Tro Smo Konosoro Skrevet 14. mars 2016 #24081 Del Skrevet 14. mars 2016 20 timer siden, Francis skrev: Likte best Anne-Kaths kommentar om den "spennende prosessen". Link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thorax Skrevet 14. mars 2016 #24082 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) Om noen er interessert (@pøbelsara) så fant jeg ut hvem som hadde designet skoene. Den spanske motebloggeren og klesdesigneren Silvia (http://stylelovely.com/bartabacmode) designet skoene gjennom merket Pertini sommeren 2014. http://imgur.com/a/vjFRx kilder: http://stylelovely.com/bartabacmode/2014/07/beach-beach-instabac-85 https://www.facebook.com/PertiniShoes/photos/pb.288205701219227.-2207520000.1457943643./765741876798938/?type=3&theater Endret 14. mars 2016 av thorax 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 14. mars 2016 #24083 Del Skrevet 14. mars 2016 1 time siden, Francis skrev: Egentlig rart at den kan hete Frost, ville tro Disney hadde rettighetene til Frozen/Frost. Egentlig et skikkelig dårlig navn på en is. Det er så forutsigbart. Alle vet at en is er frossen. Jeez. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 14. mars 2016 #24084 Del Skrevet 14. mars 2016 2 timer siden, Tro Smo Konosoro skrev: Link? Jeg tror skjermbildet fra siden til Anne-Kat ble slettet. De viser et kort bilde av det samme i denne reportasjen: http://www.tv2.no/underholdning/8128093/#_ga=1.208264475.803479681.1457949693 0,7% bær, ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stikkontakt Skrevet 14. mars 2016 #24085 Del Skrevet 14. mars 2016 2 timer siden, Uskyldenselv skrev: Noen som har smakt isen? Jeg lurer på om de har klart å få 33 kalorier til å smake noe annet enn bare saft. Så den på en kiosk i Oslo i helgen, hjembyen min har den ikke noe sted, men kanskje den kommer. Ville ikke sponse henne, forresten synes jeg det er latterlig at hun setter ansiktet sitt på en is. Nå er frua overalt! Henger plakater på Bianco og jammen har a trøkt seg ned i isdisken.. Skoene måtte jeg sjekke ut, skuffa over designet. Eneste jeg kunne tenkt meg var pumpsene. 0,7 prosent bær i den, så tipper den smaker saft. Men kan jo hende jeg tar feil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 14. mars 2016 #24086 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) 4 timer siden, Milio skrev: http://m.kjendis.no/2016/03/14/kjendis/caroline_berg_eriksen/fotballfrue/blogg/blogging/43510521/?www=1 Slanke-isen får refs. Og nok en gang er det ikke mulig å få en kommentar fra disse damene. Skulle ønske det var sånn for meg også, at jeg kunne bare avvise folk som var kritiske eller uenig med meg. På dette punktet kunne jeg kanskje vært misunnelig, rent bortsett fra at de fremstår som feige og integritetsløse. Er ikke mye "selvstendig foretningskvinne" over dette. Det henvises forøvrig til at det er de to toppbloggerne som har inngått samarbeidet, så dette er nok Friendly sin avtale. Ikke det at det spiller noen stor rolle, men interessant å vite hvordan dette fungerer og hvem som tok denne veldig lite gjennomtenkte avgjørelsen. En ting er at det er dumt imagemessig, men dersom kvaliteten på produktet er dårlig i tillegg så har de jo virkelig skutt seg selv ikke bare i et bein, men i begge. Lurer på hvor delaktig de skal påstå at de er i å velge ingredienser til et slikt inovativt og spennende produkt. Men såklart, CBE klager over at hun får i seg for lite vann, så dette løser nok det problemet. 0,7% bær, der altså. Tilføyelse: Og hvis jeg skal begynne og snakke om fokuset på sunnheten og hvor fullstendig på trynet det er at kvinner i den alderen ikke forstår hva slags signaler de sender ut i forhold til fokus på kropp og slanking, så tror jeg at jeg går fra konseptene. Når skal man begynne å ta et kritisk blikk på seg selv og eget ansvar når det gjelder påvirkning? Endret 14. mars 2016 av CecilieX Sinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. mars 2016 #24087 Del Skrevet 14. mars 2016 Hva mer er det i isen? Takk til @thorax for at du fant frem den linken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellimassi Skrevet 14. mars 2016 #24088 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) 2 timer siden, thorax skrev: Den spanske motebloggeren og klesdesigneren Silvia (http://stylelovely.com/bartabacmode) designet skoene gjennom merket Pertini sommeren 2014. Det er vel ikke så ulikt det at CBE har «designet» sin skokolleksjon i samarbeid med Bianco? En kjendis blir valgt til å fronte en kolleksjon av sko og det de bidrar med i designprosessen er ønsker om fargen på de ulike modellene og knapt nok det. Det er fremdeles en generisk sandal som ingen kan hevde å ha et designopphav til i den forstand at man kan si at CBE har kopiert en spesiell sko, på lik linje med pumpsene i kolleksjonen. Noe annet kan man si om espadrillene, som virkelig bærer preg av å være en kopi av Chanels design med mørk skotupp. De har en rekke modeller med tupp i annen farge enn resten av skoen og en av modellene er, foruten logoen, ganske klart en etterligning. Men den typen etterligning er jo vanlig i kles- og skobransjen generelt. Jeg er helt for at man skal kunne kritisere CBE, men jeg synes kanskje noe av kritikken bærer preg av å kritisere kun for å skulle kritisere. Endret 14. mars 2016 av mellimassi 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. mars 2016 #24089 Del Skrevet 14. mars 2016 7 minutter siden, CecilieX skrev: Og nok en gang er det ikke mulig å få en kommentar fra disse damene. Skulle ønske det var sånn for meg også, at jeg kunne bare avvise folk som var kritiske eller uenig med meg. På dette punktet kunne jeg kanskje vært misunnelig, rent bortsett fra at de fremstår som feige og integritetsløse. Er ikke mye "selvstendig foretningskvinne" over dette. Det henvises forøvrig til at det er de to toppbloggerne som har inngått samarbeidet, så dette er nok Friendly sin avtale. Ikke det at det spiller noen stor rolle, men interessant å vite hvordan dette fungerer og hvem som tok denne veldig lite gjennomtenkte avgjørelsen. En ting er at det er dumt imagemessig, men dersom kvaliteten på produktet er dårlig i tillegg så har de jo virkelig skutt seg selv ikke bare i et bein, men i begge. Lurer på hvor delaktig de skal påstå at de er i å velge ingredienser til et slikt inovativt og spennende produkt. Men såklart, CBE klager over at hun får i seg for lite vann, så dette løser nok det problemet. 0,7% bær, der altså. Det heter visstnok at all PR er god PR, men med tanke på at CBE klarer å skape mer eller mindre negativ omtale ved det meste hun tar i utenfor bloggen, så skjønner jeg ikke hvorfor produsenter ønsker å bruke henne. Er fasaden så åleglatt at ingen av skandalene blir hengende igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 14. mars 2016 #24090 Del Skrevet 14. mars 2016 "Designe" (http://imgur.com/HV9k6uV) "sunn" is. Venter i spenning på innelgget hvor hun står over grytene og pønsker seg fram til den perfekte oppskriften. Jeg tenker egentlig at denne is-historien er det ærligste jeg har sett fra Frua jeg. Å sette ansiktet sitt på hva som helst for å tjene penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. mars 2016 #24091 Del Skrevet 14. mars 2016 20 minutter siden, mellimassi skrev: Det er vel ikke så ulikt det at CBE har «designet» sin skokolleksjon i samarbeid med Bianco? En kjendis blir valgt til å fronte en kolleksjon av sko og det de bidrar med i designprosessen er ønsker om fargen på de ulike modellene og knapt nok det. Det er fremdeles en generisk sandal som ingen kan hevde å ha et designopphav til i den forstand at man kan si at CBE har kopiert en spesiell sko, på lik linje med pumpsene i kolleksjonen. Noe annet kan man si om espadrillene, som virkelig bærer preg av å være en kopi av Chanels design med mørk skotupp. De har en rekke modeller med tupp i annen farge enn resten av skoen og en av modellene er, foruten logoen, ganske klart en etterligning. Men den typen etterligning er jo vanlig i kles- og skobransjen generelt. Jeg er helt for at man skal kunne kritisere CBE, men jeg synes kanskje noe av kritikken bærer preg av å kritisere kun for å skulle kritisere. Hvis du sikter til mitt innlegg, så var det ikke ment som kritikk i det hele tatt - bare nysgjerrige i forhold til nr noe er en kopi g når noe bare er en svart sandal. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 14. mars 2016 #24092 Del Skrevet 14. mars 2016 21 minutter siden, Snøsøta skrev: "Designe" (http://imgur.com/HV9k6uV) "sunn" is. Venter i spenning på innelgget hvor hun står over grytene og pønsker seg fram til den perfekte oppskriften. Jeg tenker egentlig at denne is-historien er det ærligste jeg har sett fra Frua jeg. Å sette ansiktet sitt på hva som helst for å tjene penger. Is-, sko- og veskedesigner ja! Hva blir det neste....?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellimassi Skrevet 14. mars 2016 #24093 Del Skrevet 14. mars 2016 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Hvis du sikter til mitt innlegg, så var det ikke ment som kritikk i det hele tatt - bare nysgjerrige i forhold til nr noe er en kopi g når noe bare er en svart sandal. Det er et interessant spørsmål. I bunn og grunn kan ikke noe kalles en kopi uten at man har kopiert logoen, med noen få unntak. Louboutin gikk til sak mot Yves Saint Laurent i USA i 2010 og fikk en rettsavgjørelse i sin favør, de har altså varemerket på de kjente svarte pumpsene med rød såle i USA. Men kun hvis skoene er i en annen farge ... Det er altså fritt frem for andre å lage røde sko med rød såle. De har også fått en rettsavgjørelse her i Europa, som endte med at Van Haren måtte trekke sine sko som var like de karakteristiske Louboutin-skoene. Det er altså ikke nok at espadrillene er klare etterligninger av Chanels espadriller for at de skal kunne kalles en kopi, rent juridisk sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellimassi Skrevet 14. mars 2016 #24094 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) . Endret 14. mars 2016 av mellimassi dobbelpost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. mars 2016 #24095 Del Skrevet 14. mars 2016 Takk @mellimassi - det var akkurat det jeg lurte på. ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 14. mars 2016 #24096 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) bra innlegg om bra bloggerfeminisme, med vår alles kjære fotballfrue som eksempel på hva som ikke er feminisme: http://maddam.no/2016/03/bra-bloggerfeminisme/ Innlegg ryddet for sitat fra blogg Nordvesta, mod. Endret 14. mars 2016 av Nordvesta 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zaza Skrevet 14. mars 2016 #24097 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) http://www.tv2.no/underholdning/8128093/ Produsenten av denne isen mener at unge jenter er bevisste nok til å velge, noe jeg selv betviler. Jeg jobber selv på ungdom/videregående skole og ser et enormt kropsssfokus blant dagens unge jenter, noe følgende artikkel bekrefter: http://www.nrk.no/hordaland/to-av-fem-jenter-pa-16-slankar-seg-1.12848633 Endret 14. mars 2016 av Zaza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 14. mars 2016 #24098 Del Skrevet 14. mars 2016 Hvorfor vil de ikke uttale seg om en is? Skjønner hun helst vil leke struts når ting er vanskelig, men å svare på spm om en is hun har solgt navnet sitt til...det kan vel ikke være Så farlig? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 14. mars 2016 #24099 Del Skrevet 14. mars 2016 1 minutt siden, MiniMjau skrev: Hvorfor vil de ikke uttale seg om en is? Skjønner hun helst vil leke struts når ting er vanskelig, men å svare på spm om en is hun har solgt navnet sitt til...det kan vel ikke være Så farlig? De har nok mest sannsynlig en dato der de "slipper" nyheten og har lov til å snakke om isen. Det er jo litt uvanlig at isen allerede er til salgs og omtalt i media uten at de sier noe, men det funker vel som et type salgstriks det også. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varma Skrevet 15. mars 2016 #24100 Del Skrevet 15. mars 2016 UI virker ganske så useriøse, flere som har gått over til blogg.no etter å ha vært der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg