Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Lalalala59

Det hadde jeg aldri trodd, men Fruen og jeg er faktisk enige i at et klesplagg er for glorete og harry :O (Ref. siste blogginnlegg om moonboots).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
2 timer siden, Varma skrev:

UI virker ganske så useriøse, flere som har gått over til blogg.no etter å ha vært der. 

Jeg tror ikke at det er useriøsitet, men det er noe som ikke fungerer. De har tatt eksisterende teorier rundt markedsføring og merkevarebygging og prøvd å tilpasse det til bloggmarkedet. Anna Rasmussen gav et innblikk i teorien da hun påstod at hun ikke trengte å blogge fordi hun nå var en merkevare som kunne selges. I tillegg sa hun at hun ikke var avhengig av antal klikk for å tjene penger. Det er mulig at hun misforstod et og annet, men det ligger nok en kjerne av sannhet i det. UI skiftet navn fra bloggers til influencers, så de skulle fjerne seg fra bloggingens litt frynsede rykte. Bloggerne skulle f.eks. fokusere på hvor hardt arbeid det er å blogge, altså å foredle merkevaren. Derav tror jeg at AR nok har fått med seg noe. Om det viser seg at Camilla Pihl har forlatt dem også, da er det i alle fall klart at de er på ville veier, vel har  hun en liten blogg, men hun har virkelig skjønt hvordan man kommer kan skape seg en merkevare ut av ingenting. Hvis hun ikke har troa på Ui, da burde ingen ha det. 

Jeg tror at i det konseptet UI jobber etter,  så er det faktisk noe de har ikke har forstått. Det kan virke som om de ikke helt forstår mekanismene i bloggverden.  Det er ikke altid det lønner seg å kopiere noe og tro at det vil fungere på en anen arena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endaen
35 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg tror ikke at det er useriøsitet, men det er noe som ikke fungerer. De har tatt eksisterende teorier rundt markedsføring og merkevarebygging og prøvd å tilpasse det til bloggmarkedet. Anna Rasmussen gav et innblikk i teorien da hun påstod at hun ikke trengte å blogge fordi hun nå var en merkevare som kunne selges. I tillegg sa hun at hun ikke var avhengig av antal klikk for å tjene penger. Det er mulig at hun misforstod et og annet, men det ligger nok en kjerne av sannhet i det. UI skiftet navn fra bloggers til influencers, så de skulle fjerne seg fra bloggingens litt frynsede rykte. Bloggerne skulle f.eks. fokusere på hvor hardt arbeid det er å blogge, altså å foredle merkevaren. Derav tror jeg at AR nok har fått med seg noe. Om det viser seg at Camilla Pihl har forlatt dem også, da er det i alle fall klart at de er på ville veier, vel har  hun en liten blogg, men hun har virkelig skjønt hvordan man kommer kan skape seg en merkevare ut av ingenting. Hvis hun ikke har troa på Ui, da burde ingen ha det. 

Jeg tror at i det konseptet UI jobber etter,  så er det faktisk noe de har ikke har forstått. Det kan virke som om de ikke helt forstår mekanismene i bloggverden.  Det er ikke altid det lønner seg å kopiere noe og tro at det vil fungere på en anen arena.

Ja, jeg syns det var rart denne bastante "lesertall er ikke viktig"-holdningen. Det er det jo! Ok Camilla Pihl er et unntak, men det har hun vært hele veien. Kanskje de hadde litt rett med dette med inntekt, men skal du få mye medieomtale osv må du være en av Norges største bloggere, og det er jo svært viktig for bloggerne. De er pengegriske, men de er jo ikke akkurat ikke oppmerksomhetssyke, det tror jeg UI glemte. AR var åpenbart misfornøyd med å miste førsteplassen, slik CBE garantert har vært før henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, skyflakes skrev:

De har nok mest sannsynlig en dato der de "slipper" nyheten og har lov til å snakke om isen. Det er jo litt uvanlig at isen allerede er til salgs og omtalt i media uten at de sier noe, men det funker vel som et type salgstriks det også.

Kjøpte isen i dag,å den var faktisk veldig god på smak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk første gang jeg har sett noen pynte seg med høye høler på et barnehagearrangement.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hun egentlig "laget en helt egen is", eller har hun bare  "fått være med på en veldig spennende prosess med mange forskjellige smaksprøver"???

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta
10 minutter siden, Amafalathiel skrev:

har hun egentlig "laget en helt egen is", eller har hun bare  "fått være med på en veldig spennende prosess med mange forskjellige smaksprøver"???

Jeg stemmer på min tolkning. Her er en med blåbær, og her er en med bringebær, hvilken er mest deg synes du Caroline? Fint å underbygge det med noen innlegg med bringebærtema rett før lansering. Noen bringebærlykkeballer og så hadde hun stappet litt sjokolade inni noen bringebær, var det ikke sånn? Rett før hun skulle lansere den gode bringebærisen hun hadde laget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lykkelig fordi CBE  (eller vi, som det stod) klarte å kvitte seg med steviasmaken på isen de lagde. Synes det er så fint å tenke på; ta litt mer sånn oppi, så sjekker vi hva som skjer. 1% bær, sa du? Det får holde, kan jo ikke overdrive, heller. Sunt er det åkke som. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kaller vi isen for Frost, det er kjent blant småunger også, da blir det salg i det segmentet, juhu, magisk! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stikkontakt skrev:

0,7% bær:duskedame:

Her runder vi av! Viktigst er at det ER bær. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Francis skrev:

Her runder vi av! Viktigst er at det ER bær. 

Greit greit, jeg gir meg! Bær er bær! :sikle:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snøsøta skrev:

Jeg stemmer på min tolkning. Her er en med blåbær, og her er en med bringebær, hvilken er mest deg synes du Caroline? Fint å underbygge det med noen innlegg med bringebærtema rett før lansering. Noen bringebærlykkeballer og så hadde hun stappet litt sjokolade inni noen bringebær, var det ikke sånn? Rett før hun skulle lansere den gode bringebærisen hun hadde laget. 

😂😂😂😂 å den bloggen er så gjennomskuelig😂😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Emilie112 skrev:

Det er faktisk første gang jeg har sett noen pynte seg med høye høler på et barnehagearrangement.

Da var det jammen på tide😂👍 Var det negativt eller positivt, tenker du? Eller var det bare en observasjon?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Emilie112 skrev:

Ikke noe unormalt å se damer vil pynte seg å gå med høye heler i den barnehagen vi bruker.....

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, G skrev:

Da var det jammen på tide😂👍 Var det negativt eller positivt, tenker du? Eller var det bare en observasjon?

Tenkte egentlig først at ,jøsses, går det an? Men jeg antar hun tok de av seg når hun gikk inn, eller at hun hadde blå poser på.. 😂 Ville vært dumt å tråkke et liten barn på foten med en slik hæl. Men bare en observasjon ,så kan andre få vurdere om det er naturlig å leke med en toåring med høye hæler eller ei. 

Mulig det var på tide, men bor en plass hvor det sånn sett ikke hadde vært så rart siden det er mange travle mødre med jobber hvor møtevirksomheten er stor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest FruMacchiato
21 minutter siden, Emilie112 skrev:

Tenkte egentlig først at ,jøsses, går det an? Men jeg antar hun tok de av seg når hun gikk inn, eller at hun hadde blå poser på.. 😂 Ville vært dumt å tråkke et liten barn på foten med en slik hæl. Men bare en observasjon ,så kan andre få vurdere om det er naturlig å leke med en toåring med høye hæler eller ei. 

Mulig det var på tide, men bor en plass hvor det sånn sett ikke hadde vært så rart siden det er mange travle mødre med jobber hvor møtevirksomheten er stor.

Jeg har hatt barna mine i to forskjellige barnehager. I barnehagen "på bygda" ble jeg en gang ledd av fordi jeg kom i høye hæler på et arrangement. Var et par av de ansatte som flirte og lo og bare MÅTTE fortelle meg hvor malplassert høye hæler er i en barnehage. Nå bor vi i en større by, og her er høye hæler helt normalt å komme i, både når man leverer, henter og når man deltar på arrangementer. Bruker ikke blå poser på beina, og har nok kontroll over hvor man setter føttene  (tråkker ikke på småbarn, nei). Jeg har gått i høye hæler så lenge jeg kan huske, og det har aldri kræsjet med det å ha baby/småbarn.

Hadde aldri trodd jeg skulle ta Caroline i forsvar 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, FruMacchiato skrev:

Jeg har hatt barna mine i to forskjellige barnehager. I barnehagen "på bygda" ble jeg en gang ledd av fordi jeg kom i høye hæler på et arrangement. Var et par av de ansatte som flirte og lo og bare MÅTTE fortelle meg hvor malplassert høye hæler er i en barnehage. Nå bor vi i en større by, og her er høye hæler helt normalt å komme i, både når man leverer, henter og når man deltar på arrangementer. Bruker ikke blå poser på beina, og har nok kontroll over hvor man setter føttene  (tråkker ikke på småbarn, nei). Jeg har gått i høye hæler så lenge jeg kan huske, og det har aldri kræsjet med det å ha baby/småbarn.

Hadde aldri trodd jeg skulle ta Caroline i forsvar 😂

Bor CBE i byen da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Emilie112 skrev:

Nå var vel CBE bare i barnehagen for å spise Påskefrokost. Ikke leke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var rart at hun hadde høyhælte sko på en påskefrokost i barnehagen (hun skrev forsåvidt at hun tok de av og hadde sokker på seg innendørs), godt mulig hun skulle rett videre på et møte rett etter frokosten. Har selv sett mødre i kontorklær og høye hæler under arrangement i barnehagen til mine barn da de gikk i barnehage, de skulle jo videre på jobb og da egner det seg ikke å komme i joggebukse og joggesko. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...