Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Ultiva skrev:

Det er positivt at ingen barn eksponeres på bildet, da inkludert lekene deres. Vi får stadige innblikk i barnas private hverdag og bør ikke klage de få gangene bedriften velger å gi dem et ørlite pusterom. Dette var en fin lekekrok for barna, men igjen så er det jo en merkelig prioritering av bedriften å ha den klar på høsten 2 år etter innflytting. Når man uansett sponses fra topp til tå og har arbeidsdager bestående av pølsehakking og kjærestetrening, så hadde det naturlige vært å sørge for en fiks ferdig lekekrok for de mindreårige første vår etter innflytting - altså på starten av lekesesongen og ikke helt på slutten av den. Men bedriften ventet tydeligvis til noen andre var villige til å betale for gildet.

Jeg er også ferdig som kunde hos Jollyroom og har informert dem om det. Det er mer enn nok av nettbutikker som fører de samme varene som dem uansett.

Har også informert dem om avsluttende kundeforhold og årsaken til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kan egentlig disse folkene om markedsføring? 

Seriøst? 

CBE skriver at de har hatt mye av lekeplassen klar lenge og at de har brukt den mye. 

Vel, hvorfor kommer reklameinnlegget da nå? Finnes det overhodet noen som kjøper dette i slutten av september? Til full pris? 

Det er helt molbo. 

Regner med at Jollyroom har betalt for dette, og jeg fatter ikke at noen tenker at det skal gi mange salg. De hadde jo fått så mye mer igjen for å kjøre kampanje i SESONG. 

Forøvrig synes jeg det var dårlige bilder, særlig trist var mangel på farger, men sånn blir det jo når man tar bilder på høsten. Ikke salgsfremmende det heller. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cocosa skrev:

Men...... Hva skal barn med solsenger? Trodde ikke barn skulle grilles i solen. Men mulig jeg må kalibrere hjernen min.

Sånn generelt: Mine barn, og mange andre barn jeg kjenner og også barn jeg har observert på solrike steder, elsker å ha solseng tilgjengelig. Jeg er litt vill og gal og lar ungene mine ligge i sola og tørke etter at de har vært og badet, men det meste av sin solsengtid bruker de (og de fleste andre barn jeg har observert) i skyggen mens de leser/spiller/prater. 

Det er nok av reelt kritikkverdige ting å ta fatt i hos CBE og andre bloggere, så man trenger faktisk ikke ha vrangbrillene på hele tiden. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cocosa skrev:

Men...... Hva skal barn med solsenger? Trodde ikke barn skulle grilles i solen. Men mulig jeg må kalibrere hjernen min.

De skal slappe av der mellom øktene, svarer hun i kommentarfeltet..

♠️♣️♥️♦️😶

= pokerfjes

#ForsøkerÅholdeMaska

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MissCortado skrev:

Sånn generelt: Mine barn, og mange andre barn jeg kjenner og også barn jeg har observert på solrike steder, elsker å ha solseng tilgjengelig. Jeg er litt vill og gal og lar ungene mine ligge i sola og tørke etter at de har vært og badet, men det meste av sin solsengtid bruker de (og de fleste andre barn jeg har observert) i skyggen mens de leser/spiller/prater. 

Det er nok av reelt kritikkverdige ting å ta fatt i hos CBE og andre bloggere, så man trenger faktisk ikke ha vrangbrillene på hele tiden

Jeg føler ikke jeg har vrangbrillene på, men synes det er meget snodig å ha solsenger i hagen der barn skal sole seg. Det skriver hun selv i blogginnlegget. At du lar barna dine tørke etter å ha badet mens de spiller og prater er noe annet, noe jeg forøvrig synes høres mer fornuftig ut. Om det er dette hun mener, da må hun skrive det da. Kan ikke bare skylde på leseren at man misforstår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, MissCortado skrev:

Det er nok av reelt kritikkverdige ting å ta fatt i hos CBE og andre bloggere, så man trenger faktisk ikke ha vrangbrillene på hele tiden. 

Vrangbriller og vrangbriller. 

Det skrives mye seriøst om hvordan samfunnet stadig går i en retning hvor barndommen blir kortere og kortere. En del av kritikken handler om hvordan man blant annet kler barna opp som små voksne, styrt av markedskreftene. 

Slik sett vil jeg si at kritikken er interessant. Dette er solsenger for voksne i miniatyr. De er overhodet ikke funksjonelle, gir tilnærmet ingen skjerming for sol og fargen på putene er jo koko tatt i betraktning at de står på en lekeplass der gress og sand er store bestanddeler. I sum egnet for voksne, ikke barn. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt forskjell på at barn slenger seg ned på en solseng på stranda etter bad, og å ha en hjemme i hagen for at barna "kan sole seg ;) "

Har aldri sett det før, og visste ikke at det fantes. Synes det kommer i samme klasse som bikinier til små jenter. Som om barn skal være bittesmå voksne.

Greit at dette er reklame, men det ser da virkelig snodig ut at solsengen kommer fram ("blir vist" ) i slutten av september, selv om den er aldri "så skjønn".

