vel at jeg sparer 4-5 plastposer i uka når andre er helt galimatias når det gjelder forbruk? Jeg sitter også og tenker for meg selv hvilken signaleffekt disse overdådige bursdagene har, for små og store gjester. Altså, to ballongbuer i en toårsdag? Hva skjedde med en tjuepakning ballonger i ulike fasonger som ble festet til taket ved hjelp av statisk elektrisitet, og langpannekake med tutti frutti-strø? De kan jo ikke ha normale bursdager, det skal blogges om og bursdagene er blitt en inntektskilde for dem. Altså utnytter de barnas bursdager til å tjene penger. Denne gangen var det sponset lekeplass. Ja, for det holder ikke med en trampoline eller en huske. Det må være en egen lekeplass. Den verste bursdagen jeg kan huske er den pepperkakebursdagen med rød løper inn til huset. Det kan godt hende de små blir i ekstase over all ekstravagansen men som forelder hadde jeg blitt pinlig berørt. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærkrem Skrevet 23. september 2018 #61502 Del Skrevet 23. september 2018 42 minutter siden, PecanPie skrev: I tillegg til det generelt voldsomme forbruket, oppussingene, nye produkter som man bare eeeeeelsker, nytt servise til barnebursdagen, egen kopper til når man skal ut på tur, nytt utstyr til fjellturen som bare var en liten sykkeltur, cruiset som topper de allerede to (?) sydenferiene i år... Kanskje jeg bare skal legge tøynettene hjemme når jeg skal ta ukeshandelen i morgen? Hva hjelper det vel at jeg sparer 4-5 plastposer i uka når andre er helt galimatias når det gjelder forbruk? Jeg sitter også og tenker for meg selv hvilken signaleffekt disse overdådige bursdagene har, for små og store gjester. Altså, to ballongbuer i en toårsdag? Hva skjedde med en tjuepakning ballonger i ulike fasonger som ble festet til taket ved hjelp av statisk elektrisitet, og langpannekake med tutti frutti-strø? Der sier du det. Det finnes foreldre som vegrer seg for barnebursdag fordi de ikke føler seg «bra nok». Mammaer og pappaer med ordentlige jobber. Flyktninger med barn i barnehage- og skolealder hvor bursdagsfeiringene droppes fordi de føler seg utilstrekkelige (uten å gå inn i integreringspolitikk). Signaleffekten CBE.no sender med disse overdådige feiringene er skummelt for samfunnet. Og trist, samt harry. Det er unormalt, og skulle ønske alle så det. Heldigvis gir barna en stor F i alt det rundt så lenge de kan spise seg kvalme på langpannekake😋 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 23. september 2018 #61503 Del Skrevet 23. september 2018 Barbie og Ken. I Barbiehuset med Barbiehunden, Barbiebarna og Barbiebilen. Det er bare fargene som er feil, det skulle jo vært rosa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glorious Skrevet 23. september 2018 #61504 Del Skrevet 23. september 2018 Forsøkte å forklare min 75 år gamle far hva greia var med disse bloggerne og tror dere ikke karen lirer av seg «hadde jeg kunne tjene 100 000,- på din bursdag hadde jeg kjørt på uten å mukke» 😂😂😂 Tviler dog på at tørr langpanne og godtepose med klementin hadde holdt! 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 23. september 2018 #61505 Del Skrevet 23. september 2018 18 minutter siden, Glorious skrev: Forsøkte å forklare min 75 år gamle far hva greia var med disse bloggerne og tror dere ikke karen lirer av seg «hadde jeg kunne tjene 100 000,- på din bursdag hadde jeg kjørt på uten å mukke» 😂😂😂 Tviler dog på at tørr langpanne og godtepose med klementin hadde holdt! Nei, klementinene måtte han dyrket selv i hagen sin i Spania. Hoppeslott, tivoli og ponnyridning måtte han disket opp med 😉 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 24. september 2018 #61506 Del Skrevet 24. september 2018 8 timer siden, Asti skrev: Den 16.09.18 la cbe.no ut reklameinnlegg for Vestlia Resort. Dagen etter postes bilde