Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Asti skrev:

Hvordan er det med konkurranser på instagram,  er det lov å ha som vilkår at man må følge? 

Cbe.no skrev først:"Alt du trenger å gjøre er å like dette bilde,  følge @batisteno og tagge en venn du synes skal vinne " -   https://imgur.com/a/QGPz2JY

Det er nå endret til "Alt du trenger å gjøre er å like dette bilde og tagge en venn du synes skal vinne" -  https://www.instagram.com/p/Bn9XrIzHUh2/

Kriterie om å like og følge er lov. 

Det som derimot ikke er lov er at man må tagge venner. Det regnes som spam. Det samme om man sier lik og del. (Ikke lov å ha kriterie om å dele)

Det er bare å rapportere til FB. Gjør dette selv hver gang jeg ser konkurranser som strider med vilkårene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ga hun ikke hunden sine biff eller noe rent kjøtt/fisk istedet når de hadde bursdag? Jo, fordi er stykke biff tar seg ikke godt ut på bilder eller er særlig bildevennlig! Alt hun gjør gjør hun pga bloggen. Herregud så slitsomt!!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Breakeven skrev:

Hvorfor ga hun ikke hunden sine biff eller noe rent kjøtt/fisk istedet når de hadde bursdag? Jo, fordi er stykke biff tar seg ikke godt ut på bilder eller er særlig bildevennlig! Alt hun gjør gjør hun pga bloggen. Herregud så slitsomt!!

Akkurat det synes jeg er ok. Hun har nå engang en blogg som 'deler hverdagshendelser', og da må de jo finne noe å skrive om. En boks leverpostei i matskålen blir det ikke mangen ordene av. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, oblt skrev:

Det er det! Likevel tror (håper) jeg de fleste annonsører skjønner at den målgruppen hun faktisk treffer, muligens er en annen enn den hun later som hun treffer. 

Nå vet ikke jeg eksakt hva hun annonserer for om dagen, men om det er som jeg har fått inntrykk av her, tørrshampo og underlivsspray, er dette produkter med så lav pris at man trenger ikke velge kanaler forbeholdt de med høy inntekt for å markedsføre dem. 

Skulle jeg valgt en kanal for markedsføring av underlivsspray, ville jeg bevisst gått etter kanaler som fenger interessen til de med lav utdanning. (kanalen kan gjerne LATE SOM den retter seg mot høyt utdannede, det kan være en del av virkemiddelet for å fenge den faktiske målgruppen). 

Jeg har forøvrig til gode å se dokumentasjon på at bruk av influences/bloggere øker salg mer enn annen markedsføring. 

Nemlig. Da United Influencers ble avslørt og fikk kritikk for udokumenterte påstander om at influencermarkedføring ga 11 ganger så god avkastning som tradisjonell reklame, vasket de kjapt nettsidene og fjernet de udokumenterte påstandene.

Jeg synes ikke seriøsiteten og forretningsmoralen i bransjen er imponerende, for å si det forsiktig.

https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/skrubbet-nettsiden-for-blogg-pastander/ (bak betalingsmur)

https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/slar-blogg-alarm/ (bak betalingsmur)

https://kampanje.com/markedsforing/2018/05/--skivebom-fra-influencer-nettverk/

Edit: Det er ikke meningen å avspore tråden hele tiden. Beklager, beklager. Dette er siste avsporingsinnlegg fra meg i kveld.

Endret av Anna Nas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mrs O'Donell skrev:

Akkurat det synes jeg er ok. Hun har nå engang en blogg som 'deler hverdagshendelser', og da må de jo finne noe å skrive om. En boks leverpostei i matskålen blir det ikke mangen ordene av. 

Det er sant. Men det er en sjuk, sjuk  verden når man kan tjene 5-6-7 ganger mer på en blogg hvor man skriver om absolutt ingenting annet enn seg sjæl som gjør forberedelser til å skrive med innholdsløse ting om seg sjæl, ledsaget av hundrevis av bilder av seg sjæl - og bursdagsselskapet til hundene sine, enn barnehagelærere og sykepleiere gjør.  

Endret av pøbelsara
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Anna Nas said:

Nemlig. Da United Influencers ble avslørt og fikk kritikk for udokumenterte påstander om at influencermarkedføring ga 11 ganger så god avkastning som tradisjonell reklame, vasket de kjapt nettsidene og fjernet de udokumenterte påstandene.

