Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Den 24.2.2016 at 19.01, Ultiva skrev:

Helt vanlig med kul på magen, sånn er den antakeligvis når den ikke suges inn eller redigeres bort. Men muligens et lite tankekors at det i følge bildene på bloggen omtrent er samme størrelsen på magen som når hun var høygravid:

https://eu-central-1.tchyn.io/unitedbloggers-production/uploads/sites/197/2013/10/h%C3%B8ygravid.jpg

Det får meg til å undres over hvor mye de faktisk redigerte og manipulerte gravidmagen for at den skulle fremstå så liten som mulig. Om de valgte vinkler og tidspunkt hvor magen var minst mulig, eventuelt om de tok bildene lenge før de ble publisert. Håper cbe.no viser langt mer vett når de deler bilder av en eventuell ny graviditet!

Du kan se at første bildet er redigert. Bjelken buer innover mot frua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror analysene over er riktige, hun undergraver jo Bianco ved å velge vonde sko som har stort luksuspreg. Samtidig vinker hun til andre sponsorer, men jeg blir forundret om disse biter på. Noen IT-jente er hun ikke. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Jeg tror ikke det er så selvmotsigende jeg. I følge denne markedsføringsforskningen om effekten av å benytte kjendiser i markedsføringen så er det viktig at kjendisen har hevd på produktet, har spesiell troverdighet på det. Ikke på design av sko, men at hun er opptatt av og vet litt om temaet. Litt sånn som at innvandring er et kjernetema for FRP, men hvis de snakker om miljø så har de absolutt ingen troverdighet. 

For at frua skal ha spesiell tilknytning til produktet sko så må hun vise at hun er spesielt opptatt av sko. Da må hun ha et videre perspektiv på sko i innleggene rundt markedsføringen. Loboutin er dyre, eksklusive og tar seg veldig godt ut på bilder. 

Det blir sånn: se! Jeg har masse peiling på eksklusive sko og nå har jeg designet mitt eget merke! For den jevne leser som ikke ser etter feil sånn som oss, så forbindes altså frua ikke bare med sko, men med eksklusive sko. Ikke så dumt å ha et innlegg med luksus vs budsjett noen dager før man viser en luksuslivsstil med luksussko samtidig som man presenterer en kolleksjon med budsjettvennlige sko. 

Hun knytter altså kolleksjonen sin til en fiktiv eksklusivitet. Jeg tror ikke det er tilfeldig.

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snøsøta skrev:

Jeg tror ikke det er så selvmotsigende jeg. I følge denne markedsføringsforskningen om effekten av å benytte kjendiser i markedsføringen så er det viktig at kjendisen har hevd på produktet, har spesiell troverdighet på det. Ikke på design av sko, men at hun er opptatt av og vet litt om temaet. Litt sånn som at innvandring er et kjernetema for FRP, men hvis de snakker om miljø så har de absolutt ingen troverdighet. 

For at frua skal ha spesiell tilknytning til produktet sko så må hun vise at hun er spesielt opptatt av sko. Da må hun ha et videre perspektiv på sko i innleggene rundt markedsføringen. Loboutin er dyre, eksklusive og tar seg veldig godt ut på bilder. 

Det blir sånn: se! Jeg har masse peiling på eksklusive sko og nå har jeg designet mitt eget merke! For den jevne leser som ikke ser etter feil sånn som oss, så forbindes altså frua ikke bare med sko, men med eksklusive sko. Ikke så dumt å ha et innlegg med luksus vs budsjett noen dager før man viser en luksuslivsstil med luksussko samtidig som man presenterer en kolleksjon med budsjettvennlige sko. 

Hun knytter altså kolleksjonen sin til en fiktiv eksklusivitet. Jeg tror ikke det er tilfeldig.

Litt sånn som når hun står utenfor LV og nå Designers Remix sånn helt tilfeldig når bildene tas, mener du?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

Litt sånn som når hun står utenfor LV og nå Designers Remix sånn helt tilfeldig når bildene tas, mener du?

Ja, og litt sånn krøssklepp som de hold på med i Lillelørdag. Fordi vi skaper oss assosiasjoner i underbevisstheten. Kalkulert og kynisk, akkurat sånn som moderne markedsføring er bygd på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Jeg tror du er inne på noe @Snøsøta. Hun har ikke Loboutinskoene bare på seg diskret, men hun har faktisk uttalt seg om de også i både Stylista og på bloggen. 

Samtidig så har vi kjernen i at bloggere har mye makt i forhold til reklame fordi leserne tror produktene de anbefaler eller reklamerer for er venninnetips og de går "god for noe" "de er snille" som gjør dette for leserne sine, men det faller tvers igjennom når man begynner å gå det etter i sømmene. Alle skjønner at Scarlett Johansson ikke bruker parfymen J`adore, men vi forventer at bloggere som CBE faktisk bruker skoene hun sier er perfekte og passer til alt fordi det ligger i bloggerens makt å komme med "venninnetips"

Siden CBE fronter dette designsamarbeidet så forventer vi faktisk at hun går med skoene også, noe hun da tydeligvis ikke gjør og det lyser igjennom at dette bare er salgtriks og at dette med at hun har designet de perfekte skoene bare er salgssvada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta
19 minutter siden, Atheena skrev:

Jeg tror du er inne på noe @Snøsøta. Hun har ikke Loboutinskoene bare på seg diskret, men hun har faktisk uttalt seg om de også i både Stylista og på bloggen. 

Samtidig så har vi kjernen i at bloggere har mye makt i forhold til reklame fordi leserne tror produktene de anbefaler eller reklamerer for er venninnetips og de går "god for noe" "de er snille" som gjør dette for leserne sine, men det faller tvers igjennom når man begynner å gå det etter i sømmene. Alle skjønner at Scarlett Johansson ikke bruker parfymen J`adore, men vi forventer at bloggere som CBE faktisk bruker skoene hun sier er perfekte og passer til alt fordi det ligger i bloggerens makt å komme med "venninnetips"

Siden CBE fronter dette designsamarbeidet så forventer vi faktisk at hun går med skoene også, noe hun da tydeligvis ikke gjør og det lyser igjennom at dette bare er salgtriks og at dette med at hun har designet de perfekte skoene bare er salgssvada. 

Enig.

Jeg tror ikke Bianco valgte å gå inn i et samarbeid med CBE bare fordi de ville tjene på å selge hennes sko til hennes lesere. Jeg tror de også gjør det for å selge mer av alle skoene sine. Camilla Pihl og CBE er med på å bygge merkevaren, ikke fordi de er geniale designere eller fordi de forventer å selge så mye av CBE sin kolleksjon at det merkes på bunnlinjen.

Det som ikke er så godt belyst er hva CBE får igjen for samarbeidet. Det er klart at hun kan bygge egen image og blåse opp sitt eget selvbilde med å kunne titulere seg med tittelen "designer" men hun utnytter jo ikke muligheten til å vise prosessen på bloggen i det hele tatt. Det er ikke sannsynlig at hun får en så stor del av salget at hun tjener noe nevneverdig på samarbeidet på den måten.

Hvis man ser hvordan skoene og veskene er presentert på bloggen er de innleggene utelukkende merket som annonse for egen kolleksjon, med unntak av noen få antrekksbilder http://imgur.com/a/t6XaC. Annonser er i følge henne selv innlegg som hun får betalt for å skrive. http://imgur.com/a/JlNz2. Når hun selv presenterer veskene skriver hun at innlegget inneholder vesker fra egen kolleksjon, men kaller det ikke annonse: http://imgur.com/N5Z2r0h

Jeg antar at hun får godt betalt for å sette navnet sitt på kolleksjonen, og at hun får betalt for et visst antall innlegg som presenterer den. Spesielt bærer innlegget om at veskene kommer i en ny farge og i en ny modell av å være en ren annonse. 

Endret av Snøsøta
La til Når hun selv presenterer veskene skriver hun at innlegget inneholder vesker fra egen kolleksjon, men kaller det ikke annonse: http://imgur.com/N5Z2r0h
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også du kan ha rett @Snøsøta i at Bianco trenger å overbevise folk om at CBE er en eksklusivt orientert figur, som er opptatt av design. Hvis det er tilfelle at de prøver det, slår det meg at det kan være litt for sent. Mitt inntrykk er i alle fall at CBE(.no) ikke er særlig kresen, og at hun foretrekker kvantitet/bruk og kast (eller Fretex), fremfor kvalitet og gjenbruk à la Camilla Phil. Sistnevnte er også kjent for god smak, designinteresse, og høy grad av detaljorientering, noe CBE.no ikke er.

Å eie noen dyre merkesko og -vesker er liksom ikke nok til å etterlate et inntrykk av en som er spesielt opptatt av design heller. Designsans og teft er jo ikke synonymt med å kjøpe merkevarer som alle vet at koster noen kroner. Det er helt greit å kjøpe trygge dyre ting, det er ikke det jeg mener. Det kan godt hende at Bianco ikke akter å påstå at CBE har utpreget eksklusiv smak og/eller designteft, det gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom målet til CBE.no er at Caroline Berg Eriksen skal fremstå som en IT-girl trenger de en bedre strategi CBE.no enn de har nå. De får ikke både i pose og sekk. Hun kan ikke både være venninna som går god for ellos-outfit og blir sponset med LV-tur. Hun må se litt på hva Ulrikke Lund gjorde og hva Camilla Phil gjør. Ingen av de var/er venninner som skravlet verken i innlegg eller kommentarfelt. Hun må fjerne den onde tvillingen som herjer i kommentarfeltet, og ta både trigger-kritikk og konstruktiv kritikk profesjonelt. Hun må kutte ut pludringen om dagen med kaffekopp, Nelia og klagingen over dårlig tid. I tillegg tror jeg stylist hjelp hadde gjort seg. Hun må slutte å være selvmotsigende, bedrevitende og rendyrke strategien om å bli IT-girl, dersom det er det hun ønsker. Ingen selvgode bedrevitere blir IT-personer.. ydmyket vil lønne seg big time. Hent gjerne inn noen som faktisk kan faget sitt innenfor markedsføring, ikke bare en autodidakt høy-på-seg-selv blogg-gründer som forteller dere at dere skal ta over verden..

.. og disse rådene skal dere få helt gratis av meg, Caroline og Lars-Kristian.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IT-girl blir du ikke av å sose rundt i Siljan og liksomdesigne vesker og sko, selv om du kjøper dyrere items som du flasher med jevne mellomrom. Du kan ikke både leve av å selge Jysk, Ellos og Lindex og samtidig prøve å innbille folk at du har stilsans.

Endret av Francis
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
20 minutter siden, Francis skrev:

IT-girl blir du ikke av å sose rundt i Siljan og liksomdesigne vesker og sko, selv om du kjøper dyrere items som du flasher med jevne mellomrom. Du kan ikke både leve av å selge Jysk, Ellos og Lindex og samtidig prøve å innbille folk at du har stilsans.

Og i allefall ikke med den der lue/hatten/capsen - eller hva det nå enn er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
2 timer siden, MinnaMilanda skrev:

Jeg tror også du kan ha rett @Snøsøta i at Bianco trenger å overbevise folk om at CBE er en eksklusivt orientert figur, som er opptatt av design. Hvis det er tilfelle at de prøver det, slår det meg at det kan være litt for sent. Mitt inntrykk er i alle fall at CBE(.no) ikke er særlig kresen, og at hun foretrekker kvantitet/bruk og kast (eller Fretex), fremfor kvalitet og gjenbruk à la Camilla Phil. Sistnevnte er også kjent for god smak, designinteresse, og høy grad av detaljorientering, noe CBE.no ikke er.

Å eie noen dyre merkesko og -vesker er liksom ikke nok til å etterlate et inntrykk av en som er spesielt opptatt av design heller. Designsans og teft er jo ikke synonymt med å kjøpe merkevarer som alle vet at koster noen kroner. Det er helt greit å kjøpe trygge dyre ting, det er ikke det jeg mener. Det kan godt hende at Bianco ikke akter å påstå at CBE har utpreget eksklusiv smak og/eller designteft, det gjenstår å se.

Jeg mener vel egentlig at Bianco vil overbevise folk om at CBE er opptatt av sko, ikke design, og at Loboutins og Valentinos er en slags markør for folkelig skointeresse. Alle vet om disse skoene, de er ikke for så spesielt interesserte at de skremmer bort den vanlige forbrukeren. 

2 timer siden, LilleSnupp skrev:

Dersom målet til CBE.no er at Caroline Berg Eriksen skal fremstå som en IT-girl trenger de en bedre strategi CBE.no enn de har nå. De får ikke både i pose og sekk. Hun kan ikke både være venninna som går god for ellos-outfit og blir sponset med LV-tur. Hun må se litt på hva Ulrikke Lund gjorde og hva Camilla Phil gjør. Ingen av de var/er venninner som skravlet verken i innlegg eller kommentarfelt. Hun må fjerne den onde tvillingen som herjer i kommentarfeltet, og ta både trigger-kritikk og konstruktiv kritikk profesjonelt. Hun må kutte ut pludringen om dagen med kaffekopp, Nelia og klagingen over dårlig tid. I tillegg tror jeg stylist hjelp hadde gjort seg. Hun må slutte å være selvmotsigende, bedrevitende og rendyrke strategien om å bli IT-girl, dersom det er det hun ønsker. Ingen selvgode bedrevitere blir IT-personer.. ydmyket vil lønne seg big time. Hent gjerne inn noen som faktisk kan faget sitt innenfor markedsføring, ikke bare en autodidakt høy-på-seg-selv blogg-gründer som forteller dere at dere skal ta over verden..

.. og disse rådene skal dere få helt gratis av meg, Caroline og Lars-Kristian.

Jeg tror faktisk at de tenker at CBE har en folkelig profil jeg. De mote- og designinteresserte ville vel brukt andre markører som er litt mindre overeksponerte. Loboutin-skoene er jo også kjendisdesign (Mary og Kate), er de ikke? Og valentinoskoen bruker ALLE bloggere. Det er ikke akkurat cutting edge...

It girl som steller hjemme i Siljan og reiser på charter med foreldrene, ja Bianco skal slite voldsomt med det, det er jeg veldig enig i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at for leserne til cbe.no så rekker det vi ser for "glamour følelse". Jeg mener, er man vant til at ferien er charter . Hmm..hvordan forklare uten å være nedlatende mot de jeg tror er cbe.no sine lesere....

Ok. jeg har et familiemedlem som alltid reiser på en ok hytte eller veldig norsk "syden reise" de liker jysk, ellos, mio etc. H&M, cubus og Lindex handles det på, eventuellt 1 euro butikk i utlandet. Altså at kvantiete er viktigere/minst like viktig som kvalitet.

Men når jobben spanderer båttur med champagne (helt vanlig champagne) så blir de veldig starstuck. Man er ikke vant til å unne seg dyrere ting, da det vanligvis er viktigere med mange reiser til samme desitnasjon, fremfor utvalgte reiser med wow-faktor.

Og sånn tenker jeg de fleste mennesker er, også cbe.no sine lesere. Så DE synes at design-event/sko presentasjonen er noe superspesielt, og føler de er med på en reise (til københavn med fin oppdukning, kanapeer etc). DE (leserne) blir starstruck over at andre betaler for hotellopphold, reiser, sko, klær, etc. Det spiller altså ikke noen rolle om det er charterreiser eller billig-sko. For dette er merker, klær, sko, reiser alle kan relatere til.

Og det er jo forståelig. de fleste av oss må jo pent betale for alt i livet selv.

Mens andre bloggere og kjendiser spiller i en annen liga. Vi hadde ikke vært like imponert om Puff Daddy ble supergira av billig-shampis på bianco sin skoforretning. Han forventer vi mer av. Noe uoppnåelig.

Gratis tips til de som vil bi kjent:

Kardashians vet hvordan man gjør det: https://www.americanexpress.com/us/small-business/openforum/articles/5-ways-the-kardashian-family-built-a-65-million-brand/

"Part of the Kardashian appeal is that as rich and famous as they are, the public relates and identifies with their personalities and issues. Consumers connect with transparent companies. They find it easier to trust them. They are approachable to fans, and nice and polite to boot."

"The Kardashians got involved in a shady deal with a pre-paid credit card they were shilling for that ended up ripping off consumers. They dropped the company immediately and have apologized."

"“You’ll never see Jennifer Aniston share like Kim or Khloe do,” says Fuller. “[But you also] see how much they work at it and how they never complain about their privacy or how hard it is to be celebrity. They seem to be really enjoying their fame, their work.”

"Besides romantically pairing off with highly-paid athletes, the Kardashians seek out successful brands to attach their names to and connect with."

"The team that makes up Kardashian Inc. is by no means free of scandal. With Kris Jenner, virtually CEO, they make the most of all situations."

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Snøsøta skrev:

Jeg mener vel egentlig at Bianco vil overbevise folk om at CBE er opptatt av sko, ikke design, og at Loboutins og Valentinos er en slags markør for folkelig skointeresse. Alle vet om disse skoene, de er ikke for så spesielt interesserte at de skremmer bort den vanlige forbrukeren. 

Jeg tror faktisk at de tenker at CBE har en folkelig profil jeg. De mote- og designinteresserte ville vel brukt andre markører som er litt mindre overeksponerte. Loboutin-skoene er jo også kjendisdesign (Mary og Kate), er de ikke? Og valentinoskoen bruker ALLE bloggere. Det er ikke akkurat cutting edge...

It girl som steller hjemme i Siljan og reiser på charter med foreldrene, ja Bianco skal slite voldsomt med det, det er jeg veldig enig i :D

So Kate er kun oppkalt etter Kate Moss. Hun har ikke designet skoene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Snøsøta skrev:

På de få kampanjebildene jeg har sett, ser hun jo mer ut som en husmor enn en fashionista, så det taler for at du har rett i at designinteresse ikke er en del av kommunikasjonen.

I og med at Bianco posisjonerer seg som et merke som tar trendene fra catwalken og gjør dem tilgjengelige for alle, skal muligens de mye omtalte Loboutins symbolisere haute couture, og kun det er poenget. Eventuelt kan CBE på bildene bruke Biancosko som ligner på Loboutins eller at det finnes et design i kolleksjonen som skal kommuniseres som et godt alternativ til Loub... noe sånt. 

Vel, vel. Jeg har vært lite opptatt av disse skoene, men nå er jeg litt nysgjerrig på strategien og kommunikasjonen til Bianco.

Endret av MinnaMilanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ofte outfitene er litt off,  men mye kan passere fordi bildene tas pga reklamering, ikke fordi klærne nødvendigvis brukes på ordentlig. Det antrekket med sykkelen i København, var bare merkelig. 0 grader, bomullstopp, bomullsjakke og en vest over. Ingenting av dette så vinterlig eller varmt ut.  Ikke skjerf eller hansker, hullete bukser. Hodeplagg, riktignok, men det står at hun frøs. Fatter ikke hvordan noen kan kle seg slik når de skal sykle i 0 grader. 

Endret av Francis
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring og bilde med opphavsrett, samt svar til alt dette

Nordvesta, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sheelagh
12 minutter siden, Vitulina skrev:

Altså; presselanseringen av denne typen varer gjerne i 2-4 timer. 

Stressende ja, helt klart 😂🙀

Da er det godt at de endelig får slappet av litt i hovedsuiten på Farris bad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...og hvis avslappingen poseres og fotograferes og behørig dokumenteres på bloggen, kan man da fortsatt skrive av utgiftene til oppholdet som "representasjon" på firmaet, eller er reglene for slikt endret?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...