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer @CecilieXsom påpeker total skivebom av Jollyroom hva angår markedsføring. Sesongen er straks over. Forventer Jollyroom virkelig et ras av kunder som nå ønsker å kjøpe barnesolsenger med dusrosa stofftrekk, til å plassere på lekeplassen mellom sandkassa og sklia? Bare å rake vekk alt høstløvet og å sette opp en presenning til å ta unna alt regnet først liksom?

Bedriften Treasures overrasker meg derimot aldri; de reklamerer tross alt for alt fra svisker via underlivsdeodorant til bensinstasjoner  - bare prisen er høy nok. Fjorårets omsetning på 5 millioner til tross for arbeidsdager bestående av pølsehakking og kjærestetrening, er gode bevis på at reklamebedriften fakturerer eventyrlige beløp fra sine annonsører. Slurvete reklametekster, elendig bakgrunnssjekk og produkter i feil sesong viser jo også at Treasures jobber svært lite med alt annet enn selve bildeproduksjonen.

De solsengene ble nok fjernet straks reklamebildene var tatt. Med mindre de med viten og vilje lar møkkete regnbukser og sølete hundepoter ødelegge dem i løpet av de neste par ukene da. Bedriften må jo tross ha en ledig luke på lekeplassen for litt reklameplass neste vår også.

Endret av Ultiva
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cocosa skrev:

I innlegget om veska skriver hun i en kommentar at det -faktisk- var sjarmerende med lyse gulv siden huset er så gammelt. Og at de -nå- har fått hørt at gulvet er gammelt likevel. Si meg. Har de kjøpt hus i blinde?!

Slik bloggeieren fremstår i Bloggerne og gjennom kommentarfeltet på bloggen, ble nok huset kjøpt som et "homecoming" trofé, ikke fordi det var drømmehuset mtp all oppussing, utskifting, feilbehandling og annet unødvendig ødeleggende for et gammelt hus.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Jeg forbinder CBE.no bare med tomhet. En tom lekeplass når det lir mot høst. En tom veske. Paret med tomme blikk i tomme offentlige rom. På tomme feriesteder og i tomme gater. Alene i tomme rom i andres barns dåp. I tomme treningsrom og bowlinghaller. Alene i fysisk forstand og alene i en tom bloggboble. Tomhet og ensomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, FruRosa skrev:

For en VANVITTIG mengde ballonger for en (utendørs) 2-års-bursdag 😱

Det var 120 tidlig i går kveld, og han satt fortsatt å blåste opp ballonger noen timer senere. Det er bare latterlig. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall fint at barna ikke eksponeres stort på bloggen lenger da. I dagens sosiale media har jeg sett barnas morgenstund med pappaen på soverommet, at de deltar på kakepynting, hvordan lekeplassen deres i hagen ser ut og hvordan bursdagen til minsten skal feires. Ja, ingen bilder av barna og det er jo tydeligvis det eneste som teller i bloggerens øyne. Men infoen jeg har fått med av barnas liv på bare en dag er ganske stor, så det er jammen flaks at de skjermes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
34 minutter siden, TrixieLeeMiller skrev:

Ris til Jollyroom fra meg;

Jeg vil med dette meddele at det ikke blir flere kjøp fra dere. Når jeg ser at dere velger å sponse bloggere som Caroline Berg Eriksen med en lekeplass (!) mister jeg all lyst til å bruke dere som min leverandør. Dette er en blogger som utleverer sine barns privatliv. Hun har også fått kritikk for sin holdning mtp miljøhensyn. Det dere skriver på deres egen hjemmeside under «vårt ansvar» blir dermed tomme ord. For jeg regner med at dere som stor aktør gjør en skikkelig bakgrunnssjekk på hvem dere vil sponse. Da Caroline B. Eriksen er en dere vil bli assosiert med, velger jeg å ikke handle fra dere mer. Dette var skuffende. 

#forbrukermakt 👊🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke aktuelt for min egen del å bruke leverandører som Jollyroom, men jeg syns det er flott at de som ikke liker reklamen sier i fra. Jeg tror vi forbrukere har mye større makt enn vi innser. I utlandet bruker jeg appen Yelp for å finne frem til steder jeg skal spise. Jeg går da kun etter andre forbrukeres anbefalinger. Er det et sted som er dårlig på service, ut fra andres erfaringer, så velger jeg det bort. Det samme blir det med e-poster som noen over her har sendt. 

Når det gjelder selve reklamen så syns jeg ikke dette er noe god reklame for Jollyroom. Bildene er kjedelige, det er høsten og det er ikke noe som "fenger" her. Som sagt er jeg ikke i målgruppen, men denne reklamen syns jeg var kjedelig rett og slett. Når det er sagt syns jeg det er veldig positivt at ingen av barna er med på bildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er veldig positivt at barna ikke er med på bildene.

Men jeg synes det er veldig dumt at Jollyroom velger å bruke en så kontroversiell blogger til å markedsføre produktene sine  - merkelig at de ikke har fått med seg at mange er svært kritiske til hvordan de eksponerer barna sine - og alt det andre tullet rundt bloggen. Jeg har handlet for minst 8.000,- fra Jollyroom det siste året. Men må er det helt slutt med det.

Endret av pøbelsara
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...