Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Lin10 skrev:

Nei, selvfølgelig ikke noe å være misunnelig på...😀spennende jobb med mange tilhengere og stor annerkjennelse i bransjen, flott hjem, nydelige barn, vakkert utseende, god helse, et godt ekteskap og nært og godt forhold til sine foreldre og søster, gode venner, veldig god økonomi, fleksibel hverdag, mulighet for spennende reiser ( Florida/ karibien), positiv personlighet og høy arbeidskapasitetet, TV karriere ++...nei, jeg forstår ikke hva man kan være misunnelig på her😉🙌🙈

HAHAHAHA

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Ultiva skrev:

Det er positivt at ingen barn eksponeres på bildet, da inkludert lekene deres. Vi får stadige innblikk i barnas private hverdag og bør ikke klage de få gangene bedriften velger å gi dem et ørlite pusterom. Dette var en fin lekekrok for barna, men igjen så er det jo en merkelig prioritering av bedriften å ha den klar på høsten 2 år etter innflytting. Når man uansett sponses fra topp til tå og har arbeidsdager bestående av pølsehakking og kjærestetrening, så hadde det naturlige vært å sørge for en fiks ferdig lekekrok for de mindreårige første vår etter innflytting - altså på starten av lekesesongen og ikke helt på slutten av den. Men bedriften ventet tydeligvis til noen andre var villige til å betale for gildet.

Jeg er også ferdig som kunde hos Jollyroom og har informert dem om det. Det er mer enn nok av nettbutikker som fører de samme varene som dem uansett.

Ja timingen av den lekekroken er helt feil. Dette er jo ting man typiske reklamerer for på vårparten. Ikke nå som alle pakker sammen, legger i boden og slike ting har vært på salg en stund. Hvorfor klarte ikke bloggeren å få det til tidligere? Vi har sett masse til de "travle" dagene i huset så burde ikke ha vært noe problem å fått det ferdig for lenge siden. Er ikke akkurat hardt vanskelig arbeid å montere en sklie og en sandkasse. CBE skriver de startet på prosjektet for en god stund siden så det er heller ikke slik at avtalen først kom nå. 

Kan ikke tenke meg Jollyroom er fornøyd med reklamen de får hos CBE.no. Utrolig tregt så timingen blir helt feil. Tingene er satt opp skjevt. Plasseringen er hulter til bulter og uten overordnet plan. Bildene er rotete og kjedelige. 

I tillegg kommer at Jollyroom nå assosieres med alt det negative bloggen til CBE står for. Seriøse firmaer bør holde seg unna slike som Treasures. De bare taper på samarbeidet. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

Spesielt når begge i bedriften har tid til late kvelder med alkohol og tv-titting, selv etter "arbeidsdager" som du beskriver. CBE følte seg tydeligvis som en heltinne på instastory når hun bakte bursdagskake og ordnet til bursdag på kveldstid, men det gjør da absolutt alle som er i full jobb 😂 Når tror hun egentlig at de som er borte fra hjemmet i 9 t daglig pga jobb/reisevei gjør alt av husarbeid, matlaging, planlegging, være med barna, egenpleie, trening, foreldremøter, dugnader, lekser, barnas aktiviteter osv? Jo, på kveldene. 

Men jeg hørte på en reklame for Bloggerne at hun føler seg ydmyk (som kan leve det egosentriske slaraffenlivet hun lever). Selv hadde jeg skammet meg over å ha som arbeidsoppgave å utforske gråsoner i reklameverdenen og å rettferdiggjøre utlevering av mindreårige med at det ikke er ulovlig. Ja da er det jo sikkert helt greit liksom. Utroskap er forresten heller ikke ulovlig. Men etiske refleksjoner vil for alltid være et fremmedord for Treasures AS.

Er det en konkurranse i hvem som har mest å gjøre? Hun er son egen sjef og har en mer fleksibel hverdag, det stemmer. Men, hun er også på jobb så og si hver dag gjennom hele året. Hun har press på seg å levere ut et kvalitetsprodukt hver dag, Andre jobber fra 8-16 og er ferdig på jobb når de går hjem. CBE jobber ofte på kvelden når barna har lagt seg. Dere vet jo ikke alt som skjer der i heimen og hva som må gjøres når man driver et firma som CBE og co. gjør. Når man ser på det som legges ut så er det kvalitet i alle ledd, derfor har hun også et så høyt og stabilt antall følgere. Vi som også har små barn og et hus å holde i orden, vet at det er nok å gjøre i hverdagen. 

Tror du hun bruker tiden sin på et kvinneforum for å rakke ned andre? Det har hun ikke tid til eller noe ønske om.  Når du snakker om at hun lever et egosentrisk slaraffenliv, så kan man ikke ta deg alvorlig. Bloggen har jo fokuset på henne, men det er tydligvis å være egosentrisk I dine øyne. Det et utrolig hvordan du klarer å dømme et menneske som du egentlig ikke kjenner.

Denne påstanden og bekymringen om utlevering av barn og dårlig merking er jo ganske oppbrukt her inne. Dere har ikke noe å ta henne for, så nå er der oppkonstruerte problemstillinger son gjelder😀

Det er nok flere som burde ta noen etiske refleksjoner her tenker jeg👌🏼🤐

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Asti skrev:

Går man inn på ovennevnte finner man "Lenker til bruk av barn på SoMe for perioden 04.09.18 - d.d." : https://imgur.com/a/YXHoEIn

Der vil med man se at barna fremdeles eksponeres.  Og så håper jeg at denne dokumentasjonen kan være forebyggende fremover,  dvs at firmaet skjerper seg på utleveringen,  hvis de får med seg imguren.. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Asti skrev:

Går man inn på ovennevnte finner man "Lenker til bruk av barn på SoMe for perioden 04.09.18 - d.d." : https://imgur.com/a/YXHoEIn

Der vil med man se at barna fremdeles eksponeres.  Og så håper jeg at denne dokumentasjonen kan være forebyggende fremover,  dvs at firmaet skjerper seg på utleveringen,  hvis de får med seg imguren.. 😉

Dine forhåpninger tror jeg forblir forhåpninger til evig tid, og ikke en realitet🤗🙌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vedr. merking av reklame, så har Cbe.no blitt bedre etter Forbrukerombudet (nå Forbrukertilsynet) gikk gjennom bloggen, Facebook, Instagram og Twitter i perioden 12.09. - 03.10.17 og Snapchat i perioden 03.10. -06.10.17:

• Blogg - Feil ved 16 av 18 reklameinnlegg (1 manglet merking, 15 utydelig merket)
  • Instagram - Feil ved 9 av 9 reklameinnlegg (2 manglet merking, 7 utydelig merket)
  • Facebook - Feil ved 15 av 17 reklameinnlegg (2 manglet merking, 13 utydelig merket)
  • Twitter - Feil ved 15 av 18 reklameinnlegg (1 manglet merking, 14 utydelig merket)
  • Snapchat: Feil ved 2 av 4 reklameinnlegg (1 utydelig merket, 1 manglet annonsør)

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/Sa1G6

Cbe.no fikk da beskjed om at FO/FT ville foreta en ny kontroll over nyttår i 2018, der det kunne være aktuelt å fatte vedtak om brudd på markedsføringsloven hvis der var nye lovbrudd på cbe.no sine kontoer. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/Bmetv

Før det hadde flere gitt beskjed om at merkingen ikke var god nok, blant annet reklamen for "Rosa sløyfe" som FO/FT viste til. Cbe.no nektet da å høre på tilbakemeldingene. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/zXDOJyW

Det viste seg at altså at det måtte trussel om bot til, for at firmaet skulle begynne å følge Markedsføringsloven fra 2009. Etter de fikk brev fra FO i november-17 har Cbe.no skjerpet seg, men der er fremdeles reklame man kan stille spørsmål ved. Dokumentasjon:

Endret av Asti
La til dokumentasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lin10 skrev:

Denne dukkerreklamen har CBE tatt selvkritikk for, noe hun også har gått ut med,  og hun har derfor valgt å ikke ha bilder av barna i noe av reklamen hun nå sender ut. Reklame for Jollyroom og lekeplassen viser dette👍🏼

At barna skjermes er nå tydelig, men at de av og til vil vises på bloggen er helt klart hennes standpunkt. Så får man like det eller ikke. Det er henne klare avgjørelse og rett😇🙌

Hvor? Har hun noen ganger svart Sarah Sørheim direkte? Disse "Jeg synes bildene er så delikate så da gjør det ingenting at barna har 30 000 treff"-svarene på hennes egne fullredigerte SoMe teller ikke. Har CBE noen gang stilt opp hos noen hun vet er kritiske? Har hun noen gang uttalt seg et sted der hun ikke kan manipulere spørsmålene så de blir slik hun ønsker? 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lin10 skrev:

Godt gjort at du gjør det, men jeg tror at bloggeren informerer sine samarbeidspartnere at det er en liten gruppe mennesker som leser CBE  og følger henne på flere arenaer og gjør dette gratis, men de ønsker på ingen måte at hun skal tjene penger på det. Ikke lett å forstå for de fleste andre, men nå er nå engang misunnelsen en større drift en kjønnsdriften. 

Nå er det slik at brukere av hennes sosiale medier kanaler er dalende og det virker ikke som det vil skje. Nå har "Bloggerne" prøvd å overtale CBE lenge om å delta i programmet og både hun og TV2 hadde satset stort på økte seertall og CBE større trafikk på some som ikke har skjedd. Kan dette ha med å gjøre at KG utgjør  majoriteten av seerne og derfor benytter seg av forbruksmakten?  

Vil veldig gjerne at du du legger frem argumenter for hvorfor interessen for CBE er dalende når du mener at hennes kanaler i oser av kvalitet og hard arbeid. "Bloggerne" bekrefter det de fleste av oss at jobb hverdagen deres er alt annet en travel hverdag. En treningsøkt midt på dagen, en fotoshoot i ny og ne, lunsj i byen og en tur til Gran Canaria. Baking av hunde bursdagskake?? Når hun er så lite travel på dagtid, hva jobber hun med på kveldstid? en "vanlig" jobb kreves det at man er effektiv og må jobbe overtid.

"Vi andre ser at hun merker sin reklame veldig bra nå, ettersom FT har vært mer tydelig med hva som kreves"

Merkelig at etter 10 år i gamet så har hun plutselig forstått lover og regler i forhold til Markedsføringsloven. Når man driver en seriøst bedrift, så må man sørget for å merke riktig for 10 år siden. Jobber man og er usikker på regelverket så innhenter man kunnskap fra en profesjonell

At hun eller andre bloggere blir nominert til Årets business på disse bloggutdelingene er virkelig latterlig når det eneste mange gjør er å bryte lover og regler.

At de ikke bruker barna i skjult reklame er bare tull. CBE bruker barna like ofte som seg selv i skjult reklame for klær

Endret av Miranda16
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lin10 skrev:

Denne dukkerreklamen har CBE tatt selvkritikk for, noe hun også har gått ut med...

Kjelde til denne sjølvkritikken?

Eg har fortsatt ikkje sett eit svar frå CBE.no etter Sarah Sørheim sin kronikk.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lin10 skrev:

Er det en konkurranse i hvem som har mest å gjøre? Hun er son egen sjef og har en mer fleksibel hverdag, det stemmer. Men, hun er også på jobb så og si hver dag gjennom hele året. Hun har press på seg å levere ut et kvalitetsprodukt hver dag, Andre jobber fra 8-16 og er ferdig på jobb når de går hjem. CBE jobber ofte på kvelden når barna har lagt seg. Dere vet jo ikke alt som skjer der i heimen og hva som må gjøres når man driver et firma som CBE og co. gjør. Når man ser på det som legges ut så er det kvalitet i alle ledd, derfor har hun også et så høyt og stabilt antall følgere. Vi som også har små barn og et hus å holde i orden, vet at det er nok å gjøre i hverdagen. 

Tror du hun bruker tiden sin på et kvinneforum for å rakke ned andre? Det har hun ikke tid til eller noe ønske om.  Når du snakker om at hun lever et egosentrisk slaraffenliv, så kan man ikke ta deg alvorlig. Bloggen har jo fokuset på henne, men det er tydligvis å være egosentrisk I dine øyne. Det et utrolig hvordan du klarer å dømme et menneske som du egentlig ikke kjenner.

Denne påstanden og bekymringen om utlevering av barn og dårlig merking er jo ganske oppbrukt her inne. Dere har ikke noe å ta henne for, så nå er der oppkonstruerte problemstillinger son gjelder😀

Ikke siden jeg jobbet i butikk som ungdom kunne jeg dra hjem kl 16 og være ferdig. Ingen av de jeg kjenner kan det de heller. Er ikke noe eksepsjonelt i å jobbe kvelder, helger og ferier. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er så mange brister i fremstillingen din at det er vanskelig å ta den alvorlig. For å ta noe: Andre jobber ikke etter 16? Hvor har du det fra? Ingen i min omgangskrets har jobber der de ikke må jobbe både kvelder og i helger for å komme i mål, det er helt vanlig i dagens arbeidsliv. Virker nesten som du tror at vi lever på 50-tallet der far gikk på kontoret og kom hjem kl 16.30. 

At hun/bedriften ikke ønsker å bruke tid på å lese forum, det vet du? 

Ja, det vi har sett på Bloggerne bekrefter et slaraffenliv, der har du dokumentasjonen på akkurat den påstanden. 

Hvis du prøver å legge litt godvilje til så forstår du hva jeg mener med 8-16 jobb. Mange i dagen samfunn har en slik jobb hvor de    er ferdig for dagen når de går hjem. Ja, hun lever helt sikker et slaraffenliv når hun driver sitt eget firma og har 2 små barn. Da sier vi at det er slik😀👍🏼...millioninntektene bare renner inn uten at man trenger å gjøre noe særlig👌🏼# CBE trådens alternative  virkelighet🤥

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lin10 skrev:

Hvis du prøver å legge litt godvilje til så forstår du hva jeg mener med 8-16 jobb. Mange i dagen samfunn har en slik jobb hvor de    er ferdig for dagen når de går hjem. Ja, hun lever helt sikker et slaraffenliv når hun driver sitt eget firma og har 2 små barn. Da sier vi at det er slik😀👍🏼...millioninntektene bare renner inn uten at man trenger å gjøre noe særlig👌🏼# CBE trådens alternative  virkelighet🤥

Mener du virkelig at du tror/mener at denne bloggeren har en travlere hverdag enn 'folk flest'? 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb defineres ganske ulikt også da. Pleie av hår, hud og negler, lunsj på kafe og trening er ikke arbeidsdagen til folk flest. De som har det slik er utrolig priviligerte. Jeg mener at bloggerne gjerne kan kalle sin alternative, luksuriøse livsstil for jobb, med de kan spare seg for å gjøre seg til slitende helter og martyrer. 

Det siste der gjelder forøvrig oss andre også. At det skal være en kamp om å være mest tapper i hverdagen sin blir for patetisk. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Mener du virkelig at du tror/mener at denne bloggeren har en travlere hverdag enn 'folk flest'? 

Skal det være en konkurranse om hvem som har mest å gjøre? Selvfølgelig er de privilegert på flere måter. De har høy inntekt og god økonomi  så de kan leie en vaskehjelp, og de er 2 som deler på arbeidsoppgavene og det som skal gjøres hjemme. Jeg er fullt klar over at det finnes aleneforeldre som har dårlig økonomi og har tøffe dager og andre som har mye å gjøre, men det betyr ikke at CBE lever et slaraffenliv av den grunn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

Vedr. merking av reklame, så har Cbe.no blitt bedre etter Forbrukerombudet (nå Forbrukertilsynet) gikk gjennom bloggen, Facebook, Instagram og Twitter i perioden 12.09. - 03.10.17 og Snapchat i perioden 03.10. -06.10.17:

• Blogg - Feil ved 16 av 18 reklameinnlegg (1 manglet merking, 15 utydelig merket)
  • Instagram - Feil ved 9 av 9 reklameinnlegg (2 manglet merking, 7 utydelig merket)
  • Facebook - Feil ved 15 av 17 reklameinnlegg (2 manglet merking, 13 utydelig merket)
  • Twitter - Feil ved 15 av 18 reklameinnlegg (1 manglet merking, 14 utydelig merket)
  • Snapchat: Feil ved 2 av 4 reklameinnlegg (1 utydelig merket, 1 manglet annonsør)

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/Sa1G6

Cbe.no fikk da beskjed om at FO/FT ville foreta en ny kontroll over nyttår i 2018, der det kunne være aktuelt å fatte vedtak om brudd på markedsføringsloven hvis der var nye lovbrudd på cbe.no sine kontoer. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/Bmetv

Før det hadde flere gitt beskjed om at merkingen ikke var god nok, blant annet reklamen for "Rosa sløyfe" som FO/FT viste til. Cbe.no nektet da å høre på tilbakemeldingene. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/zXDOJyW

Det viste seg at altså at det måtte trussel om bot til, for at firmaet skulle begynne å følge Markedsføringsloven fra 2009. Etter de fikk brev fra FO i november-17 har Cbe.no skjerpet seg, men der er fremdeles reklame man kan stille spørsmål ved. Dokumentasjon:

@Lin10 i september -17, samtidig som Forbrukerombudet sjekket Cbe.no og avdekket brudd på markedsføringsloven,skrev du følgende: "... Jeg synes hun er veldig dyktig på å merke reklame..." -  https://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=484&tab=comments#comment-20402310 (se også videre svar om merking av reklame i tråden). Det er ikke tvil om at du tok feil.

(Til moderator: Dette er ikke brukerdebatt, men diskusjon rundt tidligere diskusjon vedr. merking av reklame, og hvem som man i ettertid kan se hadde rett i sine påstander).

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 minutter siden, Lin10 skrev:

Skal det være en konkurranse om hvem som har mest å gjøre? Selvfølgelig er de privilegert på flere måter. De har høy inntekt og god økonomi  så de kan leie en vaskehjelp, og de er 2 som deler på arbeidsoppgavene og det som skal gjøres hjemme. Jeg er fullt klar over at det finnes aleneforeldre som har dårlig økonomi og har tøffe dager og andre som har mye å gjøre, men det betyr ikke at CBE lever et slaraffenliv av den grunn. 

Det var ikke det jeg spurte om?

Det var du som trakk inn at hun har en så travel arbeidsdag, hun må tilogmed jobbe om kvelden, så at du prøver med hersketeknikker ved å antyde at det er jeg som mener at det er en konkurranse om hvem som har det mest travelt viser bare hvor lite du egentlig har å fare med. 

Fakta, som bloggeren selv fremstiller det, er at de er svært privilegerte. De tjener gode penger på det som vanlige yrkesaktive vil betegne som en deltidsjobb. Dog med litt ukurante arbeidstider, men likefullt en behagelig hverdag. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
1 time siden, Lin10 skrev:

Stabilt antall følgere? Rundt 60% av bloggens lesere er jo forsvunnet på de siste tre årene! Likeledes er tallet for IG også gått ned - hvor bare 0,63% av følgermassen reagerer på CBEs postinger. 0,63% ! 

Dertil kommer bloggtekster med tung setningsoppbygging, banale skrivefeil, og rotete konstruksjon. 

"Kvalitet i alle ledd og høye, stabile følgertall" - tja, hvem lever egentlig her i en alternativ virkelighet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...