fra reklameinnlegget på instagram. Skulle dette ha vært merket med reklame? Dokumentasjon: https://imgur.com/a/CrnWt4P Tilføyelse: Det samme skjedde noen dager tidligere: https://imgur.com/a/GTszXLL Tilføyelse 2: Ser ut som dette skjer stadig vekk, dvs. reklameinnlegg på blogg, og så legges bilde fra reklameinnlegget på instagram samme dag eller dagen etter. Her er annet eksempel: https://imgur.com/a/E8plXI7 ----------- Cbe.no og reklame: https://imgur.com/a/yGS1L Er det ikke CBE som er sååååå flink til å merke reklame? CBE har sikkert noen patetiske gråsoneforklaringer på hvorfor ikke disse skal merkes. Hun tolker tross alt loven etter sin egne alternative virkelighet Men ser hun ikke hvordan dette bare slår tilbake på henne selv? Kan da ikke være en fordel å få leserne sine til å lure på om hun er kynisk lovbryter eller for dum til å forstå helt enkle regler. Er liksom ingen god vei ut av det der. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 24. september 2018 #61507 Del Skrevet 24. september 2018 7 timer siden, Bringebærkrem skrev: Der sier du det. Det finnes foreldre som vegrer seg for barnebursdag fordi de ikke føler seg «bra nok». Mammaer og pappaer med ordentlige jobber. Flyktninger med barn i barnehage- og skolealder hvor bursdagsfeiringene droppes fordi de føler seg utilstrekkelige (uten å gå inn i integreringspolitikk). Signaleffekten CBE.no sender med disse overdådige feiringene er skummelt for samfunnet. Og trist, samt harry. Det er unormalt, og skulle ønske alle så det. Heldigvis gir barna en stor F i alt det rundt så lenge de kan spise seg kvalme på langpannekake😋 Jeg er så glad for at det i de foreldregruppene jeg er en del av er stor fokus på inkludering og lavterskel. Folk flest her har veldig god råd men det gjelder ikke alle og det er så viktig at de ikke skal føle de ikke er bra nok. I tillegg er det enkelte foreldre med sykdommer som gjør de ikke orker stor egeninnsats før bursdag og male en "båt" eller blåse opp hundrevis av ballonger. Helt fra barnehagen og opp i skolen har alle FAUer lagt til rette for at alle skal kunne være med. Makspris på gaver, fokus på lavterskelbursdager på foreldremøter som gratis lån av barnehage/SFO/klubbhus eller utendørs, slå sammen flere bursdagsbarn hvis man ønsker lekeland og så videre. Barna har det helt supert. Det er tross alt ikke de små som lager disse store forventningene til gjennomføringen. Skjønner at CBEs forretningskonsept bygger på denne maksimaterialisme-utnyttingen av alle anledninger. Inklusive dem som egentlig skulle være bare barnas. CBE kan påstå så mye hun vil at hun ikke ønsker å legge føringer for andres barnebursdager men like fullt gjør hun det. Livsstilen til CBE går ikke bare på bekostning av egne barn men sender også negative ringvirkninger ut over nabolaget. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. september 2018 #61508 Del Skrevet 24. september 2018 Inntekt i 2017: 2,5 mill (kilde DN, bak betalingsmur). (Sophie E tjente 7,5). 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 24. september 2018 #61509 Del Skrevet 24. september 2018 22 minutter siden, Kollontaj skrev: Inntekt i 2017: 2,5 mill (kilde DN, bak betalingsmur). (Sophie E tjente 7,5). 7,5 mill for å være overfladisk og gjøre unge jenter usikre og kroppsfiksert. Flink dame det. 🙄 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 24. september 2018 Populært innlegg #61510 Del Skrevet 24. september 2018 Fra DN: SE inntekt 2.5 formue 7.5. CBE inntekt 2.5 formue 1.3 Trine Sandberg 2.4 formue 1.3. Heier på Trine jeg. Hun har jobbet hardt og bygget opp merkenavnet sitt på en forbilledlig måte. Se det går an å få det til uten å gå på kompromiss med etikk, moral og barns rettigheter 👏👏👏 Ikke en pupp eller en rumpe i sikte heller. 85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 24. september 2018 Populært innlegg #61511 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) jeg heier mest av alt på damer som jobber skikkelig hardt i viktige jobber, der de tjener lite - lærere, barnehagelærere, sykepleiere. Rosabloggerne burde skamme seg over sin eksistens i sammenligning med damer som fortjener å bli heiet på. Det er jo ikke bare det at rosabloggerne ikke bidrar positivt i samfunnet, men de er jo direkte destruktive. Og de ler hele veien til banken. Og skryter av det på topper. Skam skam skam. Endret 24. september 2018 av MissLucy 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 24. september 2018 #61512 Del Skrevet 24. september 2018 1 time siden, Inocybe skrev: Jeg er så glad for at det i de foreldregruppene jeg er en del av er stor fokus på inkludering og lavterskel. Folk flest her har veldig god råd men det gjelder ikke alle og det er så viktig at de ikke skal føle de ikke er bra nok. I tillegg er det enkelte foreldre med sykdommer som gjør de ikke orker stor egeninnsats før bursdag og male en "båt" eller blåse opp hundrevis av ballonger. Helt fra barnehagen og opp i skolen har alle FAUer lagt til rette for at alle skal kunne være med. Makspris på gaver, fokus på lavterskelbursdager på foreldremøter som gratis lån av barnehage/SFO/klubbhus eller utendørs, slå sammen flere bursdagsbarn hvis man ønsker lekeland og så videre. Barna har det helt supert. Det er tross alt ikke de små som lager disse store forventningene til gjennomføringen. Skjønner at CBEs forretningskonsept bygger på denne maksimaterialisme-utnyttingen av alle anledninger. Inklusive dem som egentlig skulle være bare barnas. CBE kan påstå så mye hun vil at hun ikke ønsker å legge føringer for andres barnebursdager men like fullt gjør hun det. Livsstilen til CBE går ikke bare på bekostning av egne barn men sender også negative ringvirkninger ut over nabolaget. Det er det samme her hos oss. Laveterskel, lavterskel, lavterskel! Jeg vet at i flere barnehager i kommunen oppfordrer de til å ikke ha store fellesfeiringer før barna er store nok til å forstå hva som egentlig skjer, som er i i 4-5-årsalderen. Ungene skal kose seg, og ting trenger ikke være "instavennlig" med "delikate" (bare det å omtale barn som "delikate" gir meg grøsninger) barn. Unger bryr seg vel ikke om hva som tar seg godt ut på bilder eller ikke. Og joda, jeg forstår at hele CBEs butikk trenger alt dette som ser fint ut på bilder og som brukes i en kveld før det kastes, men jeg blir likevel så uendelig provosert av at det går an å tjene penger på det. Her om dagen kom jeg over et bilde på IG av en russisk 12-åring som åpenbart hadde bursdag. Hun poserte velvillig foran et hav med heliumballonger og en femetasjers bursdagskake i en steril penthouseleilighet. Alt var så "flashy", og jeg tenkte for meg selv at det var som se bursdagsfeiringene i Sarp - bare om 10 år. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 24. september 2018 #61513 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) Der burde være er tankekors for CBE at SE i så mye større grad maksimerer potensialet sitt. To bøker, flere musikkutgivelser, eget TV-program, massiv omtale i media. Av de to, er det jo ingen tvil om hvem som er den som forvalter karrieren sin best. Endret 24. september 2018 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 24. september 2018 #61514 Del Skrevet 24. september 2018 42 minutter siden, MissLucy skrev: jeg heier mest av alt på damer som jobber skikkelig hardt i viktige jobber, der de tjener lite - lærere, barnehagelærere, sykepleiere. Rosabloggerne burde skamme seg over sin eksistens i sammenligning med damer som fortjener å bli heiet på. Det er jo ikke bare det at rosabloggerne ikke bidrar positivt i samfunnet, men de er jo direkte destruktive. Og de ler hele veien til banken. Og skryter av det på topper. Skam skam skam. Det er vel heller Norge og samfunnet som burde skamme seg som lønner bloggere høyere enn mennesker som redder liv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 24. september 2018 #61515 Del Skrevet 24. september 2018 2 minutter siden, CecilieX skrev: Der burde være er tankekors for CBE at SE i så mye større grad maksimerer potensialet sitt. To bøker, flere musikkutgivelser, eget TV-program, massiv omtale i media. Av de to, er det jo ingen tvil om hvem som er den som forvalter karrieren sin best. Kanskje CBE får sitt eget TV-program etter deltakelsen i Bloggerne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spøkelse Skrevet 24. september 2018 #61516 Del Skrevet 24. september 2018 19 minutter siden, CecilieX skrev: Der burde være er tankekors for CBE at SE i så mye større grad maksimerer potensialet sitt. To bøker, flere musikkutgivelser, eget TV-program, massiv omtale i media. Av de to, er det jo ingen tvil om hvem som er den som forvalter karrieren sin best. SE er også ti hakk mer drøy når det kommer til operasjoner, mental helse, og generell utlevering av seg selv. Hun har mye større "flykrasj"-faktor enn CBE. Mulig hun bruker seg opp raskt også? Tenkte forøvrig her om dagen på hvor fjernt det må være å leve i en slags reklameverden hvor du ikke engang kan kle på barna dine eller drikke kaffe uten å måtte tenke på å merke 80% av tingene som reklame. Føles det ikke til slutt veldig tomt? Eller er det bare digg å være millionær? Skulle gjerne hatt litt mer penger selv, kanskje på en annen måte, men 😄 .... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 24. september 2018 #61517 Del Skrevet 24. september 2018 All verdens millioner hadde ikke fått meg til å ville bytte liv med frua og sidekicken. Kan knapt tenke meg noe mer overfladisk og bortkasta. Vie livet sitt til å leve som en reklamekatalog, hvor hele familien er på utstilling og alt de gjør er til salgs. Hverdagen består av meg, meg, meg og alt de gjør har som formål å presentere en falsk virkelighet; hvor materialisme, forbruk, utseende og jakten på det perfekte er det eneste som betyr noe. Og oppi alt dette, så prøver du å operere mest mulig i gråsoner; fremstå som en "venninne" og god tipser for dine følgere, mens det eneste reelle fokuset er å tjene mest mulig penger på delvis skjulte reklamer for alt mellom himmel og jord. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 24. september 2018 #61518 Del Skrevet 24. september 2018 58 minutter siden, BearMama skrev: Det er vel heller Norge og samfunnet som burde skamme seg som lønner bloggere høyere enn mennesker som redder liv... nei, jeg synes faktisk rosabloggerne kan skamme seg. Når du sier at det er "Norge og samfunnet" som lønner bloggerne, så pulveriserer du ansvaret. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 24. september 2018 #61519 Del Skrevet 24. september 2018 Det kan også virke som om bedriften har en særdeles lite strukturert arbeidsdag. De leverer ikke det som blir forespeilet. I går skulle det ha kommet mer fra bursdagen, og sminkevideoen burde vel ha sett dagens lys en stund nå? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs O'Donell Skrevet 24. september 2018 #61520 Del Skrevet 24. september 2018 1 minutt siden, Liver skrev: Det kan også virke som om bedriften har en særdeles lite strukturert arbeidsdag. De leverer ikke det som blir forespeilet. I går skulle det ha kommet mer fra bursdagen, og sminkevideoen burde vel ha sett dagens lys en stund nå? Jeg ba innstendig om at de ikke deler mer fra bursdagen hennes nå. La henne ha dagen sin for seg selv. De har delt litt av dekorasjonenen og maten, la det bli med det. Jeg har ikke tro på at det hjelper, men jeg klarer ikke la være heller. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg