Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Veslefrikk skrev:

Jeg leser også mange blogger via Bloglovin. Vet du om bloggerne får klikk av at vi leser der?

Hva er Bloglovin?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Hva er Bloglovin?🤔

En app og/eller nettside der du kan lage deg en brukerprofil og legge til bloggere du ønsker å følge på en favorittliste, slik at du slipper å klikke deg inn på hver enkelt blogg for å sjekke om de har oppdatert. Du kan lese de fleste innlegg i blogglovin, men noen få har sperret de slik at du må klikke på en link for å lese resten. 

Jeg leser kun blogger via Bloglovin og hvis de da i tillegg ikke får registrert klikk fra meg så syns jeg det er bra. Er dessverre nysgjerrig selv om jeg ikke vil gi de klikk 😎.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Chrisssi said:

Jeg havnet på innlegg fra stranden med stivpyntede barn og frue. Pynter man seg virkelig slik for å spise middag på et knøttlite sted på en gresk øy, for ikke å snakke om makeup'en.  Jeg ser ikke mange slike familier når jeg ferierer, og takk for det. De går nyrike russere en høy gang.

Og barna fotograferes i det uendelige, poserende med tyll og sløyfer. Det er vel dette frua kaller delikate bilder, men jeg kaller det heller kynisk utnyttelse enn koselige feriebilder.

Føler for å gi Fotballparet litt slack her. Ingen av barna er spesielt eksponerte i dette blogginnlegget. Som vanlig er stilen litt over-the-top, men det får nå være så sin sak. 

Har sett mye verre fra denne bedriften tidligere. 

Endret av Speedmaster
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Speedmaster skrev:

Føler for å gi Fotballparet litt slack her. Ingen av barna er spesielt eksponerte i dette blogginnlegget. Som vanlig er stilen litt over-the-top, men det får nå være så sin sak. 

Barna er veldig eksponerte på snap og insta...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor en 32 år gammel tobarnsmor med relativt flat mage må suge inn magen enda mer uansett hvilken stilling hun er i. Det der er noe annet enn kun for forretningsvirksomhetens skyld. Som moden og reflektert kvinne og mor, burde hun se at hun overhodet ikke har noe å skamme seg over når det gjelder magen. Det syns bare så veldig godt på alle bilder. Som om to dokumenterte barnefødsler har ødelagt noe. Eller var det noe der fra før? En spiseforstyrrelse? Har ikke fulgt så lenge, registrerer bare forholdsvis lave lesertall så kan jo ikke være så populær blogger.

Svar på uthevet:

CBE har selv uttalt at hun har hatt problemer med mat, var opphengt i anorektiske kjendiser og var på pro-ana sider (jeg tror ikke hun har brukt ordet "spiseforstyrrelse" men hallo). Hun hevder det bare var for en kort periode og at hun er frisk. På bloggen og i SoMe har hun i 10 år dokumentert tvangsmessig trening, enormt fokus på "riktig" kropp, veldig stramt kosthold og enormt fokus på én type utseende. I tillegg til å retusjerte bilder (inkl. bilder hvor hennes gravide mage er slanket i photoshop), en rekke utalelser om utseende og kropp (eks. utalelsen om at "hun skal være flink slik at kroppen ikke blir ødelagt av graviditet"), mat som belønning (eks. etter løpetur, fødsel, etc.).

LKE på sin side benekter at kona har hatt problemer med mat 🙃

LKE

CBE

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Speedmaster skrev:

Beklager, men barna er eksponert i alle SoMe-kanaler bloggeierne har knyttet til sin bedrift. De eksponeres ikke bare litt i ny og ne, men hver eneste dag. 
Du refererer til at de er lite eksponert i nevnte blogginnlegg. Kikk heller på frekvensen i de andre kanalene. Det er der de eksponeres til fulle.
Det er fortvilende å se.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Speedmaster skrev:

Det har vel ingenting å si om de ikke er så eksponert i dette innlegget når bloggeren selger barna for antall klikk i alle andre kanaler.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chrisssi skrev:

Jeg havnet på innlegg fra stranden med stivpyntede barn og frue. Pynter man seg virkelig slik for å spise middag på et knøttlite sted på en gresk øy, for ikke å snakke om makeup'en.  Jeg ser ikke mange slike familier når jeg ferierer, og takk for det. De går nyrike russere en høy gang.

Nei, det er et veldig lite fancy sted de er på. Det er bittelite .... 5-6 tavernaer (max!), og stilen er veldig laid back. Rimelig malplassert m.a.o.
🙈🙈🙈

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truka
4 timer siden, Chrisssi skrev:

Og barna fotograferes i det uendelige, poserende med tyll og sløyfer. Det er vel dette frua kaller delikate bilder, men jeg kaller det heller kynisk utnyttelse enn koselige feriebilder.

Hun er pyntet til trengsel.  Jeg har aldri sett noen som er så stivpyntet på ferie noen gang. Det er tyll og kapper og blonder og og og.... det er litt sånn at jeg tror folk himler med øynene når de kommer.  Fruen må ha en selvtillit av en annen verden som stiller i den rosa kreasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Snaskesnusken said:

Det har vel ingenting å si om de ikke er så eksponert i dette innlegget når bloggeren selger barna for antall klikk i alle andre kanaler.

Poenget mitt er at det er viktig å være presis i kritikken, for å ivareta trådens seriøsitet.

Dette blogginnlegget var ufarlig, og burde ikke vært gjenstand for kritikk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det faktisk er noen som blir inspirert av CBE's trening? Det vi får se på some er pulsklokken og magen. Ja, jøss hun har en flott mage etter å ha født to barn, hun hadde nok lagt seg i fosterstilling om hun hadde min. Den er, som hun hadde sagt det så fint, blitt ødelagt av svangerskapet med både strekkmerker og noe attåt. 

Men, over til poenget. Jeg liker også å trene, men jeg ønsker fremgang. Her trener jeg styrke, og liker å se at jeg blir bedre og får nye utfordringer. De som inspirerer meg, er også de som viser til forbedringer og viser oppriktig glede av å meste noe nytt.

Her fremstiller bedriften det samme år inn og år ut, med særlig lite fremgang og endring i programmet, der det blir noe manisk over det hele. Jeg, som har den ødelagte kroppen, har etter kort tid mestret en fullverdig push-up. CBE som består av en ansatt som sier hun elsker å trene, og noe hun helst vil gjøre hver dag, er ennå ikke der.....jeg trener to ganger i uka, bare sier det.

Dette er min tolkning av deres fremstilling av fruens treningsregime, og jeg opplever ikke det som sunt, inspirerende eller med noe glede.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2018 den 21.26, Kollontaj skrev:

Eh, ja, for vi har jo kollektivt kommet frem til tittelen. Beklager å skuffe deg, tråden er en av mange i rekken, noen av dem het vel bare CBE eller Fotballfrue eller Caroline Berg Eriksen, uten at HI reflekterte videre over det da hen laget en ny tråd. Du får nesten spørre. :fnise: 

Dette gir jo ingen mening. «her diskuterer vi BEDRIFTEN CBE» er jo den mest brukte setningen her inne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Mnjah skrev:

Dette gir jo ingen mening. «her diskuterer vi BEDRIFTEN CBE» er jo den mest brukte setningen her inne. 

Hva tenker du er bedriftens virksomhet? 

tenker du at når de fra til Hellas på ferie og poster innlegg i alle sine SoMe-kanaler hver dag, at det er privatlivet som da omhandles? Det gjør ikke jeg. Jeg tenker at alt de VELGER å poste i sine some-kanaler, er en del av virksomheten deres. 

Det er viktig å huske at de har 100 % kontroll på hva de poster i sosiale medier. Å tro at de poster en masse som IKKE er deres profesjonelle virke, er håpløst ignorant. De prøver å gjøre seg selv uangripelige ved å blande sine private liv med virksomheten i en ganske uadskillelig smørje. Jeg antar at de lar være å poste ting de ønsker å holde privat i blogg, offentlig Ig_konto og på snap. Ergo er det hun publiserer i SoMe bedriftens virksomhet.

Hvis jeg møter henne en morgen i RL på vei til barnehagen, er det hennes private sfære, og jeg ville ikke drømme om å kommentere eller kritisere. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hva tenker du er bedriftens virksomhet? 

tenker du at når de fra til Hellas på ferie og poster innlegg i alle sine SoMe-kanaler hver dag, at det er privatlivet som da omhandles? Det gjør ikke jeg. Jeg tenker at alt de VELGER å poste i sine some-kanaler, er en del av virksomheten deres. 

Det er viktig å huske at de har 100 % kontroll på hva de poster i sosiale medier. Å tro at de poster en masse som IKKE er deres profesjonelle virke, er håpløst ignorant. De prøver å gjøre seg selv uangripelige ved å blande sine private liv med virksomheten i en ganske uadskillelig smørje. Jeg antar at de lar være å poste ting de ønsker å holde privat i blogg, offentlig Ig_konto og på snap. Ergo er det hun publiserer i SoMe bedriftens virksomhet.

Hvis jeg møter henne en morgen i RL på vei til barnehagen, er det hennes private sfære, og jeg ville ikke drømme om å kommentere eller kritisere. 

Jeg refererer til diskusjon av tærne hennes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser flere innlegg her hvor selvfølgelig denne bloggeren får kritikk for b.l.a kjolevalg, trening og selvfølgelige hennes « massive» eksponering av barna. Jeg ser en blogger som er glad i å pynte seg uavhengig om de er på et lite sted, med ikke så mange turister. Tenk at hun velger å pynte seg for seg selv og mannen sin. Hun har jo endel tusen følgere og man skal ikke se bort fra at hun synes det er hyggelig å vise en flott kjole eller 2 mens hun er på ferie. Tror nok også leserne setter pris på det. 

Tenk at hun velger å  trene mens hun er på ferie. Treningen som gir henne mye positiv energi og som gir henne en fantastisk flott og sterk kropp. Hun er virkelig til inspirasjon. Her er det en blogger som deler noe av sitt liv med følgerne, og velger å vise noen bilder av barna mens de er på ferie. (...)Håper flere av dere nyter sommeren og tar vare på de dere har kjære. Positive tanker om andre, skaper positivitet i eget liv og mindre sjanse for destruktive følelser som bitterhet og misunnelse. 

Ryddet for persondebatt. Edie, adm.

Til slutt: jeg er ikke LK som veldig mange tror når jeg skriver et innlegg. De nyter ferien sin i Hellas og har det helt strålende tydeligvis! ⛱😎🥂🤸‍♀️🏄🏻‍♂️

Endret av Edie
Skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 22.7.2018 den 10.29, Lin10 skrev:

Jeg ser flere innlegg her hvor selvfølgelig denne bloggeren får kritikk for b.l.a kjolevalg, trening og selvfølgelige hennes « massive» eksponering av barna. Jeg ser en blogger som er glad i å pynte seg uavhengig om de er på er lite sted, med ikke så mange turister. Tenk at hun velger å pynte seg for seg selv og mannen sin. Hun har jo endel tusen følgere og man skal ikke se bort fra at hun synes det er hyggelig å vise en flott kjole eller 2 mens hun er på ferie. Tror nok også leserne setter pris på det. 

Tenk at hun velger å  trene mens hun er på ferie. Treningen som gir henne mye positiv energi og som gir henne en fantastisk flott og sterk kropp. Hun er virkelig til inspirasjon. Her er det en blogger som deler noe av sitt liv med følgerne, og velger å vise noen bilder av barna mens de er på ferie. når man ser hva hun legger ut. (...)Håper flere av dere nyter sommeren og tar vare på de dere har kjære. Positive tenker om andre, skaper posivitet i eget liv og mindre sjanse for destruktive følelser som bitterhet og misunnelse. 

Til slutt: jeg er ikke LK som veldig mange tror når jeg skriver et innlegg. De nyter ferien sin i Hellas og har det helt strålende tydeligvis! ⛱😎🥂🤸‍♀️🏄🏻‍♂️

Sånn for ordens skyld: du VET at hun selger annonseplass på bloggen sant?

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 10.29, Lin10 skrev:

Jeg ser flere innlegg her hvor selvfølgelig denne bloggeren får kritikk for b.l.a kjolevalg, trening og selvfølgelige hennes « massive» eksponering av barna. Jeg ser en blogger som er glad i å pynte seg uavhengig om de er på er lite sted, med ikke så mange turister. Tenk at hun velger å pynte seg for seg selv og mannen sin. Hun har jo endel tusen følgere og man skal ikke se bort fra at hun synes det er hyggelig å vise en flott kjole eller 2 mens hun er på ferie. Tror nok også leserne setter pris på det. 

Tenk at hun velger å  trene mens hun er på ferie. Treningen som gir henne mye positiv energi og som gir henne en fantastisk flott og sterk kropp. Hun er virkelig til inspirasjon. Her er det en blogger som deler noe av sitt liv med følgerne, og velger å vise noen bilder av barna mens de er på ferie. (...) Håper flere av dere nyter sommeren og tar vare på de dere har kjære. Positive tenker om andre, skaper posivitet i eget liv og mindre sjanse for destruktive følelser som bitterhet og misunnelse. 

Jeg klarer ikke å forså hvordan noen kan synes det er greit at de intetanende ungene vises frem hver eneste dag. Og keg fatter faktisk ikke hvordan noen kan mene noe som helst om hva slags foreldre de er utfra hva de legge ut i SoMe? 

Og når det gjelder å være sterk og sunn og til inspirasjon, er jeg helt uenig med deg. Jeg ser et voldsomt kroppsfokus og en blogger som ikke er fornøyd med det hun er født med på tross sv at naturen ganske raust har utstyrt henne med en flott kropp  - og det er bare rett og slett trist. :( Jeg håper ingen lar seg inspirere av hennes voldsomme kroppsfokus.jeg skulle ønske influencere kunne bruker påvirkningen sin til å godta naturlig og ikke hele tiden gå etterliksomperfeksjon. :hjertesukk: 

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pås skrev:

Sånn for ordens skyld: du VET at hun selger annonseplass på bloggen sant?

Ja, jeg vet at dette er jobben hennes og gir henne inntekter. Men man kan ikke ha en slik jobb hvis man ikke synes det er hyggelig å dele noe av sitt liv/familieliv. Annonser og reklame er til for at  dere/ jeg kan klikke oss inn hver dag  uten å betale for det. Win/win situasjon. Hun har dette som levebrød og vi får følge denne personen med _IT/X_ faktor og se fantastiske bilder som er i særklasse i blogglandia i Norge👌🏼😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mnjah skrev:

Jeg refererer til diskusjon av tærne hennes.

Jeg oppfordrer til å rapportere det som ikke hører inn i diskusjonen isteden for å avspore tråden.  Diskusjon om bloggerens tær er nok typisk en ting som blir moderert bort, så alltid lurt å rapportere regelbrudd. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...