Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Skribent
Skrevet
1 minutt siden, lillevennen skrev:

Ser ikke den samme ukomfortable damen du ser.. dette er hennes blogg, hennes navn og jeg håper virkelig at det vi ser er hvordan hun ønsker å fremstille seg, ikke hvordan han ønsker at hun gjør det. 

Ut fra pengene de tjener vil jeg tro de er kjempefornøyde begge to med det bildet de skaper. 

Skrevet
5 minutter siden, Skribent skrev:

Ut fra pengene de tjener vil jeg tro de er kjempefornøyde begge to med det bildet de skaper. 

Det er jeg enig i, og vi kommer nok til å se det samme i lang tid fremover. Uansett hva som måtte dukke opp av kritikk fra lesere eller media..

• Liker 1
Gjest Njuta
Skrevet
7 minutter siden, lillevennen skrev:

Det er jeg enig i, og vi kommer nok til å se det samme i lang tid fremover. Uansett hva som måtte dukke opp av kritikk fra lesere eller media..

Dessverre.

Gjest Topptur
Skrevet
1 time siden, Tjukk Norris skrev:

Gjør de det? Ser de på underlivet fra nært hold og ser ungen komme ut? Er det vanlig? Hadde jeg aldri akseptert da jeg tror fyren aldri ville sett på underlivet mitt på samme måte igjen. En revner jo gjerne litt og, det er ikke for sarte sjeler for å si det mildt.

ikke spekulasjon, står om i fødselshistorien henne.

Men hvilket forheng? Man har da ikke noe forheng ved varginal fødsel. 

Og de fleste menn tenker nok ikke på det som kvinnens underliv i den settingen, men som barnets fødekanal. Vi må ikke glemme hva kvinnekroppen er skapt for. 

Skrevet

Jeg liker best bildene hun tar selv, eksempelvis bildene fra kjolebutikken. Mye mer naturlig og spontane bilder, burde vært mer av det! Bildene LKE tar, er alltid fra samme vinkel og har de samme positurene og stive ansiktsuttrykkene. Pluss at de blir redigert og retusjert ihjel, da. 

• Liker 26
Gjest Anna Nas
Skrevet

Men går det kanskje an å drøfte fødsler og alt som hører naturlig til, i en mer egnet tråd?

Skrevet

Ha ha, ser det er jeg som skrev den kommentaren som både C og LK under alias "Berit" svarte på.. husker jeg bare ble så oppgitt over det sykelige kroppsfokuset deres i svangerskapet, aldri hørt om et så stort engasjement rundt vektoppgang som i den bloggen hverken før eller siden. Og at LK henviste til artikler som anbefalte vektoppgang på max 12-16 kg. Noe jeg syntes var unødvendig å proklamere på en blogg til en tidligere spiseforstyrret, som er en stor trigger for mange unge. Og vekt i kombinasjon med graviditet da.. ta litt ansvar liksom, de vet godt de har mange lesere som forguder Frua, og vil se ut som henne :roll:  De måtte jo regne med å få tilbakemeldinger på dette, ellers burde de jo bare holdt meningene sine for seg selv.  Jeg hadde gått opp 25 kg i mitt svangerskap, og hadde ikke følt så mye på press eller forventninger om hvordan jeg skulle se ut før jeg klikket meg inn på bloggen. Og vipps følte jeg meg følgelig som en flodhest i forhold til hvordan jeg tydeligvis burde være :laugh:  Skummelt at den bloggen påvirker så mye, i grunn! Sier litt om påvirkningskraften, som er noe de faktisk burde tenke litt over og ta innover seg.

Selv om de "bare snakker på generelt grunnlag" presenterer de jo med dette malen, en slags gullstandard. Igjen bidrar jo dette til et press, der de som går opp mer representerer noe som er usunt, og som kan oppleves som "ikke like flinkt". Om de ikke mener dette, burde de jo kanskje ta litt ansvar og ordlegge seg litt bedre. Lk har så arrogant måte å belære andre på, og det er så usjarmerende. 

Har forresten aldri sett eller hørt om noen vektplan, eller gjennomgått noe sånt med lege og jordmor før, ei heller har vekt aldri vært noe tema hos dem. Selv med mine 25 svangerskapskilo!:Knegg: Slik grundig kartlegging av vektoppgangen er nok kun for enkelte som kanskje har problemer med vekt i utgangspunktet, eller for spesielt interesserte... Jeg har ikke hørt om det, i all fall. Men så var ikke vekten min det viktigste gjennom svangerskapet mitt heller, så hva vet vel jeg. Så hva LK baserer den påstanden på kan man lure på. Han har vel etterspurt en slik plan da, så ekstremt opptatt han er av vekt :rolleyes: 

Synes vekt i svangerskap er temaer de burde holde seg laangt unna, spesielt med tanke på at Lege-Åge og Jordfar-Åge også blander seg inn :nei:

• Liker 47
Skrevet
15 minutter siden, annsme89 skrev:

Ha ha, ser det er jeg som skrev den kommentaren som både C og LK under alias "Berit" svarte på.. husker jeg bare ble så oppgitt over det sykelige kroppsfokuset deres i svangerskapet, aldri hørt om et så stort engasjement rundt vektoppgang som i den bloggen hverken før eller siden. Og at LK henviste til artikler som anbefalte vektoppgang på max 12-16 kg. Noe jeg syntes var unødvendig å proklamere på en blogg til en tidligere spiseforstyrret, som er en stor trigger for mange unge. Og vekt i kombinasjon med graviditet da.. ta litt ansvar liksom, de vet godt de har mange lesere som forguder Frua, og vil se ut som henne :roll:  De måtte jo regne med å få tilbakemeldinger på dette, ellers burde de jo bare holdt meningene sine for seg selv.  Jeg hadde gått opp 25 kg i mitt svangerskap, og hadde ikke følt så mye på press eller forventninger om hvordan jeg skulle se ut før jeg klikket meg inn på bloggen. Og vipps følte jeg meg følgelig som en flodhest i forhold til hvordan jeg tydeligvis burde være :laugh:  Skummelt at den bloggen påvirker så mye, i grunn! Sier litt om påvirkningskraften, som er noe de faktisk burde tenke litt over og ta innover seg.

Selv om de "bare snakker på generelt grunnlag" presenterer de jo med dette malen, en slags gullstandard. Igjen bidrar jo dette til et press, der de som går opp mer representerer noe som er usunt, og som kan oppleves som "ikke like flinkt". Om de ikke mener dette, burde de jo kanskje ta litt ansvar og ordlegge seg litt bedre. Lk har så arrogant måte å belære andre på, og det er så usjarmerende. 

Har forresten aldri sett eller hørt om noen vektplan, eller gjennomgått noe sånt med lege og jordmor før, ei heller har vekt aldri vært noe tema hos dem. Selv med mine 25 svangerskapskilo!:Knegg: Slik grundig kartlegging av vektoppgangen er nok kun for enkelte som kanskje har problemer med vekt i utgangspunktet, eller for spesielt interesserte... Jeg har ikke hørt om det, i all fall. Men så var ikke vekten min det viktigste gjennom svangerskapet mitt heller, så hva vet vel jeg. Så hva LK baserer den påstanden på kan man lure på. Han har vel etterspurt en slik plan da, så ekstremt opptatt han er av vekt :rolleyes: 

Synes vekt i svangerskap er temaer de burde holde seg laangt unna, spesielt med tanke på at Lege-Åge og Jordfar-Åge også blander seg inn :nei:

Jeg er så enig med deg! 

For min del, som for øvrig gikk opp 36 kilo i mitt svangerskap (og har beholdt cirka 15 sårt tiltrengte av dem nå i ettertid - uten disse hadde jeg vært radmager), gjorde det meg faktisk ingenting å lese disse kommentarene. Det er jeg ekstremt glad for, det var nemlig ingen selvfølge i den situasjonen. Verken uttalelsen eller kommentarene til meg direkte gjorde noe med meg, annet enn at jeg ble utrolig forbanna. Det sier seg selv at slike kommentarer er livsfarlige, og som man kan se på svarene mine i kommentarfeltet mitt fra det innlegget, var jeg mer enn forsiktig med å uttale meg om temaet selv. Jeg slettet haugevis av kommentarer som jeg mente kunne trigge eller være til direkte skade for andre - både gravide og ikke. Det er helt sinnsykt at det i det hele tatt skal være et tema. 

De aller fleste får god oppfølging av helsepersonell i et svangerskap, og for de (som meg) med en historie og lav vekt i utgangspunktet fås det også ekstra oppfølging. Jeg fikk aldri noen vektplan, annet enn at mine behandlere gjentatte ganger sa at jeg overhodet ikke skulle bekymre meg for at jeg gikk fort og mye opp i vekt (annet enn mot slutten hvor jeg gikk opp 10 kilo på ekstremt kort tid, grunnet svangerskapsforgiftning - men det var da tydelig på flere andre områder enn vekten/vannet i kroppen). I mitt tilfelle, og dermed også svært mange andres (for nei, de fleste er faktisk ikke fullstendig perfekt og i rute på gjennomsnittet...), var det ikke annet enn positivt med god og sterk vektøkning. De hadde vært langt mer bekymret for meg dersom jeg bare gikk opp 12 kilo. 

Det er så uendelig mye jeg kunne ha sagt rundt dette, men jeg blir så innmari sint og provosert. Da har jeg lært at det er best å la det ligge. Likevel er det så viktig å få det frem; både av hensyn til de som faktisk tror på det oppgulpet LKE kommer med, men også for å rette lyset mot bedriften og det denne bedriften faktisk uttaler seg om. Tenk om H&M eller Rema 1000 også hadde kommet med en lang formaning om en alvorlig helsesituasjon, som en fasit absolutt alt og alle burde følge? Det er jo nemlig sammenlignbart. En bedrift som finner på å uttale seg om slike potensielt farlige helsesaker er ingen seriøs bedrift overhodet. 

• Liker 38
Skrevet
1 time siden, Skribent skrev:

Maktbalansen i et ekteskap er forsåvidt helt off topic. Angående hva de fremstiller på bloggen, jeg påpeker bare at en person som er komfortabel foran kamera ikke ser ut slik frua gjør. Hun er absolutt ingen modell, og er aldri annet enn oversminket og stylet til trengsel. Ikke ett spontant ansiktsuttrykk å se. Vi VET at mannen har usedvanlig sterke meninger om hvordan en kvinnekropp skal se ut, også kroppen til kona, jf alt som er dokumentert tidligere i tråden. Han er også fotografen hennes. 

Hun har helt sikkert noen egne meninger bak all staffasjen, men det kommer ikke frem på bilder. På bilder ser vi en person som i grunnen ikke virker komfortabel som motiv i det hele tatt, jf kroppsspråk, holdning, (mangel på) ansiktsuttrykk og ensidig posering. Bildene er rett og slett ingen god reklame for produktet. 

Jeg er så enig i det du skriver. 

Synes LKE tar mange flotte bilder, men de fleste "poseringsbildene" av fruen er ikke bra. Det er spesielt dette uttrykket der hun "flekker tenner" som gjør vondt å se på. 

Bildene fra reportasjer, som feks Det Nye (er vel fra den hun har forsidebilde på facebook?) synes jeg er flotte. Her er hun oppstilt og oppstæsjet, men likevel virker det som vi ser en personlighet og attitude her. 

Synes hun er finest på uredigerte bilder tatt av andre :)

• Liker 14
Skrevet
6 timer siden, Tjukk Norris skrev:

Gjør de det? Ser de på underlivet fra nært hold og ser ungen komme ut? Er det vanlig? Hadde jeg aldri akseptert da jeg tror fyren aldri ville sett på underlivet mitt på samme måte igjen. En revner jo gjerne litt og, det er ikke for sarte sjeler for å si det mildt.

Samboer så på både da de klippet og da Mini kom ut. Spurte nå.

• Liker 1
Skrevet (endret)
13 timer siden, Anna Nas skrev:

Men går det kanskje an å drøfte fødsler og alt som hører naturlig til, i en mer egnet tråd?

Jeg er enig i at det ikke bør spores av igjen her nå. Men det er unødvendig å kritisere at LKE ikke sto limt ved hodeenden når barna ble født og å påstå at det er annerledes eller merkelig. Mange fedre er aktive under fødsel med å holde et bein under pressrier osv, fordi de selv ønsker og og vil hjelpe og fordi den fødende setter pris på det. Ektemannn min tok selv i mot vårt siste barn på sykehuset og det er ingenting merkelig med det, jeg er faktisk veldig stolt av ham.

Men LKEs store interesse for konas kropp og vektøkning under graviditetene er merkelig. Jeg husker en uttalelse fra ham "det er anbefalt å legge på seg 12 kg og Caroline er helt i rute ifht dette". Hørtes ut som om hun var en slags utstillingshund og at han sto klar med badevekt og notatblokk hver mandag morgen. Det å påstå at man "sammen med lege og jordmor finner en plan for ønsket vektoppgang i graviditeten" avslører også hvor ekstremt opptatte de selv var av dette. For noe slikt har jeg aldri hørt om til tross for tre svangerskap de siste fem årene, samt at jeg til vanlig jobber med spesialister innen gynekologi.

Endret av Ultiva
  • Liker 46
Skrevet

Samme tenkte jeg - en plan for vektoppgang er vel kun aktuelt for de som har et problematisk forhold til å se nye og større tall på vekta. Eller for de som allerede er veldig overvektige. 

• Liker 24
Skrevet

Tenker på hvor dårlig selvbilde jeg hadde hatt om mannen min hadde slik kontroll på kroppen og vekten min. 

Kan ikke huske at fruen noen sinne har vært "takknemmelig" for at hun gikk opp så lite, eller at hun har den kroppen hun har. Det er kun fokus på at slik skal det være og om man ikke ser slik ut så jobber man ikke hardt nok. Alt virker så kalkulert og planlagt, det er et evig skuespill. 

• Liker 17
Annonse
Gjest eksiltronder
Skrevet

Ringvirkningene av disse utspillene, særlig postpartum-bildet som ble blåst opp så stort i media, har i alle fall vært store. Er selv gravid nå, og i termingrupper osv er det en tydelig trend på at damer føler behov for å -unnskylde- seg om de har gått opp mer enn 8-10 kg i svangerskapet.

Selv er jeg overvektig, og alt jeg har fått beskjed om fra lege/jordmor/spesialister er å holde et øye med vekta. Ingenting om antall kg som er ok, ingen vektplan overhodet. Men det er klart, det kan jo hende helsevesenet på andre siden av fjorden har et annet regime.

Skrevet (endret)
2 timer siden, Verrika skrev:

Denne er fra 2013. Godt skrevet. Synes den er like gjeldende nå.https://www.minervanett.no/fotballfrue-en-tvilsom-merkevare/

Og LK misforstod hele budskapet og svarte med at "Oda Rygh mobber på nett". Han var, og er, direkte skadelig for bloggens omdømme. 

http://web.archive.org/web/20131226025319/http://suntvett.no/2013/12/oda-rygh-mobber-pa-nett/#comments

Endret av mamsi
  • Liker 26
Skrevet
1 time siden, mamsi skrev:

Og LK misforstod hele budskapet og svarte med at "Oda Rygh mobber på nett". Han var, og er, direkte skadelig for bloggens omdømme. 

Ja, det var jo bare flaut hele greia. 

Kommentarfeltet er jo noe for seg selv....

"For en flott mann du har! Oda Rygh må lære at janteloven ikke er en lov 1f642.png:) Du er god du, Caroline."

• Liker 29
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...