Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Atheena
1 time siden, Miranda16 skrev:

Hva syner dere om stua? Får nesten lyst til å grine. Maken til deprimerende og klasseløst stue er det lenge siden jeg har sett. Er det plutselig in med velour sofaer? Hva skjer om ungene søler i den sofaen? Listene ved gulvet bør males hvitt, Skjønner ærlig talt hvorfor de gikk for et eldre hus med sjel når det "moderne" interiøret ødelegger alt.

Må bare si at jeg syns de møblene er grusomme. Mørkt, dystert og ingen som helst snert. Interiør og farge kan hun definitivt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe så nitrist.

Jeg gir dem maks ett år før de blir driiiiitlei og bytter ut alt igjen. Bruk og kast. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har vært interiørkonsulent i prosessen (og han/hun faktisk har hatt noe å si) håper jeg personen har fått sparken. For makan til mislykket innredning har jeg ikke sett siden jeg frekventerte studentkollektiver. Nesten fascinerende hvordan det går an å ta noe som i utgangspunkt er ganske fint og få det til å se ut som en parodi. 

De malte stikkontaktene er neppe originale og kan heldigvis byttes. Listene kan pusses ned og males pent av en som faktisk kan male. Så de to tingene er heldigvis reversible så der står der mest om smak eller mangel på samme. Gulvet der i mot er horribelt og kan neppe tilbakeføres. Håper CBE tenker seg GODT om før hun også velger å ødelegge dørene med de gule rutene i. Gammelt er ikke synonymt med "skal kastes" selv om det virker til at CBE tenker slik. 

Interiøret viser veldig godt at CBE er en "matcher". Alt skal på død og liv matche selv om resultatet blir kjipt og mislykket og øyene ikke gjør annet enn trøstesløst å lete etter noe som skiller seg ut som de kan hvile på. Samme tendensene ser vi når hun viser antrekk. Er det røde sko matches det med rød veske, rød leppestift, røde hansker og så videre. Er temaet lakk er det likeledes lakk, lakk og lakk. Eller velur, velur og velur. Eller frynser, frynser og frynser. Kunsten er å matche i akkurat passende mengde og legge til noe som spriter det opp og gjør det spennende. Selv er jeg ikke så flink til å få det til men jeg lever heller ikke av å blogge interiøret og antrekkene mine. Anbefaler å ta en titt på Polliani og se en som får det til. 

Endret av Inocybe
Presisering
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert mye å kritisere CBE for, men å rakke ned på hvordan hun velger å innrede hjemmet sitt synes jeg er unødvendig.
Å kalle det mislykket, "ødelagt" og grusomt er ikke særlig konstruktivt.
Selv er dette langt fra min stil. Jeg hadde definitivt valgt noe annet selv, men jeg er ganske sikker på at noen vil synes at mine valg er dårlige også. Smaken er som baken....Lykke til med å innrede så alle synes det er super-vellykket og fantastisk flott!

Tror troverdigheten i debatten rundt CBE ville hevet seg mange hakk dersom man klarte å holde den på et saklig nivå der man diskuterte forhold ved forretningsdriften fremfor farge på gulv og fasong på møbler. 

Bare mine 2 cent..... 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda16 skrev:

I kommentarfeltet sa hun at hun har brukt en interiørdesigner

Som anbefalte TM-møbler? Og Ellosmøbler? Må være enten Paprikadamen eller TM-dama selv, da, kan ikke tenke meg noen andre. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg nekter å tro det er profesjonelle folk som har gjort dette her! Mintgrønne vegger og lilla-velur spisestoler 😱 Pluss røde roser på bordet...

https://i.imgur.com/jgfNEWV.png

Er fargen grønn? Ser veldig lyseblått eller lysegrått. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro at det er fint i virkeligheten. Eller, i alle fall finere.

Kanskje dårlig fotografering, ser jo ut som at fotografen har lagt på ekstra mørke i Photoshop?

Og regner med at det kommer flere lyskilder inn, finnes jo nesten ingen lamper der, bare i taket. Så mangler jo minst to kategorier lys der.

:pinar:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lula skrev:

Det er sikkert mye å kritisere CBE for, men å rakke ned på hvordan hun velger å innrede hjemmet sitt synes jeg er unødvendig.
Å kalle det mislykket, "ødelagt" og grusomt er ikke særlig konstruktivt.
Selv er dette langt fra min stil. Jeg hadde definitivt valgt noe annet selv, men jeg er ganske sikker på at noen vil synes at mine valg er dårlige også. Smaken er som baken....Lykke til med å innrede så alle synes det er super-vellykket og fantastisk flott!

Tror troverdigheten i debatten rundt CBE ville hevet seg mange hakk dersom man klarte å holde den på et saklig nivå der man diskuterte forhold ved forretningsdriften fremfor farge på gulv og fasong på møbler. 

Bare mine 2 cent..... 

CBE har spurt leserne venninnene hennes om både tips, råd og hva de synes om både fargevalg på vegger, gulv og lister fra første stund av, så det er helt innafor å diskutere valgene de har tatt i forhold til oppussing av huset.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Polly. skrev:

CBE har spurt leserne venninnene hennes om både tips, råd og hva de synes om både fargevalg på vegger, gulv og lister fra første stund av, så det er helt innafor å diskutere valgene de har tatt i forhold til oppussing av huset.

Selv om hun spør hva leserne synes er hun vel ikke akkurat pliktig til å følge tips,råd å meninger.

Eller?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, J.. skrev:

Selv om hun spør hva leserne synes er hun vel ikke akkurat pliktig til å følge tips,råd å meninger.

Eller?

Det var ikke det @Polly.mente, tror jeg. Siden temaet er tatt opp på bloggen dvs er ikke en privatsak, er det greit å diskutere den. De involverer også leserne i prosessen ved direkte spørsmål, da er det naturlig at noen synes at det er interessant å diskutere valgene de tar. Er vel ingen som mener at de bør følge lesernes råd. Skulle tatt seg ut. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, J.. skrev:

Eller?

Det er ikke det som er poenget. Ingen har vel sagt hun er pliktig det

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, J.. skrev:

Eller?

Dette forumet heter Rampelys. CBE driver en livsstilsblogg. Det er helt innafor å diskutere interiør og fargevalg. Hele oppussingen blir godt dokumentert på bloggen. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Miranda16 skrev:

Det er ikke det som er poenget. Ingen har vel sagt hun er pliktig det

Så hvorfor si at "hvorfor spørre leserne om råd når hun uansett ikke følger de?"

Ikke nødvendigvis ordrett,men ja,er jo det som nevnes i tråden her..

Diskuter for all del i vei,men synes det blir tåpelig å klage på at hun spør for så ikke gjøre det mange mener er finest.

De har jo så klart bestemt seg for lengst hvordan ting skal bli,spørsmålene hun stiller leserne er vel mer for å holde en dialog og interesse hos leserne,ikke bruke de som reelle rådgivere...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, J.. skrev:

Så hvorfor si at "hvorfor spørre leserne om råd når hun uansett ikke følger de?"

Ikke nødvendigvis ordrett,men ja,er jo det som nevnes i tråden her..

Diskuter for all del i vei,men synes det blir tåpelig å klage på at hun spør for så ikke gjøre det mange mener er finest.

De har jo så klart bestemt seg for lengst hvordan ting skal bli,spørsmålene hun stiller leserne er vel mer for å holde en dialog og interesse hos leserne,ikke bruke de som reelle rådgivere...

Nemlig. Og siden hun legger ut spørsmål og en masse bilder og videoer og blogger om oppussingen, er det helt nnafor både å rose henne og å diskutere og kritisere det hun driver med.

Personlig synes jeg det er ganske trist hva de har gjort med det gulvet, og jeg synes det er alt for mye velour og mørke farger.Og siden hun legger alle valgene sine ut i alle some-kanaler, tar jeg meg friheten å diskutere valgene hun har gjort. Hun spør jo stadig hva folk synes - da er det vel meningen at man skal svare? Og ikke glem at denne prosessen er sponset. vi utsettes for markedsføring. Vi inviteres ikke til privatvisning.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Nemlig. Og siden hun legger ut spørsmål og en masse bilder og videoer og blogger om oppussingen, er det helt nnafor både å rose henne og å diskutere og kritisere det hun driver med.

Personlig synes jeg det er ganske trist hva de har gjort med det gulvet, og jeg synes det er alt for mye velour og mørke farger.Og siden hun legger alle valgene sine ut i alle some-kanaler, tar jeg meg friheten å diskutere valgene hun har gjort. Hun spør jo stadig hva folk synes - da er det vel meningen at man skal svare? Og ikke glem at denne prosessen er sponset. vi utsettes for markedsføring. Vi inviteres ikke til privatvisning.

Takk!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...