Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, neiognei skrev:
2 minutter siden, FruMacchiato skrev:

Jeg har hatt barna mine i to forskjellige barnehager. I barnehagen "på bygda" ble jeg en gang ledd av fordi jeg kom i høye hæler på et arrangement. Var et par av de ansatte som flirte og lo og bare MÅTTE fortelle meg hvor malplassert høye hæler er i en barnehage. Nå bor vi i en større by, og her er høye hæler helt normalt å komme i, både når man leverer, henter og når man deltar på arrangementer. Bruker ikke blå poser på beina, og har nok kontroll over hvor man setter føttene  (tråkker ikke på småbarn, nei). Jeg har gått i høye hæler så lenge jeg kan huske, og det har aldri kræsjet med det å ha baby/småbarn.

Hadde aldri trodd jeg skulle ta Caroline i forsvar 😂

Må si det er meget uprofesjonelt at de ansatte flirer og ler av en mamma som kommer med høye heler.

å i tillegg sier det er malplassert

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket fottøy Caroline velger å bruke virker som et litt malplassert tema i en tråd som for det meste handler om firmaet bak bloggen og deres lefling med sannheten. Hadde det vært snakk om treningsbilder skulle jeg skjønt dere, da kunne man vridd det til troverdighet ved salg av treningsklærne hun hadde på. På barnehagearrangement, ikke like mye.

Feminismediskusjonen var derimot spennende å lese :)

Endret av Ansjosen
La til en setning
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 kr for 0,7 dl med frossen saft. Det gir vel en literpris på nærmere 350 kr...  :sjokkbla: Tror jeg går for en god vin i stedet jeg!

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på ingen måte meningen at det skulle bli en diskusjon ang skoene, det var en observasjon. Selv om jeg personlig synes det er morsomt.

Jeg er der i mot enig i at diskusjon rundt feminisme var mye morsommere og givende. Selv om det skal sies at CBE hoppet veldig fort av diskusjonen og jeg synes ikke helt hun argumenterte for sine synspunkt særlig godt.

Det er også mye mer spennende med "forsknigen" som det refereres til når de bruker kilder, "miljø engasjementet" og avdekking av bløffing på bloggen.

synes det også hadde vært spennende om CBE og mannen hadde deltatt i Bergen i går. Hadde vært morsomt å se om det var noe bein i nesa på de eller om de bare kastet om seg med meninger på bloggen uten å tørre fronte meningen i media ellers.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59
1 time siden, Emilie112 skrev:

Tenkte egentlig først at ,jøsses, går det an? Men jeg antar hun tok de av seg når hun gikk inn, eller at hun hadde blå poser på.. 😂 Ville vært dumt å tråkke et liten barn på foten med en slik hæl. Men bare en observasjon ,så kan andre få vurdere om det er naturlig å leke med en toåring med høye hæler eller ei. 

Mulig det var på tide, men bor en plass hvor det sånn sett ikke hadde vært så rart siden det er mange travle mødre med jobber hvor møtevirksomheten er stor.

Jeg jobber i Oslo og går alltid med høye hæler på jobb. Hvis jeg har glemt flate sko i bilen så henter jeg i barnehagen med høye hæler, men det er vanskeligere nå som jeg har to tette å løpe etter(som ofte løper i hver sin retning). Hvis jeg har glemt flate sko tar jeg av skoene, som man må med alle sko, og tar på stepsokker, som jeg alltid har i vesken. Tror ikke det er så unaturlig å hente i jobbantrekk, jeg går i hvert fall ikke hjem og skifter først før jeg henter ;) Kanskje bare unaturlig at hun som ikke må levere og hente før jobb velger slike klær, men hun liker jo å pynte seg og slo sikkert to fluer i en smekk ved å ta dagens outfit-bilder etter levering også. 

Hvis noen synes jeg ser rar ut fordi jeg går pyntet kledd med mine to små så sier det mer om dem enn meg. Synes ikke vi skal forsøple tråden med å diskutere slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Kaffemonsteret skrev:

24 kr for 0,7 dl med frossen saft. Det gir vel en literpris på nærmere 350 kr...  :sjokkbla: Tror jeg går for en god vin i stedet jeg!

Heldigvis er smaken så forskjellig.... Heller is enn vin, (liker ikke vin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare si noe om den isgreia.

Ok at hun har vært med og sette navnet sitt på en isinnpakning. Det har jo mange gjort før henne. 

Men jeg lurer litt på hva hun mener når hun sier at "VI" fikk bort den ekle steviasmaken til slutt. Har hun vært på islaboratoriet og forsket selv, eller er dette gjort på kjøkkenet hjemme i Siljan? Hvem er vi? Hun og mannen? Hun og Agenten? Hun og CP? Eller var det de som faktisk jobber med dette og har lang utdannelse i kjemi og matvareproduksjon. Hvilken rolle hadde hun i det? 

Jeg blir bare så skuffet over at hun gang på gang undergraver dyktige menneskers kunnskap og ferdigheter. Kan hun ikke bare innrømme at dette kan jeg faktisk ingenting om, og heller gi cred til de som gjør jobben.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange grundige og jevnlige eksperimenter på kjøkkenet iført høye hæler (is smaker ikke det samme uten), har jeg også endelig designet min egen og fullstendig kaloriløse, karbohydratfrie is. Den består av vann og fun light, for fryseboksen er allerede oppfunnet så da trenger jeg ikke å bruke hodet på flere kjemiske prosesser. Bortsett fra hvordan den skal unngå å smelte i vesken min.

OG det beste med den: Den får meg til å drikke mer vann, den inneholder 0 stevia, 0 fett, 0 sukker, og 0 tull.

PS: På lørdager kan den inneholde litt vin, sånn for smakens skyld. Det er tross alt lov å kose seg og skeie ut en gang iblant.

Tilføyelse: Her i huset kaller vi saftisen Fryst.

Endret av Cornucopia
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg stiller et skikkelig dumt spørsmål nå, men i hennes siste innlegg skriver hun at hun handlet noen dråps hos Zara forrige gang hun var i Oslo. Kan noen forklare meg hva "dråps" er? Er det et moteuttrykk jeg ikke skjønner?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Veggivegg skrev:

Heldigvis er smaken så forskjellig.... Heller is enn vin, (liker ikke vin)

Nå må du ikke ødelegge, å sammenligne vin og is er helt på sin plass og langt innenfor hva gjelder dette forumet. Så lenge det får CBE, unnskyld, firmaet (Treasures) til å fremstå på en negativ måte, er alt innafor. 

24,- for en saftis er forresten blant de rimeligste på markedet.  Men la oss ikke henge oss opp i det, det er jo faktisk positivt for CBE, unnskyld, firmaet :opplyser:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra og viktig kritikk av firmaet i denne tråden, godt å se et forum som ikke er gjennomsyret av sjalusi og misunnelse #spamThursday

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, metrogull skrev:

Mye bra og viktig kritikk av firmaet i denne tråden, godt å se et forum som ikke er gjennomsyret av sjalusi og misunnelse #spamThursday

Det er mye bra og viktig kritikk her, det er hele grunnen til at bloggen og firmaet de siste årene har fått bli sett på i et kritisk lys, og ikke fra den siden sensurert av CBE, og tydeligvis var det viktig nok til å havne i landsdekkende aviser.

Derimot er det en tråd på over 1000 sider, og siden forumet er åpent og ikke styres/sensureres av EN person ( som blogger gjør), så vil det også komme opp mye som også i mine øyne er ubegrunnet kritikk, diverse småsladring og tull , men jeg er også enig i at slikt er unødvendig og har ingenting her å gjøre. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hælhøyden hennes ifbm med et arrangement i barnehagen affiserer meg virkelig ikke. Jeg er opptatt av bedriften og dens forretningsskikk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, metrogull skrev:

For det er ikke sånn at 90% av Norges befolkning er i nesegrus beundring til dette firmaet. Troverdigheten er på bånn, og det er dessverre få som egentlig bryr seg om firmaet(unnskyld mennesket) du bryr deg inderlig om.

Rettskaffenhet derimot, er viktig. Noe firmaet har manglet i mange år(alle?). Svindel og bedrag er kjennemerket dessverre.

Innlegg ryddet for spekulasjon og brukerdebatt

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, A.s skrev:

Det er mye bra og viktig kritikk her, det er hele grunnen til at bloggen og firmaet de siste årene har fått bli sett på i et kritisk lys, og ikke fra den siden sensurert av CBE, og tydeligvis var det viktig nok til å havne i landsdekkende aviser.

Derimot er det en tråd på over 1000 sider, og siden forumet er åpent og ikke styres/sensureres av EN person ( som blogger gjør), så vil det også komme opp mye som også i mine øyne er ubegrunnet kritikk, diverse småsladring og tull , men jeg er også enig i at slikt er unødvendig og har ingenting her å gjøre. 

Jeg tar selvkritikk, ikke meningen å generalisere :ph34r: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, prettybetty skrev:

For det er ikke sånn at 90% av Norges befolkning er i nesegrus beundring til dette firmaet. Troverdigheten er på bånn, og det er dessverre få som egentlig bryr seg om firmaet(unnskyld mennesket) du bryr deg inderlig om.

Rettskaffenhet derimot, er viktig. Noe firmaet har manglet i mange år(alle?). Svindel og bedrag er kjennemerket dessverre.

kommentar og bildejukset er jeg enig med deg i, men påstander om svindel og bedrag fra dette forumet bør tas med en klype salt. Det spekuleres over en lav sko og bevisbyrden er minimal. Kreativiteten hos enkelte står konsekvent i høyspenn, og det mangler ikke på fantasifulle teorier :fnise:

jeg skulle likt å se andre bloggere, firmaer og enkeltpersoner være offer for samme konstante overvåking og etterforskning som ekteparet fra Siljan. Da tror jeg det hadde vært mye grums, til og med blant de skinnhellige deltagerne i denne tråden (meg inkludert).

Innlegg ryddet for spekulasjon og brukerdebatt i sitat

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zeitgeist

Ja til mer diskusjoner à la feminist vs. ikke-feminist. Nei til diskusjoner om høye hæler i barnehagen. Er bare kjedelig og tilføyer tråden ingenting. 

Mener jeg da, men jeg har full forståelse av at vi er mange her inne med like mange ulike motiver for å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, metrogull skrev:

kommentar og bildejukset er jeg enig med deg i, men påstander om svindel og bedrag fra dette forumet bør tas med en klype salt. Det spekuleres over en lav sko og bevisbyrden er minimal. Kreativiteten hos enkelte står konsekvent i høyspenn, og det mangler ikke på fantasifulle teorier :fnise:

jeg skulle likt å se andre bloggere, firmaer og enkeltpersoner være offer for samme konstante overvåking og etterforskning som ekteparet fra Siljan. Da tror jeg det hadde vært mye grums, til og med blant de skinnhellige deltagerne i denne tråden (meg inkludert).

Oi, du har ikke vært her lenge du da :) For beviser har kommet på løpende hånd. Har dessverre ikke beviser for hånda, men har sett nok til at jeg er overbevisst. Og jeg har fulgt med siden bildejukset nådde nyhetene.

Noe så enkelt som å ikke merke reklamene på Instagram, men gjerne 2-4 timer senere. Og det var ikke uhell, men med viten og vilje. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, prettybetty skrev:

Oi, du har ikke vært her lenge du da :) For beviser har kommet på løpende hånd. Har dessverre ikke beviser for hånda, men har sett nok til at jeg er overbevisst. Og jeg har fulgt med siden bildejukset nådde nyhetene.

Noe så enkelt som å ikke merke reklamene på Instagram, men gjerne 2-4 timer senere. Og det var ikke uhell, men med viten og vilje. 

Der er eksempler på ettermerking på bloggen etter henholdsvis seks og ti timer, jfr.  http://mamsi.no/caroline-berg-eriksen-og-reklamemerking-i-sosiale-medier-kan-ikke-vil-ikke-klarer-ikke/  (+  http://mamsi.no/svar-til-lars-kristian-eriksen-om-reklamemerking/ )

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
39 minutter siden, metrogull skrev:

Tror du virkelig at hun har laget isen, og designet skoene og veskene selv? Selv om hun beviselig:

Ikke har utdannelse innenfor noen av fagene

Ikke har vist et eneste bilde eller innlegg fra prosessene

Ikke blogger om det uoppfordret men får betalt for hvert innlegg hun skriver om det fra firmaet som står bak

Det er ingenting som tyder på at det er hennes egne produkter. Tenk for en kred hun hadde fått om hun faktisk hadde gjort det og  vist prosessene på bloggen underveis - det hadde blåst troverdigheten hennes i taket, og hun hadde vunnet tusenvis av nye fans og beundrere. Fordi det hadde sannelig vært helt utrolig.

Dette er kynisk markedsføring og fortjener å omtales som det. For "overvåkning og etterforskning" av andre bloggere så har de fleste en egen tråd Rampelys, men det kommer kanskje som en overraskelse på deg som er ny her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...