Jeg synes ikke seriøsiteten og forretningsmoralen i bransjen er imponerende, for å si det forsiktig.

https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/skrubbet-nettsiden-for-blogg-pastander/ (bak betalingsmur)

https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/slar-blogg-alarm/ (bak betalingsmur)

https://kampanje.com/markedsforing/2018/05/--skivebom-fra-influencer-nettverk/

Edit: Det er ikke meningen å avspore tråden hele tiden. Beklager, beklager. Dette er siste avsporingsinnlegg fra meg i kveld.

Har de påstått det? 😂 Sitter de på macen sin og trykker på tilfeldige tall for å se velutdannet ut? 

Jeg kan ikke se for meg at noen tror på at en reklame hos frua gir 11 ganger større ROI enn tradisjonell reklame. Ved tradisjonell reklame beholder man i det minste selv kontrollen, og slipper et halvhjertet innlegg med rare setninger. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..man bruker arbeidsdagen på å lage «nammis» kake til hundene,det blir jo en parodi...

og selv om barna ikke er ekponert, har vi full innsikt i barnas uteleker om man leser dagens blogg. At de ikke skammer seg.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Emilie112 skrev:

..man bruker arbeidsdagen på å lage «nammis» kake til hundene,det blir jo en parodi...

og selv om barna ikke er ekponert, har vi full innsikt i barnas uteleker om man leser dagens blogg. At de ikke skammer seg.

Klarte hun å snike til seg spons av lekeplass i hagen? Jeg husker hun fisket etter det for en stund siden.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besynderlig at de får seg en sponset lekeplass, der teksten ikke gir uttrykk for at andre barn er velkomne til å leke med de to nevnte.

Litt som treningsrommet i kjelleren der bare bloggeieren tilsynelatende oppholder seg, blant alle de tilsynelatende ubrukte manualene som står på stas som hovedpersonen ikke fins sterk nok til å løfte.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en trist og upersonlig lekeplass! Det er jo ikke et eneste spor etter barnelek der jo. Og alt er bare trykket sammen helt tilfeldig og uten å passe inn på plassen. Ikke en spade, ikke en liten bil eller litt sand på avveie. Ingenting i disse bildene gjør meg glad eller får meg til å tenke på barnslig glede. Det eneste lille positive er at barna ikke er med på bildene, overraskende nok. Desverre er nok en arena i livet deres fratatt privat livets fred. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Kollontaj skrev:

Barna har solsenger på lekeplassen. 

Jeg bare. 

Solsenger? 

Er det mulig? 

Ja. Toåringer og femåringer bare ELSKER å sole seg.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Kollontaj skrev:

Barna har solsenger på lekeplassen. 

Jeg bare. 

Solsenger? 

Er det mulig? 

De er sponsa så det er ikke så farlig. Du kan og kjøpe dem her (link). Løp og kjøp. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, neon_sun skrev:

For en trist og upersonlig lekeplass! Det er jo ikke et eneste spor etter barnelek der jo. Og alt er bare trykket sammen helt tilfeldig og uten å passe inn på plassen. Ikke en spade, ikke en liten bil eller litt sand på avveie. Ingenting i disse bildene gjør meg glad eller får meg til å tenke på barnslig glede. Det eneste lille positive er at barna ikke er med på bildene, overraskende nok. Desverre er nok en arena i livet deres fratatt privat livets fred. 

Ingen barn og ingen løse leker i sikte.. får meg til å tenke på en hjemsøkt lekeplass tatt fra en skrekkfilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I innlegget om veska skriver hun i en kommentar at det -faktisk- var sjarmerende med lyse gulv siden huset er så gammelt. Og at de -nå- har fått hørt at gulvet er gammelt likevel. Si meg. Har de kjøpt hus i blinde?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, nicecar skrev:

Ingen barn og ingen løse leker i sikte.. får meg til å tenke på en hjemsøkt lekeplass tatt fra en skrekkfilm.

Det er positivt at ingen barn eksponeres på bildet, da inkludert lekene deres. Vi får stadige innblikk i barnas private hverdag og bør ikke klage de få gangene bedriften velger å gi dem et ørlite pusterom. Dette var en fin lekekrok for barna, men igjen så er det jo en merkelig prioritering av bedriften å ha den klar på høsten 2 år etter innflytting. Når man uansett sponses fra topp til tå og har arbeidsdager bestående av pølsehakking og kjærestetrening, så hadde det naturlige vært å sørge for en fiks ferdig lekekrok for de mindreårige første vår etter innflytting - altså på starten av lekesesongen og ikke helt på slutten av den. Men bedriften ventet tydeligvis til noen andre var villige til å betale for gildet.

Jeg er også ferdig som kunde hos Jollyroom og har informert dem om det. Det er mer enn nok av nettbutikker som fører de samme varene som dem uansett.

Endret av Ultiva
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...